Розробка уроку з української літератури
(дистанційні технології навчання)
Дата. Група:
Тема: Богдан-Ігор Антонич. Коротко про митця. Поезії «Зелена Євангелія», «Різдво».
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
- Слово вчителя
Сьогодні на уроці мова піде про неординарну особистість, митця, який своє життя присвятив українському слову.
Б.- І. Антонич… Людина, яка мала сильний характер, бо з хворобливого хлопця, він наполегливою працею від лемківського діалекту дійшов до досконалого володіння літературною українською мовою. Мав безмежний оптимізм, життєствердний характер, до визнання пройшов тернистий шлях.
Б. – І. Антонич зробив спробу створити особисту філософську концепцію людини . Для творчості Антонича традиційним було звернення до фольклорно – етнографічних образів (сонце, земля, рослини…). Поет відчував радість , блукаючи по землі, стверджував, що природу треба вміти «слухати». Творча спадщина Богдана-Ігоря Антонича є свідченням того, що великий талант обов'язково реалізує свої можливості за короткий час і проб'ється через перепони на дорогу передових думок часу, той шлях, який поєднує серце художника та серце його народу. Ми «нап’ємося сонця і краси» з його пречудових віршів.
Б.-І. Антонич. Він виріс із гілки дерева. Ходив по землі, поклавши руку на вітер.У нього було багато друзів – усі звірята і рослини. Він чув шепіт трави, збирав у долоні росяний смуток кленів і шукав ключі від весни. А коли знаходив, ішов до корчми, яка була на Місяці, і напивався її досхочу… Так можна розповісти про митця , спираючись на зміст його творів.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Постать Богдана-Ігоря Антонича, нехтувана за радянських часів, набуває все більшого значення в умовах української державності й свободи. Безперечно, це один з українських поетичних геніїв XX ст. Його метафори ведуть до усвідомлення духовного, вищого й незбагненного начала в людині, а саме осмислення буття він малює як пробуджену таємним провидінням волю до творчості. Хоч знаємо, що своє тривання у світі він метафізично поширює й на час до свого народження, хочеться все ж починати звичайним твердженням: Антонич був поетом і жив колись у Львові. Його доля повелася з ним, як нерозумна й легковажна жінка. Вона любила іскру молодого натхнення, та коли вона почала затихати, поступаючись місцем змужнілому слову, вона привела до поета свою подругу – смерть – і штовхнула його в її обійми.
Його поезія є незаперечним свідченням того, що великий талант обов’язково зреалізує свої можливості за короткий час і проб’ється крізь перепони провінційного мислення на дорогу передових думок свого часу, дорогу, яка поєднує національного художника із мистецтвом світовим і в той же час із найглибшими й найродючішими пластами рідної землі й рідної культури.
Будь ласка, відкрийте ваш підручник, ознайомтесь з біографією письменника та складіть таблицю «Основні віхи життя й творчості Богдана-Ігоря Антонича».
Орієнтовна таблиця
Дата |
Події життя |
5 жовтня 1909 р. |
Майбутній поет народився на Лемківщині, у селі Новиці Горлицького повіту, у сім’ї священика Василя Кота; батько змінив прізвище незадовго перед народженням єдиного сина. |
1928 – 1934 рр. |
Навчання у Львівському університеті. |
1931 р. |
Перша збірка «Привітання життя». |
1934 р. |
Збірка «Три перстені». |
1936 р. |
Збірка «Книга Лева». |
6 липня 1937 р. |
Поет раптово помирає. |
1938 р. |
Посмертні книги «Зелена Євангелія» і «Ротації» |
ЗЕЛЕНА ЄВАНГЕЛІЯ
Весна — неначе карусель,
на каруселі білі коні.
Гірське село в садах морель,
і місяць, мов тюльпан, червоний.
Стіл ясеновий, на столі
слов’янський дзбан, у дзбані сонце.
Ти поклоняйся лиш землі,
землі стобарвній, наче сон цей!
Словникова робота
Дзбан- глечик
Морелі-абрикоси.
Різдво
Народився Бог на санях
В лемківськім містечку Дуклі.
Прийшли лемки у крисанях
І принесли місяць круглий.
Ніч у сніговій завії
Крутиться довкола стріх.
У долонях у Марії
Місяць – золотий горіх.
5. Перегляньте запропоновані відеоматеріали за наступними посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=SitsCQ--igs ,
https://www.youtube.com/watch?v=cCRXp-GINQQ
https://www.youtube.com/watch?v=SawYhVsjV7g
https://www.youtube.com/watch?v=R6UrpRGrB7M .
6. За результатами переглянутого відео та прочитаного матеріалу складіть опорний конспект.
8. Вивчити одну поезію Б.-І. Антонича (на вибір), чекаю на ваші відео у вайбері.
Розробила викладачка - Рекша І.О.
1