Брейн-ринг "Давній Єгипет"

Про матеріал
Поглиблення пізнавального інтересу до історії Давнього Єгипту та розвиток критичного мислення, а також розвиток почуття колективізму, вміння відстоювати честь команди.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Розробка позакласного заходу з історії

Брейн - ринг між 6 класами на тему « Стародавній Єгипет ».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Брейн-ринг» для учнів 6-х класів проводиться для узагальнення і систематизації вивченого по темі « Стародавній Єгипет ».

            Для участі в даній грі, створюються чотири команди із  паралелі по 5 осіб: команди А, Б, В, Г класів. Команди обирають собі капітанів.

     Гра розрахована на позаурочний час, і проводиться після уроків. Активними учасниками також є вболівальники із складу учнів класу, та всі бажаючі глядачі. Вони займають місця в класі, відповідно до того, за яку команду будуть вболівати.

Мета гри. Поглиблення пізнавального інтересу до історії  та розвиток логічного мислення, а також розвиток почуття колективізму, вміння відстоювати честь команди.

     Кожна правильна відповідь команди та капітанів, оцінюється по складності питання.  Потім підраховується загальна кількість балів і визначається переможець.

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

ПОЧАТОК ГРИ

Ведучий  оголошує назви команд та її учасників і капітана. Правила гри, та бали, які будуть учні отримувати за вірно дану відповідь.

І КОНКУС «ХТО ПЕРШИЙ?»

Зачитується питання спільне для чотирьох команд. Хто знайде правильну відповідь,  перший піднімає руку і відповідає, вірна відповідь 1 бал.

1. Давній Єгипет був розташований?

(у Північно-Східній Африці у дельті річки Ніл)

2.  Головним заняттям стародавніх єгиптян було?

( землеробство)

3. Як  давні єгиптяни називали свою країну?

(«Чорна земля»)

4. Що таке шадуф?

(особливий пристрій для подачі води на узвишші)

ІІ  КОНКУРС  «БОГИ ДАВНЬОГО ЄГИПТУ»

Учасникам роздають картки і назвами богів в яких є пропущені літери та поясненням значення цього бога. Гра на швидкість, хто швидше завершить отримує 4 бали, інші відповідно 3, 2 і 1 бали.

I варіант.  А..н – бог сонця; Т.т – бог мудрості; І…а – богиня води і вітру (Апон, Тот, Ісіда).

II варіант.  А..с – бог родючості; Б….т  - богиня радості і кохання; Г.р – бог неба(Апіс, Бастет, Гор).

III – варіант. А….с – покровитель померлих; М..т – правосуддя; О….с - фараон і суддя в царстві мертвих ( Анубіс, Маат, Озіріс).

IV – варіант І…а- богиня води і вітру;  Г.р – бог неба; А….с – покровитель померлих ( Ісіда, Гор, Анубіс).

ІІІ  КОНКУРС «РОЗУМНИЙ КАПІТАН»

Кожному з капітанів  команд задається  по 2 питання, кожна вірна відповідь 2 бали.

I варіант.

1. Фараон об'єднаного Єгипту носив? (подвійну біло-червону корону).

2. Єгипетський фараон, чия гробниця виявилася єдиною непошкодженою грабіжниками? (Тутанхамон).

II варіант.

1. Верховним жерцем у Стародавньому Єгипті був? ( фараон).

2. У Давньому Єгипті висушене тіло, обмотане бинтами, називалося? (мумією).

III варіант.

1. Служителями богів у храмі були? ( жерці).

2. Істота з тілом лева та головою людини, що охороняє гробниці фараонів ( Сфінкс).

IV варіант.

1. Матеріалом для письма в Стародавньому Єгипті служив? ( папірус).

2. Писемність Стародавнього Єгипту називається? ( ієрогліфи).

 

ІV КОНКУРС  «ПРО ЩО ЙДЕ МОВА»

Кожній команді зачитується уривок розповіді і вони мають відгадати про що в них йдеться, вірна відповідь 3 бали.

1. У правій руці у них тростинка для письма, а запасна «ручка» — за вухом. Вони перерахують і запишуть усе, що їм накажуть: і скільки зерна в казні, і скільки днів знадобиться, щоб побудувати палац або канал. ( писці).

2. Назва цієї рослини, заростями якої густо вкрита долина Нілу, перекладається з давньоєгипетської як «царська». Якби єгиптяни не навчилися її так використовувати, то частина відомостей з історії цієї країни б була остаточно втрачена для нащадків.( папірус).

3. Вони виконували найважчу роботу — рили канали, працювали на рудниках і каменоломнях, були веслярами на кораблях. Їх називали «живі убиті». ( раби).

4. Цього єгипетського бога постійно мучили заздрість та злість. Той, кому він заздрив, був красивий, добрий, керував тисячами людей. Щоб захопити владу, він був готовий піти на все, навіть на убивство.( Апон).

V  КОНКУРС  «ХУДОЖНИК»

                Запрошуються по одному учаснику команди. Їм пропонується намалювати  давньоєгипетського бога, але із зав’язаними очима, за 60 секунд. Члени журі самі називають бога і оцінюють якість малюнка, відповідно бали від 1до 4.

     Для конкурсу потрібно два листки паперу та товстий фломастер.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

       Слово надається вчителям, які підрахували бали набрані командами.

 

 

КАРТОЧКА, ЯКУ ЗАПОВНЮЮТЬ ЧЛЕНИ ЖУРІ

(результати можуть оголошуватися після кожного конкурсу)

 

   Команда

Конкурси і бали за них

« Хто перший?»

« Боги Давнього Єгипту»

 

«Розумний капітан»

 

« Про що йде мова»

 

«Художник»

6- А

 

 

 

 

 

6- Б

 

 

 

 

 

6- В

 

 

 

 

 

6-Г

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
24 жовтня
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку