Урок позакласного читання з використанням технології розвитку критичного мислення

Про матеріал

Літературне читання 2 клас.

Урок з використанням технології розвитку критичного мислення

Тема. Марія Підгірянка. Казка «Брисько ,гуска і лисичка»

Загальнопізнавальні цілі :

ознайомити дітей з творчістю М. Підгірянки;удосконалювати вміння виразно читати художній твір;

Конкретизовані навчальні цілі:

- пояснює ,що літературна казка – це авторський твір;

- визначає й називає героїв казок, основні риси характеру персонажів у казках;

- висловлює оцінні судження ;

- визначає послідовність подій у казках.

Тип уроку: урок розвитку критичного мислення.

Обладнання : плакат з 4 кишенями та з портретом письменниці, маска лисиці, гуски, собаки,капелюх, смайлики , текст казки для кожного учня, картки для плакату,презентація.

Хід уроку

І. Організація класу( 1 хв)

Продзвенів уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож за парти всі сідаємо,

Працювати починаємо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (1хв)

Психологічна розминка( показуємо сердечко )

− Сьогодні у мене гарний настрій, думки. Я люблю себе, своїх друзів, свою землю, свою Україну. А який у вас настрій ? ( за допомогою « смайликів»)

Ми будемо:

уважні (вушко)

розумні ( голову)

організовані ( руки на парту)

кмітливі.( пальчик догори)

ІІ. Актуалізація опорних знань . Фаза актуалізації(10 хв)

  • 1.Чи знайома вам людина на портреті? ( Слайд 1 )

Складання кластера М. Підгірянка.

Вибіріть будиночок ,з назвою краю, де народилася письменниця.( Слайд 2)

- Будиночки ( Івано Франківщина, Львівщина)

Яку ж професію вибрала для себе Марія Підгірянка? (слайд 3 )

- Квіти ( вчитель, лікар)

Скільки мов знала Марія Підгірянка ? ( слайд 4)

- Виберіть коричневий прямокутник з цифрою 3 або 7

З якими творами письменниці ми вже знайомі ?(слайд5)

- На синіх прямокутничках є назви творів (« Розмова з сонцем», « Котилася тарілочка»)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

М.Підгірянка написала для вас казочку де розповідається про Бриська , Гусочку та Лисичку. Як ви гадаєте хто такий Брисько ?

( після версій учнів показую слайд) Слайд 6

Метод «Припущення на основі запропонованих слів»(5 хв)

  • -Порадьтеся у групі і зробіть припущення подій у казочці? (Слухаю відповіді 4 груп)

- Яка група була найближча до змісту казочки взнаєте, коли послухаєте її.

ІV. Фаза побудови знань.

1.Читання тексту вчителем.

Метод « Читання з передбаченням» Спрямоване слухання і міркування.(5хв)

( Текст поділяється на декілька частин .Після кожної частини вчитель зупиняє читання

і просить учнів передбачити розвиток подій.)

  • 2.Робота над розумінням тексту.

Метод « «Тонкі»і « товсті» запитання»

  • -Чи сподобалась вам казочка?( показати « смайликами»)
  • -Чому лисичка прийшла в село?
  • -Чи правду сказала вона господарю?
  • -Як ви гадаєте, господар міг не повірити гості? Як тоді б розвивалися події?
  • -Хто з героїв казки запідозрив лихе? І т.д
  • 3.Словникова робота (Слайд7 )
  • Колективне читання « луною» слів та фраз .

- Значення цих слів та висловів є у вас у « Словничках».Прочитайте самостійно.

Словничок

Збила ногу – поранила ногу

Чей там кого змудрує – можливо там когось здурить

Розважає - втішає

Пожалуйте небогу – допоможіть родичці ( дочці брата або сестри)

Й на вус собі мотає - запам'ятовує

Щоб на полудне мала – щоб мала чим пообідати

Жене на пашу – жене на пасовисько

І назирцем - крадькома

Іде за нею всід тихцем - іде за нею тихенько

Самостійне читання напівголосне

Читання « Струмочком» із завданням ( підкреслити слова для характеристики героїв)

Читання в ролях. У кожній групі одна головна роль.У чні самі вирішують кому її віддати. Решта учні читають роль автора.( Текст різнокольоровий , щоб полегшити читання в ролях)

Фізкультхвилинка М. Підгірянка « Голосні звуки» (1хв)

Отже це ще один твір М. Підгірянки , який ми уже знаємо .(ставимо у табличку)

IV.Підсумкова фаза урокуфаза консолідації.

«Карта персонажів» (графічне узагальнення відомостей про головних персонажів твору).

Діти вибирають слова для характеристики собаки, лисиці та гуски і записують під персонажем .Кожна група зачитує і поповнює список з інших груп.

Вправа «Займи позицію». Чи подобаються тобі вчинки лисички?

В різних кутках класу висять таблички з написами «Подобається», «Не подобається».

Запропонувати учням зібратися біля тих табличок, які відповідають їхній точці зору. Утворені групи обговорюють свою позицію й аргументовано її обстоюють. Після викладу різних точок зору з'ясувати, чи не змінив хтось з учасників своєї думки і чи не хоче перейти до іншої таблички. Учні мають обґрунтувати причини свого переходу. Попросити учнів назвати найбільш переконливу причину протилежної сторони

VІІ. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

Чи варто мінятися і обманювати?

Які поради дасте лисичці-сестричці?

Чи сподобалося вам на уроці? Позначте смайликами свою роботу на уроці.

Перегляд файлу

                                       Літературне читання 2 клас.

                Урок  з використанням технології розвитку критичного мислення

 

                       Тема. Марія Підгірянка.  Казка «Брисько ,гуска і лисичка»

 

Загальнопізнавальні  цілі :

 

 ознайомити дітей з творчістю М. Підгірянки;удосконалювати  вміння  виразно  читати художній твір;

 

Конкретизовані навчальні  цілі:

-  пояснює ,що літературна  казка – це  авторський твір;

-  визначає й називає  героїв казок, основні  риси  характеру  персонажів у казках;  

 - висловлює  оцінні  судження ;

-  визначає  послідовність  подій у  казках.

 

Тип уроку: урок розвитку критичного мислення.

Обладнання : плакат з 4 кишенями та з портретом письменниці, маска лисиці, гуски, собаки,капелюх, смайлики , текст казки для  кожного учня, картки для плакату,презентація.

Хід уроку

І. Організація класу( 1 хв)

Продзвенів уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож за парти всі сідаємо,

Працювати починаємо.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (1хв)

Психологічна розминка( показуємо сердечко )

− Сьогодні у мене гарний настрій, думки. Я люблю себе, своїх друзів, свою землю, свою Україну. А який у вас настрій ? ( за допомогою « смайликів»)

    Ми будемо:

уважні (вушко)

розумні ( голову)

організовані ( руки на парту)

кмітливі.( пальчик догори)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань .  Фаза  актуалізації(10 хв)

 

  1. Чи знайома вам людина на портреті? ( Слайд 1 )

                                 Складання    кластера  М. Підгірянка.

Вибіріть будиночок ,з назвою краю, де  народилася письменниця.( Слайд 2)

-    Будиночки     ( Івано Франківщина, Львівщина) 

Яку ж професію вибрала для себе Марія Підгірянка? (слайд  3 )

-    Квіти                 ( вчитель, лікар)                               

   Скільки мов знала Марія Підгірянка  ?   ( слайд 4)

- Виберіть коричневий  прямокутник з цифрою 3 або 7

З якими  творами  письменниці ми вже знайомі ?(слайд5)

-   На  синіх прямокутничках  є назви  творів (« Розмова з сонцем», « Котилася тарілочка»)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 М.Підгірянка написала для вас казочку де розповідається про  Бриська , Гусочку та Лисичку. Як ви гадаєте хто такий  Брисько ?

( після версій учнів  показую  слайд)    Слайд   6

 

Метод «Припущення на основі запропонованих слів»(5 хв)

  • Порадьтеся у групі  і зробіть припущення подій у казочці?  (Слухаю відповіді  4 груп)

-      Яка група  була  найближча до змісту казочки  взнаєте, коли послухаєте її.

ІV. Фаза побудови знань.

1.Читання тексту вчителем.

  Метод « Читання з передбаченням» Спрямоване  слухання і міркування.(5хв)

( Текст поділяється на декілька  частин .Після кожної  частини  вчитель зупиняє читання

і просить учнів передбачити розвиток подій.)

  1. Робота над розумінням  тексту.

 Метод « «Тонкі»і  « товсті» запитання»

  • Чи сподобалась вам казочка?( показати « смайликами»)
  • Чому лисичка прийшла в село?
  • Чи правду сказала  вона господарю?
  • Як ви гадаєте, господар міг не повірити гості? Як тоді б розвивалися  події?
  • Хто з героїв казки  запідозрив  лихе? І т.д

 

  1. Словникова  робота     (Слайд7 )

Колективне читання « луною» слів та фраз .

       -    Значення цих слів та висловів є у вас у « Словничках».Прочитайте самостійно.

                                                    Словничок

Збила  ногу – поранила ногу

Чей там кого змудрує – можливо там когось здурить

Розважає - втішає

Пожалуйте  небогу – допоможіть родичці ( дочці брата або сестри)

Й на  вус собі  мотає - запам'ятовує

Щоб на  полудне мала – щоб мала чим пообідати

Жене  на  пашу – жене на пасовисько

І назирцем - крадькома

Іде за  нею всід тихцем  -  іде за нею  тихенько

 

Самостійне  читання напівголосне

Читання « Струмочком» із завданням  ( підкреслити  слова для характеристики  героїв)

Читання в ролях. У кожній групі одна головна роль.У чні  самі  вирішують кому її віддати. Решта  учні читають роль  автора.( Текст різнокольоровий , щоб  полегшити  читання  в ролях)

                         Фізкультхвилинка             М. Підгірянка  «  Голосні звуки»         (1хв)

   Отже це ще  один твір М. Підгірянки , який ми уже  знаємо .(ставимо у табличку)

IV.Підсумкова фаза урокуфаза консолідації.

«Карта персонажів» (графічне узагальнення відомостей про головних персонажів твору).

Діти вибирають  слова для  характеристики собаки, лисиці та  гуски і записують під  персонажем .Кожна  група  зачитує і поповнює список з інших  груп.

Вправа «Займи позицію». Чи подобаються тобі вчинки лисички?

В різних кутках класу висять таблички з написами «Подобається», «Не подобається».

Запропонувати учням зібратися біля тих табличок, які відповідають їхній точці зору. Утворені групи обговорюють свою позицію й аргументовано її обстоюють. Після викладу різних точок зору з'ясувати, чи не змінив хтось з учасників своєї думки і чи не хоче перейти до іншої таблички. Учні мають обґрунтувати причини свого переходу. Попросити учнів назвати найбільш переконливу причину протилежної сторони

 

VІІ. Підсумок уроку

 

Вправа «Мікрофон»

Чи варто мінятися і обманювати?

Які поради дасте лисичці-сестричці?

Чи сподобалося вам на  уроці? Позначте  смайликами  свою роботу  на  уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Води на неї бризнув,
Язиком дзьобок лизнув...

Помалу гуска встала -
Та й зразу відгадала
Лисички хитру зраду
І Бриська щиру раду.

Взяла в два крила лапу псячу,
Цілує щиро, з втіхи плаче...

По тій страшній пригоді.
Жили разом  у згоді,
Бо гуска у біді пізнала,
Що в Бриську - друга мала.

Хоч він не раз картав, гарчав,
Але завжди добра бажав!

 

 

 

docx
Додано
13 січня 2019
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку