Тест за романом Ю.Яновського "Майстер корабля"

Про матеріал
Тест дає змогу проконтролювати знання художнього тексту, увага зосереджується на символіці, пейзажних та портретних зарисовках, характеристиках головних героїв.
Перегляд файлу

Тести на знання змісту роману Ю.Яновського «Майстер корабля»

1.Майстром якого корабля уявляє себе То-Ма-Кі?

а)корабля, якого будують для зйомок фільму;

б)крейсера «Ісмет»;

в)корабля, ім’я якого  «культура нації».

 2.Про кого йдеться: «Молодий, простий,як солдат з булавою маршала в ранці»?

  а)Сев;

  б)Богдан;

  в)То-Ма-Кі.

  3.Продовжіть думку за змістом твору: Тепер мені видно нікчемність мешканців міста…Вони тілки бруднили берег. Друге діло…»

  а)капітани морських суден;

  б)моряки далекого плавання;

  в)вантажники, моряки, рибалки.

  4.Про кого чи про що йдеться: «А натура його зрадлива, зовуча  й сувора»?

  а)про степ;

  б)про море;

  в) про місто.

   5. Установіть відповідність між описами зовнішності героїв та їхніми іменами:

   а)Невеликий і стрункий, з сірими очима і енергійним ротом, погляд насмішкуватий і впертий;

   б)Повнокровна жінка…Вона чудово пахне - якийсь солодкий тремтячий запах,як звук віоліни;

  в)»Він  однаковою гордістю стоятиме на палубі океанського корабля,що йде в невідомі країни, серед  неміряного степу, спираючись на палицю. Бо в нього є одвічне обличчя людини,суворі риси завойовника,серце мандрівника і творця»;

 г)Це був прекрасний екземпляр мужчини,обличчя обвітрене й мужнє, а тіло радувало очі чистими лініями.

1. дід Сева

2. Тайах;

3.Богдан;

 4.То-Ма-Кі.

6. Установіть відповідність між висловленнями героїв та їхніми іменами:

а)»Я розбудив у собі машину, у якої зіпсоване гальмо і яка мусить мчати, доки є в ній горюче»;

б)»Коли через мене хтось битиметься - я покину їх обох. Вони не мають права почувати мене власністю»;

в)»Це корабель для молодих, вірних юнаків. Вони, правда, не побояться кинути рятувальні пояси кільком людям таким, як твій син,..показати свою добрість і силу кільком уламкам старого, вони пливтимуть на новому кораблі!»;

г)»У мене перетрушені і пересолені всі кишки, у коли таке життя продовжиться, я гадаю піти до лікаря і зробити собі зябра».

1. Богдан

 2.Хазяїн трамбака;

3. Тайах;

4.Сев;

5.То-Ма-Кі.

 

7. Хто з героїв сентиментально зберігає старі листи, а потім спалює їх, вирішивши жити по-новому?

а)Сев;

б)Тайах;

в)То-Ма-Кі.

8. Хто з героїв передбачає  справжню долю Тайах,має рідкісну китайську книгу з мореплавства, зберігає бронзового Будду, є майстром на всі руки, йому належать слова: «Людині треба, щоб її робота залишалася після неї самої жити. Тоді людина працюватиме так, як співає»?

а)Богдан;

б)хазяїн трамбака;

в)професор;

г)Сев;

д)То-Ма-Кі.

9. Ця героїня – портова дівчина, покохала полоненого німецького аристократа, для якого батьківщина виявилася важливішою;  відчуває зневажливе ставлення рибалки,захищена благородством Сева та то-Ма-Кі, рятує від пожежі новостворений корабель. Хто вона?

а)Баджін;

б)Тайах;

в)Поля.

10. Він любить людей із сильними інстинктами боротьби, організовує створення нового фільму про моряків, море та нудьгу за батьківщиною, захищає від хамства повію Полю, а у Тайах прямо питає про ставлення до себе, дружить з То-Ма-Кі. Хто це?

а)Богдан;

б) одновухий китаєць;

в)Сев.

11. Вона дуже стримана і холодна, але посмішка змінює її, вона соромиться своїх інстинктів,минулого розпусного життя, цінує дружбу з чоловіками, спокушає їх, шукаючи справжнє кохання, не любить тварин, цілується і обіймається з тими, кому симпатизує, але власного чоловіка не любить. Передчуває переміни в житті, обирає сама, не може бути виграною.

а)Баджін;

б)Тоня;

в)Тайах.

12.Автор називає його бурлакою з моря, підкреслює вражаючий сміливий погляд синіх очей. Він цілує землю, врятувавшись від моря, але весь час повертається до нього. Постійно ностальгує за батьківщиною,майстер пікапу, спостережливий, добрий тесля, лідер, оптиміст, уміє кохати і дружити,Каже, що жінка любить повід і руку.

а)Сев;

б)То-Ма-Кі;

в)Богдан;

г)професор.

13.З якої причини не вдалася перша зйомка корабля?

а)дубок перекинувся через несправність кіля;

б)дубок був обстріляний крейсером «Ісмет»;

в)капітан дубка через хворобу не міг керувати судном.

14.Про який епізод роману ідеться в уривку: «Полковникові відповідало черево незвичного звіра,замкненого, але не зв’язаного»?

а)розповідь Богдана про бунт військових емігрантів, обманутих капітаном;

б)розповідь Богдана про небажання матросів доробляти вітрильник;

в)розповідь Богдана про небажання моряків вантажити вугілля в трюми.

15.Кого намагався врятувати Богдан у відкритому морі?

а)Баджін;

б)дочку капітана;

в)Тайах.

16. Хто був першим коханням Богдана?

а) Тайах;

б)Баджін;

в)Поля.

17. Хто з героїв утік з монастиря на море?

а)Богдан;

б)хазяїн трамбака;

в)рибалка.

18.Який образ вирізьбив Богдан для фігурки майстра корабля?

а)Нептуна;

б)свого батька;

в) Баджін.

Відповіді:

1-в;      2-в;     3-в;    4-б;   5: а-4,б-2,в-1,г-3;   6: а-б; б-3,в-4,г-1;   7- б;    8-в;    9-в;     10-в;    11-в;

12- в;    13-а;    14-а;    15-б;    16-б;     17-б;     18-в.

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
10 грудня 2020
Переглядів
3413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку