Брейн-ринг – відома телевізійна гра, в основі якої лежить змагання, де стартом є складне цікаве запитання, а фінішем – правильна відповідь. Необхідно зуміти швидко зреагувати, адже час прийняття рішення обмежений.
Успішне проведення брейн-рингу вимагає підготовчої організаційної роботи, а саме:
- наявності спеціально обладнаного приміщення (класу), кількості ігрових столів, яка повинна відповідати кількості учасників;
- встановлення на кожному столі сигнального пристрою або дзвінка, щоб ставити до відома ведучого про готовність команди відповідати;
- призначення ведучого, який є одночасно організатором і арбітром гри.
Готуючись до брейн-рингу, учням дають завдання:
1. Створити команди.
2. Дати їм назви.
3. Обрати капітанів.
4. Обрати девіз команди.
Ведучий 1: Добрий день, шановні друзі !
Ведучий 2: Ми раді вітати всіх вас у цьому залі.
Ведучий 1: Шановні учасники! Ваша найближча мета – знайти, визначити і зайняти гідне місце у суспільстві.
Кожен з вас - частина суспільства, і наскільки гармонійним буде ваше співіснування, залежить від вас як особистості.
Ведучий 2: Людина від народження наділена правами, а з часом у процесі життя, після досягнення встановленого законом віку, набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.
Ведучий 1: Однак запам’ятайте: поряд з вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо не тільки завдяки високій правовій свідомості і грамотності, а перш за все тоді, коли ти в своїх діях керуєшся совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю,повагою до оточуючих.
Ведучий 2: Найважливіші для людини та суспільства відносини, упорядковані нормами права, тобто нормами,записаними в законах, і кожна людина перебуває під їхнім впливом.
Ведучий 1: Нині Україна просувається по шляху побудови правової держави. У цей період важливим є формування у народу нового правового мислення, набуття знань про життєво необхідні закони і про вміння використовувати їх у повсякденному житті.
Ведучий2: Ви, учні, не повинні бути осторонь, оскільки молодь – це та сила,яка в змозі здійснити перетворення на краще і забезпечити більш справедливе майбутнє держави.
Ведучий 1: І сьогодні на вас чекає захоплююча гра –це правовий брейн – ринг. Команди готові ?
Ведучий 2: Дозвольте представити вам членів журі…
………………………………………………(музична пауза)
Ведучий 1: Наш конкурс буде проходити за таким принципом: на обміркування і обговорення кожного запитання командам дається одна хвилина ( 30 секунд). За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Ведучий 1:
І тур „ Правознавча бліц – розминка ” (15 секунд на роздум)
1. Основний документ громадянина (Паспорт)
2. Як називається Міжнародний договір, що встановлює права й обов’язки держав у певній сфері діяльності (Конвенція)
3. Коли підписано Акт проголошення незалежності України ( 24 серпня 1991 року)
4.Організована злочинність на Сицилії ( Мафія)
5. Рішення суду у кримінальній справі ( Вирок)
6. Особа, яка надає допомогу і виступає захисником у суді ( Адвокат)
7. Доказ того,що підозрюваний у скоєні злочину був у цей час зовсім в іншому місті ( Алібі)
8. Герб України ( Тризуб)
9. Навмисні дії,що грубо порушують громадський порядок і виражають неповагу до суспільства ( Хуліганство)
10.У Радянському Союзі – КДБ, в США – ФБР, в Росії – ФСБ. А в Україні?
( СБУ)
11. Документ про загальну середню освіту ( Атестат)
12. Основний закон країни ( Конституція)
13. Коли була прийнята Конституція незалежної України ( 28 червня 1996 року)
14. Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я, права і свободи громадянина України ( Міліція)
15. Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб (Арешт)
16. Той, хто бачив злочин ( Свідок)
17. Надана законами держави можливість здійснювати що – небудь ( Право)
18. Гімн України ( „ Ще не вмерла України”)
19. Карне, суспільно небезпечне, заборонене діяння, що посягає на власність, життя і здоров’я людини, права і свободи громадян ( Злочин)
20. Привласнення чужого майна за допомогою хитрощів, обману, махінацій.
( Шахрайство)
21. Перший документ народженої дитини (Свідоцтво про народження)
22. Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним ( Кодекс)
23.Коли було прийнято Декларацію про державний суверенітет України ( 16 липня 1990 року)
24. Добровільне об’єднання громадян країни за певними політичними поглядами ( Партія)
25. Документ, необхідний для проведення арешту або обшуку ( Ордер)
26. Особа наділена державою юридичними правами та обов’язками (Громадянин)
27.Певні правила соціальної поведінки людини ( Мораль)
28. Голова і гарант держави (Президент)
29.Злочин проти навколишнього середовища,незаконне полювання (Браконьєрство)
30. До якого органу треба звертатися при порушені прав людини ( Суд)
Ведучий 2 : ІІ тур – Інтелектуальний штурм (30 секунд на роздум)
1 команда
1. На цій мові розмовляли Юлій Цезар і Цицерон, Юліан Клавдій і Корнелій. У V столітті вона почала вмирати. На ній записані „ Пакти і конституції законів та вольностей Війська Запорізького”. Сьогодні цією мовою широко користується медицина. ( Латинь)
2 команда
1. Дочка Урана і Геї, друга дружина Зевса. За однією з версій - мати Прометея. Передавала людям повеління Зевса. Зображувалась з пов’язкою на очах ( символ неупередженості), терезами в одній руці і мечем в другій. Хто вона? ( Феміда)
Ведучий 1: У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те,що добре, а що погано в житті. Пропонуємо вам завершити прислів’я (15 секунд на роздум):
1 команда
1. У всякого Пашки – свої…………..( замашки)
2. Краще прясти , чим……………….( красти)
3. За худі діла злетить……………….( голова)
2 команда
1. Чий хліб жуй, того й закон……….( шануй)
2. На злодії вона горить……………...( шапка)
3. Одним тюрма – мука, а другим…...( наука)
Ведучий 2: ІІІ тур „ Чорний ящик” (30 секунд на роздум):
1 команда
1. Те, що лежить у чорному ящику – народилося на американському континенті, визначає основи державного устрою,є інструментом демократії, має вищу юридичну силу. Що лежить у чорному ящику? ( Конституція)
2 команда
1. У цьому ящику - річ , яка може знадобитись і працівникові охорони законності, і злочинцеві. Цю річ можна придбати у торговельній мережі. Фабрика, яка виготовляє цю річ виробляє ще й предмети домашнього вжитку,взуття, іграшки. Що це за річ? ( Гумові рукавиці)
Ведучий 1: Молодці команди,а зараз ми надаємо слово нашому журі, яке дасть оцінку нашої сьогоднішньої гри і підведе підсумок.
( журі оголошує переможців гри, вручення призів.)
Ведучий 2: Жити серед людей непросто . в суспільстві кожен відіграє певну роль. Права і обов’язки, свобода і відповідальність – тільки в комплексі ці поняття роблять людину людиною, яка живе в суспільстві. Запам’ятайте! Закони та підзаконні акти створюються, для того щоб ви звертались до них при потребі. Вони захищають вас. І незнання закону не звільняє від відповідальності за його порушення.
Ведучий 1:
Шановний друже, права свої
Ти мусиш вивчати сумлінно
Це так потрібно, так важливо
Напевно знати в наші дні:
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли і ні.
Тож прочитай, завчи на пам’ять,
Порадь і друзям прочитать.
Хай прочитають тато й мама,
Закони всім потрібно знать