Урок. Лист тематичного самоконтролю(для учнів 7-8 класів)

Про матеріал

Лист тематичного самоконтролю. Даний матеріал дає змогу вчителю підготувать та перевірить знання учнів з перерахованих тем. Для учнів матеріал є корисним, тому що можна легко підготуватись до тем програмового матеріалу. Автор Євтушенко Антоніна Федорівна.

Перегляд файлу

Циблівська ЗОШ1-3 ступенів

 

 

 

 

Лист

тематичного самоконтролю

 

(на допомогу учням 7-8 класу)

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали

підготувала вчитель хімії

Євтушенко Антоніна Федорівна

 

 

 

2018 р.

 

ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 1

Тема. Початкові хімічні поняття

Тематичне оцінювання № 1

  1. Дайте визначення по­нять: «речовина», «матеріал», «тіло». Наведіть приклади.
  2. Які речовини називають­ся чистими? Наведіть прикла­ди і назвіть основні власти­вості однієї з речовин.

3. Чим відрізняються суміші від чистих речовий? Чи можна визначити властивості
речовин, які входять до складу суміші'. Відповіді обгрунтуйте.

  1. Назвіть способи розді­лення сумішей. Наведіть при­клади їх застосування.
  2. На які групи можна по­ділити явища? Дайте визначен­ня і наведіть приклади.
  3. Які ознаки перебігу та умови виникнення хімічних реакцій? У чому полягає прин­ципова відмінність хімічних явищ від фізичних?
  4. Дайте визначення тер­мінів: «хімічний елемент», «атом», «молекула». Який взаємозв'язок існує між цими поняттями?
  5. Чим відрізняються прості й складні речовини? Наведіть приклади. Чи є тотожними по­няття «суміш» і «складна речо­вина»? Відповідь обґрунтуйте.
  6. Що таке хімічна форму­ла? На що вказує індекс, ко­ефіцієнт?
  1. Як знаходять відносну атомну масу елемента? На­ведіть приклади.
  2. Наведіть приклад склад­ної речовини та знайдіть її відносну молекулярну масу.

12. Як знайти масову част­ку кожного елемента в складі речовини? Напишіть загальну формулу. Зробіть розрахунки масових часток елементів у вибраній вами складній речо­вині.

 

ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 2

Тема. Початкові хімічні поняття

Тематичне оцінювання № 2

1. Дайте визначення поняття «валентність».

2. Як визначити валентність елементів у бінарних сполуках? Наведіть приклади.

3. Визначте валентність
елементів у сполуках: НС1;РН,; SіН4; К20; А1203; Р205; N0; Si02; Na2S ; MgS, Al 2S3,  H 2 S ; Cl 2 O7 , КС1; РС15.

4. Як визначити валентність елементів, користуючись періодичною системою
Д. І. Менделєєва?

  1. Яких правил необхідно дотримуватися, складаючи формули за валентністю атомів елементів?
  2. Напишіть формули спо­лук, що складаються з: Li, Н;  Li, S; C, O; Zn, O; Si, Cl; P, Cl; N,H; Cr, S; W,O; N,O; N,O; N,O; N,O; N,O;

7. Сформулюйте основні положення атомно-молекулярного вчення. Поясніть за допомогою атомно-молекулярної теорії явища:

  •    випаровування рідин;
  •    розширення і стиснення тіл зі зміною температури; — дифузія рідин; —- поширення запахів.
  1.      Хто і коли відкрив закон збереження маси речовин? Як він пов'язаний з основними положеннями атомyо-молекулярного вчення?
  2.      Дайте визначення понят­тя «хімічне рівняння». Як за­стосувати закон збереження маси речовин, складаючи рівняння реакцій?

10. Складіть рівняння реакцій між речовинами:

а) магнієм і киснем;

б) магнієм і сіркою;

в) алюмінієм і хлором;

г) алюмінієм і киснем.

  1. Поясніть суть фізичних понять: кількість речовини, моль, молярна маса, число Авогадро.
  2. Напишіть формулу ви­значення кількості речовини, якщо відомі її маса, об'єм.
  3. Визначте число атомів і молекул, що містяться в хлорі масою 14,2 г.
  4. Порівняйте маси і об'є­ми 5 моль С02 і 5 моль 02.
  5. Виконайте завдання з підручника:

 

 

 

ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ З

Тема. Прості речовини. Повітря

Тематичне оцінювання № З

  1. Дайте порівняльну ха­рактеристику фізичних влас­тивостей металів і неметалів.
  2. У якій формі існують у природі атоми Оксигену? Що вам відомо про значення кис­ню та Оксигену для існуван­ня живої і неживої природи?
  1. Напишіть рівняння ре­акцій добування кисню зі складних речовин. До якого типу належать рівняння ре­акції?             
  2. Які реакції називаються каталітичними? Яка роль ка­талізатора в хімічній реакції?
  3. Поясніть явища окиснення простих і складних ре­човин. Чим вони відрізняють­ся від явищ горіння і по­вільного окиснення?
  4. Як називаються продук­ти реакцій окиснення?
  5. Напишіть рівняння ре­акцій окиснення:

а) алюмінію; б) фосфору; в) барію; г) сірководню (Н2 S); ґ) метану (СН4). Назвіть утво­рені оксиди.

  1. Назвіть найважливіші галузі застосування кисню.
  2. Як застосовують кисень у промисловості?
  3. Які умови виникнення і припинення горіння та по­вільного окиснення? У яких випадках ці процеси шкідливі, а в яких — корисні?
  4. Складіть рівняння ре­акцій, за допомогою яких мож­на здійснити перетворення:

                          CuO

H2 O ­­–– O2

                   CO2

12. Виконайте завдання з підручника:

13. До складу речовини входять: Натрій — 43,4 %, Карбон— 11,32 % та Оксиген. Відносна молекулярна маса цієї речовини дорівнює 106. Знайдіть її хімічну формулу.

      14. до складу кислоти входять: Гідроген — 2,44 %, Сульфур — 39,02 % та Оксиген. Знайдіть формулу кислоти.

15. Виконати завдання з підручни­ка:

 

ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 4

Тема. Прості речовини. Повітря

Тематичне оцінювання № 4

  1. За якими фізичними і хімічними властивостями водень можна розпізна­ти серед інших газів?
  2. Складіть рівняння реакцій добу­вання водню в лабораторії. Яких пра­вил безпеки потрібно дотримуватися під час роботи із цим газом?
  3. Наведіть приклади реакцій замі­щення, відзначте їх відмінність від реакцій розкладу та сполучення.
  4. Складіть рівняння реакцій вод­ню з речовинами:

а) ферум (III) оксидом; б) плюмбум (II) оксидом.

У чому полягають відповідні вла­стивості водню? Як можна назвати атоми металів та водню в цих реак­ціях?

  1. Яке значення мають Гідроген та водень у Всесвіті та на Землі?
  2. Назвіть галузі застосування вод­ню. Як ви оцінюєте перспективи вико­ристання водню як екологічно чисто­го палива?
  3. Сформулюйте і поясніть закон об'ємних відношень газів. Як викори­стовується цей закон під час розра­хунків?
  4. Змішали хлор об'ємом 4 л і во­день об'ємом 6 л. Суміш зірвали. Які гази і в яких об'ємах залишаться після реакцій?
  5. Як ви можете пояснити закон Авогадро?
  6. За допомогою яких формул можна знайти молярний об'єм газу? Чому він дорівнює?
  7. Який об'єм водню можна отри­мати в результаті взаємодії алюмінію кількістю речовини 3 моль та розчину хлоридної кислоти (НС1)?

12. Дайте характеристику поняття

  1. Знайдіть відносну молекулярну масу і хімічну формулу озону, знаю­чи, що його відносна густина за вод­нем дорівнює 24.
  2. Виконайте завдання з підручни­ка:

ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 5

Тема. Складні речовини. Основні класи неорганічних сполук

Тематичне оцінювання № 5

  1. Дайте визначення оксидів. На­ведіть приклади. Як класифікуються оксиди?
  2. Наведіть не менше 8 прикладів основних оксидів і назвіть їх.
  3. Наведіть не менше 8 прикладів кислотних оксидів і назвіть їх.
  4. Порівняйте фізичні властивості оксидів металів (Mg(), Fe203) та ок­сидів неметалів (H2O, С02, N02).
  5. Поясніть суть поділу оксидів на основні та кислотні. Чим відрізняють­ся продукти взаємодії цих груп оксидів з водою?
  6. Складіть формули гідроксидів, що відповідають таким оксидам: S03, Na20, P2Os, CaO.
  7. Дайте визначення і наведіть при­клади кислот.
  8. Як класифікують кислоти? На­ведіть приклади кожної групи.
  9. Напишіть рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості кислот (на прикладі НС1).
  1. Встановіть генетичний зв'язок між оксидами та кислотами.
  2. Як класифікують основи? На­ведіть приклади основ.
  3. Порівняйте властивості нероз­чинних основ та лугів. Напишіть рівняння відповідних реакцій.
  4. Як можна добувати гідроксиди металів? Наведіть приклади.

14. Здійсніть класифікацію речовин,

формули яких: СuО; NaOH, H2 O,  Fe203; С02; Ва(ОН)2; АІ(ОН)3; Н3Р04; Р205; Cu(OH)2; S03; H2S04; HCl; Zn(OH)2; MgO.

15. Напишіть рівняння можливих реакцій між речовинами, формули яких: Ва; CaO; Н20; HCl; КОН; С02;

Вкажіть тип кожної реакції. Які з них є реакціями нейтралізації?

16. Розв'яжіть задачі з підручника:

ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 6

Тема. Складні речовини. Основні класи неорганічних сполук

 Тематичне оцінювання № 6

  1. Поясніть поняття амфотерності основ та оксидів. Напишіть рівняння відповідних реакцій.
  2. Які речовини називаються соля­ми? Як їх класифікують?
  3. Назвіть три способи добування солей.
  4. Запишіть рівняння реакцій, які характеризують властивості солей.

 

  1. Що таке генетичний зв'язок?
  2. Здійсніть перетворення:

а) Са -> Са(ОН)2 -> СаС03 -> СаО ->-> Са(ОН)2 -> Са(N03)2;

б) АІ -> А1203 ••> А12(804)3 -> А1(ОН)3 -> -> А1С13;

в) S-> S02 -> S03 -» Н2S04 -> -> М8S04;

г) С -> С02Na2С03 -> Н2С03;

ґ) ВаС03 - ВаО -> Ва(ОН)2 ->  ВаС12.

  1. Розчини яких речовин можна розпізнати за допомогою індикаторів? Як зміниться їх забарвлення (складіть табличку)?
  2. Складіть схему розпізнавання розчинів речовин: нітратної кислоти, кальцій гідроксиду, натрій карбонату, купрум сульфату.
  3. Є речовини: залізо, плюмбум сульфат, натрій гідроксид, хлорид-на кислота, карбонат (IV) оксид, калій оксид. Напишіть рівняння

можлипих реакцій між цими речовинами.

  1. 10. Є речовини: літій, ферум (П) оксид, вода, нітратна кислота. Користуючись ними та продуктами їх взаємодії, добудьте дві прості речовини та шість складних речовин. Напишіть рівняння реакцій.

11. «Мисленний» експеримент: як здійснити перетворення: Сu -» СuС12-> -» Сu(ОН)2 -> СuО, використовуючи потрібні реактиви.

12. Виконайте завдання з підручни­ка:

 

ЛИСТ ТЕМАТИЧНОГО САМОКОНТРОЛЮ № 7

Тема. Хімічні реакції

Тематичне оцінювання №7   

      1.Дайте визначення поняття «хімічна реакція». Які ознаки хімічних реакцій?

  1. Наведіть приклади реакцій сполучен­ня. Як розпізнати ці реакції серед інших?
  2. Яка реакція називається реакцією розкладу? Наведіть приклади.
  3. Запишіть схему реакцій заміщен­ня. Які з реакцій, виконаних під час лабораторних і практичних робіт, є реакціями заміщення?
  4. Яка реакція називається реакцією обміну? Чи правильне твердження: реакції нейтралізації є реакціями об­міну? Відповідь обгрунтуйте.
  5. Поясніть зв'язок між поняттями «внутрішня енергія речовини» і «теп­ловий ефект реакції».
  6. Як ви розумієте фізичний зміст величини Δ Н
  7. Як класифікуються хімічні ре­акції з врахуванням теплового ефекту?
  8. Які рівняння називаються тер­мохімічними?

10. Від яких факторів залежить швидкість хімічної реакції? Наведіть приклади.

  1. Яке значення має каталіз? На­ведіть приклади каталітичних реакцій.
  2. Які реакції називаються оборот­ними? Наведіть приклади.
  1. Чому хімічна рівновага нази­вається динамічною? Чи можна пору­шити стан хімічної рівноваги?
  2. Сформулюйте принцип Ле Шательє, поясніть його на конкретному прикладі.
  1. Чому для заміщення хімічної рівноваги не використовують каталізатори?
  2.  За допомогою яких чинників можна здійснити хімічну рівновагу оборотніх процесів :

    2NO          N2  +O2               2  NH3             N2   +3H2

 

1

 

doc
Додано
9 червня 2018
Переглядів
682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку