Бінарний урок з літературного читання та англійської мови
"Чи легко приноситирадість іншим?В.О. Сухомлинський«Покинуте кошеня»
2 клас
Чи легко прин
Тема. Чи легко приносити радість іншим?
В.О. Сухомлинський «Покинуте кошеня»
Закріплення знань з англійської мови з тем «Моя сім'я», «Домашні улюбленці»
Мета:
Формувати навички швидкого виразного читання, читання слів англійською мовою, уміння уважно слухати;
Збагачувати словниковий запас учнів з української та англійської мов;
Простежувати причиново-наслідкові зв’язки, аналізувати проблемні ситуації і робити висновки;
Вчити дітей розглядати будь-який об’єкт чи явище з позитивної і негативної точки зору;
Розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, усне діалогічне мовлення з англійської мови;
Виховувати відповідальне ставлення до тих, кого приручаємо.
Обладнання: підручник «Літературне читання » О.Я. Савченко 2 клас, картки із завданнями для роботи в групах ( прислів`я, частини плану, таблиця з правильним планом, сонечко); вислови за темою уроку, слова та вислови англійською мовою, телевізор, комп`ютер, електронна презентація до уроку, роздатковий матеріал (сонечка).
Тип уроку : бінарний .
Очікувані результати :
1.Учні уточнюють знання про доброту, з чим дружить доброта .
2.Аналізують вчинки дійових осіб, оцінюють та характеризують.
3.Працюють в групі, прислухаючись до думок інших та роблять свої висновки.
4.Відстоюють свою позицію, аргументуючи, чому так .
5. Вміють співставляти англійський і український варіанти слів.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Привітання
Добрий день ми зичим всім,
Хай справді добрим буде він
Будем працювать старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Дітки – просто молодці!
Good morning, children!
ІІ. Мотиваційний етап
1.Повідомлення теми уроку.
- Ми недаремно привіталися з вами і українською, і англійською мовами. Сьогодні я запрошую вас, дорогі учні, до незвичайного уроку літературного читання та англійської мови.
2.«Мозковий штурм»
- Отже, зараз ми спільними зусиллями визначимо девіз, під яким будемо працювати протягом сьогоднішнього уроку.
( уявно «Приберіть» зайві сині літери та «зберіть» червоні).
Отже, девіз сьогоднішнього уроку: ТВОРИ ДОБРО CREATE KINDNESS
–То, що ж таке добро?
3. Асоціативний кущ до слова «Добро»
- Створимо асоціативний кущик до цього слова.
- Які слова «притягуються» до слова «добро»?
Слова для куща: допомога, уважність, ненависть, тепло, співчуття, злість, байдужість, краса, щирість, піклування, заздрість, вдячність, жадібність, любов. (MOTHER, GRANDMOTHER, LOVE, NICE)
ІІІ. Етап цілевизначення і планування
-Від таких слів в наше віконце зазирнули сонячні промені й так щедро освітили нашу класну кімнату… але що сталось?.. Раптом навколо потемніло
По небу іде кучерявий баран
І рогом вогненим б`є в барабан.
Що це сталося? Щось загриміло, пішов дощ (хмара, блискавка, грім).
ІV. Опрацювання нового матеріалу.
1. Вправи на вдосконалення техніки читання.
СИДИТЬ ЗАЙШЛО
НАСТАВ НЯВЧИТЬ
SIT CAT
Сер диті
Куме дні
Пух настий
Посе редині
Повер талася
2.Гра « Уважне око»
Цей урок буде незвичним для вас, адже ми знову будемо працювати з оповіданням цікавої, видатної людини . Прізвище автора зашифроване. Перевіримо кращих знавців математики. Складіть частини слова в порядку збільшення кількості кутів многокутників.
4.Вступне слово про життя та творчий шлях В.О. Сухомлинського.
Ходімо, діти, до школи, - сказав загадковим голосом учитель і … попрямував у сад. – Так, наша школа буде тут, під голубим небом, на зеленій травичці, під гіллястою грушею.
Незвичайна школа.
Незвичайний учитель…
Це В.О.Сухомлинський. Багато років він працював з маленькими школярами у Павлиській школі, що на Кіровоградщині – школі під голубим небом. Написав для дітей багато повчальних і цікавих казок та оповідань.
-Пригадайте, з якими оповіданнями В.О.Сухомлинського ми уже знайомі («Я хочу сказати своє слово», «Як Наталя у лисиці хитринку купила», «Тетянка усміхається»).
Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з одним його оповіданням.
V. Практична робота над текстом оповідання «Покинуте кошеня».
НА ДОШЦІ – ПОКИНУТЕ KITTEN
- Уважно прочитайте назву оповідання на дошці. Чи бачите ви щось незвичне?
- Якщо текст має таку назву, то про що може розповідатися в ньому?
Учитель заслуховує припущення учнів.
2.Читання оповідання вчителем.
3. Словникова робота.
Читання словникових «гірок».
-Капітошка дуже любить бувати в горах. І сьогодні він теж пропонує вам підкорити вершини гір.
ХТОСЬ ПОНЕСЛА CAT
ПУСТИВ НЕ СКАЗАЛА A LITTLE CAT
ДОДОМУ СТРАШНО A BROKEN LITTLE CAT
ПРОХОДЯТЬ ПРИТУЛИЛОСЯ I HAVE GOT A CAT
ДИВЛЯТЬСЯ ПРИГОРНУЛОСЯ I LOVE MY CAT
Піднімаємося вгору на «гірки» слів – читаємо повільно, свідомо.
Спускаємося вниз – читаємо швидко.
4. Перевірка первинного сприймання
- Чи справдилось передбачення? Про кого розповідається в оповіданні? Що з ним трапилося?
5. Читання учнями. Вправа «Дощик»
6.Фізкультхвилинка.
7. Словникова робота
- Якими словами чи висловленнями можна замінити дані: виніс із хати і пустив на дорогу (прогнав), кошенятко (маленька кицька,)зайшло сонце (звечоріло) нявчить(подає жалібні звуки).
Прочитайте слова на одному диханні: маленьке, пригорнулося, замуркотіло, раде-радісіньке.
Прочитайте слова англійською мовою на одному диханні: kitty, kitten, little kitten, nice little kitten.
8. Характеристика Наталочки та інших героїв оповідання.
Вчитель прикріплює малюнки дійових осіб на дошці.
Дівчинка у жовтому кружечку, риси її – промінчики.
Інші головні герої (люди) – у хмаринці, крапельки дощу – риси людей.
Наталочка:
Поверталася додому Наталочка. Чує – нявчить кошеня. |
Уважна attentive |
Не сказала ні слова, а взяла кошеня і понесла додому. |
Чуйна, жаліслива pity |
Пригорнулося кошенятко до дівчинки. |
Добра, турботлива kind |
Замуркотіло. Раде – радісіньке. |
Жаліслива sorry |
Інші герої:
байдужі – не звернули увагу на покинуту тваринку. evil
Черстві – не співчували чужому горю.
Злі – вони не добрі, сердиті. angry
Неуважні – не помітили котика, не звернули уваги, not attentive
байдуже пройшли повз чужий біль. do not care
НА ДОШЦІ GOOD BAD
Давайте визначимо місце цих слів (визначити місця англійських слів-ознак предметів)
9. Аналіз оповідання.
- Давайте дослідимо текст.
1) Робота з ілюстрацією
-Який епізод зображено на малюнку? Як можна назвати малюнок?
-Які слова тексту відповідають ілюстрації? Зачитайте.(Вибіркове читання)
2).Робота в групах за рівнями.
На виконання завдання 3 хвилини. 1 група (за опорою) Відновити план тексту.
- Діти, працюючи в парах складіть з карток план оповідання.
- Для чого нам потрібен план?
2 група Скласти запитання за текстом (2-3 запитання).
- Чому кошеня опинилося на дорозі?
- Як люди ставилися до кошеняти?
- Скільки часу сиділо самотнім кошенятко?
- Де Наталочка знайшла його?
- Як повелася дівчинка?
3 група ( за карткою) Розіграти сценку за прочитаним «Творча інсценізація»
Розігрування сценки англійською мовою.
4 група Продовжити текст.
Після продовження можлива евристична бесіда.
10. Фізкультхвилинка
11. Узагальнююча бесіда після захисту 4 груп
- Ви знаєте, що Капітошка – мандрівник. Коли він з'являється? Так, правильно. І поки він подорожував по цілому світу, він залишав частинку себе. Вчора він теж побував тут і залишив ще одне завдання для вас. Але що ж це? Всі прислів’я порозсипались. Ваше завдання – відновити їх.
Кожне прислів’я – це певна життєва позиція. Яке прислів’я обрали для визначення повчальності твору?
« Добре діло роби сміло» , «Від теплого слова і лід розмерзає» ,
«Не одяг красить людину, а добрі діла».
Учитель читає речення з тексту – учні сигналізують картками «ДОБРЕ - GOOD», «ПОГАНО - BAD».
VІ. Підсумок уроку.
Продовжіть речення:
ВИСНОВОК
Бути другом природи – це значить дбайливо ставитися до тваринного та рослинного світу . Be friendly!
Я вірю в силу доброти.
Добро завжди сильніше злого,
Дає наснаги, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу
Я вірю в силу доброти,
І що має долю роботящу.
Що хоче, щоб і я, і ти,
І все було у світі кращим.
4. Домашнє завдання.
1.Запитайте вдома, як вони відреагували б на те, що ви принесете додому покинуту тваринку. Підготуватись до інсценізації оповідання.
2. Навчитися читати англійською мовою частинку діалогу, який був на уроці.
- Якщо від сьогоднішньої зустрічі у ваших душах залишилася зернинка добра, я попрошу підняти маленьке сонечко, а якщо ні – тоді нехай сонечко залишиться у вас на парті. Raise your sun.
- Погляньте як від ваших сонечок теплом та світлом наповнилася наша класна кімната. Дякую за урок. Thank you for the lesson.
До побачення! Good bye!