БІНАРНИЙ УРОК З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТА ІНФОРМАТИКИ НА ТЕМУ: ВИКОРИСТАННЯ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ У НАВЧАННІ. СИМВОЛІЧНИЙ ЗМІСТ НАЗВИ ТВОРУ ОСКАРА УАЙЛЬДА ХЛОПЧИК–ЗІРКА. ЕВОЛЮЦІЯ ОБРАЗУ ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ.
Мета (формувати компетентності): предметні ( працювати над визначенням головної думки твору та характеристики головного героя казки О.Уайльда, його еволюції; символіки твору, співвідношення позитивних та негативних рис, словниковий запас ); ключові ( уміння вчитися; активну пізнавальну діяльність; розвивати логічне, послідовне, образне мислення; комунікативні: вміння спілкуватися рідною мовою, спілкування в колективі; інформаційні: вміння знаходити інформацію в інтернеті, діяти за алгоритмом, загальнокультурні: прагнення до літературної освіти; повага до загальнолюдських моральних цінностей та норм поведінки, людської гідності, любов до матері, гуманне відношення до людей ; естетичний смак , світогляд дитини; екологічна : бережливе ставлення до природного середовища , тварин.
Обладнання: зірки, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, зоряне небо,
інструкційні картки, стікери, карта півкулі Землі, сигнальні картки, дошка, комп’ютери, підручники.
Очікуванні результати:
засвоєння теми відповідно програми, емоційно-комфортне насичення уроку.
Учень (учениця):
розкриває гуманістичний зміст казки, моральні цінності, втілені в ній
Тип уроку: бінарний.
Хід уроку.
Зарубіжна література.
Організаційний момент.
Вчитель: День настає! Сонце в небі підіймається..
Діти : Наш клас із гостями вітається..
В. «Доброго дня» я зичу тому, хто прийшов працювати до класу..
Д. Чому?
В. Бо люблю я людей і свій клас!
Д. Чому?
В . Бо чекаю любові і плідної праці!
Д. Ми любимо працю і будем старатись!
В. Гостей наших щиро я перепрошую
І до співпраці з нами запрошую….
Інформатика.
На нашому уроці сьогодні діятимуть такі правила:
Сьогодні навчання через Інтернет розглядається не просто як зручна можливість підвищення кваліфікації, а як цілком серйозна альтернатива звичайній освіті, яка дає учням можливість одержати глибокі знання. Комп'ютер і Інтернет потрібні не тільки для того, щоб грати і "серфить" по мережі. З їх допомогою можна одержати справжню вищу освіту.
Прпоную Вам по черзі написати на стікері свій нікнейм та прикріпити на карту півкулі Землі.
Підсумуєм. Отже, ви є активними користувачами соціальних мереж та Інтернету.
Давайте поговоримо про Інтернет і його можливості.
ЗА
ПРОТИ
Отже, Інтернет – цікавий і корисний засіб навчання, відпочинку, спілкування з друзями.
Зарубіжна література.
Ми - жителі планети Земля, а десь там у глибині Всесвіту в яскравій холодній безодні – прекрасні, холодні, безсердечні зірки. Вони приваблюють свом далеким світлом, неземнаю красою і фантазією. Є така прикмета, коли ми бачимо падаючу зірку, потрібно загадати бажання і воно обов`язково здійсниться. У вас на партах лежить зірочка , візміть її в долоні, послухайте вірш поета Олександра Дольського :
Читання вірша (учениця).
Мне звезда упала на ладошку.
Я спросил её: «Откуда ты?»
«Дайте, я передохну немножко,
Я с такой летела высоты»
А потом добавила, сверкая,
Словно колокольчик прозвенел:
«Не смотрите, что невелика я,
Может быть великим мой удел.
Вам необходимо только вспомнить,
Что для вас всего важней на свете.
Я могу желание исполнить,
Путь неблизкий завершая этим».
Знаю я, что мне необходимо,
Мне не надо долго вспоминать.
Я хочу…
- Напишіть своє бажання на зірочці, переверніть і відкладіть її в сторону, ми ще повернемося до неї.
Мотивація навчальної діяльності
Десь на небі, на одній із зірок, народився Хлопчик-Зірка.(почепити зірку) Так сталося, що в якийсь момент він втратив себе і пройшов тернистий шлях для того, щоб знову стати справжньою зіркою і повернутися.
Як стати тією зіркою, яка яскраво світить в житті? Про це ми сьогодні поговоримо. Тема уроку сьогодні така: ВИКОРИСТАННЯ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ У НАВЧАННІ. СИМВОЛІЧНИЙ ЗМІСТ НАЗВИ ТВОРУ ОСКАРА УАЙЛЬДА ХЛОПЧИК–ЗІРКА. ЕВОЛЮЦІЯ ОБРАЗУ ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ. Запишіть тему уроку в зошити.
Завдання уроку:
Зарубіжна література.
Сьогодні ми познайомимось з новими словами, будемо характеризувати головного героя, дізнаємося про справжню красу і головні людські цінності, навчимося любити і поважати інших людей.
Інформатика
Дізнаємось про можливості використання мережі Інтернет для навчання. Здійснимо пошук та завантаження інформації з Інтернету.
Навчимося поєднувати інформатику та зарубіжну літературу.
Інформатика.
Діти, будь ласка, займіть свої місця за комп`ютерами, виконаємо перше завдання.
Давайте звернемося до Хмари слів, виберіть у дві колонки слова, які відносяться до інформатики та зар. літератури.
https://wordart.com/wwv8s524gv6u/word-art%202
інформатика зарубіжна література
мережа чаклун
комп`ютер монета
глобальна зайченя
ключове слово зірка
GOOGLE GROME мати - жебрачка
Інформатика золотий плащ
Інтернет пошукова строка література
добрий правитель
Будь ласка підніміть сигнальні картки, зелений колір-виконали завдання, червоний колір –ні.
Зарубіжна література.
Ми з вами познайомилися із творчістю О.Уайльда та його твором «Хлопчик-Зірка». Давайте пригадаємо зміст твору.
Інформатика.
Пропоную виконати інтерактивну вправу «Розташуй у потрібній послідовності». Події твору Хлопчик –Зірка.
https://learningapps.org/display?v=pug7fgx3t21
1.Поява Хлопчика-Зірки
2.Безсердечне ставлення до оточуючих
3.Зустріч із матір’ю-жебрачкою
4.Покарання за жорстокість та егоїзм
5.У пошуках матері
6.У полоні у чарівника
7.Уроки милосердя і доброти
8.Винагорода
Будь ласка підніміть сигнальні картки, зелений колір-виконали завдання, червоний колір –ні.
Наступна гра: Гра: Так чи ні.
https://create.kahoot.it/details/07a0b376-970c-48fb-a727-2a4664a63ed3
1.Дитина,яку знайшли дроворуби, була загорнута в золотий плащ. (Так)
2.Дружина дроворуба дуже зраділа дитині, бо в них не було своїх. (Ні)
3.Хлопчик -зірка ріс гордим, жорстоким, егоїстичним. (Так)
4.Вродливий юнак прогнав брудну жебрачку із села (Так)
5.Коли хлопчик став потворним, друзі пообіцяли йому допомогти розшукати матір. (Ні)
6.Хлопчика-зірку викупив злий Чаклун. (Так)
7.Хлопчик-зірка став справедливим володарем усього міста над річкою. (Так)
( Правда та брехня ) (кахут) 2.
Будь ласка підніміть сигнальні картки, зелений колір-виконали завдання, червоний колір –ні.
Зарубіжна література.
Сприйняття нового матеріалу
1. Словникова робота.
- Як ви думаєте, чому саме зірочка, а не інший предмет, з’явилася у вас на парті? Так, дійсно, вона символізує образ зоряного хлопчика.
Символ зірки з`явився ще в народній творчості
(УС Україна і світ) Народна символіка кваліфікувала «зорі то як дітей сонця, то як запалені Богом свічки на честь народжених людей».
-Давайте уточнимо, що означають слова «символ», «символічний», «еволюція»
Інформатика.
Вправа розкодуй QR коди:
Діти, давайте звернемось до наших друзів телефонів за допомогою Інтернету дайте відповіді на запитання: використовуючи програмне середовище Читач QR кодів, розкодуйте інформацію що зашифрована, запищіть у робочий зошит.
Зарубіжна література.
Зачитайте.
1.Символ 2.Еволюція 3.Символічний
Зарубіжна література
.-Які асоціації виникають у вас при слові «зірка» ?
Робота над образом Хлопчика-Зірки
Робота з епіграфом. Зверніть увагу на епіграф до нашого уроку.
Є багато людей із красивою зовнішністю,
яким, однак, нічим похвалитися всередині.
Джеймс Фенімор Купер
Слово вчителя.
Хлопчик –Зірка зрікся найдорожчої людини в світі, і його зірка згасла, як згасла і закам`яніла його душа, в якій не було й крихти тепла, жалю і любові.( Зняти зірку з зоряного неба)
( Це страшно …Фактично смерть...душі людини…)
-Чи можна відмовлятися від своїх батьків, рідної матінки ?(Слайд презентації) Подивіться.
Бесіда.
- Чи усвідомив він свій гріх? (Так)
- Що він зробив , щоб його спокутувати? Які добрі вчинки? (Шукає матір, допомагає зайченяті, віддає гроші прокаженному, просить вибачення у батьків, стає добрим правителем.
- Яким він був до перетворення та після?
Інформатика.
Завдання інформатика (вправа learningapps)
Гра «Розподіли риси»
https://learningapps.org/display?v=p2ekuxyga21
До перетворення Після перетворення
Егоїстичний Допомагає іншим
Злий Поважає старших
Безжальний Чесний
Жорстокий Щедрий
Гордий Гарний правитель
Пихатий Вразливий
Жорстокий Милосердний
Зарубіжна література.
Це і є еволюція головного героя. Зміна його в кращий бік.
Висновок: У чому ж полягає символічний зміст назви казки? (Зовнішя краса має відповідати внутрішній: Зірочка гарна зовні, потворна в середині. І навпаки.
Інформатика.
Фізкультхвилинка.
Працюємо з комп`ютером.
УВАГА! Під час роботи з комп`ютером дотримуйтесь вимог безпеки життедіяльності та саніторно-гігієнічних норм.
Запустіть на виконання пограму PowerPoint, виберіть тему оформлення за власним бажанням.
Підзаголовок –призвище та ім`я учня.
1.3.Слайд 3.Макет- Два об`єкта. Текст –Хлопчик-Зірка. Об`єкт – уривок з твору Хлопчик –Зірка. Об`єкт– зображення книжки Хлопчик- Зірка. Відповідно до зразка №3.
2.Переглянте презентацію в режимі демонстрації. Для цього виконайте
Показ слайдів Розпочати показ З початку або натисніть клавішу F5. Для перегляду наступного слайда натисніть клавішу пропуск, або ліву кнопку миші.
3.Збережіть презентацію у вашій папці у файлі з іменем Оскар Уайльд. Хлопчик –Зірка.
Закрийте вікно редактора презентацій.
Зарядка для очей.
Оцінювання.
Підсумок уроку
Зарубіжна література.
Заключне слово вчителя.
Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює зірку на небі і посилає до неї Янгола-Охоронця. Уві сні Янгол цілує немовлятко тричі: в чоло - аби воно зростало розумним, у личко, щоб було красивим, та в груди, аби здоров'я, любов та доброта вселилася в його тіло, серце і душу. Як ви думаєте , хто наш Янгол-Охоронець на землі? (Наші чудові матусі. Любіть їх, бережіть їх, цінуйте кожний день і мить. Причепіть ваші зірочки на наше небо. Хай ваші дитячі мрії збудуться. Тож нехай ваш Янгол завжди береже вас від біди, а ваша зірка освітлює вам шлях усе ваше життя і вказує дорогу туди, де панують добро і любов, так як зробила вона це для Хлопчика-Зірки та його родини.
Інформатика.
Домашнє завдання. В текстовому редакторі напишіть листа своєї матусі, з словами любові, з вашими мріями. Вони обов`язково здійсняться. Вставте фото матусі і надішліть лист на електронну пошту матусям.
Дякую за увагу і плідну роботу. Ви МОЛОДЦІ!