Тема: Робота з деформованими реченнями.
Мета навчальна: вчити дітей відновлювати деформовані речення; показати зв’язок англійської та української граматики; удосконалити вміння дітей розрізняти види речень та знаходити головні члени речення; закріпити лексику з теми «Сім’я».
Корекційно-розвивальна мета: корегувати звуковимову дітей, розвивати вміння висловлюватись зв’язним висловлюванням, дотримуючись правильної послідовності слів; розвивати виразність мовлення, спонукати до мелодики мовлення.
Виховна мета: прищеплювати любов до рідної мови; виховувати активність на уроці, бажання вивчати англійську мову.
Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, атрибути до дидактичної гри, таблички.
Тип уроку – урок формування знань, умінь і навичок, удосконалення мовної і мовленнєвої компетентності.
Вид: бінарний урок.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент
1.Привітання.
Вчитель 1:
-Доброго дня, діти.
Вчитель 2:
-Hello, children. How are you today?How are you, Ann?...
1. Психогімнастика «Ми – сонечка!» (проводиться в колі)
- Пролунав шкільний дзвінок, всіх покликав на урок!
МИ- СОНЕЧКА! (Слайд 1)
Погляньте у віконечко/показують на вікно/,
Чомусь сховалось сонечко?/знизують плечима/
А ми засвітимо сонечко/показують на себе/,
Таке велике сонечко!/руки в сторони/
Таке веселе сонечко!/посміхаються один одному/
Я-сонечко!/показують на себе/
Ми-сонечка!/беруться всі за руки/
Ми- світимося всі!/посміхаються/
ІІ. Фонетична зарядка. Мовленнєва розминка. (Слайд 2)
1. Артикуляційні вправи «Малярі», «Коник».
2. Читання складів з контрольним звуком [М]. Підбір слів з заданим звуком (паралельно українських та англійських в межах вивченої лексичної теми)
Вчитель 1:
- Звернемо увагу на контрольний звук. Назвіть характеристики цього звуку. Прочитайте склади. Придумайте слова із заданими складами.
МА (мати, мак, малювати)
МО (морозиво, молодий, мова)
МУ (кохатиму, муха, музика)
МЕ (межа, мета, мережа)
МИ (мислення, Микита, миска)
МІ (оригамі, мінор, помітити)
Вчитель 2:
ІІІ. Актуалізація опорних знань дітей.
1. Вправа «Поєднай слово і малюнок»MP, U2Words 1– англ.
Вчитель 2:
- Ok. Remember, please, what theme do you study at the English lesson now?Who can answer? Yes, it’s Family. Let’s review the words of the theme. Look at the screen. Your task is to match words with the pictures. Let’s read them together and then start. Who wants to be the first?
Excellent job!
2. Вправа «Віднови речення». – укр. (Слайд 3)
Вчитель 1:
- Діти, пригадаємо, що таке речення?
- Які види речень ви знаєте? (розповідні, питальні, спонукальні)
- Як називаються головні члени речення? (підмет, присудок)
- Що сталося з реченням. Чи стоять у ньому слова по порядку?
- Чи можете ви відновити послідовність слів у реченні?
красиві, для, Мама, Різдвяної, купила, прикраси, ялинки.
( Мама купила красиві прикраси для Різдвяної ялинки.)
ІV. Мотивація до уроку. (Слайд 4)
Вчитель 1:
- Діти, до вас на урок завітали друзі – хлопчик Том та дівчинка Катруся.(Вітання)
Вчитель 2:
- Том живе в Англії, але хоче знати українську мову. Катруся живе в Україні, але хоче знати англійську мову. А ми з вами знаємо українську мову і вже третій рік вивчаємо англійську мову. Допоможемо Тому і Катрусі?
- Тож, розпочинаємо цей квест!
V. Основна частина уроку.
1. Головні члени речення- укр. (Слайд 5)
Вчитель 1:
- Том отримав від вчительки завдання: написати речення та знайти в ньому головні члени. «Це легко!»,- подумав хлопчик, і написав: «Мама виховує маленьких дітей». Але коли почав підкреслювати слова, то все переплутав. Довго зітхав, пригадував, а потім розфарбував одні слова в горошок, а інші – в ялинку.
- Діти, допоможемо розібратися в цій ситуації. Підкреслимо правильно головні члени речення.
2. Порівняльний аналіз англійського та українського речення. (Слайд 6)
Вчитель 2:
- А Катруся ламає голову над іншим. Вона точно знає, що в англійській мові теж є підмет і присудок. Але де їх місце в реченні вона і гадки не має. Щоб допомогти їй, давайте порівняємо декілька речень і знайдемо в них головні члени речення.
Вчитель 1:
Моя сестра зліпила кумедного сніговика.
My sister made a funny snowman.
Вчитель 2:
-Прочитаємо англійське речення. Як ви думаєте, де в ньому підмет? Who made a snowman? Sister. What did she do? Made.Звідси ми бачимо, що в англійській мові , як і в українській теж є підмет і присудок. Зазвичай підмет стоїть на початку речення і за ним відразу йде присудок.
Вправа «Збери розсипане речення» (Слайд 7)
РУХАНКА «Head Shoulders Knees & Toes (Speeding Up) | Nursery Rhyme | Super Simple Songs» (Слайд 8)
Вправа для очей «Сплять маленькі совенята»
Сплять маленькі совенята.
Раз!Відкрили оченята.
Подивилися навколо.
Очі вгору і додолу.
Оченята блим, блим, блим.
Відпочити треба їм.
Пальчикова гімнастика «Олівець в руці тримаю»
3. Робота в зошитах за картками. – укр.
Вчитель 1:
У грудні всі діти чекають Святого Миколая.
(Святого всі У, діти, грудні, чекають, Миколая).
Діти дарують Миколаю вірші та пісні.
(та, дарують, Діти, вірші, Миколаю, пісні).
VІ. Узагальнення та систематизація.
1. Вправа на інтерактивній дошці «Встав пропущені слова в речення» (Слайд 9)
Вчитель 2:
- Діти, де це ми опинилися? Це наукова лабораторія. В ній можна перевірити будь що! Тож, давайте перевіримо, чи запам’ятали ви як правильно будувати речення.
2. Дидактична гра «Who eats а candy?» - англ. (Проводиться в колі) (Слайд 10)
Вчитель 2:
Mother eats a candy (father, son, sister, grandmother, grandfather).
Мета: закріпити правило побудови англійського речення. Вправляти у вмінні відповідати на запитання простим реченням, розташовуючи слова у правильній послідовності.
VІІ. Підсумок уроку. (Слайд 11)
- Діти, пригадаємо! Про що ми говорили сьогодні на уроці?
- Що таке речення?
- Як називаються головні члени речення?
- Як ви думаєте, зрозуміли Том і Катруся, що є спільного в англійській та українській мові?
ІІІ Рефлексія. (Слайд 12)
Цей урок навчив мене |
Діти малюють зорі на останньому слайді презентації (інтерактивна дошка Smart-board).
Посилання для скачування мультимедійної презентації з Гугл-диску: https://drive.google.com/file/d/1uGICBvvUhOskBk2arbrSMhcIFzwLaFi4/view?usp=sharing
Презентація відкриється якщо на вашому комп’ютері встановлено та активовано програму Smart-Notebook. Активується через ключ за умови що ваш заклад придбав і встановив інтерактивну дошку.
1