Бінарний виховний захід 10 грудня - міжнародний день прав людини. (право та англійська мова)

Про матеріал
Бінарний захід з права та англійської мови. Направлений на здобувачів освіти 8-9 классів. Допоможе класному керівникові та освітянам з права та англійської мови грунтовно провести виховний захід.
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2

Тореької міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Підготували: Циненко Вікторія Костянтинівна

                                                                                                   Перерва Олена Юріївна

 


                                                                                                      

Тема: «Кожна українська дитина – малий громадянин держави»

Мета: ознайомити з основними правами та обов’язками  дитини як громадянина України; навчити учнів визначати у повсякденному житті правові ситуації та встановлювати шляхи їх розв’язання; розвити вміння користуватися правами та застосовувати їх на практиці та здатність висловлюватись різними мовами; виховувати почуття патріотизму, любов до своєї Батьківщини.

Обладнання: мультимедійна дошка ,роздатковий матеріал, наочний матеріал

Хід заходу

(відео)

Вступне слово:

Щорічно 10 грудня в світі відзначають Міжнародний день захисту прав людини. Ця дата була впроваджена Генеральною Асамблеєю ООН в 1950 році на честь прийняття 10 грудня 1948 року Загальної декларації з прав людини. Декларація стала першим світовим документом, що сформулював положення про права людини.

Загальна декларація прав людини, проголосила рівність всіх жителів планети перед законом. Людина, її життя і гідність, права та свободи визнано найвищою цінністю кожної держави. Проголошено, що всі люди рівні у своєму достоїнстві та правах. При цьому права та свободи людини є невідчужуваними та непорушними. Вони належать кожній людині від самого народження й протягом усього життя, не залежать від волі держави, не даруються й не можуть бути скасовані. Будь-які угоди, спрямовані на обмеження прав людини, визнаються недійсними.
Це – наше сьогодення, але цікаво прослідкувати, як саме наші пращури дійшли до розуміння того, що права людини слід захищати?
Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішенні спорів.
Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.
З тих пір минуло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.

Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН. 1945 року, після закінчення Другої світової війни - найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства - народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо? Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.
А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини - документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії й багато іншого.

Загальна декларація прав людини - важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом - і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.http://www.school304.com.ua/upload/image/for_teach/2012-13/3.jpg

Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». А що таке конвенція та права вам розкажуть наші учні.

Основна частина:

  1. Відео-презентація «Права дітей» (учні 8 класу демонструють декілька статей з конвенції українською та англійською мовами)

– Діти, а які права знаєте ви?

Молодці! Знання своїх прав допоможе вам у житті справитися з реальними ситуаціями. А чи зможете ви знайти вихід із пропонованих вам ситуацій та сказати, які права були порушені?

Ситуація 1
Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер. Яке право порушено стосовно Попелюшки?
(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку.)
Ситуація 2
За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть вважалась іноді порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком, як Гекльберрі Фін?
(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)

Ситуація 3
Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною?
(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла вісімнадцяти років.)

Ситуація 4
Мауглі не вміє говорити людською мовою - лише видавати незрозумілі, з точки зору людей, звірячі звуки. Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?
(Ні в якому разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність та шкодить фізичному й психічному здоров'ю.)

Ситуація 5
Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?
(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)

Ситуація 6
Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?
(Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, Конвенцією забороняється незаконне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.

  • Ви всі молодці! Шо ж, вихід ви знайти зможети! До вашої уваги Fary-tail quizine. Кожна група має правильно відповісти тестова на всі запитання. На це вам дається 3 хвилини.

Казкова вікторина

1. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?
а) шахрайство;
б) вбивство;
г) викрадення;
д) розбій.
2. Мультфільм "Ну постривай!" Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?
а) так;
б) ні;
в) у нього не було іншого виходу.
3. Казка Ш.Перро "Попелюшка". Чи є порушення законів у діях принца?
а) ні;
б) так;
в) частково.
4. Казка О. Толстого "Золотий ключик". Які персонажі займалися у казці шахрайством?
а) пудель Артемон і папа Карло;
б) Буратіно і Мальвіна;
в) кіт Базиліо і лисиця Аліса.
5. Чи скоював якесь правопорушення кіт у чоботях?
а) так;
б) ні;
в) залежно від того, під яким кутом зору подивитися.
6. Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно?
а) Країна Бовдурів;
б) Країна Телепнів;
в) Країна Дурнів.
7. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василиси Прекрасної?
а) канібалізм;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) розбій;
д) хуліганство;
е) вбивство.
8. Чи порушив закон Буратіно своїм небажанням учитися?
а) ні;
б) так;
в) це його особиста справа.
9. Казка "Червона Шапочка". Допоможіть дівчинці та вовку обрати найбільш оптимальний для кожного з них і правомірний варіант.
а) для Червоної Шапочки настає заборона ходити одній по лісу;
б) вовк вивчає Кримінальний Кодекс і діє правомірно;
в) дівчинка засвоює прийоми рукопашного бою та займається легкою атлетикою;
г) вовк стає вегетаріанцем;
е) вовк перетворюється у серійного вбивцю.
10. Казка Г.Х, Андерсена "Снігова Королева". Який злочин учинила Снігова Королева?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) розбій;
г) викрадення;
д) вбивство.
11. Казка "Колобок". Чи порушували права Колобка дід та баба?
а) ні в якому разі;
б) так, порушували;
в) дорослі завжди праві.
12. Мультфільм "Ну постривай!". Хто із звірів у цьому мультфільмі виконував роль міліціонерів?
а) ведмеді;
б) носороги;
в) слони;
г) гіпопотами;
д) мамонти;
є) черепахи.
13. Хто з тварин у казці "Колобок" учинив найнебезпечніший злочин?
а) вовк;
б) лисиця;
в) ведмідь;
г) слон.
14. Що необхідно казковому персонажу Змію Гориновичу?
а) знати правила дорожнього руху, мати посвідчення водія;
б) кулінарні рецепти;
в) дотримання правил пожежної безпеки, вогнегасник;
г) знати правила польотів і мати посвідчення пілота.
15. Казка "Вовк і семеро козенят". Який злочин учинив вовк?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) вбивство з канібалізмом.

- Чудово! Ви впорались із завданням. Але ми маємо втілити й навчитись користуватись правами у житті. Для цьго нам допоможуть міні-сценки. До вашої уваги пропонується сценки на вибір, надається 5 хвилин, щоб розподілити ролі та розіграти їх.(Сценки)

Сценка 1 Зайчик,Лисичка,Ведмідь.

Зайчик

Раз,два,три,чотири,п’ять

Вийшов зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка,

Є скакалка, є люстерко(показує)

Лисиця

Йди сюди, малюк вухастий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку! Дай цукерку!

Тай на що тобі люстерко?

Це мені воно згодиться,

Я ж красунечка Лисичка!

Ведмідь

Конвенції,Лисице,

Ти звичайно не читала

Є такий закон на світі,

Це – серйозна дуже справа.

Ображать не маєш права

Слабших себе і малих!

Тож віддай все малювові,

Бо такий закон для всіх!

Ти,зайчисько, пам’ятай

Про права все добре знай,

Про дитинство, про щасливе

Думаю, що це можливо.

Сценка 2 Мальвіна

Я у школу поспішаю,

Там читать, писать навчають.

По конвенції дитячій

Маємо право на навчання

І у школі нас навчають.

І дають усякі знання.

Сценка 3 Червона Шапочка,Вовк.

Ч.Ш. А чого це вуха

Раптом більші стали,

Дивним чорним пухом

Геть по заростали?

В.Це щоб краще чути

Любу мою внучку!

Ти підходь но ближче,

Дай бабусі ручку!

Ч.Ш. Чом це руки ваші

Стали волохаті?

В. Це щоб було м’якіше

Діток обіймати.

Ч.Ш.  Чом такими злими

Стали ваші очі?

В. Щоб угледіть ними

Пустощі дівочі

Ч.Ш. А зубів страшенних

Повна-повна паща!

В. Це щоб зміг,нарешті,

З’їсти тебе краще! 

Ч.Ш. Хоч не вмієш, злий вовчисько,

Ти книжок читать

Та Конвенцію дитячу

Треба гарно знати

Там написано,що діти

Мають право жити,

Тож і я тепер себе,зможу захистити.

Сценка 4Айболит

          Добрий день малята. Ось бинти і вата

Хто поранений у нас 1,2,3,і все гаразд

А тепер я від’їжджаю вам здоров’я всім бажаю.

На здоров'я і на ліки

Мають право усі діти. 

  • Браво! Ви добре запам’ятали свої права! Але кожна людина має не тільки права але й обов’язки. Ще з молодших класів ви вчили як себе вести у школі, у класі, на вулиці, з дорослими, як піклуватись про природу. Наступне наше завдання складається з того, що ви маєте, працюючи в групах, пригадати за 5 хвилини як найбільше обов’язків.

І група:

- Які обов’язки дітей щодо навчання в школі?(How should you study at school?)

ІІ група:

-         Які обов’язки дітей щодо правил поведінки в школі?(How should you behave yourself at school?)

ІІІ група:

-         Які обов’язки дітей щодо поводження на вулиці?( How should you behave yourself on the street?)

IV група:

-         Які обов’язки дітей щодо старших, здоров’я, природи? (How should you behave yourself with adults, about your health?)

(Презентація виконаної роботи групами)

 

Заключна частина:

Гра «True/false» (читаємо речення та кажемо True/false)

- Кожна людина має своє ім'я (everyone has a name)

-  Можна бити дитину (everyone can hurt a child)

- не можна відвідувати лікарів (you cannot visit a doctor)

- всі діти рівні між собою (we are the same)

- не можна ходити до школи (you cannot go to school )

- можна примушувати дитину тяжко працювати (everyone can make a child to do some work)

- треба жити в злагоді і мирі (we should live peacefully)

- поважати своїх батьків (we should respect our parents)

Обов’язки, які повинен виконувати кожен учень
ми добре знаємо фразу:«Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» - ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та ми сьогодні повторили не лише свої права, але й обов’язки. Отже, які обов’язки ви ще знаєте?
Обов’язки:
1. Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.
2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.
3. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.
4. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.
5. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.
6. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.
7. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.
8. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.
9. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.
10. Не ображати і не принижувати оточуючих.
11. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві.

Що ж, від народження всі люди мають певні права, які гарантовані і захищаються державою. Їх потрібно знати й реалізовувати. Але важливо запам’ятати: поводитись слід так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини. Незнання закону не звільняє від відповідальності за вчинки, дії або бездіяльність. Знай свої права та не забувай про обов’язки!

Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\_vPxIaCB_SE.jpg

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\rC7R-OinjlQ.jpg

 

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\_Um9KtN95pM.jpg

docx
Додано
15 січня 2022
Переглядів
382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку