Бізнес ідея – частина підприємництва та бізнесу

Про матеріал
Тема: «Генерування бізнес-ідей» Тема уроку: «Бізнес ідея – частина підприємництва та бізнесу».
Перегляд файлу

План уроку

 

Тема: «Генерування бізнес-ідей»

Тема уроку: «Бізнес ідея – частина підприємництва та бізнесу».

Мета уроку:

Навчальна:

  •                   формувати в учнів розуміння про сутність понять «підприємництво», «підприємець», «бізнес-ідея»;
  •                   ознайомити із історичним розвитком підприємництва;
  •                   розширити та удосконалити знання учнів в процесі виконання проєктів;

Розвивальна:

  •                   максимально розвивати пізнавальні інтереси в учнів;
  •                   уміння узагальнювати інформацію;
  •                   бажання логічно мислити для економічного розуміння змісту підприємницької діяльності;
  •                   розвивати творчі здібності та ділові якості, вміння приймати самостійні рішення;

Виховна : 

  •                   виховувати інтереси до вивчення дисципліни через самостійну пошукову діяльність;
  •                   прагнення до активної життєвої позиції, почуття толерантності, ділового етикету;

Тип уроку: комбінований.

Методи і методичні прийоми: елементи медіаосвіти:

  •     установлювання доцільних зв’язків між інформаційними повідомленнями;
  •     вміння трансформувати інформацію залежно від мети комунікативної взаємодії;
  •     робота в малих групах;
  •     проблемне питання.

Обладнання та матеріали: комп’ютер, мультимедійна установка, роздатковий матеріал.

Основні поняття: підприємництво, підприємець, підприємницька діяльність, бізнес, бізнес-ідея.

 

 

Епіграф уроку:

 Рецепт успіху: Вчіться, доки інші сплять; працюйте, поки інші бовтаються без діла; будьте напоготові, поки інші розслабляються та мрійте поки інші тільки хочуть».

Американський письменник Вільям А. Уард.

 Все, що можна уявити, — реальне. (Пабло Пікассо)
 Ваше благополуччя залежить від ваших власних рішень.

(Джон Д. Рокфеллер).

 

 

Структура уроку:

I. Організаційна частина;   5 хв.

II. Мотивація та оголошення теми і мети уроку; 10 хв.

III. Вивчення нового матеріалу; 15 хв.

IV. Закріплення нових знань і умінь учнів;    5 хв.

V. Підведення підсумків уроку, оцінювання; 5 хв.

VI. Домашнє завдання.          5 хв.

 

Хід уроку

 

I. Організаційний етап.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку та відсутніх учнів.

Створення в групі творчої атмосфери.

 

II. Актуалізація опорних знань.

Викладач – Давайте пригадаємо вивчене:

Гра «Вірю-не вірю».

1) Державна власність є основою ринкової економіки. (Відповідь учня: ні)

2) Прибутковість (рентабельність) показує який прибуток одержано на одиницю витрат. (Відповідь учня: так)

3) Діяльність будь-якого підприємця підпорядкована меті привласнення прибутку. (Відповідь учня: так)

4) Середнім вважається підприємство в якому працюють від 250 до 500 осіб. (Відповідь учня: ні)

 

III. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

Метод « Мозковий штурм».

Викладач - Відомі люди хто вони?

1. Запропонував та втілив ідею парку розваг. ( Уолт Дісней )

2. Його люблять і ненавидять, йому поклоняються. Найвідоміший у світі мільйонер, керівник найбільшої у світі компанії з виробництва програмного забезпечення. ( Білл Гейтс )

3. Власник і засновник відомої японської компанії з виробництва мотоциклів та автомобілів. (Соітіро Хонда )

Викладач:      Який існує взаємозв’язок між цими людьми?

Розповідь викладача:  21-сторіччя диктує гостру потребу у винахідливих, ділових спеціалістах, без яких неможливий успішний розвиток економіки надалі.  Найефективніше впливає на добробут суспільства й комфортне життя кожної людини - економіка, що працює. Слід зазначити, що підприємництво є необхідною рисою ринку, його обов’язковим атрибутом. Якщо немає підприємців, то нема й ринку, і навпаки. Що ж теке підприємництво? Хто ж такий підприємець? 

  Зарубіжний досвід і сучасні тенденції економічного прогресу переконливо доводять, що сьогодні без винахідливих ділових людей подальший розвиток сучасної економіки просто не можливий.

      Світ бізнесу величезний і різноманітний, заплутатися в ньому дуже легко, особливо вам, початківцям, і я сподіваюся, що саме сьогоднішній урок допоможе вам краще орієнтуватися в ньому

       Сьогодні ми розглянемо ринок бізнес-ідей вашого власного бізнесу, проаналізуємо і спробуємо прибрати недоліки та вдосконалити.

 

Тема нашого уроку : «Бізнес ідея – частина підприємництва та бізнесу».

 

IV.  Вивчення нового матеріалу.

Слово викладача

  Наше  сьогодення важко уявити без діяльності підприємців. Це слово ми вживаємо щодня і маємо уявлення хто це і чим займається. Але як відомо ніякий термін не виник з нізвідки. Першим термін «підприємець» ужив ще на початку XVIIІ ст. французький банкір Рене Кантільйон. Сьогодні підприємець є центральною постаттю в бізнесі.

  Професія підприємця вимагає особливих якостей від людини:

- Схильність до ризику;

- Лідерства і вміння об’єднати людей для досягнення мети;

- Наполегливості та гнучкості;

- Здатності до точного розрахунку;

- Міцного здоров’я;

    Підприємницький хист – це здебільшого талант, помножений на наполегливу працю і знання. Соціологічні дослідження показують, що схильними до підприємництва є лише 5-7% економічно активного населення.

Викладач: Шановні учні пригадаємо, визначення «підприємництво» та «підприємець»:

Відповідь учня: Підприємець -  це людина, котра організовує виробництво товарів і послуг і забезпечують діяльність підприємства.

Підприємництво – це вільна, самостійна, ініціативна, ризикована діяльність громадян, спрямована на  одержання прибутку, і яку проводять на власний ризик.

Неможливо точно визначити, скільки часу існує підприємництво.

Доповідь учня:  Підприємець є ключовою постаттю економіки. Він несе повну відповідальність за результати своєї діяльності, його чекає крах або успіх.

      Діяльність підприємця спрямована на отримання максимального прибутку,який дорівнює різниці між виторгом та витратами. Тому підприємець зацікавлений продавати свою продукцію за максимально високими цінами, а ресурси на ринку придбати за найнижчими цінами.

       У своїй діяльності підприємець має враховувати потреби суспільства. Саме підприємець повинен передбачати, які товари та послуги потрібні покупцям.

      «Робити» гроші, задовольняючи потреби людей, й отримувати від цього задоволення – основний сенс підприємництва чи бізнесу. Уміння перепродати – теж бізнес. Бізнес – це вміння робити гроші з грошей, але обов’язково через продуктивну і корисну діяльність, тобто виготовлення продукту або надання послуг. Отже, підприємництво – це передусім організація виробництва і задоволення потреб людей, а отже, і творення грошей.  Діяльність підприємця вважається успішною, якщо прибуток становить не менше ніж 20 % від рівня витрат.

Доповідь учня:  У стародавньому світі підприємництво вважали дуже шанованою справою. Купці, ремісники мали авторитет і пошану жителів міст. Завдяки зростанню торгівлі й виробництв швидко розвивалися міста, зміцнювалась державність. Історія підприємництва починається з Середніх століть. Вже в той час купці, торговці, ремісники, місіонери являли собою починаючих підприємців. З зародженням капіталізму прагнення до багатства призводило до бажання отримувати необмежений  прибуток. Дії підприємців мали професійний і цивілізований характер. Нерідко, будучи власниками засобів виробництва, підприємці і самі трудилися на своїх фабриках або заводах.

Підприємництво зародилося ще в Київській Русі, у торговельній формі та у вигляді промислів. Першими підприємцями  можна вважати дрібних торговців, купців. Найбільший розвиток підприємництва припадає на правління Петра I (1689-1725), коли  створюються мануфактури, бурхливо розвивається гірська, збройова, суконна, полотняна промисловість. Найвідомішим представником династії підприємців у промисловості в ту пору стала родина Демидових, родоначальником якої був тульський коваль. На початку XX ст. підприємництво було вже масовим явищем. Підприємець формувався як власник.

Викладач. Успішних підприємців чимало. Та шлях до вершини успіху для більшості – щоденна наполеглива праця чи геніальні бізнес – ідеї.

       Цікава бізнес-ідея – запорука успіху. Ви всі любите морозиво «Ескімо». Ідея виготовлення такого морозива з’явилася випадково. Одного разу одинадцятирічний Френк Епперсон випадково залишив увечері склянку з лимонадом на ганку будинку. У склянці була паличка для перемішування. Тієї ночі ударив мороз. Забудькуватий Френк виявив ранком крижаний циліндр із вмерзлою паличкою. Так у 1905 році було винайдено ескімо на паличці.

       Років через 10 або 20 той самий Френк Епперсон щосили торгував прохолодними напоями в міському парку Окленда, штат Каліфорнія. Коли людині доводиться весь день стояти на ногах і вичавлювати сік із фруктів, вона починає поступово філософствувати. Епперсон вирішив: якщо вже доля звела з лимонадом, треба зайнятися ескімо. Він згадав про епізод із замерзлим у ту морозну ніч (ескімо) лимонадом і вирішив припинити торгівлю напоями.

        Він почав готувати лимонад, заморожений на паличці і продавати його у тому ж міському парку. Він називав ескімо «Епсікл», з’єднавши своє прізвище зі словом «айсікл» (бурулька). Спочатку цей товар нікого не зацікавив, навіть його власних дітей які почали називати ескімо «Popsicle» (батькові брульки). Ця назва й закріпилася у дещо зміненому виді. «Попсікл» здобув найбільшу популярність на літніх спортивних іграх у 1920 році.

Учень доповідає: Сила підприємницької волі.

Однією з найбагатших людини світу довгий час вважався Феодор Інґвар Кампрад (швед. Feodor Ingvar Kamprad; 30 березня 1926 - 27 січня 2018) - шведський підприємець, засновник міжнародної приватної компанії IKEA, що займається виробництвом та продажем меблів та речей для дому. (180 магазинів у 31 країні світу). У березні 2007 року його статки оцінювались 33 млрд доларів.

  Кампрад почав розвивати свій бізнес ще маленьким хлопчиком, продаючи сусідам сірники зі свого велосипеда, які купував оптом у Стокгольмі. Від сірників він розширив діяльність на торгівлю рибою, різдвяними прикрасами для ялинок, насінням, а потім кульковими ручками та олівцями. Коли Кампрадові  було 17, його батько добре нагородив сина грошима за успішність у школі. Отримані гроші Кампрад вклав у заснування IKEA. 

Він не навчався в університеті, але стратегію бізнесу, яку він застосував в ІКЕА, вивчають у багатьох ВУЗах Європи.

У 17  років відкрив першу фірму, що торгувала різноманітними меблями по каталогах. Кемпред має репутацію дуже економної людини: не визнає особистих літаків, а також першого і бізнес-класу, літаючи виключно економічним, не носить ділових костюмів і їздить на 10 – річній “Вольво”.

“Як я можу вимагати бережливості від людей, які на мене працюють, якщо буду проводити час у роскоші і комфорті” – пояснює він.

IKEA — це транснаціональна корпорація, заснована у Швеції, яка розробляє та реалізує швидко-збірні меблі, кухонну техніку та аксесуари для дому. Штаб-квартира розташована в Нідерландах. З 2008 року вона є найбільшим у світі меблевим продавцем.

Вчитель: Який висновок можна зробити з короткої інформації про Інгвара Кемпреда? (Відповідь учня: головне в житті мати бажання і прагнення до чогось, а сили і ресурси обов’язково знайдуться)

Вчитель: Ваше домашнє завдання на сьогодні було підготувати список власних бізнес-ідей. Зараз за допомогою ділової гри: «Кредит у банку під свій проект» спробуємо проаналізувати їх.

    «Шановні панове підприємці. Відомо, що банк – основа будь-якої господарської діяльності. Не варто сьогодні говорити про те, що за все, що ви купуєте, потрібно платити. Добре, якщо потрібну вам суму ви можете вмістити в гаманець чи в кишеню. А якщо цю суму не вмістити навіть у портфель. Тоді, звичайно ж, краще мати справу з паперами і документами, а гроші довірити банку.

     Кожна кампанія має свою мрію: втілити у життя свій небачено цікавий і потрібний бізнес-проект, для цього треба мати гроші. Гроші є в банку. Вам необхідно переконати банк дати гроші під ваш проект. Ну а чи переконаєте ви банк в неповторності і важливості вашого проекту і чи згодиться банкір дати вам кредит – ми зараз побачимо. Та бізнем-ідея, яка збере найбільшу кількість балів від банкірів отримує 1 місце, інші за наявною кількістю балів відповідно 2 , 3 і т.д. місця.

(серед учнів обирають «банкірів» та «підприємців»)

    Учні презентують свої  «бізнес-ідеї».

Вчитель: Давайте зробимо аналіз результату діяльності.

На дошці зображено дерево рішень групи (10-12 бізнес-ідей).

Виконаєм наступне завдання: «Перевірка ідей».

     За допомогою переліку питань (- Які види бізнес-продукту запропоновані? - Чи існує незадоволений попит на деякі види бізнес-продукту? - Чи існують перспективи зростання попиту? - Чи буде актуальним новий бізнес?) перевірте чи спрацюють ваші ідеї (використовуючи додаток 1).

    Одночасно журі (банкіри) теж оцінюють бізнес-ідеї за наступними критеріями (додаток 2).

1) Оригінальність і споживчий попит (актуальність);

2) Реальність виробництва бізнес-продукту;

3) Прибутковість ідей бізнес-продукту;

4) Перспективність (зростання, майбутнє) бізнес-ідеї.

 

V. Підведення підсумків уроку, оцінювання. 

Вчитель: Наявність підприємництва надає суспільству такі вигоди:

1. Підприємець особисто зацікавлений в успіху своєї справи, тому він якнайповніше використовує свої знання;

2. Підприємець може найповніше задовольняти потреби суспільства, бо він прагне передбачити нові потреби споживачів;

3. Підприємець своєю діяльністю забезпечує більш ефективне використання виробничих ресурсів.

     Якщо людина має ідею, бажання і можливість займатися бізнесом, то наступний її крок – це вибір сфери й виду підприємницької діяльності. Під час такого вибору необхідно оцінити свої здібності, досвід, джерела ресурсного забезпечення. Зараз сприятливими сферами бізнесу є надання різноманітних послуг, громадське харчування, торгівля споживчими товарами, ремонт автомобілів, будівництво житла тощо. Світ бізнесу надзвичайно багатогранний, ніби море. І важко орієнтуватися у ньому без компасу. А компас - це певні правила, якими має користуватися підприємець. Щоб нажити слави успішної людини та заробити чималі гроші, бізнес має три основні правила:

Які вони на вашу думку Шановні учні?

(Відповіді:  1. На першому місці має бути турбота про покупців.

                   2. Справа, яку ви розпочинаєте має вам подобатися.

                   3. Потрібно розрахувати свої сили.)

Викладач. Обговорімо, що нового ви дізналися сьогодні на уроці, чи зможете в реальному житті застосувати отримані знання.

Вправа « Ланцюжок»

Пропоную розпочинати висловлювання словами:

- Сьогодні на уроці я дізнався, що….

- Для мене виявилась цікавою інформація про…

 

VІ. Домашнє завдання. 

1.  Підготувати  невеликі  доповіді про успішних підприємців нашої країни.

2. Написати свою думку на тему «Який із запропонованих бізнес-продуктів зможе зайняти ринкову нішу нашого міста і зацікавити споживачів?» використовуючи опрацьовані бізнес-ідеї.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1. Вправа «Перевірка ідей»                     

 

Питання

Так

Ні

Можливо

Інше

Це законно?

 

 

 

 

На якого споживача розраховано?

 

 

 

 

Як плануете розробити рекламний проект продукту?

 

 

 

 

У вас є конкуренти?

 

 

 

 

Чим ця ідея краще ніж у конкурентів?

 

 

 

 

Чи буде на це попит?

 

 

 

 

Яка орієнтовна вартість?

 

 

 

 

Це безпечно?

 

 

 

 

Ви можете захистити свої ідеї (патенти, авторські права, торгові марки...)?

 

 

 

 

Чи варто розробляти, розвивати ідею далі?

 

 

 

 

Ви можете  зробити зразок проекту?

 

 

 

 

Скільки вам потрібно грошей, щоб почати?

 

 

 

 

Ви маєте необхідні навички для реалізації бізнес-ідеї?

 

 

 

 

Чи вам треба персонал?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2. Вправа «Оцінка та вибір банкірів»                

    

Перелік бізнес-ідей

Актуальність

Реальність виробництва

продукту

Прибутковість ідеї

Перспективність

ідеї

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т. І.)
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
2329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку