Великолепетиська ЗОШ І – ІІІ ступенів №2
Степенева функція з натуральним показником, її графік і властивості.
Програмні засоби навчання з математики.
Бінарний урок з алгебри та інформатики
Підготували: Атаєва Л.В.,
Бойко Є. В.
Тема уроку:
Степенева функція з натуральним показником, її графік і властивості.
Програмні засоби навчання з математики.
Мета:
Тип уроку: Бінарний урок з математики і інформатики.
Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор.
Програмне забезпечення: Windows XP, Advanced Grapher.
Девіз уроку:
Нам треба дійти до джерел глибинних,
До первісних всіх початків, до суті.
Дійдемо! Бо в кроках наших невпинних
Упевненість горда присутня.
Хід уроку.
Психологічна розминка.
Вчитель інформатики.
Ось дзвінок сигнал нам дав,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок скоріше починаймо.
Сьогодні ми проведемо нестандартний урок використання комп’ютерних технологій для побудови графіків функцій. На уроці ми будемо застосовувати знання і з алгебри, і з інформатики.
Вчитель математики. Тема уроку: Степенева функція з натуральним показником, її графік і властивості. Програмні засоби навчання з математики.
Девіз уроку:
Нам треба дійти до джерел глибинних,
До первісних всіх початків, до суті.
Дійдемо! Бо в кроках наших невпинних
Упевненість горда присутня.
В. Голобородько
Завдання уроку:
Повторення правил техніки безпеки.
Під час роботи з комп’ютером дотримуйтесь правил техніки безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Вчитель математики.
Проблемне завдання.
Знайдіть усі значення a , при яких рівняння
1) 2 корені;
2) 3 корені;
3) 4 корені;
4) не має коренів.
1. Які ви знаєте способи розв’язування рівнянь?
2. Який спосіб ви запропонуєте для розв’язування цього завдання?
3. Як розв’язати рівняння графічним способом?
Вчитель математики.
Із функціями у=х, у=х2, у=х3 ми знайомилися раніше. Всі вони є частковими випадками степеневої функції. Функції виду у=хn, де n – натуральне число називають степеневою функцію з натуральним показником.
На практиці часто доводиться розглядати функцію виду у = с хn, де с- стала. Наприклад, S=4,9t2, S= π R2. P = ctp Sp, Pn= P0 (1+r/100)n , P= ρ*v3.
За графіком функції у = х2 вказати властивості даної функції. Очевидно, що властивості і графік степеневої функції залежить від властивостей степенів з натуральним показником. Дослідження проводимо з початку для степеневої функції з парним натуральним показником. n = 2k, k належить множині натуральних чисел.
Виконання вправи «Заповни пропуски»
Маємо таблицю властивостей функцій у = х2 і у = х2k. Порівняйте властивості цих функцій? Як схематично можна зобразити графік функції у = х2k
Провівши аналогічні дослідження функцій у = х3 і у = х2k+1 маємо таблицю властивостей цих функцій. Порівняйте властивості цих функцій? Як схематично можна зобразити графік функції у = х2k+1?
Підтвердити наші дослідження допоможуть програмні засоби навчання з математики.
Вчитель інформатики. На сьогодні розроблено значну кількість програмних засобів, що дозволяють розв’язувати досить широке коло математичних задач за допомогою комп’ютера. Це прикладні програми навчального призначення. Сьогодні ми скористаємося однією з таких програм, яка дуже спрощує процес побудови графіків функцій. Ми з вами використаємо програму Advanced Grapher. Нагадаю, що запис функцій в цій програмі відрізняється від математичного запису. Порівняємо написання формул в математиці та інформатиці.
Робота за комп’ютером.
1. у = х4, у = х8
2. у = х5, у = х7
Вчитель інформатики. У вас повинні вийти наступні графіки.
Вчитель математики. Ми встановили властивості степеневої функції з натуральним показником та побудували її графіки. Застосуймо набуті знання для виконання наступних завдань.
Робота в групах
Завдання
а) х6=3 (№1 - №3)
б) –х6=2 (№4 - №6)
в) –х6=-2 (№7 - №9)
Який алгоритм виконання цього завдання?
Спробуємо розв’язати завдання сформульоване на початку уроку.
Завдання
1) 2 корені;
2) 3 корені;
3) 4 корені;
4) не має коренів.
1.Побудуйте в одній системі координат графіки функцій
та у=-1 , у=0 , у=2 , у=3, у=4
та визначте кількість точок їх перетину.
2. Вкажіть усі значення а ,при яких дане рівняння має вказану кількість коренів .
Вправа «ТАК» чи «НІ»
Вчитель інформатики. Застосувавши комп’ютер, ми спробували вивчення даної теми зробити більш сучасним та цікавим. І показати, що наука, заснована багато століть тому не втратила своєї актуальності, важливості і широти застосування і в наш час.
Вчитель інформатики. Які асоціації у вас викликав сьогоднішній урок?
У – успіх
Р – радість
О – обдарованість
К – кмітливість.
Дякуємо вам за урок і давайте запишемо завдання додому.
Вивчити § 3, повторити властивості і означення степеня з цілим показником. № 262
1). Провести дослідження функції
2). При яких значеннях а рівняння
має: 1) 2 кореня; 2) 1 корінь; 3) не має коренів
Підготувати повідомлення:
1. Про вчених, які займались створенням програмного забезпечення для комп’ютера.
2. Прикладне програмне забезпечення навчального призначення.
1