Тести на знання змісту роману Ю.Яновського «Майстер корабля»
1.Майстром якого корабля уявляє себе То-Ма-Кі?
а)корабля, якого будують для зйомок фільму;
б)крейсера «Ісмет»;
в)корабля, ім’я якого «культура нації».
2.Про кого йдеться: «Молодий, простий,як солдат з булавою маршала в ранці»?
а)Сев;
б)Богдан;
в)То-Ма-Кі.
3.Продовжіть думку за змістом твору: Тепер мені видно нікчемність мешканців міста…Вони тілки бруднили берег. Друге діло…»
а)капітани морських суден;
б)моряки далекого плавання;
в)вантажники, моряки, рибалки.
4.Про кого чи про що йдеться: «А натура його зрадлива, зовуча й сувора»?
а)про степ;
б)про море;
в) про місто.
5. Установіть відповідність між описами зовнішності героїв та їхніми іменами:
а)Невеликий і стрункий, з сірими очима і енергійним ротом, погляд насмішкуватий і впертий;
б)Повнокровна жінка…Вона чудово пахне - якийсь солодкий тремтячий запах,як звук віоліни;
в)»Він однаковою гордістю стоятиме на палубі океанського корабля,що йде в невідомі країни, серед неміряного степу, спираючись на палицю. Бо в нього є одвічне обличчя людини,суворі риси завойовника,серце мандрівника і творця»;
г)Це був прекрасний екземпляр мужчини,обличчя обвітрене й мужнє, а тіло радувало очі чистими лініями.
1. дід Сева
2. Тайах;
3.Богдан;
4.То-Ма-Кі.
6. Установіть відповідність між висловленнями героїв та їхніми іменами:
а)»Я розбудив у собі машину, у якої зіпсоване гальмо і яка мусить мчати, доки є в ній горюче»;
б)»Коли через мене хтось битиметься - я покину їх обох. Вони не мають права почувати мене власністю»;
в)»Це корабель для молодих, вірних юнаків. Вони, правда, не побояться кинути рятувальні пояси кільком людям таким, як твій син,..показати свою добрість і силу кільком уламкам старого, вони пливтимуть на новому кораблі!»;
г)»У мене перетрушені і пересолені всі кишки, у коли таке життя продовжиться, я гадаю піти до лікаря і зробити собі зябра».
1. Богдан
2.Хазяїн трамбака;
3. Тайах;
4.Сев;
5.То-Ма-Кі.
7. Хто з героїв сентиментально зберігає старі листи, а потім спалює їх, вирішивши жити по-новому?
а)Сев;
б)Тайах;
в)То-Ма-Кі.
8. Хто з героїв передбачає справжню долю Тайах,має рідкісну китайську книгу з мореплавства, зберігає бронзового Будду, є майстром на всі руки, йому належать слова: «Людині треба, щоб її робота залишалася після неї самої жити. Тоді людина працюватиме так, як співає»?
а)Богдан;
б)хазяїн трамбака;
в)професор;
г)Сев;
д)То-Ма-Кі.
9. Ця героїня – портова дівчина, покохала полоненого німецького аристократа, для якого батьківщина виявилася важливішою; відчуває зневажливе ставлення рибалки,захищена благородством Сева та то-Ма-Кі, рятує від пожежі новостворений корабель. Хто вона?
а)Баджін;
б)Тайах;
в)Поля.
10. Він любить людей із сильними інстинктами боротьби, організовує створення нового фільму про моряків, море та нудьгу за батьківщиною, захищає від хамства повію Полю, а у Тайах прямо питає про ставлення до себе, дружить з То-Ма-Кі. Хто це?
а)Богдан;
б) одновухий китаєць;
в)Сев.
11. Вона дуже стримана і холодна, але посмішка змінює її, вона соромиться своїх інстинктів,минулого розпусного життя, цінує дружбу з чоловіками, спокушає їх, шукаючи справжнє кохання, не любить тварин, цілується і обіймається з тими, кому симпатизує, але власного чоловіка не любить. Передчуває переміни в житті, обирає сама, не може бути виграною.
а)Баджін;
б)Тоня;
в)Тайах.
12.Автор називає його бурлакою з моря, підкреслює вражаючий сміливий погляд синіх очей. Він цілує землю, врятувавшись від моря, але весь час повертається до нього. Постійно ностальгує за батьківщиною,майстер пікапу, спостережливий, добрий тесля, лідер, оптиміст, уміє кохати і дружити,Каже, що жінка любить повід і руку.
а)Сев;
б)То-Ма-Кі;
в)Богдан;
г)професор.
13.З якої причини не вдалася перша зйомка корабля?
а)дубок перекинувся через несправність кіля;
б)дубок був обстріляний крейсером «Ісмет»;
в)капітан дубка через хворобу не міг керувати судном.
14.Про який епізод роману ідеться в уривку: «Полковникові відповідало черево незвичного звіра,замкненого, але не зв’язаного»?
а)розповідь Богдана про бунт військових емігрантів, обманутих капітаном;
б)розповідь Богдана про небажання матросів доробляти вітрильник;
в)розповідь Богдана про небажання моряків вантажити вугілля в трюми.
15.Кого намагався врятувати Богдан у відкритому морі?
а)Баджін;
б)дочку капітана;
в)Тайах.
16. Хто був першим коханням Богдана?
а) Тайах;
б)Баджін;
в)Поля.
17. Хто з героїв утік з монастиря на море?
а)Богдан;
б)хазяїн трамбака;
в)рибалка.
18.Який образ вирізьбив Богдан для фігурки майстра корабля?
а)Нептуна;
б)свого батька;
в) Баджін.
Відповіді:
1-в; 2-в; 3-в; 4-б; 5: а-4,б-2,в-1,г-3; 6: а-б; б-3,в-4,г-1; 7- б; 8-в; 9-в; 10-в; 11-в;
12- в; 13-а; 14-а; 15-б; 16-б; 17-б; 18-в.