Бінарний урок з читання, громадянської освіти 1 урок.

Про матеріал

Бінарний урок українське читання і громадянська освіта"А дружити треба вміти. Людські чесноти"За оповіданнями В.Сухомлинського.Два уроки вивчаємо оповідання В.Сухомлинського і розбираємо вчинки дітей,розглядаємо такі чесноти як підлабузництво,підлість,віра в себе, говоримо про байдужість,залучаємо присутніх гостей до роботи.Використовуємо інтерактивні вправи,відео матеріали та групові форми роботи.

Перегляд файлу

 

http://s017.radikal.ru/i400/1112/1b/d6bff8a8d8a7.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/uk/9/9b/%D0%A1%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%BC%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%92.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А  дружити  треба  вміти!

                                       Людські   чесноти.

 

                   (Бінарний урок  з читання, громадянської освіти)

 

 

Тема.  А дружити треба вміти! Людські чесноти.

           В. Сухомлинський «Як  Павлик списав у Зіни задачу», «Найкраща лінійка», «Зневага»,                                                                                                                                                                                           «Байдужість».

 

Мета. Вчити  орієнтуватися у структурі тексту, формувати уміння визначати головну  думку твору, давати  характеристику головним дійовим особам, порівнювати вчинки і поведінку персонажів, формувати уявлення про людські чесноти, розвивати зв’язне мовлення; виховувати віру у свої сили, небайдужість до інших; дати  нові поняття: гідність, підлість, зневага; сформувати негативне ставлення до людських пороків, протиставити негативним якостям позитивні; скерувати дітей на правильний вибір того чи іншого вчинку.

 

Обладнання. Відеоролик про творчість і життєвий шлях В.О. Сухомлинського, комп’ютерна презентація, плакати, картки, прислів’я, вирази.

Тип уроку. Бінарний.

Література: підручники: «Я і Україна» авт. Т.М.Байбара, Н.М.Бібік; «Читанка» авт. О.Я.Савченко.

 

Перебіг  уроку

 

І. Організаційний момент.           

                                                                                          

- В ефірі передача «Все буде добре» і ми, її ведучі – Наталія Іванівна і Майя Василівна.

- Всі ви дивитесь цю передачу. Про що вона?

  (Про корисне і шкідливе, про шляхи вирішення різних життєвих ситуацій).

- Так, наша програма про корисне і шкідливе

     На нашу програму ми запрошуємо різних цікавих людей, експертів, психологів, професіоналів, які разом з нами допомагають людям.

     «Все буде добре» - кажуть люди і сподіваються на краще, бо життя, як кажуть, прожити - не поле перейти.  І кожна людина вибирає свій шлях, свою дорогу в житті.

                                                                                          

    От і сьогодні перш за все ми з вами виберемо дорогу, по якій будемо рухатись протягом двох уроків, а хтось, може, і все життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Ліворуч підеш – своє щастя знайдеш. Важко тобі доведеться. Друга втратиш, себе зламаєш, назад не повернешся.

 

2. Праворуч підеш – щасливим станеш, багато побачиш, про чужі таємниці дізнаєшся, душею зачерствієш, до людей охолонеш, сміятися розучишся.

 

3. Прямо підеш – себе знайдеш. У дорозі змучишся, настраждаєшся, але істини дістанешся.

 

- То яку дорогу вибираємо? Чому?

- Ну що ж, вирушаємо!

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

   У нас сьогодні незвичайна передача, а тему її ви дізнаєтесь, коли розшифруєте написане на плакаті.

 

 

                                                                                 (букви закриті стікерами)

 

 

                                                                                                   

- Поясніть,  як ви розумієте цей вислів.

-А що таке людські чесноти?

                                                                                     

 

 

- Які чесноти ви знаєте?

 

-  (доброта, відкритість, доброзичливість, простота,                               душевність, правдивість, люб’язність, тактовність,

                                                  поступливість, щирість, делікатність, порядність, чемність, коректність  і т.п.)

 

- Отже, сьогодні ми з вами будемо говорити про людські чесноти, про характер, про вміння товаришувати, визначати, що корисне, а що шкідливе, що добре, а що погано.

     А допоможуть нам в  цьому твори В.О. Сухомлинського.

 

                                                                                     

- Що ви знаєте про цю видатну людину?

 

                                                                                          

  (Відеоролик про  творчість і життєвий шлях В.О. Сухомлинського).

   «Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний».

- То який же слід залишив  після себе цей видатний педагог?

 

На дошці велике серце.

 

   Ось таке велике серце залишив нам В.О. Сухомлинський, і якщо ми будемо спостерігати  погані вчинки , воно буде травмуватися.

 

- Сьогодні ми з вами познайомимося з новими творами В.О. Сухомлинського (слайд):

                                         

  • А які твори ви читали? Про що в них йдеться?

 

- В оповіданнях В. Сухомлинського розповідається про такі випадки зі шкільного життя, коли у начебто звичайних ситуаціях розкриваються невідомі досі риси характеру дітей.

 

ІІІ. Опрацювання оповідання  В.О. Сухомлинського 

 «Як  Павлик списав у Зіни задачу»  

                                                                .                                                                                             

 

1. Робота над заголовком твору.

 

- Прочитайте назву оповідання.

- Чи можете передбачити, про кого воно буде?

- Чому могла трапитися така ситуація, що Павлик списав задачу?

2. Словникова робота.

 

- Щоб краще читати,  давайте виконаємо декілька вправ на розчитування.

 

а). Прочитайте швидко, без помилок, змінюючи слова (слайди):

 

 

 

б). Читання «пірамідок» слів луною за вчителем, а потім - мовчки  (слайд).

 

      

(повернути слайди ще раз)

 

- Які слова спільнокореневі? (питає, питань).

- Доберіть спільнокореневі до слів помилка (помилковий, помилятися), почервонів (червоний, червоніти).

 

- Доберіть синоніми  до слова стурбований  (схвильований, збентежений, знервований).

 

3. Виразне читання оповідання. (Учень)

- Де відбулися описані події?

- То чому Павлик списав задачу у Зіни?

-А чому Зіна дала йому списати цю задачу?                                                      

- Про кого так можна сказати - стурбований?

 

4. Повторне читання оповідання способом «диригент» (підготовка до інсценізації оповідання).

 

- Скільки дійових осіб у творі?

- Назвіть головних і другорядних персонажів.

                                                            Фізхвилинка

                                                                    

 

5. Інсценізація твору.

 

- Давайте спробуємо розіграти цю сценку.

Слова автора:______________

Слова Зіни: _______________

                                                                        оцінювання

Слова Павлика:____________                          

Слова вчительки: ___________

 

6. Аналіз змісту твору.

 

- Які риси характеру виявилися у Павлика і  у Зіни?

                                                                        

  • Знайдіть у тексті,що говориться про Павлика?

  Павлик (який?) – стурбований, схвильований, збентежений, знервований, ледачий, боягуз, підлабузник (по відношенню до вчительки), підлий (по відношенню до  Зіни).

- Що поганого зробив Павлик?

- Пояснить, як ви розумієте слово підлість, підлабузник?

(Підлість – безчесність, схильність до негідного вчинку.)

Підлабузник – той, хто залицяється до когось.

                                                                                       

- Зіна (яка?) – сором’язлива, невпевнена в собі,  нерішуча, слабка (не змогла сказати «ні»).

- Що не так зробила Зіна?

- Як далі можуть скластися стосунки Зіни і Павлика?

- Якщо не виправити поведінку і риси характеру Павлика, хто з нього може вирости?

        Подивіться на наше серце. Від вчинків Зіни і Павлика на серці з’явилися рани!                                           

                                             (Рани - магніти на серці).

IV. Опрацювання оповідання В.О. Сухомлинського «Зневага».                                                                              

- В.О. Сухомлинський писав про хороші і погані вчинки дітей, про людей, які ці вчинки роблять і давав поради, як слід вчиняти.

                                                                                  

    Ось і сьогодні на нашій передачі «Все буде добре» ми розглянемо оповідання  «Зневага».

1. Словникова робота.

    Зневага – почуття повного презирства до кого (чого) – небудь;

                     неповажне ставлення до кого (чого) – небудь.

    Траншеявузький і широкий рів.

    Фундаментоснова, на якій встановлюють будинки

                                                               .

 

    Котлованштучне заглиблення в ґрунті для фундаменту  будівлі.

                                                             

2. Читання тексту учнем.

- Чому і за що Федька зневажали?

- Охарактеризуйте, який тут Федько?

                                                                

   Федько (який?) – похмурий, мовчкуватий, немилосердний, підлий (залишив дружину з трьома дітьми й ні разу не перевідав), корисливий.

- Що спільного між рисами характеру Павлика і Федька?

 (Вони думали тільки про себе)

 

- Придумайте  свій вислів  або  прислів’я,  яке б відносилося  до вчинків цих людей.

                                                                                       

  Що посієш, те й пожнеш.

  Чини з іншими так, як ти б хотів, аби чинили з тобою.

                 ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З  ДОБРА

                                                                                          

Сказав мудрець:

— Живи, добро звершай!

Та нагород за це

Не вимагай.

Лише в добро і в

Вищу правду віра

Людину відрізняє від

Мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

                                     Л.Забашта                                                                                            

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку