Семінар-тренінг з профілактики емоційного вигорання «ШЛЯХ ДО СЕБЕ»
Номер слайду 2
Мета: психопрофілактика психічного здоров’я педагогів, розвиток самоусвідомлення, саморефлексії, самоаналізу, як необхідних складових здоров’я педагога.
Номер слайду 3
Що таке емоційне вигорання і кого це стосується?
Номер слайду 4
Синдром вигорання включає в себе 3 основних складники: емоційна виснаженість - відчуття емоційної спустошеності та втоми, викликане роботою. деперсоналізація (цинізм) - цинічне ставлення до праці та її об’єктів. редукція професійних досягнень - виникнення відчуття некомпетентності в своїй професійній сфері, усвідомлення неуспішності в ній.
Номер слайду 5
І стадія триває 3-5 років, ІІ- 5-15 років, ІІІ – від 10 до 20 років.
Номер слайду 6
*
Номер слайду 7
Чому і як саме виникає вигорання?
Номер слайду 8
Індивідуальні фактори: інтровертований характер, надмірне занурення у роботу, внутрішній конфлікт, рівень освіти, задоволеність працею…
Номер слайду 9
Організаційні фактори: соціально-психологічні взаємини, умови праці, зміст праці, прийняття рішень, стимулювання, стиль керівництва.
Номер слайду 10
Перегляд відеопрезентації «Про мураху-трудівницю»
Номер слайду 11
Як визначити - у мене вигорання чи просто я не виспався?
Номер слайду 12
Типові симптоми стану: Стан емоційного та фізичного виснаження. 2. Втрата інтересу до розвитку. 3. Передбачувана поведінка. 4. Самообвинувачення, упадок духу, глибоке переживання невдач.
Номер слайду 13
Основні методики, які можуть бути використані організаційними психологами при дослідженні теми емоційного вигорання: 1. Методика «Діагностики рівня емоційного вигорання» В.В. Бойка. 2. Методика «Визначення психічного «вигорання» О.О.Рукавішнікова. 3. Методика «Синдром «вигорання» в професіях системи «людина - людина». 4. Методика «Оцінка власного потенціалу «вигорання». 5. Методика «Дослідження синдрому «вигорання».
Номер слайду 14
Вправа із картами «Діхі»
Номер слайду 15
Вправа «У чому мені пощастило в цьому житті»
Номер слайду 16
Припустимо, мені вдалося з цим вигоранням впоратися. Що робити, щоб знову не бути розбитим та виснаженим? Профілактичний блок
Номер слайду 17
Реакції бувають: Фізичні - це головна біль, безсоння, втрата аппетиту. Психічні - це невміння концентруватися, постійна тривога, особливо в першій половині дня, установка на відчуття себе як жертви. Поведінкові - це триваючі спроби проявляти турботу, але не відповідні цьому почуття та дії. Емоційні – перепади настрою, підвищена роздратованість до оточуючих.
Номер слайду 18
Вправа «Карта підтримки» або «Карта себе»
Номер слайду 19
Методи гармонізації психофізичного стану: 1. Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло). 2. Емоційно-вольова регуляція психофізичного стану (вплив на емоційний стан). 3. Ціннісно-смисловий рівень регуляції психофізичного стану (вплив на думки, зміна світогляду). Ганс Сельє зазначав, що має значення не те, що з вами відбувається, а те, як ви це сприймаєте.
Номер слайду 20
Техніка «Мишка, зерно, гора»
Номер слайду 21
Вправа «Ласкавий ліс» *
Номер слайду 22
«Книга мого життя»
Номер слайду 23
«Подарунок»
Номер слайду 24
«Людина живе - повинна жити, та й хоче жити – працею, бадьорістю, радістю, посмішкою, добрим словом. Хоче, але не завжди може так жити. Для цього їй потрібне здоров’я, насамперед здорові нерви, тай до того ж уміння їх зберегти» В. Проскурін