Брейн-ринг "Найрозумніший" для учнів 9-11 класів

Про матеріал
Популяризація правових знань; формування правової культури серед учнівської молоді; поглиблення знань про історію розвитку української державності; формування навичок діяти згідно з нормами права у конкретних життєвих ситуаціях; сприяти поширенню правової культури в учнівському середовищі, перетворити змагання між учнями у захоплюючу гру.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА: популяризація правових знань; формування правової культури серед учнівської молоді; поглиблення знань про історію розвитку української державності; формування навичок діяти згідно з нормами права у конкретних життєвих ситуаціях; сприяти поширенню правової культури в учнівському середовищі, перетворити змагання між учнями у захоплюючу гру.

ОБЛАДНАННЯ ТА ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ: ноутбук, мультимедійна дошка, проектор, емблеми «Найрозумніший», годинник, смайлики та сертифікати учасникам: хлопцям та дівчатам.

 

Вчитель: Доброго дня, шановні присутні! Сьогодні на вас чекає захоплююча гра - брейн-ринг правознавців «Найрозумніший» у складі двох команд «Закон» і «Право». Оцінювати рівень правових знань наших учасників буде компетентне журі у складі:

1   ………………………………………………………………………………

2   ………………………………………………………………………………

3   ………………………………………………………………………………

 

Хочу розпочати нашу гру такими словами:

У нашій з вами, дуже молодій, державі,

Поки що, юні друзі, недолуге «право» -

Дуже багато в нім потрібно що змінити…

Та, попри все, потрібно «правознавство» вчити!

 

Тож давайте привітаємо оплесками наших юних правознавців, які будуть боротися за титул «Найактивніший» учень (учениця) Христофорівської ЗОШ.

Але перш ніж розпочати наші змагання, нам потрібно визначити почерговість виступу команд. Отож, увага на екран! Ваше завдання відгадати зашифроване слово. Річ у тім, що до слідчого відділу надійшла записка, в якій повідомлене ім’я злочинця. Розшифруйте це ім’я - отримаєте право першими брати участь у змаганнях.

 

 

 

ХІД ГРИ

Конкурс №1 «Шифрувальник»

 

АБВ

ГДЕЄ

ЖЗИІЇ

ЙКЛМ

НОП

РСТ

УФХ

ЦЧШ

ЩЬЮЯ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

Відповідь: 15115 (Вован).

 

Конкурс №2 «Правова розминка»

 

Вчитель: За кожну правильну відповідь команда, отримує по одному балу.

Команда «Закон»

1. Основний документ громадянина. (Паспорт)

2. Організована злочинність Сицилії. (Мафія)

3. Обвинувач у суді. (Прокурор)

4. Головний закон держави. (Конституція)

5. Особи, які не досягли 18-річного віку. (Неповнолітні)

6. Рішення суду. (Вирок)

7. Законодавчий орган держави. (Парламент)

8. Доказ того, що підозрюваний у скоєнні злочину був у цей час в іншому місці. (Алібі)

Команда «Право»

1. Цей документ може бути цивільним, адміністративним, кримінальним. (Кодекс)

2. Той, хто бачив злочин. (Свідок)

3. Грошове стягнення за рішенням суду. (Штраф)

4. Захисник у судді. (Адвокат)

5. З якого віку настає кримінальна відповідальність за тяжкі злочини? (З 14 років)

6. Він є главою держави і гарантом конституції. (Президент)

7. Особа, яка звертається до суду за захистом свого порушеного права. (Позивач)

8. Відкрите викрадення майна. (Пограбування)

 

 

 

Конкурс №3 «Правова система України»

 

Вчитель: Наступний конкурс має назву «Правова система України». Все дуже просто: виберіть смайлик який вам найбільше симпатизує, переверніть і ви отримаєте наступне завдання. Про які з двох видів юридичної відповідальності йде мова? Кримінальна чи адміністративна?

  •   Двоє неповнолітніх проникли в чужий гараж і викрали автомобіль.
  •   Куріння в громадських місцях.
  •   Неповнолітній відбирає у дітей гроші.
  •   Виправні роботи.
  •   Попередження.
  •   Конфіскація майна.
  •   Позбавлення волі.
  •   Жителька села Віддаленого, їхала на велосипеді селом, порушуючи   встановлені правила дорожнього руху.
  •   Випровадження за межі України.
  •   Вбивство.
  •   Нецензурна лайка в громадських місцях.
  •   Шахрайство.

 

 

Конкурс №4 «Життя навчить»

 

Вчитель: За кожну правильну відповідь команда отримує по два бали.

Команда «Закон»

1. Цицерон говорив: «Щоб стати абсолютно вільними, ми повинні стати рабами...». Рабами кого або чого ми повинні стати? (Закону)

2. У Російській імперії існувала страта через повішання. Засуджений до такої кари міг залишитися живим лише у двох випадках: якщо надходило імператорське помилування або якщо... (Рвалася мотузка)

3. Як називається переслідування, ущемлення громадянських і людських прав, а також знищення цілого народу? (Геноцидом)

4. У якому випадку на Запорозькій Січі могли закопати в одній ямі живого і мертвого? (Коли, один козак вбив іншого, і суд визнав його винним)

 

Команда «Право»

1. «Покликаний допомагати, словом»- так його називали стародавні римляни. А як ми його називаємо? (Адвокатом)

2. Спробуйте відновити пропущену пару антонімів у висловленні американця Генрі Адамса:«Перша є законом природи, а другий - мрією людей». Назвіть ці антоніми, якщо, за висловленням француза Прудона,«перша, з них є матір’ю другого». (Анархія і порядок)

3. На першому в історії Міжнародному трибуналі в Нюрнберзі (1945-1946 pp.) для прискорення процесу судового розгляду нацистських злочинів уперше застосовувалось нововведення, яке нині стало вже традиційним у міжнародній судовій практиці. Яке саме? (Синхронний переклад)

4. Велика французька революція змінила вигляд навіть гральних карт. Зокрема, замість валета з’явилася карта рівність, замість дами - свобода, замість короля - геній, а замість туза - карта, яка відображала те, що, за думкою просвітителів і революціонерів, є найвищим і найважливішим... Як називалася карта, що замінила звичного туза? (Закон)

 

Конкурс №5 «Юридичний аукціон»

 

Вчитель: За кожну правильну відповідь команда, отримує від одного до чотирьох балів.

Команда «Право»

Це купив 15-річний Олесь Гончар у бабусі в 1933 p.,чим врятував її від голодної смерті, а сам придбав безцінний раритет.

Підказка. 1. Це можна назвати історією або збірником моральних норм.

Підказка. 2. Цій книзі вже понад 1600 років, і її наклад найбільший у світі.

Підказка. 3. Її переклад старослов'янською, здійснений Кирилом і Мефодієм, вважається найточнішим.

Підказка. 4. З грецької її назва означає книга, її також часто називають книгою книг, вона є священною книгою для всіх християн.

Відповідь: Біблія.

 

Команда «Закон»

Це термін, яким послуговуються не тільки юристи, але й біологи та лікарі.

Підказка. 1. З латинської він перекладається як звільнення, свобода від чогось.

Підказка. 2. У біології та медицині його поділяють на природний і набутий, а в юриспруденції це поняття широко використовується в міжнародному, конституційному, фінансовому та кримінально-процесуальному праві.

Підказка. 3. У медицині так називають несприйнятливість організму до інфекцій.

Підказка. 4. Це юридичне право не підкорятися деяким загальним нормам, цей термін може бути дипломатичним, депутатським, податковим, свідоцькимтощо.

Відповідь: імунітет.

 

Конкурс №6 «Казкове право»

 

Вчитель: А зараз ми проведемо дуже незвичний конкурс, який називається «Казкове право». Ми здійснимо з вами подорож по відомих казках, мультиках, творах народної творчості, де відображено правові відносини. Ви повинні їх впізнати. За кожну правильну відповідь - один бал. На одне запитання відповідає один учасник. Відповідаємо по черзі. Команди готові? Починаємо!

Команда «Право»

1. Назвіть казку, в якій хлопчик уклав угоду без дозволу батька, продав свою азбуку, не пішов до школи, а потрапив до театру ляльок. («Золотий ключик»)

2. Назвіть казку, в якій зла стара баба використовувала своє сімейне становище, вимагаючи від діда виконання своїх бажань: від корита до нового замку. («Золота рибка»)

3. В якій казці відповідно до усного договору виконувались сільськогосподарські роботи із збирання врожаю, вирощеного дідом? («Ріпка»)

4. Назвіть казку, в якій трапились такі події: було зруйноване житло двох братів, вчинено спробу проникнути в житло третього, тричі загрожували життю братів. Захищаючись у межах допустимої оборони, брати перемогли. («Троє поросят»)

5. В якій казці батько порушив свої обов’язки відносно дочки, на вимогу мачухи вивіз її до лісу, а врятував дівчинку Дід Мороз? («Морозко»)

6. Назвіть мультик, у якому головний герой постійно пропонує жити в мирі й злагоді. («Пригоди Кота Леопольда»)

7. У якій казці зла жінка викрала хлопчика, подарувала йому гори льоду, а подруга хлопчика відшукала і врятувала його? («Снігова Королева»)

8. Назвіть відому скоромовку про дівчину, яка, виявивши, що в неї вкрали коштовну річ, украла у винуватця музичний інструмент. («Про Карла і Клару»)

Команда «Закон»

1. Назвіть казку про відому дійову особу, яка знайшла в полі гроші, нікому про це не сказала, а пішла на базар і зробила покупку для чаювання. («Муха-Цокотуха»)

2. У якій казці зла мачуха обманом під час примірки кришталевого взуття захотіла сама стати королевою, а одну з дочок видати заміж, уклавши фіктивний шлюб? («Попелюшка»)

3. Назвіть казку, в якій відомий лікар, здійснюючи міжнародну місію і надаючи допомогу хворим звірям і птахам, був захоплений піратами. («Лікар Айболить»)

4. В якій казці особа намагається реалізувати план вбивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре? («Червона Шапочка»)

5. Назвіть казку, в якій дійова особа з поганою репутацією під виглядом милої особистості вчинила замах на сім неповнолітніх осіб, але була викрита і жорстоко покарана. («Вовк і семеро козенят»)

6. Назвіть казку, в якій дві невістки царя посягають на майно третьої. Викравши вбрання нареченої молодшого сина царя, вони спалюють його. («Царівна Жаба»)

7. У цій казці добрий птах віддав свою власність двом особам, які зажадали розділити її на частини, але не зуміли цього зробити. В результаті - багатство було випадково знищено дрібного сірою особою. («Курочка Ряба»)

8. У цій казці йдеться про спортсмена, який без гарної фізичної підготовки вирушив на змагання з перешкодами. Будучи хитрим і витриманим, зумів підійти до самого фінішу. Але фінал трагічний: герой, порушивши правила техніки безпеки, загинув. («Колобок»)

 

Вчитель: Підійшла до кінця наша програма. Слово надається журі. Всім іншим учасникам брейн-рингу вручаються сертифікати! Хочу подякувати всім учасникам, а також журі, яким довелося сьогодні оцінювати наші змагання, і звичайно глядачам, які підтримували своїх однокласників, друзів. Впевнена, що всі присутні сьогодні на цьому уроці дізналися багато цікавого і повчального для себе. Тому закінчити наш захід я хочу такими словами:

Хочеш людиною справжньою стати,

Наші закони навчись поважати.

Навчись їх виконувати завжди і всюди,

Тоді і тебе поважатимуть люди.

 

doc
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
1630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку