Біологічний крос (Вікторина-змагання)

Про матеріал
"Біологічний крос" - вікторина-змагання знавців природи з біології для учнів 6-7 класів.
Перегляд файлу

 «Біологічний крос»

Ведуча1. Добрий день усім присутнім! Ми раді вітати вас у себе в гостях.

Ведуча2. Весна – найпрекрасніша пора року. Вона починає володарювати після холодної, морозної зими. Рясно вбирає землю в яскраві шати. Повітря наповнює безліччю п’янких пахощів, усе навколо пробуджується, оживає. Життя відновлюється, кипить, вирує – і все це яскраво відбивається в симфонії звуків, що лунають у природі.

Ведуча1.Мабуть не знайдеться в світі людини, яка б не любила природу. Одні – милуються барвами осіннього лісу, інші – в захваті від степових просторів…Погляньте  на світ – це дивовижна казка!

Ведуча2.Людина – це частина природи. І саме природі ми зобов’язані своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю. Але мабуть, не всі задумуємось над тим, що природа – це наша домівка.

Ведуча1. Ще зовсім недавно люди пишалися своїми перемогами над природою. Запаси природних багатств уважалися невичерпними. Але з часом з’ясувалося, що Земля є не такою вже й багатою, її ресурси обмежені. Тому їх потрібно берегти й витрачати так, щоб залишилося й онукам, і правнукам.

Ведуча2. Щорічно всі прогресивні жителі Землі відзначають День довкілля                 (21 квітня) та Всесвітній день Землі (22 квітня).

Ведуча1.У нашій країні ця подія відзначається на підставі відповідного Закону України та указу Президента, тобто на офіційному рівні.

                Але відчуття свята життя, турботи про захист рідної природи має бути в душі кожної людини завжди.

Ведуча2.Ще кілька років тому мало хто знав про Всесвітній день Землі й День довкілля. Але все тече, все змінюється навколо нас, як і ми самі. Давайте станемо кращими, давайте будемо творити добро – і зміниться наша Земля, і вічним буде життя на ній!

Ведуча1. Сьогодні ми проведемо змагання, але не звичайне. А цікаве, захоплююче, дивовижне, артистичне, трішечки спортивне. А найголовніше – природниче. Змагання знавців природи під назвою «Біологічний крос».

Ведуча2. Участь у «Біологічному кросі» беруть команди студентів 132 та 142 груп. Запрошуємо команди на поле.

(Команди виходять на сцену)

Ведуча1. Змагання матиме 10 таймів. А оцінюватиме ваші відповіді шановне журі у складі: Приходько С.В., Приходько І. А., Жовби О.А.

Ведуча2.Команда-переможець отримає приз. На початку змагання проведемо жеребкування, для встановлення черговості виступу.

Ведуча1. Першою відповідатиме та команда, яка швидше відгадає загадку:

  •  Звичайні люди це їдять, а боксери - б’ють? (Груша)

Це команда……………….

Ведуча2.Капітаном команди «                       » обрали ……………

Капітаном команди «                        »  обрали ……………

Ведуча1.                               Сьогодні ми побачимо –

Хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось

Хто тут найрозумніший!

Нехай обом командам

Удача посміхається,

Сідайте всі зручненько,

Змагання починається!

 

І ТАЙМ.  Презентація команди

 

Ведуча2.Учасники кожної команди повинні якнайкраще представити свою команду. Оцінюватиметься тайм за 5 бальною шкалою. Запрошуємо до виступу команду ……………..(та що перша за жеребкуванням)

 (Виступ команд)

Ведуча2.Слово надаємо журі.

 

Ведуча1. Так як, наше змагання природничо-спортивного змісту, а перед забігом обов’язково потрібно трішки розім’ятися. Тому наступний тайм…….

 

ІІ ТАЙМ. Біологічна розминка

 

Ведуча2. Учасники мають дати максимальну кількість правильних відповідей на поставлені запитання. Відповіді на запитання лаконічні, за правильну відповідь  1 бал. Якщо якась із команд не знає правильної відповіді, то слово надаватиметься команді-супернику.

Ведуча1.

1 команда.

  1. У кого є зуби, але немає рота? (У пилки, у гребінця)
  2. Хто двічі народжується, а один раз помирає? (Птах)
  3. Назвіть овоч, який є найбільшою рослинною брунькою. (Капуста)
  4. Комаха, символ Давнього Єгипту. (Скарабей)
  5. Ніхто не лякає, а вся тремтить. (Осика)
  6. Яка тварина живе у воді, а розмножується на суші? (Крокодил)
  7. Які птахи «літають» тільки під водою? (Пінгвіни)
  8. Яка тварина ходить на ребрах? (Змія) 
  9. На яких тропічних і субтропічних рослинах одночасно можна побачити пуп’янки, квітки й плоди? (На цитрусових, какао-деревах.)
  10. Якого кольору в молюсків кров? (Блакитна)

 

 

 

Ведуча2.

2 команда

  1. У кого є вушко, але немає голови? (У голки)
  2. У цього велетня ніс набагато довший, ніж хвіст (Слон)
  3. Рослина, яка робить степ сивим. (Ковила)
  4. Молюски – інтелектуали моря. (Восьминоги)
  5. Найбільша змія. (Анаконда)
  6. Водорість – космонавт. (Хлорела)
  7. У якого птаха два пальці на ногах? (Страуса)
  8. У кого вухо на нозі? (Коника)
  9. Чому квітки, які розпускаються вночі, мають біле забарвлення? (Бiлi квітки краще видно комахам-запилювачам)
  10. У якого птаха зовсім не має крил? (Ківі)

Ведуча1.Слово надаємо журі.

Ведуча2. Наступний тайм.

 

ІІІ ТАЙМ «Чарівна скринька»

 

Ведуча1. Необхідно відгадати, що заховано у скриньці. Першою відповідає команда (та що перша за жеребкуванням). За кожну правильну відповідь – 2 бали. Обговорення – 30 секунд. Не можна викрикувати раніше, ніж буде надана вся інформація про предмет. За порушення правил із команди знімають 1 бал.

Ведуча2.

1 команда

  1. У чарівній скриньці лежить листя рослини, яке не можна їсти. Цю рослину давні греки присвячували Аполлону. Ним нагороджують художників, артистів, учених. Саме звідси пішла назва слова «лауреат».

Що це за рослина? Де її використовують у наш час? (Лавровий лист. Для приготування їжі)

Ведуча1.

2команда

  1. У скриньці є ласощі, що визрівають на добре відомій рослині, її батьківщина – Мексика. У 1874 р. академік Севергін у книжці «Правила проростання» писав: «Вважають, що ця рослина здатна зцілювати рани. Ці ласощі найчастіше їдять папуги, з нього можна отримувати олію, пересмажені ласощі мають запах кави, з них виготовляють наливку». Що лежить у скриньці? (Насіння соняшника)

Ведуча2.

1 команда

  1. Щоб визначити, що міститься в чарівній скриньці, послухайте уривок із твору Марка Твена: «Піт підстрибнув на два аршини, видав войовничий крик і забігав по кімнаті, натикаючись на меблі, перевертаючи горщики для квітів, створюючи страшний безлад. Потім він почав танцювати на задніх лапах у скаженому захопленні, закидаючи голову назад, волаючи на весь дім про своє невимовне щастя, потім знову забігав по дому, сіючи на своєму шляху хаос. Тітка Поллі якраз зайшла в ту хвилину, коли він, зробивши кілька феноменальних сальто-мортале, з криком вискочив у відкрите вікно, захоплюючи за собою горщики з квітами, котрі чомусь залишилися цілими.

Про яку домашню тварину йдеться? У скриньці лежить знеболювальне, яким напоїли тварину. Що це? (Напоїли кота, настій валеріани)

Ведуча1.

2команда

  1. Цей талісман носили на грудях середньовічні рицарі. Йому приписували чудодійні властивості, нібито він здатен оберігати воїнів від стріл і ударів меча. Філософи давнини, розрізаючи цей загадковий предмет навпіл, пояснювали своїм учням будову Всесвіту, тобто він був наочним прикладом для вивчення астрономії. У всі часи й у всіх народів йому приписували лікувальні властивості, особливо звертали увагу на запах, а в середні віки запевняли, що цей запах навіть захищає від захворювань. Який предмет заховано? (Цибуля)

Ведуча2.

1 команда

  1. Під час походу О. Македонського в Індію офіцери його армії не так часто хворіли на шлунково-кишкові захворювання, як солдати, бо метал на їх посуді був різним. Тут лежить предмет офіцерського посуду, з якого металу він виготовлений. (Срібна ложка)

Ведуча1.

2команда

  1. Тут лежить предмет, на який багата морська капуста ламінарія. (Пляшечка з йодом)

Ведуча2. Слово надаємо журі.

 

ІV ТАЙМ. «Відгадай, що це?»

 

Ведуча1. Пантоміма - це театральна вистава, в якій  думки і почуття передаються без слів, виключно рухами тіла, жестами та мімікою. 

Ведуча2. Пантоміма була відома в стародавньому світі. В епоху Римської імперії пантоміма була найбільш поширеним театральним жанром. 

Ведуча1.Тому наш наступний тайм «Відгадай, що це».

Ведуча2.Гравці з різних команд по черзі підходять і витягують завдання. Те, що написано на картці, потрібно показати без слів: із допомогою рухів і звуків. У пантомімі має взяти участь якомога більша кількість членів команди (суперники відгадують). На підготовку – 1 хв. Конкурс – 5 балів.

Ведуча1.

1 команда 

  1. Заєць втікає від вовка.
  2. Ранок на фермерському дворі.
  3. Прасуєте білизну і сушите голову феном.

 

Ведуча2.

2 команда 

  1. Ведмідь втікає від бджіл.
  2. Люди проводжають корабель, який пливе в навколосвітню подорож.
  3. Застібаєте ґудзики і чистити зуби.

Ведуча1.

Слово надаємо журі.

 

V ТАЙМ. «Народні порівняння»

 

Ведуча2.Мабуть, не раз вам доводилось чути, як люди когось або щось порівнюють з тваринами.

Ведуча1. Зараз учасники команд спробують закінчити початі порівняння.

Ведуча2. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Ведуча1. Якщо команда не дає відповіді, відповідає інша команда.

Ведуча1.

1 команда 

  1. Бігає, як (курка з яйцем). 
  2. Впертий, як… (осел).
  3. Дав, як… (кіт наплакав).
  4. Не стало, як…(корова язиком злизала).
  5. Боїться, як…(вовк кози).
  6. Довгоногий, як…(журавель).
  7.  Голодний, як…( собака). 
  8. Крутиться, наче… (муха в окропі).
  9.  Любить, як…(собака палицю). 
  10. Співає, як(жаба на кладці). 

 

Ведуча2.

  1. команда 
  1. Моститься, як.. (квочка на яйцях).
  2. Гудуть, як… (бджоли у вулику).
  3. Личить, як…(корові сідло).
  4.  Розбирається,як… (баран в зорях).
  5. Вертиться, як… (білка в колесі).
  6. Б’ється, як… (риба об лід).
  7. Живуть, як… (кіт з собакою).
  8. Написав, як… (курка лапою).
  9. Надувся, як… (миша на крупу,індик).
  10.  Почервонів, як (рак печений).

 

Ведуча2.Слово надаємо журі.

 

 

 

VІ ТАЙМ. Конкурс капітанів «Чий голос»

 

Ведуча1.Наступний тайм – конкурс капітанів. Цей конкурс досить простий: обидва капітани прослухавши по черзі  аудіозаписи з голосами тварин і птахів, повинні відповісти чий це голос.

Ведуча2.За кожну правильну відповідь – 1 бал. Якщо капітан команди не дає відповіді, відповідає капітан іншої команда.

Ведуча 1. Отже, першим відповідатиме капітан від команди …………

Ведуча 2. Слухаємо уважно.

1 команда

  1. Бобер
  2. Ведмідь
  3. Вівця
  4. Голуби
  5. Гуси
  6. Дельфін
  7. Жаба
  8. Заєць
  9. Зебра
  10. Змія

2 команда

  1. Індик
  2. Кит
  3. Комар
  4. Зозуля
  5. Лев
  6. Лось
  7. Муха
  8. Олень
  9. Слон
  10. Шимпанзе (Мавпа)

 

Ведуча 2. Слово надаємо журі.

 

VІІ ТАЙМ. Домашнє завдання (перетворення сміття на мистецтво)

 

Ведуча1. Наступний наш тайм «Домашнє завдання (перетворення сміття на мистецтво)». Чи знаєте ви, що таке апсайклінг?

Ведуча 2. Апсайклінг - це перетворення відходів (сміття) в предмети мистецтва, модні речі, предмети побуту та багато іншого. Цей напрямок не потребує якихось додаткових витрат виробництва і переробку матеріалу.

Ведуча1.Сама ідея цього модного зараз напрямку об'єднує в собі безліч елементів з інших технік виготовлення в прямому сенсі предметів мистецтва.

Ведуча2. Найбільше апсайклінг популярний в Європі, де можна зустріти магазини з різним асортиментом виробів, виконаних в цій техніці, з використанням різних матеріалів. Так само і в Україні стає дуже популярним перетворення сміття в корисні, модні речі та аксесуари. Існує цілий рух-апсайклінг.

Ведуча1.Учасники кожної команди повинні були вдома створити прикраси, сувеніри, елементи одягу чи декору. Іншими словами, вдихнути в старі непотрібні  речі нове життя. Це круто, модно та сучасно!

Ведуча2.Журі оцінює оригінальність, креативність, естетичність ну і звичайно вміння прорекламувати свій власноруч створений шедевр.

Ведуча1. Оцінюватиметься тайм за 5 бальною шкалою. Запрошуємо до виступу команду…….

Ведуча2.Слово надаємо журі.

 

VІІІ ТАЙМ. Таємниці природи.

 

Ведуча1. На нашій планеті багато незвіданого та цікавого, але й те, що вже відкрите наукою, не перестає бути чарівним світом, сповненим загадок для оточуючих.

Ведуча2.Кожній команді будуть пропонуватися слайди із зображенням і запитанням, на яке вони повинні відповісти, пояснити та довести дане явище чи факт.

Ведуча1.Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Ведуча2.Увага на екран.

Ведуча1.

1 команда 

 

  1. Як називається ця тварина? Від схрещування яких тварин вона утворилася? (Лошак  - самець коня і самиця віслюка)
  2. Що це за організм? (Вельвічія- дерево-довгожитель, яке відноситься до відділу Голонасінних )
  3. Як називаються ці тварини? Чи можна сказати, що це мати і дитинча? Доведіть. (Леопарди у них народжуються малята як чорні так і плямисті)
  4. Що поєднує цих тварин? Поясніть. (Альбінізм – відсутність пігменту)
  5. Навіщо жирафі такий довгий язик? (Щоб діставати зелені листочки серед колючок акації, а також щоб чистити свої вуха)

 

Ведуча2.

2 команда 

 

  1. Що це таке і як воно називається? (Дуріан,фрукт)
  2. Як називається те, що поєднує цих тварин між собою? Як і коли воно виникає? (Мутація)
  3. Що це? Як воно називається? (Вікторія амазонська (вікторія-регія)).
  4. Що за тварини зображені? Як ви можете пояснити це явище? (Зебра, носоріг і птахи, які поїдають паразитів - симбіоз, мутуалізм)
  5. Що це за організм? (Гриб червоний-решіточник)

 

Ведуча 1. Слово надаємо журі.

 

 

ІХ ТАЙМ. «Дуель»

 

Ведуча2. Багато людей захоплюються лицарськими турнірами, романтикою середньовічних традицій і відчуттям нереальної свободи. Хлопчаки, начитавшись книг про відважних мушкетерів, готові були битися на шпагах, а дівчата мріяли бути прекрасними фрейлінами на балах.

Ведуча1. Хоча те, що красиво, на перший погляд, не завжди так захоплююче насправді. Дуелі, ще проводилися для того, щоб відстояти свою честь, часом були звичайною бійнею.

Ведуча2. Але в нашій дуелі ми будемо змагатися розумом і швидкістю.

Ведуча1. Тому кожна команда по черзі буде відповідати на питання протягом 1 хвилини. Переможе та команда, яка дасть більше правильних відповідей. За кожну правильну відповідь 1 бал.

 

Ведуча2. Запитання 1-й команді:

1.     Скільки ніг мають комахи? (3 пари, 6 ніг).

2.     Для чого рибі хвіст? (Виконує функцію «керма» і «мотора»).

3.     Найсильніший хижак нашої місцевості? (Вовк).

4.     Хто спить з відкритими очима? (Риба).

5.     Хто на собі ліс носить? (Олень).

6.     На яке дерево сідає ворона після дощу? (На мокре).

7.     Який звір після народження залишає своїх дітей? (Зайчиха).

8.     Ластівка день починає, а хто закінчує? (Соловей).

9.     Відомий «будівельник» гребель? (Бобер).

10.   Бджолиний клей (Віск).

11.  Хто важчий ─ найбільша акула чи слон? (Акула китова ─ 20 тон).

12.  Яка тварина найвища? (Жираф).

13.   Яка найменша пташка? (Колібрі).

14.  Що буде з бджолою, коли вона вкусить когось? (Гине).

15.   Яка риба не має луски? (Сом).

 

Ведуча1.Запитання 2-й команді:

  1. 2.     Яка пташка не висиджує і не вигодовує своїх пташенят? (Зозуля).
  2. Чим відрізняються тварини різних видів? (Будовою, формою тіла, розміром, покривом тіла).
  3. Істотна ознака птахів (Пір’я).
  4. Що станеться з кішкою, якщо їй виповнеться 7 років? (Піде восьмий).
  5. Якої довжини язик у дятла зеленого? (До 14 см).
  6. Чим звірі вигодовують своїх малят? (Молоком).
  7. Хто росте протягом усього життя? (Черепаха).
  8. Найбільша риба прісних водойм (Сом).
  9. Які птахи не мають голосу? (Лелеки).
  10. Які птахи не літають? (Страус, ківі, пінгвін).
  11. Кого вважають предком собаки? (Вовка).
  12. Яку тварину в Індії вважають священною? (Корову).
  13. Якого кольору квітка папороті? (Папороть не цвіте).
  14. Сіро – зелені комашки, яких полюбляє сонечко. (Тля).
  15. Очі на ногах, а будиночок на спині (Равлик).

 

Ведуча 1. Слово надаємо журі.

 

Х ТАЙМ. Жартівлива вікторина.

Ведуча 1. Ви, напевно, чули, що почуття гумору дається людині від природи і навчитися жартувати не можна. Але це не так. Своє почуття гумору можна розвинути, роблячи вправи, які спеціально для цього призначені.

Ведуча2.Для того щоб навчитися жартувати, необхідно навчитися користуватися правильними поєднаннями слів. Ось зараз ми і проведемо вікторину для розвитку почуття гумору.

Ведуча 1. Учасники команд по черзі  повинні  відповідати  на поставлені запитання. За правильну відповідь  1 бал. Якщо якась із команд не знає правильної відповіді, то слово надаватиметься команді-супернику.

Ведуча2.

1 команда

  1.  У кого більше ніг: у п'яти восьминогів або у чотирьох кальмарів?

(Однаково: 5х8 = 4х10 =40)

  1. У цієї тварини дві праві ноги і дві ліві ноги, дві ноги спереду і стільки ж ззаду. Скільки ніг у цієї тварини?

(Чотири)

  1. Які ягоди на букву «М» - солодкі, а на букву «К» - гіркі?

(Малина - Калина)

  1. Яка тварина ходить тільки літерою «М»?

(Кінь, якщо це шахова фігура)

  1. У будь слона немає хобота?

(У шахового)

  1. На якому базарі найбільший шум?

(На пташиному базарі)

  1.  Назвіть овоч , яким закидають поганих акторів.

(Помідор)

  1. Який овоч необхідний для перевірки принцес на чистоту королівської крові?

(Горох)

 

Ведуча 1.

2 команда

 

  1. Який злак може рости ... на людині?

(Ячмінь)

  1.  Назвіть тварин-альпіністів.

(Гірські козли)

 

  1. «Економічна порода собак - це...

(Такса, адже такса - це ще і встановлена розцінка)

  1. Яка дика кішка потрапила в співтовариство автомобілів?

(«Ягуар»)

  1.  Назвіть квіткову позу йога.

(Лотос)

  1. Назвіть хвойний зразок стрункості людської фігури.

(Кипарис)

  1.  Талія якої тварини є еталонним зразком тонкої талії для всіх жінок?

(Оси - осина талія)

  1.  Яка водоплавна птиця написала відомі книги?

(Гоголь)

 

Підведення підсумків

Ведуча 2. Отже, слово надаємо журі.

Ведуча1. Дякуємо всім за увагу і сподіваємося, що наша сьогоднішня зустріч нікого не залишила байдужим.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Сценарії
Додано
28 лютого
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку