Контрольна робота №5
Творчість В.Симоненка, Д.Павличка, М.Вінграновського,І.Драча, Б.Олійника
Варіант-1
Початковий рівень
1.Яка з наведених ознак не відображає світоглядних засад «шістдесятників»?
А Гуманізм і антропоцентризм(культ людської особистості як центру Всесвіту).
Б Моралізм та естетичний максималізм(культ моральності як абсолютного мірила людських вчинків).
В Активний патріотизм( любов до Батьківщини й рідного народу, формування національної свідомості).
Г Активне впровадження підсвідомого, інтуїтивного сприйняття дійсності(сновидіння, хворобливі галюцинації, світ таємних інстинктів,невиразні мрії, примхливі асоціації).
2. «Витязем молодої української поезії» В.Симоненка назвав:
А Іван Драч
Б Олесь Гончар
В Ліна Костенко
Г Василь Стус
3.Д.Павличко переймається проблемами рідної мови в усіх названих поезіях, окрім:
А «О рідне слово,хто без тебе я?»
Б «Ти зрікся мови рідної»
В «Якби я втратив очі,Україно»
Г «Дзвенить у зорях небо чисте»
4. Музику до поезії Д.Павличка «Два кольори» написав:
А О.Білаш
Б Л.Ревуцький
В Г.Майборода
Г П.Майборода
5.Укажіть твір Д.Павличка, ідейний зміст якого передають слова:
Не усміхались навіть крадькома;
Напевно, дуже, добре пам’ятали,
Що здох тиран, але стоїть тюрма!
А «Якби я втратив очі, Україно…»
Б «Покаянні псалми»
В «Дзвенить у зорях небо чисте…»
Г «Коли помер кривавий Торквемадо…»
6. В алегоричних образах соняшника і сонця в «Баладі про соняшник» представлено:
А Поета і поезію
Б Україну і українців
В «Материкових» українців і емігрантів
Г Реальне і фантастичне
Середній рівень
7. Установіть відповідність між назвою поезії І.Драча і жанром, до якого вона належить:
1 «Балада про соняшник» А Модифікована балада
2 «Крила» Б Вірш-епістола
3 «Ніж у сонце» В Балада-казка
4 «Лист до калини» Г Прозова вставка-епістолярій
Д Поема
8. Установіть відповідність між назвою поезії та її автором:
1 Д.Павличко А «Два кольори»
2 Л.Костенко Б «Люди – прекрасні»
3 І.Драч В «Українське альфреско»
4 В.Симоненко Г «Сеньйорито акаціє, добрий
вечір»
Д «Лист до калини»
9. Установіть відповідність між фрагментом поезії Д.Павличка і тропом, ужитим у ньому:
1 «Моя ти – пісня, сила і відвага,
Моє ти- людсько-ленінське ім’я… А Антитеза
2 «Два кольори мої, два кольори:
Червоне – то любов, а чорне- то журба». Б Епітети
3 «Моя душа над снігом стала,
Неначе яблуня в плодах». В Епітети, пери-
фраз,патетичне
звертання
4 «Коли ми йшли удвох з тобою
Вузькою стежкою по полю,
Я гладив золоте колосся…» Г Метонімія
Д Анафора
Е Метафора,
Порівняння
Достатній рівень
10.Визначте розміри силабо-тонічної системи (розмір, риму та тип римування) поезії В.Симоненка «Задивляюсь у твої зіниці…».
11. Складіть паспорт поезії Д.Павличка «Два кольори»
Високий рівень
12. Напишіть есе на тему «Чим близька мені поезія В.Симоненка»
Варіант – 2
Початковий рівень
А Крила могутнього птаха
Б Божественний дарунок, талант
В Крила ангела
Г Крила кохання
Д Крила мрій
А Страждання українського народу під час Другої світової війни.
Б Голодомор 1932 -1933 років
В Доля простої людини
Г Згубні наслідки техногенної революції XX ст.
Д Братовбивча війна після революції 1917р.
Я заздрю всім, у кого є слова.
Немає в мене слів. Розстріляні до слова;
Мовчання тяжко душу залива.
Ословленість – дурна і випадкова.
А «Чорнобильська мадонна»
Б «баллада про соняшник»
В «Етюд про хліб»
Г «Крила»
Д «Смерть Шевченка»
А Про кохану
Б Про Україну
В Про матір
Г Про поезію
Д Про вишню біля хати
А Охоплення світу у всіх масштабах
Б Кіномонтажне поєднання образів
В Оновлення модерним мисленням
Г Словесний мінімалізм і пісенні ритми
Д Превалювання неологізмів й техноцизмів
А Драматург
Б Філософ
В Сатирик та гуморист
Г Літературний критик
Середній рівень
1 «Народ мій є! Народ мій завжди буде! А «Я…»
Ніхто не переможе мій народ!»
2 «Хай мовчать Америки й Росії, Б «Балада про со-
Коли я з тобою говорю.» няшник»
3 «Ми – це народу одвічне лоно,
Ми – океанська вселюдська сім’я. В «Задивляюсь у твої
4 «Але осінь зійшла на плечі, зіниці»
Осінь, ви і осінній час…» Г «Сеньйорито акціє
добрий вечір…»
5 «І застиг він на роки і на століття
В золотому німому захопленні…»
8. Установіть відповідність віршового розміру рядкам з вірша:
А Думою тугу розвіюю,
Щоб був я завжди такий,
Яким мене мати вродила
І благословила в світи( В.Стус). 1 Ямб
Б Був молодий і гарний був на вроду.
І жив, і вмер, як личить козаку( Л.Костенко). 2 Хорей
В Я вибрала долю собі сама.
І що зі мною станеться-
У мене жодних претензій нема
До долі – моєї обраниці(Л.Костенко). 3 Дактиль
Г Хай мовчать Америки й Росії,
Коли я з тобою говорю( В.Симоненко). 4 Анапест
Д Але осінь зійшла на плечі,
Осінь, ви і осінній час…( М.Вінграновський).
9.Установіть відповідність між назвою твору і символом:
А «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» 1 Соняшник
Б «Задивляюсь у твої зіниці» 2 Вишита
В «Балада про соняшник» 3 Червоні
Г «Два кольори» 4 Осінь
Д «Я…»
Достатній рівень
10. Визначте розмір силабо-тонічної системи( розмір, риму та тип римування) поезії Д.Павличка «Два кольори».
11. Складіть паспорт балади І.Драча «Балада про соняшник».
Високий рівень
12. Напишіть есе «Ми- не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних», спираючись на творчість поетів-шістдесятників.
Варіант – 3
Початковий рівень
1.Назвіть режисерів-шістдесятників:
А Кіра Муратова, Лесь Танюк
Б І.Миколайчук, Б.Ступка
В В.Симоненко, Д.Павличко
Г Алла Горська, О.Заливаха
2. Яку традицію відродили «шістдесятники»?
А Щедрування
Б Вертеп
В Колядування
Г Весілля
3. Іван Драч належить до:
А МУРу
Б «Шістдесятників»
В Розстріляного відродження
Г Нью-Йоркської групи
4. Укажіть назву першої збірки Б.Олійника:
А «Дванадцятий вал»
Б «Б’ють у крицю ковалі»
В «Вибір»
Г «Коло»
5. Для творчості Б.Олійника характерні усі наведені ознаки, окрім:
А Характерні жанри: ліричні, ліро-епічні поеми, ліро-іронічні вірші
Б Центральний образ творчості – образ матері
В Провідні теми: історична пам’ять і плин часу, роздуми над сутністю людини в світі, спадкоємність поколінь
Г Центральна тема – показ трагічних подій Великої вітчизняної війни
6. Перша і єдина прижиттєва збірка Василя Симоненка:
А «Земне тяжіння» В «Зимові дерева»
Б «Правда кличе» Г «Тиша і грім»
Д «Лебеді материнства»
Середній рівень
7.Установіть відповідність між твором і сучасним йому мотивом:
1 «Два кольори» А Гімн весні як символу любові, життя і
натхнення.
2 «Балада про соняшник» Б Здатність залишатися людиною за будь-яких
обставин
3 «Як добре те,що смерті не
боюсь я…» В Поет і поезія
4 «Арфами, арфами…» Г Талант бачити красу в повсякденні
Д Доля людини й материнська любов
8. Установіть відповідність між художнім засобом і поетичними рядками.
1 Персоніфікація А «Сонця хлюпочуться в озерах
2 Порівняння Б «Остання в світі казка сидить під образами»
3 Метафора В «Навшпиньки виглядають жоржини через тин»
4 Метонімія Г «Лиш мати – вміє жити, аби світилися, немов
зоря»
9.Установіть відповідність між поетами та висловами про них:
1 В.Симоненко А «Він витворив художній світ, законом якого є краса»
2 Д.Павличко Б «Він відродив український модернізм, спрямовуючи
поезію в лоно світового мистецтва»
3 І.Драч В «Продовжувач Франка, каменяр нової доби»
4 М.Вінграновський Г «Витязь молодої української поезії»
Д «Ніяка сила не змогла відірвати його від далекої
краси України
Достатній рівень
10. Визначте розмір силабо-тонічної системи( розмір, риму, тип римування) поезії
В.Симоненка «Лебеді материнства».
11. Складіть паспорт поезії (на вибір) зі збірки М.Вінграновського «Цю жінку я люблю»..
Високий рівень
12. Напишіть есе «Чим мені близька поезія Д.Павличка».