Богдан-Ігор Антонич. Коротко про митця. Поезії «Зелена Євангелія», «Різдво».

Про матеріал
Розробка уроку з української літератури (дистанційні технології навчання). Богдан-Ігор Антонич. Коротко про митця. Поезії «Зелена Євангелія», «Різдво».
Перегляд файлу

 

 

Розробка уроку з української літератури

(дистанційні технології навчання)

 

Дата.                                                                                                   Група:

 

Тема: Богдан-Ігор Антонич. Коротко про митця. Поезії «Зелена Євангелія», «Різдво». 

Перебіг уроку

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

 

- Слово вчителя

Сьогодні на уроці мова піде про неординарну особистість, митця, який своє життя присвятив українському слову. 

Б.- І. Антонич… Людина, яка мала сильний характер, бо з хворобливого хлопця, він  наполегливою працею від лемківського діалекту дійшов до досконалого володіння літературною українською мовою. Мав безмежний оптимізм, життєствердний характер, до визнання пройшов тернистий шлях.

Б. – І. Антонич зробив спробу створити особисту філософську концепцію людини . Для творчості Антонича традиційним було звернення до фольклорно – етнографічних образів (сонце, земля, рослини…). Поет  відчував радість , блукаючи по землі, стверджував, що природу треба вміти «слухати». Творча спадщина Богдана-Ігоря Антонича є свідченням того, що великий талант обов'язково реалізує свої можливості за короткий час і проб'ється через перепони на дорогу передових думок часу, той шлях, який поєднує серце художника та серце його народу. Ми  «нап’ємося сонця і краси» з його пречудових віршів.
Б.-І. Антонич. Він виріс із гілки дерева. Ходив по землі, поклавши руку на вітер.У нього було багато друзів – усі звірята і рослини. Він чув шепіт трави, збирав у долоні росяний смуток кленів і шукав ключі від весни. А коли знаходив, ішов до корчми, яка була на Місяці, і напивався її досхочу… Так можна розповісти про митця , спираючись на зміст його творів.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

  • Слово вчителя.

     Постать Богдана-Ігоря Антонича, нехтувана за радянських часів, набуває все більшого значення в умовах української державності й свободи. Безперечно, це один з українських поетичних геніїв XX ст. Його метафори ведуть до усвідомлення духовного, вищого й незбагненного начала в людині, а саме осмислення буття він малює як пробуджену таємним провидінням волю до творчості. Хоч знаємо, що своє тривання у світі він метафізично поширює й на час до свого народження, хочеться все ж починати звичайним твердженням: Антонич був поетом і жив колись у Львові. Його доля повелася з ним, як нерозумна й легковажна жінка. Вона любила іскру молодого натхнення, та коли вона почала затихати, поступаючись місцем змужнілому слову, вона привела до поета свою подругу – смерть – і штовхнула його в її обійми.

Його поезія є незаперечним свідченням того, що великий талант обов’язково зреалізує свої можливості за короткий час і проб’ється крізь перепони провінційного мислення на дорогу передових думок свого часу, дорогу, яка поєднує національного художника із мистецтвом світовим і в той же час із найглибшими й найродючішими пластами рідної землі й рідної культури.

  • Робота з підручником.

Будь ласка, відкрийте ваш підручник, ознайомтесь з біографією письменника та складіть таблицю «Основні віхи життя й творчості Богдана-Ігоря Антонича».

 

 

Орієнтовна таблиця

Дата

Події життя

5 жовтня 1909 р.

Майбутній поет народився на Лемківщині, у селі Новиці Горлицького повіту, у сім’ї священика Василя Кота; батько змінив прізвище незадовго перед народженням єдиного сина.

1928 – 1934 рр.

Навчання у Львівському університеті.

1931 р.

Перша збірка «Привітання життя».

1934 р.

Збірка «Три перстені».

1936 р.

Збірка «Книга Лева».

6 липня 1937 р.

Поет раптово помирає.

1938 р.

Посмертні книги «Зелена Євангелія» і «Ротації»

 

  • Виразне читання поезії

 

ЗЕЛЕНА ЄВАНГЕЛІЯ
Весна — неначе карусель, 
на каруселі білі коні. 
Гірське село в садах морель, 
і місяць, мов тюльпан, червоний. 
Стіл ясеновий, на столі 
слов’янський дзбан, у дзбані сонце. 
Ти поклоняйся лиш землі, 
землі стобарвній, наче сон цей!

Словникова робота

Дзбан- глечик

Морелі-абрикоси.
 

  • Виразне читання поезії

Різдво

Народився Бог на санях

В лемківськім містечку Дуклі.

Прийшли лемки у крисанях

І принесли місяць круглий.

Ніч у сніговій завії

Крутиться довкола стріх.

У долонях у Марії

Місяць – золотий горіх.

5. Перегляньте запропоновані відеоматеріали за наступними посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=SitsCQ--igs ,

https://www.youtube.com/watch?v=cCRXp-GINQQ

https://www.youtube.com/watch?v=SawYhVsjV7g

https://www.youtube.com/watch?v=R6UrpRGrB7M .

6. За результатами переглянутого відео та прочитаного матеріалу складіть опорний конспект.

 

 

8. Вивчити одну  поезію Б.-І. Антонича (на вибір), чекаю на ваші відео у вайбері.

 

                                                                       Розробила викладачка - Рекша І.О.

 

1

 

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
26 листопада 2021
Переглядів
1212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку