«Брейн-ринг»
(виховний захід)
Клас: 4
Тема: «Де сила не візьме, там розум допоможе»
Мета: створювати позитивний емоційний фон, організувати підтримку групової єдності класу, стимулювати пізнавальну активність, розвивати самостійність та креативність мислення, збагачувати словниковий запас учнів, організувати умови застосування набутих під час уроків знань.
Обладнання: папір для виконаня творчих завдань, мультимедійна підтримка.
Хід заняття:
І. Організація класу.
Усміхнися всім навколо —
Небу, сонцю, квітам, людям
І тоді обов’язково
День тобі веселим буде.
ІІ. Повідомлення теми заняття.
Учень.
Вітає математика
Сьогодні в класі вас.
Тому, що незвичайний
Урок відбудеться у нас.
Учень.
Зібралися сьогодні
Розумники-знавці
Хоч досвіду немає,
Та все ж ви молодці.
Учень
Учасникам усім
ми успіхів бажаємо
І відповідей правильних
Від вас ми всі чекаємо.
Учень.
Закони математики
Ви правильно згадайте
І на складні питання
Відмінно відповідайте.
Учень.
Бажаємо всі перешкоди,
Знавці, вам подолати,
Знання свої й кмітливість
Сьогодні показати.
Ні пуху, ні пера,
Почнеться скоро гра.
Ви вже здогадалися, що сьогодні ми проводимо саме математичний брейн -ринг.
ІІІ. Представлення команд.
В нашій грі приймають участь 2 команди.
1 команда - "Вектор".
Девіз:
Щоб усе прекрасно знати,
Будемо ми міркувати,
Додавати, віднімати
І свій розум розвивати!
2 команда «Плюсик».
Девіз:
Треную свій розум,
Увагу та пам'ять.
Працює мій мозок
І вчусь я старанно.
(Команди займають свої місця, ведучий знайомить гравців з правилами гри)
Правила гри:
1. На обговорення питання даємо 30 секунд.
2. За цей час команда повинна знати відповідь, а капітан підняти руку.
3. Капітан вирішує, хто буде відповідати.
4. Якщо команда дала невірну відповідь, друга команда має можливість відповісти.
Ведучий: Кожна гра починається з розминки.
ІV. Розминка:
V. Ребуси.
Кожній команді дається картка з ребусами. Підписати відповідь і передати картку журі. (В цей час звучить пісня про математику)
ак3са 100лиця
відповіді: вечір, трикутник, сорока, стовп, місто, сім’я, актриса, столиця.
Завдання для вболівальників.
Кросворд «Величини»
VI. Конкурс Згадай назви казок. Звучить пісня про казку.
А зараз ми поринимо у світ казок.
Я коротко змальовую сюжет відомої казки. Команди по черзі відповідають.
Відповідь. 1) «Троє поросят»; 2) «Семеро козенят»; 3) «Півник і двоє мишенят»; 4) «Три ведмеді».
VII. Конкурс. Повернись до казки.
Зараз вам пропонується кілька предметів, які мають форму геометричних фігур. Вам потрібно всі геометрично-казкові предмети повернути до своїх казок, вгадавши й сам предмет, і назву казки, до якої його потрібно повернути. Якщо команди не можуть вгадати предмет, дається підказка — демонструється цей предмет (або його зображення), але після цього кількість балів за відгадування стає на 1 меншою.
Предмет перший. їстівна куля, діаметром не більша від сантиметра, яка дуже заважала спати одній особі. (Горошина з казки «Принцеса на грошині»)
Предмет другий. Пара зрізаних конусів, які могли ходити без втручання людини. (Цеберки з казки «По щучьему велению»)
Предмет третій. Плетений паралепіпед, в якому сховалася дівчина з пиріжками. (Короб з казки «Маша і ведмідь»)
Предмет четвертий. За його допомогою в математиці позначають вектор, а в казці брати, користуючись ним, собі наречених вибирали. (Стріла з казки «Царів-на-Жаба»)
Предмет п'ятий. Круг, який проковтнула рептилія. (Сонце з казки «Крадене сонце»)
VIII. Художній.
У математичній казці зазвичай нерухомі геометричні фігури, числа, дії оживають, стають схожими на людей. Вони вміють рухатися, говорити, думати, приймати рішення. Іноді наша уява малює нам такі казкові сюжети, що ми навіть забуваємо, що мова йде про математичні об'єкти, які у звичайних обставинах дуже прості, строгі й нерухомі. Для виконання завдань цього конкурсу вам потрібно включити уяву й намалювати образ цифри. (Звучить музика).
Математична гра «Вірю – не вірю» для вболівальників
( Гру проводять за допомогою сигнальних карток (червоних та зелених). Якщо
судження правильне, то учні сигналізують зеленою карткою, якщо неправильне – червоною.)
1) Двоцифрове число більше, ніж одноцифрове.
2) Частка менше, ніж ділене.
3) Результат дії ділення називається різниця.
4) Однією лінією можна поділити прямокутник на два трикутника.
5) Периметр – це добуток усіх сторін.
6) Найменше з двоцифрових чисел є 11.
7) Найбільше трицифрове число 999.
Завдання. Запишіть числа, які ви почуєте у розповіді.
(Один учень виконує це завдання біля дошки.)
1) Найбільше яблуко важить 1450 г.
2) Найстаріше дерево – сосна остиста. Їй 4 903 роки.
3) Найвище дерево – секвойя. Її висота становить11 033 см.
4) На нашій планеті близько 28 935 видів рослин, що вимирають. Вони занесені
до Червоної книги.
5) Всього на планеті відомо 300 000 видів рослин.
На дошці записані числа:
1 450, 4 903, 11 033, 28 935, 300 000
- Назвіть і підкресліть найбільше і найменше число.
- Назвіть числа, у яких одиниці розряду відсутні.
- Скільки всього сотень у другому числі?
- Скільки всього десятків у третьому числі?
- Скільки класів у п’ятому числі?
ІХ. Перевір свої знання.
****- 1 = ***
(1000 - 1 = 999)
(458,485, 548, 584, 845, 854)
(32 000 + 1 600 = 33 600 )
Гра «Магічний квадрат» для вболівальників
Вставити пропущені числа від 1 до 16 так, щоб сума і по горизонталі, і по вертикалі була однаковою
16 |
|
|
13 |
5 |
|
7 |
|
9 |
|
|
|
|
15 |
|
1 |
Відповідь:
Х. Гра «Хрестики – нулики»
476 |
398 |
542 |
741 |
575 |
267 |
123 |
280 |
345 |
«Хрестики»
1. 231 + 311 =
2. 765 – 420 =
3. 409 + 166 =
4. 976 – 578 =
5. 467 + 256 =
«Нулики»
1. 268 + 206 =
2. 987 - 246 =
3. 409 + 166 =
4. 765 - 420 =
5. 38 + 229 =
Для вболівальників
Давайте привітаємо один одного оплесками!
- Переможці гри отримують солодкі подарунки, адже, як відомо, у солодощах (якщо їх вживати у помірних кількостях) міститься речовина глюкоза, яка сприяє розумовій діяльності людини. (кожному учаснику команди-переможця вручається парна кількість цукерок, після чого пропонується поділитися ними із іншою командою).
- Дякую всім за гру та до нових зустрічей у інтелектуальних іграх!