Циблівська ЗОШ1-3 ступенів
Лист
тематичного самоконтролю
(на допомогу учням 7-8 класу)
Матеріали
підготувала вчитель хімії
Євтушенко Антоніна Федорівна
2018 р.
ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 1
Тема. Початкові хімічні поняття
Тематичне оцінювання № 1
-
Дайте визначення понять: «речовина», «матеріал», «тіло». Наведіть приклади.
-
Які речовини називаються чистими? Наведіть приклади і назвіть основні властивості однієї з речовин.
3. Чим відрізняються суміші від чистих речовий? Чи можна визначити властивості
речовин, які входять до складу суміші'. Відповіді обгрунтуйте.
-
Назвіть способи розділення сумішей. Наведіть приклади їх застосування.
-
На які групи можна поділити явища? Дайте визначення і наведіть приклади.
-
Які ознаки перебігу та умови виникнення хімічних реакцій? У чому полягає принципова відмінність хімічних явищ від фізичних?
-
Дайте визначення термінів: «хімічний елемент», «атом», «молекула». Який взаємозв'язок існує між цими поняттями?
-
Чим відрізняються прості й складні речовини? Наведіть приклади. Чи є тотожними поняття «суміш» і «складна речовина»? Відповідь обґрунтуйте.
-
Що таке хімічна формула? На що вказує індекс, коефіцієнт?
-
Як знаходять відносну атомну масу елемента? Наведіть приклади.
-
Наведіть приклад складної речовини та знайдіть її відносну молекулярну масу.
12. Як знайти масову частку кожного елемента в складі речовини? Напишіть загальну формулу. Зробіть розрахунки масових часток елементів у вибраній вами складній речовині.
ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 2
Тема. Початкові хімічні поняття
Тематичне оцінювання № 2
1. Дайте визначення поняття «валентність».
2. Як визначити валентність елементів у бінарних сполуках? Наведіть приклади.
3. Визначте валентність
елементів у сполуках: НС1;РН,; SіН4; К20; А1203; Р205; N0; Si02; Na2S ; MgS, Al 2S3, H 2 S ; Cl 2 O7 , КС1; РС15.
4. Як визначити валентність елементів, користуючись періодичною системою
Д. І. Менделєєва?
-
Яких правил необхідно дотримуватися, складаючи формули за валентністю атомів елементів?
-
Напишіть формули сполук, що складаються з: Li, Н; Li, S; C, O; Zn, O; Si, Cl; P, Cl; N,H; Cr, S; W,O; N,O; N,O; N,O; N,O; N,O;
7. Сформулюйте основні положення атомно-молекулярного вчення. Поясніть за допомогою атомно-молекулярної теорії явища:
-
випаровування рідин;
-
розширення і стиснення тіл зі зміною температури; — дифузія рідин; —- поширення запахів.
-
Хто і коли відкрив закон збереження маси речовин? Як він пов'язаний з основними положеннями атомyо-молекулярного вчення?
-
Дайте визначення поняття «хімічне рівняння». Як застосувати закон збереження маси речовин, складаючи рівняння реакцій?
10. Складіть рівняння реакцій між речовинами:
а) магнієм і киснем;
б) магнієм і сіркою;
в) алюмінієм і хлором;
г) алюмінієм і киснем.
-
Поясніть суть фізичних понять: кількість речовини, моль, молярна маса, число Авогадро.
-
Напишіть формулу визначення кількості речовини, якщо відомі її маса, об'єм.
-
Визначте число атомів і молекул, що містяться в хлорі масою 14,2 г.
-
Порівняйте маси і об'єми 5 моль С02 і 5 моль 02.
-
Виконайте завдання з підручника:
ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № З
Тема. Прості речовини. Повітря
Тематичне оцінювання № З
-
Дайте порівняльну характеристику фізичних властивостей металів і неметалів.
-
У якій формі існують у природі атоми Оксигену? Що вам відомо про значення кисню та Оксигену для існування живої і неживої природи?
-
Напишіть рівняння реакцій добування кисню зі складних речовин. До якого типу належать рівняння реакції?
-
Які реакції називаються каталітичними? Яка роль каталізатора в хімічній реакції?
-
Поясніть явища окиснення простих і складних речовин. Чим вони відрізняються від явищ горіння і повільного окиснення?
-
Як називаються продукти реакцій окиснення?
-
Напишіть рівняння реакцій окиснення:
а) алюмінію; б) фосфору; в) барію; г) сірководню (Н2 S); ґ) метану (СН4). Назвіть утворені оксиди.
-
Назвіть найважливіші галузі застосування кисню.
-
Як застосовують кисень у промисловості?
-
Які умови виникнення і припинення горіння та повільного окиснення? У яких випадках ці процеси шкідливі, а в яких — корисні?
-
Складіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити перетворення:
CuO
H2 O –– O2
CO2
12. Виконайте завдання з підручника:
13. До складу речовини входять: Натрій — 43,4 %, Карбон— 11,32 % та Оксиген. Відносна молекулярна маса цієї речовини дорівнює 106. Знайдіть її хімічну формулу.
14. до складу кислоти входять: Гідроген — 2,44 %, Сульфур — 39,02 % та Оксиген. Знайдіть формулу кислоти.
15. Виконати завдання з підручника:
ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 4
Тема. Прості речовини. Повітря
Тематичне оцінювання № 4
-
За якими фізичними і хімічними властивостями водень можна розпізнати серед інших газів?
-
Складіть рівняння реакцій добування водню в лабораторії. Яких правил безпеки потрібно дотримуватися під час роботи із цим газом?
-
Наведіть приклади реакцій заміщення, відзначте їх відмінність від реакцій розкладу та сполучення.
-
Складіть рівняння реакцій водню з речовинами:
а) ферум (III) оксидом; б) плюмбум (II) оксидом.
У чому полягають відповідні властивості водню? Як можна назвати атоми металів та водню в цих реакціях?
-
Яке значення мають Гідроген та водень у Всесвіті та на Землі?
-
Назвіть галузі застосування водню. Як ви оцінюєте перспективи використання водню як екологічно чистого палива?
-
Сформулюйте і поясніть закон об'ємних відношень газів. Як використовується цей закон під час розрахунків?
-
Змішали хлор об'ємом 4 л і водень об'ємом 6 л. Суміш зірвали. Які гази і в яких об'ємах залишаться після реакцій?
-
Як ви можете пояснити закон Авогадро?
-
За допомогою яких формул можна знайти молярний об'єм газу? Чому він дорівнює?
-
Який об'єм водню можна отримати в результаті взаємодії алюмінію кількістю речовини 3 моль та розчину хлоридної кислоти (НС1)?
12. Дайте характеристику поняття
-
Знайдіть відносну молекулярну масу і хімічну формулу озону, знаючи, що його відносна густина за воднем дорівнює 24.
-
Виконайте завдання з підручника:
ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 5
Тема. Складні речовини. Основні класи неорганічних сполук
Тематичне оцінювання № 5
-
Дайте визначення оксидів. Наведіть приклади. Як класифікуються оксиди?
-
Наведіть не менше 8 прикладів основних оксидів і назвіть їх.
-
Наведіть не менше 8 прикладів кислотних оксидів і назвіть їх.
-
Порівняйте фізичні властивості оксидів металів (Mg(), Fe203) та оксидів неметалів (H2O, С02, N02).
-
Поясніть суть поділу оксидів на основні та кислотні. Чим відрізняються продукти взаємодії цих груп оксидів з водою?
-
Складіть формули гідроксидів, що відповідають таким оксидам: S03, Na20, P2Os, CaO.
-
Дайте визначення і наведіть приклади кислот.
-
Як класифікують кислоти? Наведіть приклади кожної групи.
-
Напишіть рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості кислот (на прикладі НС1).
-
Встановіть генетичний зв'язок між оксидами та кислотами.
-
Як класифікують основи? Наведіть приклади основ.
-
Порівняйте властивості нерозчинних основ та лугів. Напишіть рівняння відповідних реакцій.
-
Як можна добувати гідроксиди металів? Наведіть приклади.
14. Здійсніть класифікацію речовин,
формули яких: СuО; NaOH, H2 O, Fe203; С02; Ва(ОН)2; АІ(ОН)3; Н3Р04; Р205; Cu(OH)2; S03; H2S04; HCl; Zn(OH)2; MgO.
15. Напишіть рівняння можливих реакцій між речовинами, формули яких: Ва; CaO; Н20; HCl; КОН; С02;
Вкажіть тип кожної реакції. Які з них є реакціями нейтралізації?
16. Розв'яжіть задачі з підручника:
ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 6
Тема. Складні речовини. Основні класи неорганічних сполук
Тематичне оцінювання № 6
-
Поясніть поняття амфотерності основ та оксидів. Напишіть рівняння відповідних реакцій.
-
Які речовини називаються солями? Як їх класифікують?
-
Назвіть три способи добування солей.
-
Запишіть рівняння реакцій, які характеризують властивості солей.
-
Що таке генетичний зв'язок?
-
Здійсніть перетворення:
а) Са -> Са(ОН)2 -> СаС03 -> СаО ->-> Са(ОН)2 -> Са(N03)2;
б) АІ -> А1203 ••> А12(804)3 -> А1(ОН)3 -> -> А1С13;
в) S-> S02 -> S03 -» Н2S04 -> -> М8S04;
г) С -> С02 -» Na2С03 -> Н2С03;
ґ) ВаС03 - ВаО -> Ва(ОН)2 -> ВаС12.
-
Розчини яких речовин можна розпізнати за допомогою індикаторів? Як зміниться їх забарвлення (складіть табличку)?
-
Складіть схему розпізнавання розчинів речовин: нітратної кислоти, кальцій гідроксиду, натрій карбонату, купрум сульфату.
-
Є речовини: залізо, плюмбум сульфат, натрій гідроксид, хлорид-на кислота, карбонат (IV) оксид, калій оксид. Напишіть рівняння
можлипих реакцій між цими речовинами.
-
10. Є речовини: літій, ферум (П) оксид, вода, нітратна кислота. Користуючись ними та продуктами їх взаємодії, добудьте дві прості речовини та шість складних речовин. Напишіть рівняння реакцій.
11. «Мисленний» експеримент: як здійснити перетворення: Сu -» СuС12-> -» Сu(ОН)2 -> СuО, використовуючи потрібні реактиви.
12. Виконайте завдання з підручника:
ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 7
Тема. Хімічні реакції
Тематичне оцінювання №7
1.Дайте визначення поняття «хімічна реакція». Які ознаки хімічних реакцій?
-
Наведіть приклади реакцій сполучення. Як розпізнати ці реакції серед інших?
-
Яка реакція називається реакцією розкладу? Наведіть приклади.
-
Запишіть схему реакцій заміщення. Які з реакцій, виконаних під час лабораторних і практичних робіт, є реакціями заміщення?
-
Яка реакція називається реакцією обміну? Чи правильне твердження: реакції нейтралізації є реакціями обміну? Відповідь обгрунтуйте.
-
Поясніть зв'язок між поняттями «внутрішня енергія речовини» і «тепловий ефект реакції».
-
Як ви розумієте фізичний зміст величини Δ Н
-
Як класифікуються хімічні реакції з врахуванням теплового ефекту?
-
Які рівняння називаються термохімічними?
10. Від яких факторів залежить швидкість хімічної реакції? Наведіть приклади.
-
Яке значення має каталіз? Наведіть приклади каталітичних реакцій.
-
Які реакції називаються оборотними? Наведіть приклади.
-
Чому хімічна рівновага називається динамічною? Чи можна порушити стан хімічної рівноваги?
-
Сформулюйте принцип Ле Шательє, поясніть його на конкретному прикладі.
-
Чому для заміщення хімічної рівноваги не використовують каталізатори?
-
За допомогою яких чинників можна здійснити хімічну рівновагу оборотніх процесів :
2NO N2 +O2 2 NH3 N2 +3H2