Народившись на Лемківщині, перебуваючи в офіційно польському середовищі і неформально серед українців-галичан, Антонич розумів, що майбутнє – за об’єднаними цивілізаційними цінностями. Саме тому для своєї творчості обрав українську літературну мову. Україна для Антонича – це особливий, унікальний спосіб побачити світ, водночас відчуваючи єдність з іншими країнами.
В одному зі своїх ранніх віршів Антонич писав: «Є два світи: один круг нас, а другий – це ми…». Він вважав, що внутрішній світ людини так само важливий, як і навколишній видимий світ, та є такою самою реальністю, як і те, що ми зазвичай бачимо навколо. А якщо йдеться про митця – поета, маляра, скульптора, композитора, – то його твори, перед тим обдумані й пережиті, є цілим окремим світом. І світ цей нічим не гірший від реального, буденного з його перипетіями і пригодами, базарами і театрами, автами і велосипедами.
Як поет Антонич відчував, а як теоретик мистецтва знав, що емоції, враження, візії потребують досконалих формул, щоби стати близькими читачеві. Формула в Антонича – поняття багатозначне, так само й ми розуміємо його по-різному. Це й Антоничеві вірші, які є своєрідними «формулами екстази», спробою знайти для глибоких переживань і спостережень відповідні слова; це його статті, де автор роздумує про творчість, аналізує її, формулює секрети поетичної майстерності. Зрештою, можемо і ми назвати своє сприйняття Антонича формулами, що їх намагаємося винайти у читацьких враженнях, міркуваннях, дослідженнях. Адже формули – це наслідок контакту вражень та розуму, емоцій і слів, автора і читача.
Якщо Антонич жив би у казковій країні, то його окуляри були би зеленими: найголовніше, що потрапляло у його поетичний погляд, – це трави й листя, всуціль зелені ліси та всуціль зелені гори, які здалеку – наче великий зелений світ. Життєлюб Антонич бачив у всьому весняну здатність народжуватися, рости й розмножуватися, ставати зеленим. А назву його збірки «Зелена Євангелія» можна назвати квінтесенцією творчості.
«ВИШНІ» (1935 р.)Тема: автор у творі змальовує первісну красу природи України, її естетичний вплив на митця, безпосередній нерозривний зв`язок зі світом природи.Ідея: співець природи, Б – І. Антоничне відділяє себе від неї, із хлоп`ячою бешкетливістю веде свій родовід від хруща, підкреслюючи безсмертя людської душі. А вишні в нього асоціюються з Т. Г. Шевченком, із спадковістю його творчості. Поет також виказує глибоку любов до свого рідного краю, де дорога йому кожна комашка, кожна пелюсточка. Жанр: пейзажна лірика з елементами філософії і патріотизму. Міфологізм – спосіб реалізації міфу у творах оригінальної літератури.
Асоціативність – певна суміжність, можливо навіть паралельність існуючих у цій суміжності явищ і предметів, здатних утворити зв`язок між собою. Образи – символи: Хрущ – один із символів України, образ безсмертя людської душі, образ – символ шани до творчості Т. Шевченка. ВИШНІ – образ – символ України, творчої спадщини Т. Шевченка, а також безтурботного дитинства, любов дітей лазити по деревах.
«ЗЕЛЕНА ЄВАНГЕЛІЯ»Тема: вірш – це гімн природі, весні, землі, де все гармонійно поєдналося.Ідея: автор висловлює захоплення від незвичайних образів світосприйняття. Лейтмотив: моделювання свого бачення будови світу, тяжіючи до філософської інтерпритації світу та буття. Жанр: пейзажна лірика з елементами філософії. Образи – символи: Образ землі – символ життя, джерело всіх слов`янських вірувань, дім. Весна – символ оновлення, пробудження життя. Білий колір – образ чистоти, цнотливості, добра, світла, первозданності. ЗЕЛЕНА ЄВАНГЕЛІЯ – образ християнських уявлень про рай на землі.
«РІЗДВО»Тема: незвичайне відтворення Б – І. Антоничем біблійної легенди про народження Христа. Син Божий має людську подобу, то чому б йому не народитися на Лемківщині, з її язичницькими повір`ями. Лемки уподібнюються волхвам, які дарують Марії золотий горіх, язичницький знак місяця.Ідея: автор висловлює відчуття близькості своєї до Сина Божого, єдності з тим, хто взяв на себе гріхи людей і постраждав за них. Жанр: філософська лірика. Образи – символи: Золотий горіх – язичницький місячний знак, а також символ міцності та випробувань. Богородиця може тільки здогадуватися, які випробування чекають на її Сина.