ВСТУП Повітряне середовище приміщень ліцею далеке від ідеального, часто повітря тут має підвищений вміст хімічних сполук, які виділяються будматеріалами, меблями, не кажучи вже про вихлопні гази. Значного поліпшення повітряного середовища можна досягти за допомогою озеленення. Рослини безпосередньо впливають на стан здоров'я людини і на якість її довкілля. З огляду на багатофункціональність кімнатних рослин, варто виділити два типи їхнього впливу на людину: 1) санітарно-гігієнічний; 2) естетико-психологічний. Під санітарно-гігієнічним розуміємо поліпшення стану повітряного середовища проживання (збагачення повітря киснем, фітонцидну дію рослин, очищення повітря від шкідливих хімічних сполук, підвищення вологості повітря, іонізацію повітря, збирання рослинами пилу, шумоізоляційні властивості рослин). Розглядаючи кімнатні рослини з естетико-психологічної точки зору враховуємо такі аспекти, як: ароматерапевтичні та кольоротерапевтичні можливості рослин, вплив на емоційний стан людини форми крони рослин. Отже, не викликає сумніву, що кімнатні рослини чинять істотний вплив на мікроклімат приміщення, на здоров'я і психоемоційний стан людини і у такий спосіб мають безліч позитивних функцій.
Актуальність дослідження: Не викликає сумніву актуальність нашого дослідження, оскільки воно пов’язане з нагальною потребою відновлення безпечного для людського здоров’я навколишнього середовища та психоемоційної стабільності. У системі заходів поліпшення умов праці і відпочинку велике значення має підбір оздоровчої флори, яка сприяє нормалізації складу повітря, зняттю нервово-емоційної та зорової втоми, естетичному оформленню інтер'єру. Вибрана нами тема дійсно актуальна в сучасному житті, оскільки людина проводить у закритому приміщенні багато часу і важливо, щоб умови, у яких вона перебуває тривалий час, були комфортними. Актуальність дослідження
Механізм реалізації міні-проєкту: Вивчити нові види кімнатних рослин, вимоги кімнатних рослин до умов вирощування;Розробити проект озеленення класних кімнат, кабінетів та інших приміщень ліцею;За допомогою учнів зібрати кімнатні рослини для розмноження і послідуючого вирощування;Отримати знання про садові землі для кімнатних рослин;Навчитися розмножувати кімнатні рослини;Доглядати за кімнатними рослинами;Сформувати навики розміщення рослин в приміщеннях, створювання художніх композицій.
1. Дослідження фітонцидних властивостей кімнатних рослин, які ростуть в коридорах і класних кімнатах школи, а також у будинку.2. Дослідження фільтрувальних властивостей кімнатних рослин на прикладі хлорофітуму.3. Дослідження бактеріального забруднення власних кімнат.4. Статистичний метод обробки отриманих результатів під час досліджень.5. Кількість колоній мікроорганізмів підраховували за допомогою мікроскопа. У РОБОТІ ЗДІЙСНЕНО: FLOWER LYCEUM
МИ виявили, що…1. Фітонциди різних рослин мають різну потужність і силу дії (найкраще вона виражена у герані ). 2. Важливим проявом фітонцидів є їх стерилізуюча дія на мікрофлору повітря.3. Найкращі якості щодо очищення повітря і покращення мікроклімату приміщень ліцею з досліджувальних рослин проявляє хлорофітум.4. Результати досліджень підтвердили позитивний вплив озеленення на якість повітряного середовища, особливо в опалювальний період.5. У навчальних кабінетах, що мають достатню кількість квітів знижена кількість мікроорганізмів, в тому числі і патогенних. FLOWER LYCEUM
МИ РЕКОМЕНДУЄМО: Використовувати у закладах освіти кімнатні рослини, які відповідають таким вимогам:- здатні зменшити у повітрі вміст шкідливих речовин та мікроорганізмів, в тому числі і патогенних, квіти, що мають високу декоративність та фітонцидну активність, рослини, у яких наявна різноманітність морфологічних форм та стійкість до шкідників, хвороб. FLOWER LYCEUM