Практична робота №1. 8 клас Тема: Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.
Бланк містить: 1. ПЕРЕВІР СВОЇ ЗНАННЯ; 2. Виконуючи завдання цієї практичної роботи, ви матимете змогу здобути підтвердження істинності наукових знань про властивості складних неорганічних речовин та оцінити свої навчальні досягнення.
Дата__________
Оцінка |
|
Практична робота №1.
Тема: Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук
Мета: _____________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
Обладнання: штатив з пробірками, скляні палички, шпатель, хімічний стакан, мірні пробірки, реактиви
ХIД РОБОТИ
І. ПЕРЕВІР СВОЇ ЗНАННЯ
1. До якого класу належать продукти горіння речовин у кисні?
2. Яка формула речовини, що входить до складу шлункового соку?
3. Клас, до якого належить речовина, що забарвлює фенолфталеїн у малиновий колір.
4. Клас, до якого належать тверді різнокольорові кристалічні речовини, причому лише одна з них має солоний смак.
5. Із запропонованих речовин виберіть зайву:
а) SO2, На, Na2O; б) СаО, CO2, H2CO3; в) NaOH, МgO, SO3.
6. Установіть відповідність між класом сполук і формулою.
1) K3PO4 |
а) Нерозчинна основа |
2) Fe (OH)2 |
б) Амфотерний гідроксид |
3) Al (OH)3 |
в) Сульфатна кислота |
4) H2SO4 |
г) Середня сіль |
7. Установіть генетичний ряд сполук Калію:
а) KOH; б) KCl; в) K; г) K2O.
8. Складіть по дві формули сполук різних класів, що містять такі хімічні елементи: Na, Н, О, К, S, Р.
Відповіді
№ питання |
1 |
2 |
3 |
4 |
Варіант відповіді |
|
|
|
|
№ питання |
5 |
6 |
7 |
8 |
Варіант відповіді |
|
|
|
|
II. ІНСТРУКТАЖ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
З правилами техніки безпеки ознайомлен____ _____________
ІІІ. ВИКОНАЙ ЗАВДАННЯ
Виконуючи завдання цієї практичної роботи, ви матимете змогу здобути підтвердження істинності наукових знань про властивості складних неорганічних речовин та оцінити свої навчальні досягнення.
Виконайте завдання, результати роботи оформіть у вигляді таблиці.
Завдання №1. Дослідіть фізичні та хімічні властивості речовин.
|
натрій гідроксид |
ферум(ІІІ) гідроксид |
цинк гідроксид |
Фізичні властивості |
|||
Агрегатний стан |
|
|
|
Колір |
|
|
|
Розчинність |
|
|
|
Хімічні властивості |
|||
Дія індикатора |
|
|
|
Взаємодія з кислотою |
|
|
|
Розкладання під час нагрівання |
|
|
|
Висновок (зазначте спільне та відмінне у властивостях цих речовин)________________________________
Послідовність дій |
Спостереження |
Завдання №2 Дослідіть здатність хлоридної кислоти і натрій хлориду до взаємодії з аргентум(I) нітратом. |
|
________________________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
Рівняння реакції: 1)_______________________________________________________________________________________
__2)______________________________________________________________________________________ |
|
Висновок (як можна виявити хлоридну кислоту і хлориди в розчині?)________________________________ |
|
Завдання №3. Від тривалого кип’ятіння води на стінках чайника з’являється накип — відкладання твердих кальцій та магній карбонатів. Дослідним шляхом (для проведення експерименту скористайтеся крейдою) з’ясуйте, |
|
________________________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
Рівняння реакції: _1)_______________________________________________________________________________________ |
|
Висновок (речовинами якого класу неорганічних сполук можна усунути накип?) ___________________
|
|
Завдання №4 Добудьте карбон(ІV) оксид та дослідіть хімічні властивості цієї речовини. |
|
________________________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
Рівняння реакції: 1)______________________________________________; 2)__________________________________________ |
|
Висновок (вкажіть клас оксиду) ____________________________________________________________
|
|
Завдання №5 Дослідіть здатність заліза витісняти метали цинк та мідь із розчинів їхніх солей.
|
|
________________________________________________ ________________________________________________
|
_______________________________________________________ _______________________________________________________
|
Рівняння реакції: 1)______________________________________________; 2)__________________________________________ |
|
Висновок : здатність одного металу витісняти іншій залежить від__________________________________
|
|
Завдання №6 Дослідним шляхом доведіть, що сульфатна кислота містить атоми Гідрогену, здатні заміщуватися на йони металічного елемента |
|
________________________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________ |
_______________________________________________________ _______________________________________________________
|
Рівняння реакції: 1)______________________________________________; 2)__________________________________________ |
|
Висновок : наявність атомів Гідрогену у складі молекули кислоти довели ___________________________ ___________________________________________________________________________________________
|
Висновок: Під час практичної роботи знадобилися знання про _____________, __________та _______________ властивості, способи добування _____________, ______________, _________та _________________, уміння проводити ______________, ______________, __________________ __________.