1
«Склади пазли своєї професії»
Андрейко А.В.
зав. РЦ ППСР «Довіра»,
тренер – профорієнтолог.
Основна мета: Активізація самосвідомості учнів щодо формування свого майбутнього професійного покликання. Майбутньої професійної діяльності; залучення учнів до гри, групової роботи; створення сприятливого психологічного клімату при проведенні заняття; допомогти учням у виборі майбутньої професії; ознайомити учнів з деякими професіями; розвивати цілеспрямованість, працелюбність, наполегливість, навички з метою орієнтації їх на свідомий вибір майбутньої професії. Сприяння виробленню ефективних форм взаємодії у певній сфері майбутньої професійної діяльності.
Форма: брейн – ринг
Підготовча робота:
- Кожна з шкіл представляє команду.
- Команда обирає капітана, назву команди, готує візитівку. На підготовку 1 тиждень.
- Питання у ведучого записані на окремих картках з чіткими формулюваннями правильних відповідей
- Вибирається журі.
1-й етап.
Вступ
Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість - одна з найважливіших умов відчуття життєвої повноцінності. Вибір навчального закладу, а згодом професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися. Необхідне найсерйозніше ставлення до цієї проблеми. Зробити правильний вибір – значить обрати таку професію, яка потрібна суспільству, тобто має запит на ринку праці. Крім того, вона повинна бути доступною для вас, відповідати вашим природним здібностям, знанням і вмінням. І найголовніше – обрана професія має приносити радість, достаток, задоволення.
І тур
Представлення команд
Кожна команда представляє свого капітана, назву команди, речівку (і) та візитівку. Далі журі оцінює представлення команд від 1 до 3 балів.
Правила проведення гри
1. Гра йде до 3 заданих питань кожній команді; в 2-му турі грають всі три команди до трьох балів. Таким чином в 3-му турі - 2 команди які набрали більше балів в 3-му турі, змагаються за перше та друге місце.
2. Черговість команд у грі визначається жеребкуванням (за підсумком попереднього конкурсу).
3. На обговорення дається максимум – 1 хвилина.
4. Питання задаються по черзі кожній команді.
5. Право відповіді надається команді, яка першою подала сигнал (піднята рука чи табличка певного кольору) протягом цієї хвилини.
6. З команд вибираються найсильніші, які і грають в наступному турі.
2-й етап.
Підготовчий етап.
Ведучий за допомогою попереднього конкурсу викликає за столи дві команди (столи мають кольорові відзнаки)
Хід проведення гри: «Брейн – ринг: Склади пазли своєї професії»
Для IІ туру пропонуються наступні питання:
1-а гра.
1) Виготовлення плетених виробів з лози, рогозу, лубу.(Плетіння)
2) Домашнє виготовлення тканин. (Ткацтво)
3) Обробка глини та виготовлення виробів з неї.(Гончарство)
2-а гра.
1) Оздоблення вишивкою рушників, одягу тощо. (Вишивання)
2) Торгівельний промисел на волах. (Чумацтво)
3) Засівання і вирощування хліба. (Хліборобство)
3-а гра.
1). Професія, яка пов’язана з вивченням особистості, характеру і темпераменту. Надання фахової допомоги. (Психолог)
2). Професія, що в перекладі з англійської означає: задумка, креслення, малюнок, художнє конструювання. (Дизайнер)
3). Професія пов’язана за складанням орна метру з кольорового скла. (Вітражист)
Для IІІ туру пропонуються наступні питання:
1-а гра.
1). Робітник, що займається обробкою та виготовленням виробів з металу. (Слюсар)
2). Майстер, що фарбує будівлі. (Маляр)
3). Як називається спортивний суддя. (Арбітр, рефері)
2-а гра.
1). Професія пов’язана з перевіркою правильного написання книжкового, газетного тексту. (Коректор)
2). Обслуговує читачів, складає каталоги, забезпечує своєчасне поповнення та оновлення книжкового фонду, добре знає літературу. (Бібліограф)
3). Наймилосердніша професія. (Лікар)
3-й етап.
Заключна частина
Нагородження переможців.
Для журі
1-а команда.
1) Виготовлення плетених виробів з лози, рогозу, лубу.(Плетіння)
2) Домашнє виготовлення тканин. (Ткацтво)
3) Обробка глини та виготовлення виробів з неї.(Гончарство)
2-а команда.
1) Оздоблення вишивкою рушників, одягу тощо. (Вишивання)
2) Торгівельний промисел на волах. (Чумацтво)
3) Засівання і вирощування хліба. (Хліборобство)
3-а команда.
1). Професія, яка пов’язана з вивченням особистості, характеру і темпераменту. Надання фахової допомоги. (Психолог)
2). Професія, що в перекладі з англійської означає: задумка, креслення, малюнок, художнє конструювання. (Дизайнер)
3). Професія пов’язана за складанням орна метру з кольорового скла. (Вітражист)
Для IІІ туру пропонуються наступні питання:
1-а команда.
1). Робітник, що займається обробкою та виготовленням виробів з металу. (Слюсар)
2). Майстер, що фарбує будівлі. (Маляр)
3). Як називається спортивний суддя. (Арбітр, рефері)
2-а команда.
1). Професія пов’язана з перевіркою правильного написання книжкового, газетного тексту. (Коректор)
2). Обслуговує читачів, складає каталоги, забезпечує своєчасне поповнення та оновлення книжкового фонду, добре знає літературу. (Бібліограф)
3). Наймилосердніша професія. (Лікар)
І тур
НАЗВИ команд |
||
|
|
|
|
|
|
ІІ тур
НАЗВИ команд |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ тур
НАЗВИ команд |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
СУМА балів
НАЗВИ команд |
||
ІІІ місце |
ІІ місце |
І місце |
|
|
|
|
|
|