Брейн-ринг «Де сила не візьме, там розум допоможе»

Про матеріал
Мета брейн - рингу створити позитивний емоційний фон, організувати підтримку групової єдності класу, стимулювати пізнавальну активність, розвивати самостійність та креативність мислення, збагачувати словниковий запас учнів, організувати умови застосування набутих під час уроків знань.
Перегляд файлу

«Брейн-ринг»

(виховний захід)

Клас: 4

Тема: «Де сила не візьме, там розум допоможе»

Мета: створювати позитивний емоційний фон, організувати підтримку групової єдності класу, стимулювати пізнавальну активність, розвивати самостійність та креативність мислення, збагачувати словниковий запас учнів, організувати умови застосування набутих під час уроків знань.

Обладнання: папір для виконаня творчих завдань, мультимедійна підтримка.

 

Хід заняття:

І. Організація класу.

Усміхнися всім навколо —
Небу, сонцю, квітам, людям
І тоді обов’язково
День тобі веселим буде.

  • Доброго всім дня! Сьогодні ми з вами проведемо незвичайну виховну годину. Ми з вами перенесемося до чарівного світу інтелектуальних ігор, випробовування знань та умінь. Як ви гадаєте, що зараз відбуватиметься?

ІІ. Повідомлення теми заняття.

  • Цього осіннього дня ми з вами зіграємо в інтелектуальну гру «Брейн-ринг». Це слово англійське. В перекладі означає: brain -  мозок, rang - арена боротьби. Це гра, переможцем якої стає гравець або команда, яка виявить більшу ерудицію, швидку реакцію на запитання. Це гра, в якій всі присутні зможуть випробувати власні уміння та знання з безлічі галузей науки, а також перевірити, наскільки добре засвоєний матеріал, який вивчається в школі. Адже більшість знань ви отримуєте саме тут, з допомогою вчителів.

 

 

 

Учень.

Вітає математика

Сьогодні в класі вас.

Тому, що незвичайний

Урок відбудеться у нас.

Учень.

Зібралися сьогодні

Розумники-знавці

Хоч досвіду немає,

Та все ж ви молодці.

Учень

Учасникам усім

ми успіхів бажаємо

І відповідей правильних

Від вас ми всі чекаємо.

Учень.

Закони математики

Ви правильно згадайте

І на складні питання

Відмінно відповідайте.

Учень.

Бажаємо всі перешкоди,

Знавці, вам подолати,

Знання свої й кмітливість

Сьогодні показати.

 

Ні пуху, ні пера,

Почнеться скоро гра.

 

Ви вже здогадалися, що сьогодні ми проводимо саме математичний брейн -ринг.

ІІІ. Представлення команд.

В нашій грі приймають участь 2 команди.

1 команда - "Вектор".

Девіз:

 Щоб усе прекрасно знати,

Будемо ми міркувати,

Додавати, віднімати

І свій розум розвивати!

2 команда «Плюсик».

Девіз:

Треную свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок

І вчусь я старанно.

(Команди займають свої місця, ведучий знайомить гравців з правилами гри)

Правила гри:

1. На обговорення питання даємо 30 секунд.

2. За цей час команда повинна знати відповідь, а капітан підняти руку.

3. Капітан вирішує, хто буде відповідати.

4. Якщо команда дала невірну відповідь, друга команда має можливість відповісти.

Ведучий: Кожна гра починається з розминки.

ІV. Розминка:

  1.   Який день тижня післязавтра, якщо завтра п'ятниця? (субота).
  1. Рік тому Галинці виповнююсь 5 років. Якого віку вона буде через 5 років? - (11 років).
  2. На уроці фізкультури усі учні вишикувались в один ряд довжиною 25м. Скільки учнів було на уроці, якщо відстань між сусідніми школярами 1м? - (26 учнів).
  3. З дому до школи Ігор ішов пішки, а Сашко їхав на велосипеді. Хто подолав більшу відстань? (Відстань однакова.)
  4. Чи вистачить 40 гривень, щоб купити 3 альбоми по 16 гривень кожний?
    (Ні. Не вистачить 8 гривень.)
  5. Що важче — кілограм пір’я чи кілограм заліза? (Однакова вага)
  6. Сім братів, і в кожного одна сестра. Скільки всього сестер? (Одна)
  7. Що буде з козою, коли їй виповниться сім років? (Піде восьмий.) 

 

V. Ребуси.

Кожній команді дається картка з ребусами. Підписати відповідь і  передати  картку журі. (В цей час звучить пісня про математику)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ак3са   100лиця                      

відповіді: вечір, трикутник, сорока, стовп, місто, сім’я, актриса, столиця.

Завдання для вболівальників.

Кросворд «Величини»

  1. Одиниця вимірювання вартості, яка містить в собі 100 копійок.
  2. Одиниця вимірювання довжини, яка містить 10 сантиметрів.
  3. Найменша одиниця вимірювання довжини.
  4. Одиниця вимірювання довжини, яка містить 10 міліметрів.
  5. Основна одиниця вимірювання часу.
  6. Одиниця вимірювання часу, яка містить 60 секунд.
  7. Найменша одиниця вимірювання часу

 

 

 

 

 

 

 

VI. Конкурс Згадай назви казок. Звучить пісня про казку.

А зараз ми поринимо у світ казок.

Я коротко змальовую сюжет відо­мої казки. Команди по черзі відповідають.

  1. Казка про друзів, двоє з яких недбало поставилися до побудо­ви своїх будинків і потім виму­шені були проситися до третього в будинок, збудований міцно та якісно;
  2. казка, основна мораль якої така: діти, не відчиняйте двері невідомим особам, навіть якщо - вони говорять маминим голосом;
  1. двоє з героїв цієї казки тільки й знали, що співали й танцювали, а третій, працьовитий, спік пи­ріжків та, перш ніж пригощати, нагадав цим двом, хто все робив;
  2. у цій казці дівчинка спочатку зіпсувала всі меблі, потім з'їла обід господарів будинку, а потім лягла на їхні ліжка та й заснула.

Відповідь. 1) «Троє поросят»; 2) «Семеро козенят»; 3) «Півник і двоє мишенят»; 4) «Три вед­меді».

  • «Що об'єднує всі ці казки?» (Усі казки об'єднує те, що в їх назвах є числа і дійові особи — тварини).

VII. Конкурс.  Повернись до казки.

 Зараз вам пропонується кілька пред­метів, які мають форму геомет­ричних фігур. Вам потрібно всі геометрично-казкові предмети повернути до своїх казок, вгадав­ши й сам предмет, і назву казки, до якої його потрібно повернути. Якщо команди не можуть вгадати предмет, дається підказка — демонструється цей предмет (або його зображення), але після цього кількість балів за відгадування стає на 1 меншою.

Предмет перший. їстівна куля, діаметром не більша від санти­метра, яка дуже заважала спати одній особі. (Горошина з казки «Принцеса на грошині»)

Предмет другий. Пара зрізаних конусів, які могли ходити без втручання людини. (Цеберки з казки «По щучьему велению»)

Предмет третій. Плетений пара­лепіпед, в якому сховалася дівчина з пиріжками. (Короб з казки «Маша і ведмідь»)

Предмет четвертий. За його до­помогою в математиці познача­ють вектор, а в казці брати, ко­ристуючись ним, собі наречених вибирали. (Стріла з казки «Царів-на-Жаба»)

Предмет п'ятий. Круг, який про­ковтнула рептилія. (Сонце з каз­ки «Крадене сонце»)

VIII. Художній.

У ма­тематичній казці зазвичай неру­хомі геометричні фігури, числа, дії оживають, стають схожими на лю­дей. Вони вміють рухатися, гово­рити, думати, приймати рішення. Іноді наша уява малює нам такі казкові сюжети, що ми навіть за­буваємо, що мова йде про матема­тичні об'єкти, які у звичайних об­ставинах дуже прості, строгі й не­рухомі. Для виконання завдань цього конкурсу вам потрібно включити уяву й намалювати об­раз цифри. (Звучить музика).

Математична гра «Вірю – не вірю» для вболівальників

( Гру проводять за допомогою сигнальних карток (червоних та зелених). Якщо

судження правильне, то учні сигналізують зеленою карткою, якщо неправильне – червоною.)

1) Двоцифрове число більше, ніж одноцифрове.

2) Частка менше, ніж ділене.

3) Результат дії ділення називається різниця.

4) Однією лінією можна поділити прямокутник на два трикутника.

5) Периметр – це добуток усіх сторін.

6) Найменше з двоцифрових чисел є 11.

7) Найбільше трицифрове число 999.

Завдання. Запишіть числа, які ви почуєте у розповіді.

(Один учень виконує це завдання біля дошки.)

1) Найбільше яблуко важить 1450 г.

2) Найстаріше дерево – сосна остиста. Їй 4 903 роки.

3) Найвище дерево – секвойя. Її висота становить11 033 см.

4) На нашій планеті близько 28 935 видів рослин, що вимирають. Вони занесені

до Червоної книги.

5) Всього на планеті відомо 300 000 видів рослин.

На дошці записані числа:

1 450, 4 903, 11 033, 28 935, 300 000

- Назвіть і підкресліть найбільше і найменше число.

- Назвіть числа, у яких одиниці розряду відсутні.

- Скільки всього сотень у другому числі?

- Скільки всього десятків у третьому числі?

- Скільки класів у п’ятому числі?

ІХ. Перевір свої знання.

  • Зміни зірочки числами:

                             ****- 1 = ***

                            (1000 - 1 = 999)

  • Із цифр 4, 5, 8 склади шість трицифрових числа.

              (458,485, 548, 584, 845, 854)

  • Запиши число, в якому 32 тисячі, а сотень у 2 рази менше

          (32 000 + 1 600 = 33 600 )

  • 1. Пиріг прямокутної форми двома розрізами поділили на 4 частини так, що дві з них були чотирикутної форми, а дві трикутної. Як це зробили?

 

Гра «Магічний квадрат» для вболівальників

Вставити пропущені числа від 1 до 16 так, щоб сума і по горизонталі, і по вертикалі  була однаковою

16

 

 

13

5

 

7

 

9

 

 

 

 

15

 

1

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

Магический квадрат

 

Х. Гра «Хрестики – нулики»

 

476

398

542

741

575

267

123

280

345

 «Хрестики»                 

1. 231 + 311 =

2. 765 – 420 =

3. 409 + 166 =

4. 976 – 578 =

5. 467 + 256 =

«Нулики»

1. 268 + 206 =

2. 987 - 246 =

3. 409 + 166 =

4. 765 - 420 =

5. 38 + 229 =

Для вболівальників

 

  1. Відгадати  ребуси.

 

 

 

 

 

 

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  

 

 

 

 

 

 

 

  • За результатами сьогоднішніх змагань перемогу отримала команда ___________.

Давайте привітаємо один одного оплесками!

- Переможці гри отримують солодкі подарунки, адже, як відомо, у солодощах (якщо їх вживати у помірних кількостях) міститься речовина глюкоза, яка сприяє розумовій діяльності людини. (кожному учаснику команди-переможця вручається парна кількість цукерок, після чого пропонується поділитися ними із іншою командою).

- Дякую всім за гру та до нових зустрічей у інтелектуальних іграх!

 

 

docx
Додано
5 серпня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку