Бінарний урок в 4 класі з математики та музичного мистецтва на тему "Дроби та ноти"

Про матеріал

Бінарний урок в 4 класі

з математики та музичного мистецтва

Терещенко Ніна Андріївна,

вчитель початкових класів,

Царинна Людмила Геннадіївна,

вчитель музичного мистецтва,

Смілянської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів №7

Черкаської області

Тема: «Дроби та ноти»

«Математика й музика потребують єдиного мислення»

(А. Енштейн)

Мета уроку:

Формувати:

ключові компетентності:

уміння вчитися - організовувати робоче місце, вчитися самостійно здобувати знання з різних джерел, ділитися отриманими знаннями з однокласниками;

громадянська – здатність екологічно мислити, бережливе ставлення до природних багатств, до людей; розвивати спостережливість, кмітливість, увагу, пам'ять, мислення;

соціальна - продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;

предметні компетентності:

  • повторити теоретичні знання про історію виникнення дробів, їх позначення, означення чисельника, знаменника та звичайних дробів;
  • узагальнити отриманні знання про дроби на застосуванні їх в музиці, продовжуючи знайомство з нотами та їх довготою;
  • систематизувати практичні навички додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками, обчислюючи музичний такт дитячих народних пісень.
  • Розвивавати логічне мислення, правильне наукове мовлення, увагу, пам'ять,зосередженість, уважність, розумові здібності;
  • Виховувати стійкий інтерес до шкільних предметів, розкриваючи зв`язок між ними; розширити словниковий запас учнів та компетентність про музичні твори та математичні дроби.
  • Тип уроку: узагальнення та систематизація знань та вмінь.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Складіть прогноз погоди на урок. *

Номер слайду 3

1 4 5 2 16 7 4 9 6 9 7 3 9 6 6 9

Номер слайду 4

Скільки таких частин зафарбовано? 1 6 2 6 5 6 3 6 4 6

Номер слайду 5

Шлях від річки до будинку 8 км. Еллі з Тотошкою пройшли 3 км. Яку частину шляху вони пройшли? 8 км Задача 1 3 8

Номер слайду 6

Яку частину усіх яблук Ліза і Маринка поклали у тарілку? Задача 2

Номер слайду 7

Як розрізати голівку сиру на 8 рівних частин, зробивши тільки три розрізи? Задача 3 Дмитро захотів пригостити всіх свої друзів сиром.

Номер слайду 8

2 частини 4 8 частин

Номер слайду 9

Номер слайду 10

* 1. Геометрична фігура, яка має початок і не має кінця. 2. Частина прямої, обмежена двома точками. 3. Результат дії додавання. 4. Результат дії віднімання . 5. Не крива .

Номер слайду 11

* Число пі - математична константа (3,1415.)

Номер слайду 12

Древньогрецький філософ, математик, музикант ПІФАГОР першим побачив та об`єднав ноти з дробами. Він вивчав математичну сторону звука, шукав зв`язок між астрономією та музикою. * Колись, перебираючи струни на арфі, учений Піфагор помітив, що наймилозвучніше співвідношення звуків – це октава -1/8, квінта – 1/5 і кварта – 1/4.

Номер слайду 13

* 1 - до 1/2- ре 1/3- мі 1/4 - фа 1/5 - соль 1/6 - ля 1/7 - сі 1/8 - до 1/8 – до - октава 1/4 – фа - кварта 1/5 – соль - квінта

Номер слайду 14

Дроби і ноти «Математика й музика потребують єдиного мислення» (А. Енштейн)

Номер слайду 15

* Робота в парах

Номер слайду 16

І і ІІ група.З ряду дробів виберіть і запишіть правильні. Який дріб називається правильним.   ІІІ і ІVгрупа. З ряду дробів виберіть і прочитайте неправильні. Який дріб називається неправильним. Чому дорівнює дріб, у якого чисельник і знаменник рівні? Vгрупа Запишіть дроби і виконайте додавання. *

Номер слайду 17

Номер слайду 18

*

Номер слайду 19

*

Номер слайду 20

*

Номер слайду 21

* 1 - Ціла нота 1/2- половинна 1/4 - четвертна 1/8 - восьма 1/16 - шістнадцята

Номер слайду 22

* Який знак потрібно поставити у відповідність до кожної ноти?

Номер слайду 23

* ^ ^ ^ ^ ^ ^ = =

Номер слайду 24

1 =1/2+1/2 = =1/4+1/4+1/4+1/4 = =1/8+1/8+1/8+1/8+1/8+1/8+1/8+1/8 = =1/16+1/16+1/16+1/16+1/16+1/16+ +1/16+1/16+1/16+1/16+1/16+1/16+ +1/16+1/16+ 1/16+1/16 *

Номер слайду 25

*

Номер слайду 26

Різні твори мають різні розміри. Наприклад: полька - 2/4, вальс має розмір 3/4, марш - 4/4 .

Номер слайду 27

* В музиці кожний такт має однакову тривалість. Розмір такту вказується на початку твору. 1/2 + 1/4 = 1/8 + 1/8 + 1/4 + 1/4 = 1/2 + 1/8 + 1/8 = 3/4 2) 1/2 + 1/4 + 1/4 = 1 = 1/8 + 1/8 + 1/4 + 1/2 = 4/4

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Понад 28 років життя Чайковського пов'язані з містом над Тясмином. Тут він написав "Лебедине озеро", "Орлеанську діву", "Сплячу красуню", "Євгенія Онєгіна"... І це не повний перелік творів, над якими він працював у Кам'янці. *

Номер слайду 30

 Композитор П. Чайковський написав симфонію за 328 годин. На написання І частини витратив  1/4  всього часу,  ІІ частини -1/2 . На ІІІ  частину витратив стільки часу, як на    І і ІІ разом. Скільки годин він витратив на написання фіналу? *

Номер слайду 31

 Микола Лисенко, основоположник української класичної музики, написав 600 творів. Музика до спектаклів становила 3/5 всіх творів. А решта - фортепіанні твори. Скільки фортепіанних творів написав Лисенко? *

Номер слайду 32

* ДОМІНО

Номер слайду 33

* ВАЛЯ

Номер слайду 34

* ЗЕМЛЯ

Номер слайду 35

* ДОРОГИ

Номер слайду 36

* “Вгадай мелодію” 1-ий такт 1/8 + 1/8 + 1/8 + 1/8 = 4/8 = 2/4; 2-ий такт 1/8 + 1/8 + 1/4 = 2/8 + 1/4 =1/4 + 1/4 = 2/4; 3-ий такт 1/8 + 1/8 + 1/8 + 1/8 = 4/8 = 2/4; 4-ий такт 1/8 + 1/8 + 1/4 = 2/8 + 1/4 =1/4 + 1/4 = 2/4

Номер слайду 37

Номер слайду 38

* Вправа «Рюкзак» Які із отриманих на уроці знань ви візьмете для використання на інших уроках, у житті?

Номер слайду 39

Дроби просто й легко нам учить, Бо без них в житті нам важко буде жити. Одне ціле можем чесно в мить На одну другу й одну третю поділити. Приспів: Це число із двох частин, Риска дробу ніби тин. Те, що зверху, називається чисельник, А під рискою завжди, пам'ятай і не блуди, Бо під рискою завжди стоїть знаменник.

Номер слайду 40

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єлькіна Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1591
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку