Брейн- ринг для учнів 8- 9 класів

Про матеріал

Брейн- ринг для учнів 8- 9 класів

Мета: розвивати творчі здібності, естетичні смаки, мовлення і мислення учнів; виховувати інтерес до народних традицій, повагу до рідного слова; розвивати чуття слова, виразного читання поезій; цілісне ставлення до її мистецьких надбань.

Перегляд файлу

Брейн- ринг  для  учнів 8- 9  класів

 

 Мета: розвивати творчі здібності, естетичні смаки, мовлення і мислення учнів; виховувати інтерес до народних традицій, повагу до рідного слова; розвивати чуття слова, виразного читання поезій; цілісне ставлення до її мистецьких надбань.  

             Обладнання: тренінговий кабінет, презинтація, висловами відомих письменників про мову,  підготовлені місця та роздатковий матеріал для команд, сигнальні папірці, таблиця результатів.

 

Хід заходу

 

Ведучий. Доброго дня, шановні друзі! Раді вітати вас Брейн – ринзі для учнів 8 – 9 класів

Ведуча. Рідне слово… скільки в тобі чарівних звуків, животворного трепету і вогню! Скільки в тобі материнської лагідності і доброти, мудрості земної, закладеної ще славними предками вільнолюбними! Що може бути дорожчим для людини, як рідне слово?

Ведучий. Як море починається з річки, так українське слово бере початок писемності. Наша слово набирало сили на пергаментах Нестора-Літописця шліфувалося у творах Григорія Сковороди, Івана Котляревського, Тараса Шевченка, удосконалювалася Панасом Мирним, Лесею Українкою та багатьма іншими видатними українськими письменниками.

Ведуча. Тож нехай щире українське слово буде для всіх нас оберегом. Щастя вам, добра, нових здобутків в ім’я України!

Ведучий. Хай же сьогоднішній конкурс відкриє перед нами, юні друзі української мови, мудрість, щедрість, гумор нашого талановитого народу.

Ведуча. Сьогодні учасники конкурсу зможуть не лише показати рівень своєї обізнаності в галузі української мови та літератури, а й виявити кмітливість, дотепність, уміння віршувати.

 

Перший конкурс «Розминка»

  1. Скільки літер в  українському алфавіті? (33)
  2. Скільки звуків у слові кущ? (4)
  3. Що стоїть між небом і землею? (і)
  4. Чим закінчується вечір і починається ранок? (р)
  5. Від назв яких двох літер стає гаряче? (пе - че)
  6. Що треба зробити, щоб майна злетіла? (змінити м та ч)
  7. Назвіть самостійні частини мови. (ім., прикм., числ., займ., дієсл., прися.)
  8. Назвіть службові частини мови. (сполуч., прийм., частка, вигук)
  9. Назвати головні члени речення. (підмет, присудок)
  10. Як написати слово робота 5 літерами? (праця)
  11. Які займенники заважають машинам їздити по дорозі? (я-ми)
  12. Назвати другорядні члени речення. (додаток, означення, обставина)

 

Текст – підказка «Подорож туристів»

  1. туристи вирушають …….. (коли?)(вдосвіта)
  2. вони простують ….. (куди?)(вгору)
  3. переходять річку ….. (як?)(вбрід)
  4. з вершин поглядають …. (куди?)(вниз)
  5. потім повертають …. (куди?)(вбік)
  6. повертаються сповнені вражень …… (якою мірою?)(вщерть)
  7. згадують літню подорож навіть …… (коли?)(взимку)

 

Другий конкурс «Редактор»

 

 Кожна команда отримує текст, у тексті знайти слова, лексичне значення яких не відповідає змістові. Замінити їх синонімами. За правильно відредагований текст команда отримує 5 балів.

 

Вони перейшли порослий хвойником згірок (горб) й опинилися у фіналі (кінці) вулички. Темінь упала раптово, вона була студена (холодна),

 

пройнята буревієм (вітром), ледь прогіркла запахом диму, яким десь під рукою (поблизу) обкурювали слід.

 

Третіий конкурс «Запиши із пам’яті»

 

Ведучий швидко читає слова, команди за обмежений час записують ті, які вдалося запам’ятати. За кожне слово один бал.

 

Серпанок, веселка, небокрай, берегиня, вірність, водограй, сумління, кохання, суцвіття, марево.

 

 

 

 

 

Четвертий конкурс «Асоціації»

 

Ведуча. Команди отримують слова до яких повинні записати слова – асоціації. За кожне слово один бал.

Наприклад: школа – діти, ялинка – Новий рік.

Село –    канікули -    клас - 

Літо –    мелодія -     сонце -

Хліб –    квітка -     сад –

Хмаринка -   соловейко -    дівчина –

Поки команди готуються звучить пісня ________________________________________________________

 

П’ятий конкурс «Закінчити прислів’я»

 

За кожне правильне закінчене прислів’я – один бал.

  •  Рідна мова – не полова…(її за вітром не розвієш)
  • Хто мовчить, той … (двох навчить)
  • Народ скаже, … (як зав’яже)
  • Бджола жалить жалом, а … (чоловік словом)

 

  • Гостре словечко коле … (сердечко)
  • Людей питай, а … (свій розум май)
  • Не кажи гоп, … (доки не перескочиш)
  • Слухай тисячі разів, а … (говори один раз)
  • Скажи мені, хто твій товариш, тоді … (я скажу хто ти)
  • Слово до слова - … (зложиться мова)

 

Шостий конкурс

1. Хто з українських письменників народився і помер у березні? (Т. Шевченко)

2. Поясність фразеологізм накивати п’ятами (втекти)

3. Випадання одного із звуків при словотворі називають … (спрощенням)

4. Який займенник немає форми називного відмінка? (себе)

5. Назва тропа, який означає «художнє означення» (епітет)

6. За допомогою яких букв передається м’якість приголосних на письмі? (я, ю, є, ї, ь)

7. Мова однієї особи в художньому творі – це (монолог)

8. Які літери в українській мові завжди позначають два звуки? (ї,щ)

9. Розділ мовознавства, що вивчає правопис слів (орфографія)

10. Хто автор рядків «Як понесе з України у синєє море кров ворожу, отоді я і лани, і гори – все покину…»? (Шевченко)

 

Сьомий конкурс

C:\Users\Люда\Desktop\картинки до документів\imagesхъхъх.jpeg1. Як пишеться слово рано-вранці? (через дефіз)

2. Хто автор повісті Микола Джеря? (І. Нечуй-Левицький)

3. Назвіть двоскладові віршові розміри (ямб, хорей)

4. Як іншим словом можна назвати усну народну творчість? (фольклор)

5. Назвіть трискладові віршові розміри (дактиль, амфібрахій, анапест)

6. Яким знаком виділяється пряма мова? (лапками)

7. Хто автор рядків «Рученьки терпнуть, злипаються віченьки» … (Павло Грабовський)

8. Слова протилежні за значенням, - це … (антоніми)

9. Скільки всього частин мови? (10)

10. «Надія Коваленко» - яке з цих двох слів є незмінюваним? (Коваленко)

 

Восьмий конкурс

1. Епос, лірика, драма- це літературні…(Роди)

2. Невеликий алегоричний твір повчального змісту – це (байка).

3. Скільки дефісів у прислівнику віч-на-віч? (2)

4. Яка частина мови відповідає на питання як? Де? Куди? (прислівник)

5. Якого роду іменник депо? (середнього)

6. Хто автор повісті «Захар Беркут»? (Іван Франко)

7. Скільки звуків у слові щастя? (6)

8. До якої відміни належить іменник листоноша? (І)

9.У якому селі народився Шевченко? (Моринці)

10. До якої частини мови належать слова малюючи, читаючи? (дієприслівник)

 

 

Дорогі друзі,

ми раді, якщо ви сьогодні отримали задоволення

від програми.

Вивчайте і шануйте надалі рідне слово.

 

doc
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку