19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Брейн-ринг у 9 класі «Життя клітини»

Про матеріал
Брейн-ринг у 9 класі «Життя клітини» Урок-гра Для класів з поглибленим вивченням біології
Перегляд файлу

 

НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня – дитячий садок»

с. Жиричі

 

Брейн-ринг

у 9 класі

«Життя клітини»

Картинки по запросу будова клiтини

 

 

 

 

 

 

Тема: «Життя клітини»

Мета: узагальнити знання учнів з розділу «Структура клітини», перевірити рівень засвоєння основних понять; розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння узагальнювати, увагу, уяву, пізнавальний інтерес; виховувати науковий світогляд.

Обладнання: конверти із завданням, підручник, робочі зошити.

Форма проведення: гра.

Хід заходу

І Організаційна частина

Привітання. Визначення присутніх у класі.

ІІ Актуалізація опорних знань

Перегляд відеофільму  «Тваринна клітина»

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово

Тут відкриті вам стежини

В загадковий світ клітини.

Приготуйтесь мандрувати

І нові знання дістати.

 

На уроці задавати

Будуть різні запитання,

Хто із цих команд сильніший­

Це покажуть нам змагання!

ІV Проведення уроку

На сьогоднішньому уроці я вам пропоную вибрати назву команди із запропонованих : «Мітохондрики», «Пластидики», «Рибосомики». Оберіть собі капітана. На уроці участь братиме дві команди. Розпочнемо нашу гру з розминки.

1.  Розминка: (загадки). Оцінюються по 1 балу

1. Хоч маленькі, не мембранні,

Та активні й дуже вправні,

Постійно працюють,

Білки синтезують.

                              (Рибосоми)

2. Полярний завод,

Цистернів взвод,

Пухирці поглинає,

Нові виділяє,

Життєдіяльність клітин зберігає.

                      (Комплекс Гольджі)

3. Усіх оберігаю, усіх захищу,

Кому куди потрібно переміщу.

Желеподібна рідина –

Органели об’єднує вона.

                              (Цитоплазма)

4.Зелені горошини

Знайдеш ти в клітині рослини.

Фотосинтезом займаються

І цим пишаються.

                               (Хлоропласти)

5. Я – серденько у клітині:

Спадковість охороняю,

За процесами наглядаю.

В інтерфазі мене шукай,

Як потрібно, споглядай.

                                         (Ядро)

6. Одномембранна органела:

Травленню сприяю,

В клітині прибираю.

А коли  сердита дуже,

Стережися мене, друже.

                                      (Лізосома)

7. Що за чудо у клітині?

Постійно працює,

Енергію акумулює.

На квасолинку схожа –

Органела гожа.

                                    (Мітохондрія)

       8. Елементарна частинка -

Всього живого одиниця.

У ній цитоплазма, рибосоми.

Ядро, в якому хромосоми

                                    (клітина)

 

  1. Битва капітанів (Вставити пропущене слово). Оцінюється по 2 бали
  1. Клітину і їх будову досліджує наука …цитологія
  2. Першим приладом, що дозволив вивчати клітини, є …світловий мокроскоп.
  3. Отримати біологічно активні речовини методом…культури клітин.
  4. Структурно-функціональна одиниця живих організмів… клітина.
  5. Які організми мають ядро…еукаріоти.
  6. До еукаріотів відносять … гриби, рослини і тварини.
  7. Яка модель будови біологічних мембран… рідинно-мозаїчна.
  8. Механізм активного транспорту  через мембрани назвали …калієво-натрієвим насосом.
  9. Активне захоплення твердих об’єктів…фагоцитоз.
  10. Клітинна оболонка притаманна…рослинам і грибам.
  11. Глікокалікс наявний у …тварин.
  12.  Внутрішній вміст клітини заповнений …цитоплазмою.
  1. Детективи (Завдання для команди). Оцінюється по 2 бали
  1. Одноклітинна водорість хламідомонада і представник одноклітинних тварин евглена зелена- мають багато спільних особливостей будови клітин і процесів життєдіяльності. Які саме особливості будови їхніх клітин дають змогу віднести хламідомонаду до рослин, а евглену зелену – до тварин?
  2. Існують такі органели руху: джгутики, псевдоподії, війки. Які клітини організму людини мають ці утвори і які їх функції?
  3. Чому еукаріотичні клітини, які втратили ядро, не здатні до поділу?
  4. Фогоцитоз відкрив лауреат Нобелівської премії Мечніков. У процесі фагоцитозу активна роль належить клітинній мембрані, яка обволікає часточку, що фагоцитується і тягне її у глиб мембрани, утворюючи фагосому. З лізосом клітини, до фагосом надходять гідролітичні ферменти, які перетравлюють поглинуту частку. Яке значення має це відкриття урозвитку знань про клітину?

 

4. Конкурс «Ти – мені, Я – тобі» (по 3 запитання). Оцінюються по 3 балу

 

  1. Замочки з скриньки «Пізнаймо світ клітини». Оцінюються по 5 бали

Шановні команда із того матеріалу, що вам роздано зберіть клітину і підпишіть частини клітини.

 

Слово вчителя (підсумки):

А зараз підрахуємо результати нашої гри! Підраховуємо бали.

Підсумок вчителя: Сьогодні ми з вами гарно попрацювали. Всі учасники команди-переможниці отримають по 10 балів (з біології – на вибір). Дякую за роботу! До побачення!!!

 


 

 

«Мітохондрики»

 


 

 

«Пластидики»


 

 

 «Рибосомики»
Похожее изображение

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
21 лютого
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку