Конспект уроку з літературного читання для 2 класу "Ніна Найдич «Василь Тимофійович мандрує» (уривок)"

Про матеріал

Урок розроблений для роботи з хрестоматією сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах". Він допоможе вчителю в цікавій та доступній формі пояснити новий матеріал та створити на уроці атмосферу довіри, доброзичливості і зацікавленості. Використано сучасні технології навчання.

Перегляд файлу

 

Тема. Ніна Найдич «Василь Тимофійович

мандрує» (уривок)

 

Мета: ознайомити учнів із сучасною письменницею Ніною Найдич; вчити аналізувати прочитане, робити висновки; удосконалювати навички виразного, правильного, свідомого читання; розширювати і поглиблювати уявлення дітей про дружбу людей і тварин; розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам’ять; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Обладнання: картка із чистомовкою, скоромовкою, аудіозапис казки «Василь Тимофійович мандрує» та «Котик і Півник», сюжетні малюнки, портрет Ніни Найдич, фізкультхвилинка (відео), комп’ютер, проектор.

 Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

  «Добрий день!» усім навколо

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

Сядьте зручно, усміхніться

І на мене подивіться.

Бачу, що ви налаштовані на плідну працю. Я бажаю, щоб робота на уроці принесла вам нові знання.

На уроці ми працювати будемо під таким девізом :

Хто багато читає,

Той багато знає.

Хто швидко читає,

Той багато зробити встигає.

ІІ. Мовна розминка

Ми прагнемо навчитися правильно та виразно читати. Для цього потрібно тренувати своє дихання, розвивати память та увагу.

  1. Дихальні вправи
  •     надування кульки;
  •     здування пірїнки;
  •     нюхання квітів.
  1. Чистомовка  

(Вчитель читає, а діти повторюють хором)

А-а-а-котика нема.

Е-е-е- де наш котик, де?

У-у-у-мишку зїв малу.

І-і-і- він спить на печі.

И-и-и- має гарні сни.

І-і-і- тихо, миші, всі.

  1. Скоромовка.

Мурлика муркоче

Морозива хоче

Мурлико руденький,-

Замерзнеш, маленький.

( Прочитайте спочатку мовчки; тепер читаємо хором напівголосно; читаємо голосно, збільшуючи  темп читання).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

А що ми будемо робити,

Про кого нині говорити.

Одразу впізнаєте,

Коли загадку відгадаєте.

  1. Загадка

Має вуса, пишний хвіст

і негарну звичку.

Спершу добре він поїсть,

потім миє личко.

  • Вірно. Це котик.
  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  • Діти, які у вас виникають асоціації почувши слово котик?

 

 

 

радість

  • До якої групи тварин належить котик? ( До звірів).
  • Чому? ( Тому що у звірів тіло покрите шерстю і своїх дітей вигодовують молоком).
  1. Словникова робота.
  1. Що оначає слово «кіт»?

Вважають, що це слово в давнину було запозичене з народно-латинського catta і cattus «каттус», що означає «дика кішка».

  1. Слово «кішка» - багатозначне.

Кішка – маленький якір

Кішка – пристрій для підйому на стовпи

Котики – цвіт верби

(Пояснення супроводжуться демонстрацією малюнків).

  1. Добір спільнокореневих слів до слова «кіт»

( Котик, коточок, кицька, киця, кицюня, кошеня, кошенятко, кішечка)

4.Вправи для очей «Котик»

  •                  Діти. Уявіть себе котиком, який стежить за мишкою. Мишка побігла вправо, потім вліво. Мишка побігла на стелю, потім заховалася за дошку. А в цей час сонечко своїми яскравими, світлими промінчиками засліпило котикові очі. Він заплющив їх і лапками ніжно потер повіки. Потім поморгав трішки, розплющив очі й побачив своїх друзів.

ІV. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні з вами на уроці ми познайомимося з казкою «Василь Тимофійович мандрує». Цей твір написала українська письменниця Ніна Найдич. А також навчимося правильно і виразно читати твір, давати характеристику головному герою.

V. Вивчення нового матеріалу

  1.  Біографічна довідка

Учителька, музикант і віднедавна авторка книжок для дітей. Багато років навчає дітей музиці у відомій Київській середній спеціалізованій музичній школі імені Миколи Лисенка. У мистецьких колах відома як талановитий і мудрий педагог.

 Авторка методичних розробок із навчання гри на фортепіано, свою систему проходження до нотного періоду виклала у збірнику «Весела методика».

  1. «Передбачення»

Прочитайте заголовок твору. Спробуйте передбачити, про що  розповідатиметься в оповіданні?

(Учні розмірковують, про що йтиметься у творі).

  • Чи справдяться ваші передбачення, ми дізнаємось, коли прочитаємо оповідання.

3. Слухання аудіозапису казки.

  • Послухайте уважно і скажіть, хто є головним героєм твору?

(Василь Тимофійович).

  • Чи справдились ваші передбачення про зміст твору?

4. Словникова робота.

  Щоб краще зрозуміти зміст казки і добре її прочитати, попрацюємо над словами, які зустрічаються у тексті.

  1. Прочитаємо правильно слова.

 ( Читання «луною» за вчителем)


Клавішів

Зістрибнув

Розлетяться

Підспівував

Віттям

Тролейбуси

Від’їжджав

Невдовзі

Вчувається

Пересічний

Видряпався

Гама


 

  1. Пояснення значення слів

Невдовзі – незабаром, найближчим часом

Віти – відгалуження дерева, куща або трав'янистої рослини; гілки.

Пересічний – який нічим не виділяється; звичайний, рядовий. 

Гама – послідовно зростаючий або спадаючий щодо висоти ряд звуків у межах октави. 

  1. Читання тексту учнями «ланцюжком». 
  2. Аналіз тексту з елементами вибіркового читання.
  • Як звали котика?
  • Що любив Василь Тимофійович? Зачитайте.
  • З чим порівнював Василь Тимофійович тролейбуси?
  • В якій послідовності з’являлися тролейбуси на вулиці?
  • У який тролейбус сів котик?
  • За цим спостерігав Василь Тимофійович? Зачитайте.
  • Як повів себе головний герой, коли прекрасна подорож добігла кінця? Зачитайте.

7. Фізкультхвилинка (відео)

8. Гра «Так»- «Ні»

  А зараз ми пограємо в гру «Так» - «Ні».

Головним героєм є собачка? (Ні)

Котика звали Смугастик? (Ні)

Василь Тимофійович любив подорожувати? (Так)

Він подорожував на машині? (Ні)

Котик був ввічливий? (Так)

Молодці!

9. Гра «Слідопит»

Діти, я почну читати початок речення, а ви знайдіть це речення і прочитайте його кінцівку.             


10. Вікторина «З якої казки цей котик?»

Образ Котика дуже часто зустрічається в казках. Давайте згадаємо казки, в яких героєм є котик.

1) Мій котику, мій братику,

    Несе мене лиска

    За високії гори,

    За дрімучі ліси, порятуй мене

                                                   ( Котик і півник)

2) Скажіть, що це поля Маркіза Карабаса,

    тоді отримаєте нагороду.

                                                        ( Кіт в чоботях).

3)Кличе собачка кицьку Варварку…          ( Ріпка)

4)Що за звір

Вплітає сало

І кричить все:

« Мало, мало!»

У  жупані парубоцькім –

Упізнали – це  … ( Пан Коцький )

11. Перегляд мультика «Котик і півник»

  •            Назвіть героїв мультика?
  •            Яким був півник? А лисичка?
  •            Порівняйте образ півника із мультика і з казки, яку ми сьогодні читали. Що спільного, а що відмінного?

VІ. Підсумок уроку

Ось і настав час підвести підсумок нашого уроку. Ви гарно працювали.

  •            З якою письменницею познайомилися?
  •            Яку казку читали?
  •            Яка головна думка твору?     

На цьому урок завершено. Всім дякую  за гарну роботу впродовж уроку.

VІІ. Домашнє завдання

Намалювати  малюнок до твору.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Иващенко Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бойко Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ордак Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Залерцова Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
6351
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку