Біосфера та її межі. Кругообіг речовин у біосфері. Вплив біосфери на інші оболонки планети. Вплив діяльності людини на біосферу.

Про матеріал
Біосфера та її межі. Кругообіг речовин у біосфері. Вплив біосфери на інші оболонки планети. Вплив діяльності людини на біосферу.
Перегляд файлу

Тип уроку: Біосфера та її межі. Кругообіг речовин у біосфері. Вплив біосфери на інші оболонки планети. Вплив діяльності людини на біосферу.

Мета:

освітня: визначити поняття «біосфера», «жива речовина»; встановити межі біосфери, властивості та біохімічні функції живої речовини, роль кругообігу речовин у потоку енергії в функціонуванні біосфери, роль живих істот у перетворенні оболонок Землі; дати визначення «ноосфера» та міста людини у біосфері; з’ясувати основні екологічні проблеми сучасності з вини діяльності людини.

виховна: формування екологічного та патріотичного виховання на основі діяльності Вернадського.

розвивальна: формування учнів знаходити логічні зв’язки між діями людини та наслідками екологічних катастроф України.

Тип: засвоєння нових знать, умінь та навичок.

Методи: проблемні; інтерактивні; корпоративне навчання у дрібних групах.

Обладнання: ПК, мультимедіа програвач та фільм «кругообіг речовин H2O, N,C у природі»

  1. Організаційний момент: об’ява завдань, теми та структури занять.
  2. Актуалізація опорних знань.

Біологічний диктант. Дати визначення поняття та термінам. Підручник стор. 145-182(2 варіанти)

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Читання тексту стор. 110 – 111 книга Є. В. Яковлевої. Уроки біології.

Постановка проблеми: В чому заслуга Вернадського щодо створення вчення про біосферу?

  1. Вивчення нового варіанту
  1. Повідомлення про українського вченого В. І. Вернадського на основі положення його вчення про біосферу (ноосфера).
  2. Біосфера та її кордони:

- Літосфера

- Гідросфера

- Атмосфера

3.    Жива речовина, її властивості та функції

Сукупність живих організмів планети:

  • біомаса                             
  • хімічний склад                    
  • енергія

4.  Біогеохімічні цикли. Кругообіг речовин та потік енергії.

5. Роль організмів у перетворенні оболонок землі

  1. Закріплення

Заповнення завдань робочого зошита з печатною основою на сторінках 56-57, завдання 1-8 (Біологія 11 клас Т.С. Тагліна, 2 видання, Харків «Ранок» 2017 р.)

  1. Вивчення нового матеріалу.

Використання Іnternet при розгляді екологічних проблем.

Заслуховування повідомлень учнів, відео, презентацій. Розбити на дрібні групи які працюють над окремими проблемами:

Вплив діяльності людини на стан біосфери.

Заповнювати таблицю:

Екологічна проблема

Шляхи вирішення проблеми

1. Зростання населення Землі.

 

2. Урбанізація.

 

3. Використання енергоресурсів.

 

4. Ерозія та забруднення ґрунтів.

 

5. Забруднення Н2О. Відсутність  питної води.

 

6. Знищення лісів.

 

7. Кліматичні зміни.

 

8. Стан атмосфери.

 

9. Стан природних ресурсів України.

 

 

  1. Підсумок уроку.

Відповісти на питання (Що узнали? Чого навчились?)

  1. Домашнє завдання.

Прочитати параграф 33. Підготовитись до семінару. Підготовитись до тематичного заняття  з нової теми. Підготовити проекти з тем: Людина та біосфера, природоохоронні проекти та законодавство України, природоохоронні проекти України.

docx
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
1726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку