Блог, як форма співпраці педагога з учнями та батьками

Про матеріал

Виховання сучасної дитини є дуже складним і водночас цікавим процесом. На наших дітях дуже позначився науково-технічний прогрес ХХІ століття. Розвинуте технологічне суспільство диктує свої закони у вихованні і спілкуванні людей різних поколінь. Для багатьох батьків наших учнів комп'ютер, Інтернет, чат – таємниця за сімома замками. Діти швидше і ефективніше використовують всі блага інформаційних технологій. І тому виховання у дітей правильного ставлення до безпечного для здоров'я використання комп'ютера лягає на учителя, класного керівника, які за своїми посадовими обов'язками повинні бути завжди попереду хоча б на один крок від своїх вихованців.

Перегляд файлу

Блог, як форма співпраці педагога з учнями та батьками.

 

Виховання сучасної дитини є дуже складним і водночас цікавим процесом. На наших дітях дуже позначився науково-технічний прогрес ХХІ століття. Розвинуте технологічне суспільство диктує свої закони у вихованні і спілкуванні людей різних поколінь. Для багатьох батьків наших учнів комп’ютер, Інтернет, чат – таємниця за сімома замками. Діти швидше і ефективніше використовують всі блага інформаційних технологій. І тому виховання у дітей правильного ставлення до безпечного для здоров’я використання комп’ютера лягає на учителя, класного керівника, які за своїми посадовими обов’язками повинні бути завжди попереду хоча б на один крок від своїх вихованців. Педагогічний працівник, який на сьогодні не володіє комп’ютером - вчорашній день, бо не використовуючи ІКТ, він сам втрачає шанс краще будувати виховну систему, не вчить дитину орієнтуватися в навколишньому просторі, що є головною вимогою сучасного життя.

Змінюється суспільство, змінюється освіта, змінюються прийоми і методи виховання. Їх потрібно вибирати, виходячи з конкретних умов та можливостей навчального закладу, соціального запиту батьків.

 Мета діяльності педагога - це створення умов для самореалізації і саморозвитку особистості учня, його успішної самореалізації в суспільстві. Але для того, щоб дитина вірила у щирість слів вчителя, йому самому  необхідно саморозвиватися і самореалізовуватися в суспільстві та оволодівати новими інформаційними технологіями. Використання ІКТ в педагогічній роботі - це один із способів самоствердження та самореалізації в шкільному колективі.

 За останні  роки ІКТ затвердили свої позиції в навчально-освітньому процесі - немає педагога, який не користувався б комп'ютером на своїх уроках. Але можливості ІКТ у виховній роботі з дітьми поки що не вичерпані.

При виконанні організаційно-координуючої функції вчитель завжди намагається  встановити контакт з батьками учнів. В умовах сучасного інформаційного середовища дуже важливою є сумісні праця школи та сім’ї у вихованні підростаючого покоління. У цій справі я намагаюсь, як можна ширше використовути усі можливості інтернету, зокрема власного блогу, у роботі з батьками, прагнучі долучити до співпраці зі школою якнайбільше батьків учнів, надати їм усі можливості для інформування про життя  в школі, успіхи наших вихованців.

Використання електронних ресурсів дозволяє швидко ознайомлювати батьків учнів школи з різноманітними досягненнями дітей, новинами школи, з планами на майбутнє, надавати рекомендації, проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу з різних напрямків, просто показати чим живе школа. Блог є одним із видів інноваційних масових форм позакласної роботи з дітьми.

Сьогодні привернути увагу дітей не так просто. Живе спілкування і цікаве дозвілля їм повністю замінив інтернет зі своїми розважальними можливостями, а особливо це стосується соцмереж. Однак таке поняття, як блог, важко сприймається деякими батьками і учнями, вони бояться залишати тут свої коментарі. Розуміючи все це пішла іншим шляхом.

Щоб бути ближчою до дітей і розуміти чим живе молоде покоління, йти з ними в одну ногу, щоб все ж таки зробити їх активними учасника виховного процесу у школі, щоб краще і вчасно  їх інформувати я трішки схитрила. Хто цікавиться, той добре знає, що школярі всі в основному, говорячи їхньою мовою “зависають” в соціальній мережі  - Фейсбук, Інстаграм. Вони створюють свої сторінки практично в усіх соцмережах. Власна сторінка педагога та створені групи у соцмережі - все це дало мені можливість на більш простому і доступному рівні  зробити дистанційне спілкування, обмін інформацією учнів, класних керівників, вчителів, батьків учнів і просто людей, які не байдужі до життя нашої школи, в основному це колишні її випускники.

Соцмережі використовую для інформування про наше шкільне життя, для оголошень, що стосуються батьків, для оберненого зв”язку з ними. Крім того дуже гарно можна влаштувати он-лайн голосування для різноманітних конкурсів, де голоси рахує і визначає переможця спеціальні програми мережі. А також роблю в новинах посилання на блог  і всі автоматично потрапляють на його  сторінки та можуть познайомитись з усією інформацією. Коментування і обговорення в соцмережі дає можливість  реагувати на настрій батьківської громади школи, усувати причини певних проблем, що виникають, висловлювати свої побажання.

З учнями звісно моє спілкування є більш жвавим і насиченим. Ми ведемо активне обговороня певних подій, або нагальних питань, наших планів, побажань. Дуже легко можна одразу великій кількості учнів повідомити термінову інформацію, познайомити з планом дня, свята, заходу, тижня. На сторінці групи я даю їм масові завдання. Проводимо фотоконкурси, анкетування, голосування, де розрахунки видно автоматично, особливо зручно проводити анонімне анкетування.  Викладаю відео для ознайомлення учнів.  Для активізації учнів провожу конкурси за допомогою програми РАНДОМ, що визначає випадкового перможця, що виконав усі вимоги конкурсу. В групі учні мають змогу обмінюватися думками та поглядами на такі важливі сфери їхнього урочного та позаурочного життя: про улюблені уроки та учителів, музичні смаки, естетичні уподобання, морально-етичні проблеми. Фотоальбоми та змінні сторінки як групи, так і Порталу педагога-організатора сприяють вихованню в учнів активної соціальної позиції та патріотичному вихованню молоді.

Запевняю, що це найкращий варіант для живого оберненого спілкування педагога-організатора з учнями та батьками. Все це поєднано з блогом “Портал педагога-організатора” в одну інформаційну систему, що дозволяє мені “йти в ногу із сучасністю”, а учням та батькам дає можливість бути активними учасниками виховного процесу і “тримати руку на пульсі”.


Використані джерела:

1. Інноваційні технології у вихованні культури взаємин старших підлітків / Н.М. Бісик //

2. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2005. – Випуск 24. – С. 217-220 (наукова стаття; 4 с., 0,4 д.а.).

3. Використання ІКТ у виховному процесі / Ю. Юшкіна// Режим доступу: https://docviewer.yandex.ua/?url=http%3A%2F%2Fmetodportal.net

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку