Екологічний брейн – ринг 11 клас
Люби природу не як символ
Душі своєї, Люби природу не для себе,
Люби для неї.
М. Рильський
І конкурс «Представлення команд»
Команди демонструють журі та глядачам свої назви та гасло
ІІ конкурс «Устами дитини»
У цьому конкурсі ми ознайомимося з найпоширенішими відходами. На кожний з відходів заготовлено по 5 висловлень.
Завдання. Спробувати зрозуміти, що мали на увазі діти, здогадатися і якомога швидше написати відповідь на аркуші і підняти його. За кожну правильну відповідь – по 1 балу.
Висловлення №1
-
Цього дуже багато в промисловому місті, де працюють фабрики і заводи.
-
Цього майже не видно
-
Від цього у людей буває астма, бронхіт, рак.
-
У місті, де цього дуже багато, не ростуть лишайники.
-
Це можуть зібрати на своє листя зелені рослини. (Газові відходи)
Висловлення №2
-
Це виходить, коли стає старим і ламається.
-
Це можна побачити скрізь: у місті, у селі, навіть уздовж доріг.
-
Із цього можна зробити щось нове
-
Це можна здати і одержати гроші.
-
Це буває кольоровим. (Металобрухт)
Висловлення №3
-
Цього багато в місті, особливо там, де є заводи й фабрики.
-
Це дуже шкідливо.
-
Завжди чорного кольору.
-
У людини викликає хвороби, а одяг від цього стає брудним.
-
Цього багато утворюється під час горіння (Сажа)
Висловлення №4
-
Це те, без чого ми вже не можемо обходитися.
-
Цим ми користуємося щодня.
-
Це вбиває рибу у воді, рослини на землі.
-
Коли це потрапляє у воду то утворюється багато піни.
-
З допомогою цього все стає чистішим.(Пральний порошок)
Висловлення №5
-
Це заважає рибам дихати.
-
Це може плавати на воді і не тонути.
-
Це треба видаляти з поверхні води.
-
Це легше за воду
-
У річці цього багато, коли в ній миють машини. (Машинна олія)
Висловлення №6
-
У невеликих кількостях він дуже корисний
-
Коли його занадто багато, це стає справжнім нещастям.
-
У разі потрапляння у водойми він руйнується, риба й інші тварини починають задихатися.
-
Його необхідно компостувати.
-
Його виробляє звичайна корова.(Гній)
Висловлення №7
-
Предмети, виготовлені з неї, мало важать.
-
ЇЇ не можна викидати, тому що вона сама по собі в природі не розкладається.
-
Вона буває різнокольоровою, її дуже важко зламати.
-
Якщо її підпалити, то з’явиться багато чорного диму, який погано пахне.
-
У мене дуже багато іграшок виготовлено з неї. (Пластмаса)
Висловлення №8
-
Його винайшли китайці.
-
З нього виходить дуже багато сміття.
-
Він легко горить.
-
У нас його одержують з дерева
-
На ньому зазвичай малюють або пишуть (Папір)
Висловлення №9
-
Якщо його нагріти, воно стає тягучим як тісто.
-
Кинуте в лісі, воно може стати джерелом пожежі.
-
Його роблять з піску.
-
Найчастіше воно прозоре.
-
Коли падає воно розбивається. (Скло)
Висловлення №10
-
Це те, чого багато в місті, але мало в селі.
-
Особливо багато цього в промисловому місті, де багато заводів і фабрик.
-
Від цього люди хворіють, багато нервують, голосно кричать, через що його стає ще більше.
-
Він викликає забруднення повітря й навколишнього середовища.
-
Його видають різні машини, прилади (Шум)
ІІІ конкурс «Хто більше»
За 3 хвилини записати назви дерев, птахів, тварин (по 1 балу за кожен вид)
Поки команди працюють, глядачам пропонується відповісти на кілька цікавих питань
-
Площа, на якій вирощують сільськогосподарські рослини. (Поле)
-
Безбарвна прозора рідина, яка наповнює моря, озера, ріки. (Вода)
-
Яку квіткову рослину називають царицею природи (Троянда)
-
Територія, яка зайнята густою дерев’янистою рослинністю (Ліс)
-
Якого кольору квіти папороті? (Папороті – спорові рослини, тому в них немає квіток)
-
Яку квіткову рослину забороняється сіяти в нашій місцевості?(Мак)
-
Якого птаха називають санітаром лісу? (Дятла)
IV конкурс «Конкурс капітанів»
Завдання. Уявіть собі, що вас висунули кандидатом до Верховної Ради. Складіть листівку зі своєю передвиборчою програмою в галузі екології свого міста.
Поки капітани думають, ми переходимо до наступного конкурсу.
V конкурс «Пантоміма»
Один із учасників шляхом пантоміми зображує «тварину» і «рослину». Інша команда учасників, спостерігаючи, прагнуть відгадати. За правильну відповідь зараховується по 2 бали не тільки тому, хто відгадав, а й тому, хто «зображував» рослину, тварину.
1-ша команда
2-а команда
А тепер давайте повернемося до наших капітанів, та послухаємо їхні доповіді.
VI конкурс «Найсильніша ланка»
Хто швидше відповість, за кожну правильну відповідь отримає по 1 балу.
-
Як називається наука, що вивчає зв’язки живих організмів з навколишнім середовищем (Екологія)
-
Що відбулося 26 квітня 1986 року (Трагедія на ЧАЕС)
-
Як називаються фактори впливу діяльності людини на природу? (антропогенні)
-
Як називаються фактори середовища. Які впливають на живі організми та їх угрупування? (Екологічні, абіотичні)
-
Хто ввів науковий термін «екологія» 1866 року? (Ернст Геккель)
-
Які організми є показником чистоти повітря, тому вони практично відсутні вздовж шосейних доріг і рідко трапляються у великих містах?(Лишайники)
-
Процес пристосування до умов навколишнього середовища називається… (Адаптацією)
-
Як називається скупчення шкідливих газів у нижніх шарах атмосфери, що утворюються внаслідок посиленої роботи численних котелень, які спалюють вугілля, мазут, солярку (Смог)
-
Як називається жива оболонка Землі, у межах якої трапляються живі організми й продукти життєдіяльності?(Біосфера)
-
Солі нітратної кислоти, які є елементами мінерального харчування рослин, називаються..(Нітрити)
-
Ознакою чого є пожовтіла хвоя сосни? (У повітрі підвищена радіація)
Поки журі підраховують бали, перегляд відео «Самые загадочные места на Земле»
Журі оголошують результати. Нагородження команди, яка набрала найбільшу кількість балів.