Брейн – ринг з біології
У дитини є потяг до гри, і слід його задовольнити.
Необхідно дати їй час погратися та й захопити цією грою все її життя. Усе життя – це гра.
А.С. Макаренко
Цілі: сприяти розвитку логічного мислення, пізнавальних здібностей та інтересів, уваги та пам’яті, формуванню мовної та комунікативної культури.
Конкурс І. «Кросворд»
Кросворд, який вам пропонується, буде своєрідною розминкою, яка допоможе налаштуватися на гру. Вам дається 3 хвилини. Одне правильно відгадане слово оцінюється 1 балом
|
Ч |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
Е |
|
|
||||
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|||
|
|
|
В |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
И |
|
|||||
1. Безхребетна двобічносиметрична тварина з довгим тілом ( Черв’як)
2. Стьожковий черв’як, який паразитує в кишечнику людини. Головка має присоски й хоботок з гачками (Солітер)
3. Круглий черв’як, що паразитує в кишечнику людини (Аскарида)
4. Кільчастий черв’як, що має сплющену форму тіла. Живиться кров’ю того, до чого присмоктується (П’явка)
5. Невеликий круглий черв’як, що паразитує в кишечнику людини (Гострик)
Конкурс № ІІ «Що зайве?»
Командам дістаються картки (нумеровані). Треба визначити, що зайве і чому.
Команда, яка дає правильну відповідь, отримує 5 балів. Якщо вибір зроблено правильно, але немає пояснень, команда не отримує бали, а інша може доповнити відповідь. На обдумання 1 хвилина.
Картка №1
Колючки, листок, бульба, кореневище, цибулина, корінь, вусики
Правильна відповідь. Це видозмінені пагони; зайвим є листок, корінь.
Картка №2
Китиця, волоть, щиток, зонтик, колос, початок, головка, складний колос, кошик, сережка.
Правильна відповідь. Це прості суцвіття; зайвим є складний колос, волоть.
Картка № 3
Біб, стручечок, стручок, ягода, коробочка, горіх, сім’янка, кістянка, зернівка.
Правильна відповідь. Це сухі плоди; зайвим є кістянка, ягода.
Поки команди працюють, глядачам пропонуються загадки:
Конкурс № ІІІ «Пантоміма»
Гравці по одному з кожної команди витягують картки й зображають : павича, чаплю, пінгвіна, пугача, горобця, а команда відгадує.
Журі оцінює артистизм, фантазію і уміння точно передати звички птахів.
Максимум 5 балів.
Конкурс № IV «Відгадай рослину»
Ведучий зачитує запитання. Яка команда перша знайде відповідь, піднімає руку як знак готовності. За кожну правильну відповідь – 5 балів. На обдумування – 1 хвилина.
Конкурс V «Чий портрет»
Усім подобається, коли їх називають на ім’я. У птахів теж є свої назви. Але які?
Командам пропонується по 10 фотографій різних птахів. Вони мають записати назви :
За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу.
Конкурс № VI «Далі, далі..»
Команди, чергуючись, за 1 хв. Повинні дати відповіді на якомога більшу кількість запитань. За кожну правильну відповідь дається 1 бал. Ведучий називає правильну відповідь, якщо команда припустилася помилки. Журі підраховує число правильних відповідей, які дала команда.
Поки журі підраховують бали, перегляд відео «История Вселенной»
Журі оголошують результати. Нагородження команди, яка набрала найбільшу кількість балів.
Картка №1
Колючки, листок, бульба, кореневище, цибулина, корінь, вусики
Правильна відповідь:
Картка №2
Китиця, волоть, щиток, зонтик, колос, початок, головка, складний колос, кошик, сережка.
Правильна відповідь:
Картка № 3
Біб, стручечок, стручок, ягода, коробочка, горіх, сім’янка, кістянка, зернівка.
Правильна відповідь: