Давним-давно, тисячі років тому, на Землі з'явилися люди. Одночасно з ними постали головні питання: Що люди можуть робити і чого не можуть? Що вони зобов'язані робити і чого не зобов'язані?На що вони мають право і на що не мають? Без ясної відповіді на ці питання життя перетворилося б на суцільний кошмар і плутанину. І люди взялися за розв'язання цих головних питань у звичайних бесідах між собою за допомогою різних релігій, шляхом міжнародних переговорів і, на жаль, у битвах і війнах. З найдавніших часів і до сьогоднішнього дня розпочалися державотворчі процеси в Україні». (Перегляд фільму «Державотворчі поцеси в писемних історичних джерелах України»). У нашій грі беруть участь команди: «Розумні динаміти» 9-А класу та «Діти Феміди» 9-Б класу. Конкурс 1. Презентація «Україна – незалежна держава». Конкурс 2. Бліц-опитування:
1. Основний Закон держави (Конституція).
2. Назвіть види влади.
3. Перше невід’ємне право кожної дитини. (Право на життя).
4. Нормативний акт вищого представницького органу держави. (Закон)
5. Повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності. (Амністія)
6. Урочиста церемонія вступу на посаду голови держави. (Інавгурація)
7. Надання законної сили. (Легалізація)
8. Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави. (Паспорт).
Конкурс 3. Юридичні анаграми.
АРЕСКПЛУІБ - одна із форм державного правління.
ВГОРАМДНСЯТО - зв'язок людини з певною державою.
ЯПРУІЕЗЦМП - факт, який не потребує доведення.
ТАРИПАД - особа без громадянства.
Конкурс 4. Словниковий диктант.
• Міжнародна угода, як правило, з якогось спеціального питання, що має обов'язкову силу для тих держав, які до неї приєдналися (Конвенція)
• Оголошення, проголошення основних принципів, програмових положень. Не має обов'язкової сили, це тільки рекомендації. (Декларація)
• Прийнята в червні 1996 року, її другий розділ «забезпечує права і свободи людини і громадянина», відображає вимоги Загальної декларації прав людини. (Конституція)
• Обов'язкові для всіх правила. Приймається державою, яка стежить за його виконанням. (Закон)
• Створена в 1945 році, є міжнародного організацією на добровільній основі держави з метою підтримки і зміцнення міжнародного миру і безпеки, а також розвитку співпраці між державами. (ООН)
Конкурс 5. Робота з вболівальниками:
Конкурс 6. Капітанський.
1) «Не може бути іншого справжнього законодавця окрім...» (народу). Дені Дідро
2) «Головний і найбільш істотний зміст права складає...» (свобода). Богдан Кістяківський
3) Країна, яка першою 1804 року припинила тор¬гівлю рабами. (Данія)
4) Головний творець Загальної Декларації прав людини. (Рене Кассен)
Конкурс 7. Види злочину.
1. Двоє неповнолітніх проникли в чужий гараж і викрали автомобіль. Це, безумовно, злочин. Який? Адміністративний чи кримінальний? (Кримінальний).
2. Учень 10-го класу займався продажем наркотичних речовин. Чи є це злочином і якщо це так, то як карається? (Це один з найтяжчих злочинів. Карається тривалим позбавленням волі).
3. Група учнів зрубала в дендропарку ялинку. Як кваліфікується такий вчинок? (Це адміністративний злочин. Карається штрафом).
4. Група хуліганів напала на учня. Обороняючись, учень вибив око нападнику. Яке покарання чекає на учня? (Ніяке. Він діяв в межах необхідної самооборони).
5. Неповнолітній відбирає у дітей гроші. Який це злочин? (Кримінальний. Карається позбавленням волі).
Перегляд фільму «Прийняття Конституції України».
Конкурс 8. Презентація «Законодавчі ініціативи учнів».
Слово нашим експертам з правознавства (журі). Одна команда — переможниця. Інша команда отримує грамоту в номінації «Вагомий аргумент».