Урок розроблений для роботи з хрестоматією сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах". Він допоможе вчителю в цікавій та доступній формі пояснити новий матеріал та створити на уроці атмосферу довіри, доброзичливості і зацікавленості. Використано сучасні технології навчання.
Тема. Ніна Найдич «Василь Тимофійович
мандрує» (уривок)
Мета: ознайомити учнів із сучасною письменницею Ніною Найдич; вчити аналізувати прочитане, робити висновки; удосконалювати навички виразного, правильного, свідомого читання; розширювати і поглиблювати уявлення дітей про дружбу людей і тварин; розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам’ять; виховувати бережливе ставлення до тварин.
Обладнання: картка із чистомовкою, скоромовкою, аудіозапис казки «Василь Тимофійович мандрує» та «Котик і Півник», сюжетні малюнки, портрет Ніни Найдич, фізкультхвилинка (відео), комп’ютер, проектор.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація класу
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
«Добрий день!» усім навколо
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
Сядьте зручно, усміхніться
І на мене подивіться.
Бачу, що ви налаштовані на плідну працю. Я бажаю, щоб робота на уроці принесла вам нові знання.
На уроці ми працювати будемо під таким девізом :
Хто багато читає,
Той багато знає.
Хто швидко читає,
Той багато зробити встигає.
ІІ. Мовна розминка
Ми прагнемо навчитися правильно та виразно читати. Для цього потрібно тренувати своє дихання, розвивати пам’ять та увагу.
(Вчитель читає, а діти повторюють хором)
А-а-а-котика нема.
Е-е-е- де наш котик, де?
У-у-у-мишку з’їв малу.
І-і-і- він спить на печі.
И-и-и- має гарні сни.
І-і-і- тихо, миші, всі.
Мурлика муркоче
Морозива хоче
Мурлико руденький,-
Замерзнеш, маленький.
( Прочитайте спочатку мовчки; тепер читаємо хором напівголосно; читаємо голосно, збільшуючи темп читання).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
А що ми будемо робити,
Про кого нині говорити.
Одразу впізнаєте,
Коли загадку відгадаєте.
Має вуса, пишний хвіст
і негарну звичку.
Спершу добре він поїсть,
потім миє личко.
радість
Вважають, що це слово в давнину було запозичене з народно-латинського catta і cattus «каттус», що означає «дика кішка».
Кішка – маленький якір
Кішка – пристрій для підйому на стовпи
Котики – цвіт верби
(Пояснення супроводжуться демонстрацією малюнків).
( Котик, коточок, кицька, киця, кицюня, кошеня, кошенятко, кішечка)
4.Вправи для очей «Котик»
ІV. Повідомлення теми уроку.
V. Вивчення нового матеріалу
Учителька, музикант і віднедавна авторка книжок для дітей. Багато років навчає дітей музиці у відомій Київській середній спеціалізованій музичній школі імені Миколи Лисенка. У мистецьких колах відома як талановитий і мудрий педагог.
Авторка методичних розробок із навчання гри на фортепіано, свою систему проходження до нотного періоду виклала у збірнику «Весела методика».
Прочитайте заголовок твору. Спробуйте передбачити, про що розповідатиметься в оповіданні?
(Учні розмірковують, про що йтиметься у творі).
3. Слухання аудіозапису казки.
(Василь Тимофійович).
4. Словникова робота.
Щоб краще зрозуміти зміст казки і добре її прочитати, попрацюємо над словами, які зустрічаються у тексті.
( Читання «луною» за вчителем)
Клавішів
Зістрибнув
Розлетяться
Підспівував
Віттям
Тролейбуси
Від’їжджав
Невдовзі
Вчувається
Пересічний
Видряпався
Гама
Невдовзі – незабаром, найближчим часом
Віти – відгалуження дерева, куща або трав'янистої рослини; гілки.
Пересічний – який нічим не виділяється; звичайний, рядовий.
Гама – послідовно зростаючий або спадаючий щодо висоти ряд звуків у межах октави.
7. Фізкультхвилинка (відео)
8. Гра «Так»- «Ні»
А зараз ми пограємо в гру «Так» - «Ні».
Головним героєм є собачка? (Ні)
Котика звали Смугастик? (Ні)
Василь Тимофійович любив подорожувати? (Так)
Він подорожував на машині? (Ні)
Котик був ввічливий? (Так)
Молодці!
9. Гра «Слідопит»
Діти, я почну читати початок речення, а ви знайдіть це речення і прочитайте його кінцівку.
10. Вікторина «З якої казки цей котик?»
Образ Котика дуже часто зустрічається в казках. Давайте згадаємо казки, в яких героєм є котик.
1) Мій котику, мій братику,
Несе мене лиска
За високії гори,
За дрімучі ліси, порятуй мене
( Котик і півник)
2) Скажіть, що це поля Маркіза Карабаса,
тоді отримаєте нагороду.
( Кіт в чоботях).
3)Кличе собачка кицьку Варварку… ( Ріпка)
4)Що за звір
Вплітає сало
І кричить все:
« Мало, мало!»
У жупані парубоцькім –
Упізнали – це … ( Пан Коцький )
11. Перегляд мультика «Котик і півник»
VІ. Підсумок уроку
Ось і настав час підвести підсумок нашого уроку. Ви гарно працювали.
На цьому урок завершено. Всім дякую за гарну роботу впродовж уроку.
VІІ. Домашнє завдання
Намалювати малюнок до твору.
1