Тип уроку: Біосфера та її межі. Кругообіг речовин у біосфері. Вплив біосфери на інші оболонки планети. Вплив діяльності людини на біосферу.
Мета:
освітня: визначити поняття «біосфера», «жива речовина»; встановити межі біосфери, властивості та біохімічні функції живої речовини, роль кругообігу речовин у потоку енергії в функціонуванні біосфери, роль живих істот у перетворенні оболонок Землі; дати визначення «ноосфера» та міста людини у біосфері; з’ясувати основні екологічні проблеми сучасності з вини діяльності людини.
виховна: формування екологічного та патріотичного виховання на основі діяльності Вернадського.
розвивальна: формування учнів знаходити логічні зв’язки між діями людини та наслідками екологічних катастроф України.
Тип: засвоєння нових знать, умінь та навичок.
Методи: проблемні; інтерактивні; корпоративне навчання у дрібних групах.
Обладнання: ПК, мультимедіа програвач та фільм «кругообіг речовин H2O, N,C у природі»
Біологічний диктант. Дати визначення поняття та термінам. Підручник стор. 145-182(2 варіанти)
Читання тексту стор. 110 – 111 книга Є. В. Яковлевої. Уроки біології.
Постановка проблеми: В чому заслуга Вернадського щодо створення вчення про біосферу?
- Літосфера
- Гідросфера
- Атмосфера
3. Жива речовина, її властивості та функції
Сукупність живих організмів планети:
4. Біогеохімічні цикли. Кругообіг речовин та потік енергії.
5. Роль організмів у перетворенні оболонок землі
Заповнення завдань робочого зошита з печатною основою на сторінках 56-57, завдання 1-8 (Біологія 11 клас Т.С. Тагліна, 2 видання, Харків «Ранок» 2017 р.)
Використання Іnternet при розгляді екологічних проблем.
Заслуховування повідомлень учнів, відео, презентацій. Розбити на дрібні групи які працюють над окремими проблемами:
Вплив діяльності людини на стан біосфери.
Заповнювати таблицю:
Екологічна проблема |
Шляхи вирішення проблеми |
1. Зростання населення Землі. |
|
2. Урбанізація. |
|
3. Використання енергоресурсів. |
|
4. Ерозія та забруднення ґрунтів. |
|
5. Забруднення Н2О. Відсутність питної води. |
|
6. Знищення лісів. |
|
7. Кліматичні зміни. |
|
8. Стан атмосфери. |
|
9. Стан природних ресурсів України. |
|
Відповісти на питання (Що узнали? Чого навчились?)
Прочитати параграф 33. Підготовитись до семінару. Підготовитись до тематичного заняття з нової теми. Підготовити проекти з тем: Людина та біосфера, природоохоронні проекти та законодавство України, природоохоронні проекти України.