Літературне читання 2 клас.
Урок з використанням технології розвитку критичного мислення
Тема. Марія Підгірянка. Казка «Брисько ,гуска і лисичка»
Загальнопізнавальні цілі :
ознайомити дітей з творчістю М. Підгірянки;удосконалювати вміння виразно читати художній твір;
Конкретизовані навчальні цілі:
- пояснює ,що літературна казка – це авторський твір;
- визначає й називає героїв казок, основні риси характеру персонажів у казках;
- висловлює оцінні судження ;
- визначає послідовність подій у казках.
Тип уроку: урок розвитку критичного мислення.
Обладнання : плакат з 4 кишенями та з портретом письменниці, маска лисиці, гуски, собаки,капелюх, смайлики , текст казки для кожного учня, картки для плакату,презентація.
Хід уроку
І. Організація класу( 1 хв)
Продзвенів уже дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож за парти всі сідаємо,
Працювати починаємо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (1хв)
Психологічна розминка( показуємо сердечко )
− Сьогодні у мене гарний настрій, думки. Я люблю себе, своїх друзів, свою землю, свою Україну. А який у вас настрій ? ( за допомогою « смайликів»)
Ми будемо:
уважні (вушко)
розумні ( голову)
організовані ( руки на парту)
кмітливі.( пальчик догори)
ІІ. Актуалізація опорних знань . Фаза актуалізації(10 хв)
Складання кластера М. Підгірянка.
Вибіріть будиночок ,з назвою краю, де народилася письменниця.( Слайд 2)
- Будиночки ( Івано Франківщина, Львівщина)
Яку ж професію вибрала для себе Марія Підгірянка? (слайд 3 )
- Квіти ( вчитель, лікар)
Скільки мов знала Марія Підгірянка ? ( слайд 4)
- Виберіть коричневий прямокутник з цифрою 3 або 7
З якими творами письменниці ми вже знайомі ?(слайд5)
- На синіх прямокутничках є назви творів (« Розмова з сонцем», « Котилася тарілочка»)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
М.Підгірянка написала для вас казочку де розповідається про Бриська , Гусочку та Лисичку. Як ви гадаєте хто такий Брисько ?
( після версій учнів показую слайд) Слайд 6
Метод «Припущення на основі запропонованих слів»(5 хв)
- Яка група була найближча до змісту казочки взнаєте, коли послухаєте її.
ІV. Фаза побудови знань.
1.Читання тексту вчителем.
Метод « Читання з передбаченням» Спрямоване слухання і міркування.(5хв)
( Текст поділяється на декілька частин .Після кожної частини вчитель зупиняє читання
і просить учнів передбачити розвиток подій.)
Метод « «Тонкі»і « товсті» запитання»
- Значення цих слів та висловів є у вас у « Словничках».Прочитайте самостійно.
Словничок
Збила ногу – поранила ногу
Чей там кого змудрує – можливо там когось здурить
Розважає - втішає
Пожалуйте небогу – допоможіть родичці ( дочці брата або сестри)
Й на вус собі мотає - запам'ятовує
Щоб на полудне мала – щоб мала чим пообідати
Жене на пашу – жене на пасовисько
І назирцем - крадькома
Іде за нею всід тихцем - іде за нею тихенько
Самостійне читання напівголосне
Читання « Струмочком» із завданням ( підкреслити слова для характеристики героїв)
Читання в ролях. У кожній групі одна головна роль.У чні самі вирішують кому її віддати. Решта учні читають роль автора.( Текст різнокольоровий , щоб полегшити читання в ролях)
Фізкультхвилинка М. Підгірянка « Голосні звуки» (1хв)
Отже це ще один твір М. Підгірянки , який ми уже знаємо .(ставимо у табличку)
IV.Підсумкова фаза уроку – фаза консолідації.
«Карта персонажів» (графічне узагальнення відомостей про головних персонажів твору).
Діти вибирають слова для характеристики собаки, лисиці та гуски і записують під персонажем .Кожна група зачитує і поповнює список з інших груп.
Вправа «Займи позицію». Чи подобаються тобі вчинки лисички?
В різних кутках класу висять таблички з написами «Подобається», «Не подобається».
Запропонувати учням зібратися біля тих табличок, які відповідають їхній точці зору. Утворені групи обговорюють свою позицію й аргументовано її обстоюють. Після викладу різних точок зору з'ясувати, чи не змінив хтось з учасників своєї думки і чи не хоче перейти до іншої таблички. Учні мають обґрунтувати причини свого переходу. Попросити учнів назвати найбільш переконливу причину протилежної сторони
VІІ. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
Чи варто мінятися і обманювати?
Які поради дасте лисичці-сестричці?
Чи сподобалося вам на уроці? Позначте смайликами свою роботу на уроці.
Літературне читання 2 клас.
Урок з використанням технології розвитку критичного мислення
Тема. Марія Підгірянка. Казка «Брисько ,гуска і лисичка»
Загальнопізнавальні цілі :
ознайомити дітей з творчістю М. Підгірянки;удосконалювати вміння виразно читати художній твір;
Конкретизовані навчальні цілі:
- пояснює ,що літературна казка – це авторський твір;
- визначає й називає героїв казок, основні риси характеру персонажів у казках;
- висловлює оцінні судження ;
- визначає послідовність подій у казках.
Тип уроку: урок розвитку критичного мислення.
Обладнання : плакат з 4 кишенями та з портретом письменниці, маска лисиці, гуски, собаки,капелюх, смайлики , текст казки для кожного учня, картки для плакату,презентація.
Хід уроку
І. Організація класу( 1 хв)
Продзвенів уже дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож за парти всі сідаємо,
Працювати починаємо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (1хв)
Психологічна розминка( показуємо сердечко )
− Сьогодні у мене гарний настрій, думки. Я люблю себе, своїх друзів, свою землю, свою Україну. А який у вас настрій ? ( за допомогою « смайликів»)
Ми будемо:
уважні (вушко)
розумні ( голову)
організовані ( руки на парту)
кмітливі.( пальчик догори)
ІІ. Актуалізація опорних знань . Фаза актуалізації(10 хв)
Складання кластера М. Підгірянка.
Вибіріть будиночок ,з назвою краю, де народилася письменниця.( Слайд 2)
- Будиночки ( Івано Франківщина, Львівщина)
Яку ж професію вибрала для себе Марія Підгірянка? (слайд 3 )
- Квіти ( вчитель, лікар)
Скільки мов знала Марія Підгірянка ? ( слайд 4)
- Виберіть коричневий прямокутник з цифрою 3 або 7
З якими творами письменниці ми вже знайомі ?(слайд5)
- На синіх прямокутничках є назви творів (« Розмова з сонцем», « Котилася тарілочка»)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
М.Підгірянка написала для вас казочку де розповідається про Бриська , Гусочку та Лисичку. Як ви гадаєте хто такий Брисько ?
( після версій учнів показую слайд) Слайд 6
Метод «Припущення на основі запропонованих слів»(5 хв)
- Яка група була найближча до змісту казочки взнаєте, коли послухаєте її.
ІV. Фаза побудови знань.
1.Читання тексту вчителем.
Метод « Читання з передбаченням» Спрямоване слухання і міркування.(5хв)
( Текст поділяється на декілька частин .Після кожної частини вчитель зупиняє читання
і просить учнів передбачити розвиток подій.)
Метод « «Тонкі»і « товсті» запитання»
Колективне читання « луною» слів та фраз .
- Значення цих слів та висловів є у вас у « Словничках».Прочитайте самостійно.
Словничок
Збила ногу – поранила ногу
Чей там кого змудрує – можливо там когось здурить
Розважає - втішає
Пожалуйте небогу – допоможіть родичці ( дочці брата або сестри)
Й на вус собі мотає - запам'ятовує
Щоб на полудне мала – щоб мала чим пообідати
Жене на пашу – жене на пасовисько
І назирцем - крадькома
Іде за нею всід тихцем - іде за нею тихенько
Самостійне читання напівголосне
Читання « Струмочком» із завданням ( підкреслити слова для характеристики героїв)
Читання в ролях. У кожній групі одна головна роль.У чні самі вирішують кому її віддати. Решта учні читають роль автора.( Текст різнокольоровий , щоб полегшити читання в ролях)
Фізкультхвилинка М. Підгірянка « Голосні звуки» (1хв)
Отже це ще один твір М. Підгірянки , який ми уже знаємо .(ставимо у табличку)
IV.Підсумкова фаза уроку – фаза консолідації.
«Карта персонажів» (графічне узагальнення відомостей про головних персонажів твору).
Діти вибирають слова для характеристики собаки, лисиці та гуски і записують під персонажем .Кожна група зачитує і поповнює список з інших груп.
Вправа «Займи позицію». Чи подобаються тобі вчинки лисички?
В різних кутках класу висять таблички з написами «Подобається», «Не подобається».
Запропонувати учням зібратися біля тих табличок, які відповідають їхній точці зору. Утворені групи обговорюють свою позицію й аргументовано її обстоюють. Після викладу різних точок зору з'ясувати, чи не змінив хтось з учасників своєї думки і чи не хоче перейти до іншої таблички. Учні мають обґрунтувати причини свого переходу. Попросити учнів назвати найбільш переконливу причину протилежної сторони
VІІ. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
Чи варто мінятися і обманювати?
Які поради дасте лисичці-сестричці?
Чи сподобалося вам на уроці? Позначте смайликами свою роботу на уроці.
Води на неї бризнув,
Язиком дзьобок лизнув...
Помалу гуска встала -
Та й зразу відгадала
Лисички хитру зраду
І Бриська щиру раду.
Взяла в два крила лапу псячу,
Цілує щиро, з втіхи плаче...
По тій страшній пригоді.
Жили разом у згоді,
Бо гуска у біді пізнала,
Що в Бриську - друга мала.
Хоч він не раз картав, гарчав,
Але завжди добра бажав!