Бінарний урок з української мови та християнської етики "Не з дієсловами"

Про матеріал
Урок спрямований на вивчення написання частки не з дієсловами. А також на виховання любові до Бога, свого ближнього і бажання виконувати правила, дані Богом у його слові.
Перегляд файлу

БІНАРНИЙ УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ХРИСТИЯНСЬКОЇ ЕТИКИ

                                          У 3 КЛАСІ

ТЕМА . Не з дієсловами.

МЕТА.  Вчити дітей правильно записувати дієслова з часткою не.       Розвивати мовленнєві здібності учнів.  Розширювати кругозір. Збагачувати активнийний словниковий запас слів. Виховувати любов до Бога, до свого ближнього, а також виконувати правила життя в суспільстві, заповіді Божі.

ОБЛАДНАННЯ: таблиця із заповідями Божими, малюнками з Біблійними сюжетами, свічка, плакат з намальованим деревом, смужки па перу для гри «Відшукай свою групу», плакат із зображенням скрижа-               лей, Біблія.

                       ХІД УРОКУ.

1.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

Перевірка готовності класу.

 Дзвоник всім нам дав наказ:

- До роботи, швидше в клас!

Біля парти станем чемно,

Хай мине час не даремно.

2.НАЛАГОДЖЕННЯ КОНТАКТУ З КЛАСОМ.

Гра «Не помились».

 Називаю ту чи іншу дію і прошу, щоб учні її виконали тільки у тому випадку, коли біля назви дії є вислів «будь ласка». При порушенні правил дитина вибуває з гри(встаньте, посміхніться, поплескайте в долоні, підніміть руку).

3.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

3.1. Бесіда.

 Кожна гра має свої правила. А що станеться, коли ми їх порушуємо? (Вихід з гри).

 Які ще правила ви знаєте? (Дорожнього руху, протипожежної безпеки, про поведінку в класі, вдома, у транспортних засобах).

 Як можна назвати тих дітей, які виконують правила? (Дисципліновані, слухняні, їх усі люблять).

 Кого ми повинні слухати? (Батьків, вчителів, Бога).

 А як ви думаєте, які потрібно правила, щоб слухняним перед Богом?

 Так, звичайно. А що це за правила і як їх виконувати, ми з вами дізнає мось сьогодні на уроці.

 3.2.Вправа «Очікування».

 Учні висловлюють свої сподівання, починаючи свої міркування словами «Я очікую…».

4.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

5.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

5.1. Виконання проблемного завдання.

Дібрати близькі за значенням слова:

 (Не) збільшити – зменшити;

 (Не) наближатися – віддалятися;

 (Не) опускатися – підніматися;

 (Не) знаходити – губити;

 (Не) починати – закінчувати;

          (Не) сумувати – веселитись;

          (Не) працювати – відпочивати;

          (Не) шепотіти – кричати;

Учні роблять висновок, що вони не знають, чи правильно зробили це завдання.

5.2. Робота над вивченням правила.

5.3.Робота над мовним матеріалом.

 1-ому варіанту дібрати конкретні назви до будівельних матеріалів:

(глина, пісок, крейда, цемент, бетон, дошка, цвяхи, клей, фарба, лак).

 2-ому варіанту дібрати конкретні назви до звірів:

(тигр, лев, слон, собака, кіт, корова, білка, заєць, вовк, лисиця, ведмідь).

                      Фізкультхвилинка.

5.4. Робота над біблійним матеріалом.

Вивчення Заповідей Божих. (Запалюю свічку).

  Після пояснення кожної Заповіді, учні записують її в зошити.

1. Я Господь Бог твій. Хай не буде тобі інших богів переді Мною.

 Дуже багато дітей ростуть і не знають, що на небі є Небесний Отець. Є тільки один Бог. Ми не повинні мати інших богів, крім Нього. Бог дав нам життя. Він зробив так, щоб на землі виростало все необхідне для нашого повсякденного життя. Господь- Творець створив усе, в тому числі і нас. Бог хоче бути на першому місці у нашому житті.

2. Не роби собі подоби Бога.

 У часи Старого Заповіту було поширене поклоніння ідолам. Фігури, зроблені з каменю, дерева, золота чи срібла, насправді були безпомічними.

 На відміну від ідолів, живий істинний Бог все бачить і все чує. Він всюди присутній. Він спасає.

3. Не призивай Імення Господа Бога твого надаремно.

 Призивати надаремно Ім’я Бога означає вживати Ім’я Бога просто так, згадувати Його у прокльонах. В епоху старозаповітніх часів тих, хто не шаноб- ливо використовував Його Ім’я, вбивали.

 Кожний, хто промовляє Ім’я Господа, не задумуючись над цим чи просто для зв’язку слів, зловживає ним.

4. Пам’ятай день суботній, щоб святити його.

 Чи хотіли б ви працювати 50 днів без перепочинку? А чи сподобалося б вам ходити до школи 3 місяці без канікул і вихідних? Так, всім людям потрібен час для відпочинку.

  Мудрий та люблячий Господь подумав про відпочинок для нашого тіла. Він сказав, щоб один день у тижні був днем відпочинку, шани і подяки Йому.

5. Шануй батька свого і матір свою.

 Що означає вислів «шанувати батьків»? «Шанувати» - означає любити, поважати і слухати їх. Тобто не просто сказати слова: «Я вас, мамо(тату) люб- лю», а довести це на ділі – чимось допомогти, завжди бути слухняним.

6. Не вбивай.

 Ця заповідь означає, що людина не має права позбавляти іншу людину життя. Ми не повинні ображати когось, над кимсь знущатися. Коли ми обража ємо кого-небудь чи насміхаємось з когось, то завдаємо цій людині великого бо- лю. Народна мудрість каже: «Рана, нанесена ножем, гоїться, а язиком – ні».

7. Не чини перелюбу.

 Ця заповідь для ваших батьків. Вони повинні любити одне одного, допо-магати одне одному  і ні в якому разі (тобто за будь-яких обставин) не покидати одне одного, зберігати подружню вірність.

8. Не кради.

 Украсти – означає взяти те, що тобі не належить. Звичайно, крадуть через те, що хочуть мати більше, ніж потрібно людині, або тоді, коли не хочуть чи лі- нуються заробити собі на кусень хліба.

9. Не свідкуй неправдиво на свого ближнього.

 Говорити неправду означає: обманювати, розпускати плітки. Неправдиве свідчення – це коли хто на вас сказав неправду. Наприклад, вас звинуватили в крадіжці ( хоча ви цього не робили) або розповіли про вас таке, що з вами не траплялося.

10. Не заздри.

 Заздрити – означає дуже хотіти дістати собі те, що належить іншому. Біб- лія називає це гріхом. Ми можемо захоплюватися речами, які є в наших друзів, а в нас таких нема. Але бажання дістати ці речі нечесним шляхом – гріх.

6.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, ВИХОВАННЯ ХАРАКТЕРУ.

 6.1. Гра «Відшукай свою групу».

Групі  учнів роздаються картки з порядковими номерами від 1 до 10, іншій час- тині учнів – смужки паперу з написаними на них Заповідями. Решта учнів отримує смужки із тлумаченням Заповідей. Діти повинні відшукати свою групу з відповідним номером Заповіді, формулюванням та поясненням її.

1. «Я Господь, Бог твій».

Є один-єдиний істинний Бог.

2. «Не роби собі подоби Бога».

Люди не повинні робити ідолів та обожнювати те, що не слід.

3. «Не призивай Імення Господа ,Бога твого, недаремно».

Люди не повинні призивати Імені Бога без всякої на те потреби.

4. «Пам’ятай день суботній, щоб святити його».

Треба присвячувати один день повністю для Бога.

5. «Шануй свого батька та матір свою».

Ми повинні шанобливо ставитись до своїх батьків.

6. «Не вбивай!».

Життя людині дане Богом. І тільки Він має право забрати його.

7. «Не чини перелюбу».

Кожна людина має берегти свою подружню вірність.

8. «Не кради».

Ніхто не має права привласнювати те, що належить іншому.

9. «Не свідкуй неправдиво на свого ближнього».

Люди повинні завжди казати правду.

10. «Не заздри».

Ми не повинні бажати того, що належить іншим.  

 6.2. Виписати дієслова з не.

7. ПІДСУМОК УРОКУ.

 -Як називаються правила, які допоможуть нам жити в мирі з Богом і людьми? (Заповіді).

 -Назвіть Заповіді, які ви запам’ятали, і поясніть їх зміст.

 - Як пишуться дієслова з не? Повторіть правило.

 «Дерево рішень». (На дошці плакат з намальованим деревом, на гілках якого прорізи, в які потрібно вставити написані правила поведінки життя в сус- пільстві, де вживалося б не з дієсловами).

8.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 Написати лист другу під назвою «Правила, які допоможуть нам жити щасливо».

Використана література:

  1. Біблія.
  2. Іваницька П.Ф. Шлях до вівтаря власного серця.- Рівне, 2000.-190с.
  3. Слободський Серафим.Закон Божий. –К.,2000.
  4. Християнська етика. Методичний посібник. – Львів, 1997.- С.119-133.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку