Брейн-ринг до тижня англійської мови

Про матеріал
Брейн-ринг створений для підвищення мотивації щодо вивчення англійської мови; розвивати та вдосконалювати лексичні та граматичні навички учнів, навички говоріння, аудіювання, правопису;розвивати пізнавальний інтерес до предмету,виховувати командний дух та почуття співдружності
Перегляд файлу

 

Брейн-ринг  “We  love English”

Цілі: підвищувати мотивацію щодо вивчення англійської мови;

 розвивати та вдосконалювати лексичні та граматичні навички учнів, навички говоріння, аудіювання, правопису;

 розвивати пізнавальний інтерес до предмету,виховувати командний дух та почуття співдружності

Обладнання: картки із завданнями, малюнки, набір предметів для конкурсів, звукозапис пісні The ABC

План заходу

 

 1.  Оргмомент, вітання учасників, пояснення правил змагань.

 2. Перший  раунд: ігри з літерами

  1.  «Назви слова по літерах»
  2.  «Прийом-відправлення телеграм».

3. Другий раунд: лексичні ігри

  1.               «Що намальовано»
  2.               «Склади максимум речень»
  3.               «Кросворд»

4. Третій раунд : ігри на розвиток пам'яті

  1. «Снігова куля»
  2.  «Я бачив»

5. Четвертий раунд: словотворення. «Утвори слова».

6. П’ятий раунд: ігри на розвиток навичок аудіювання

  1. «Саймон каже»
  2. «Несправний телефон».

7. Підбиття підсумків

Хід заходу

1.  Оргмомент, вітання учасників, пояснення правил змагань.

Good morning, dear friends! You are welcome to take part in the game "Brain ring". I think two teams will show their best and the fans will support their favourite teams. Please, listen attentively to the rules and conditions of each game, be active, quick and “Good luck”.

2. Перший  раунд: ігри з літерами. Letter games.

Let's review the alphabet. Do you remember all letters? Let’s sing a song about the ABC. (Виконання пісні). Could you show some of letters?

  1. «Назви слова по літерах».Spell the word.

Can you spell words? It's very important in Great Britain. Your task is to write three words on the cards so that the other team could spell them.

I team : sausage, flour, pie

II team : school, badge, pack

III team : dinosaur, bar, desk

b) «Прийом-відправлення телеграм».Sending-receiving telegrams.

To send a telegram an operator has to spell the words of it. Would you like to try to be the operators of the telegraph company? One team spells the telegram the other receives it. Then you do vice versa.

Texts:

I team: I like books and dogs.

II team: I can read and write.

          III team : I play computer games.

3. Другий раунд: лексичні ігри

You can cope well with letters. What about words? Let's play some lexical games.

  1. «Писемні перегони». Spelling race

Представники обох команд (по1 учню ) шикуються біля лінії старту. Кожна команда  отримує листочки для написання на них слів. Вчитель називає слово, яке учні повинні написати на своїх листках. Якщо команда написала слово правильно то її учасник робить крок вперед.

 Potato, onion, school, boy, children, desk, pencil, exercise-book, cabbage, pirate.

  1. «Склади максимум речень» Make up sentences.

You received the cards with words. Your task is to make maximum sentences with them.

Words:

I team:  tomato, room, granny

II team: dog, sister, book;

III team : pencil, school, computer

4. Третій раунд : ігри на розвиток пам'яті

 You know how to work with words, but it isn't enough to learn good English. You need a good memory. Do you have it? Let's check up.

  1.  «Снігова куля» Snowballs.

Say, what your friend does and add your own variant.

E.g.. Nina likes winter, Vasia likes spring, I like summer.

Questions:

I team :  — what do you do at home?

II team:  — what animals do you like?

III team : — what colours do you like?

      b)  «Я бачив». I saw.

Look, there are 10 objects on the table. You watch at them for 1 minute, and then you say what you saw.

(Objects: pen, pencil, pencil-box, clock, bag, apple, book, doll, ball, copy-­book.)

 

5. Четвертий раунд: словотворення. «Утвори слова». Word making.

Your next task will be the following. You have to form words using the letters:

a, p, p, l, e – apple; d, o, g – dog.

 I team: p, o, t, a, t, o;     c, a, t

 II team: j, u, i, c, e;     f, o, x

          III team :a, p, p, l, e;      d, o, g

6.  П’ятий раунд: ігри на розвиток навичок аудіювання

Are you attentive listeners? It's very important for learning English. We'll

check it up in a few minutes

  1. «Саймон каже». Simon says.

You show only what Simon says.


I team:

  1. Sit still,
  2. stand up,
  3.  clap your hands,
  4.  take a book,
  5. sleep,

II team:

  1. Touch your nose,
  2.  clap your hands,
  3. show me a window,
  4. stand up,
  5. show me a pen,
  6.  sit still,
  7. sleep,
  8. go to the door.

           III team :

          1. touch your head,

          2. touch your knees

  1. sit still,
  2. sleep,
  3. go to the door.

 


  1. «Несправний телефон». The last game today is "Bad telephone".

Transmit the sentence by whisper. The last pupil says it aloud.

 I team:  Mom cooks the apple pie.

 II team: I have got a jar of jam.

          III team: I usually get up at 7 o’clock.

  1. A magic square

Choose the number from 1 to 9.


  1. Say or sing the English alphabet.
    2. Name 5 colours.
    3. Name 5 parts of body.
    4. Name 5 school subjects.
    5. Name 5 English names.
    6. Name 5 sorts of vegetables and fruits.
    7. Name 5 school things.
    8. Name 5 professions.
    9. Name 5 months.

10. Our next contest is called «Find the mistake»
1. I have 5 book. ( books)
2. They is sisters. ( are)
3. What is your names? ( name)
4. I see one dogs ( dog)

11. Summary.

So we have a winner team today. And it is the …. form.