Брейн-ринг "У світі права"

Про матеріал
Поглибити знання і навички учнів у сфері правового виховання і юридичної освіти, стимулювати зацікавленість до вивчення права; розвивати вміння використовувати свої знання і навички, отримані на уроках права; виховувати прагнення до поглиблення правових знань, сприяти розширенню правової культури в учнівській середі.
Перегляд файлу

Брейн-ринг – відома телевізійна гра, в основі якої лежить змагання, де стартом є складне цікаве запитання, а фінішем – правильна відповідь. Необхідно зуміти швидко зреагувати, адже час прийняття рішення обмежений.

Успішне проведення брейн-рингу вимагає підготовчої організаційної роботи, а саме:

-   наявності спеціально обладнаного приміщення (класу), кількості ігрових столів, яка повинна відповідати кількості учасників;

-   встановлення на кожному столі сигнального пристрою або дзвінка, щоб ставити до відома ведучого про готовність команди відповідати;

-   призначення ведучого, який є одночасно організатором і арбітром гри.

Готуючись до брейн-рингу, учням дають завдання:

1. Створити команди.

2. Дати їм назви.

3. Обрати капітанів.

4. Обрати девіз команди.

 

Ведучий 1: Добрий день, шановні друзі !

 

Ведучий 2: Ми раді вітати всіх вас  у цьому залі.

 

Ведучий 1: Шановні учасники! Ваша найближча мета – знайти, визначити і зайняти гідне місце у суспільстві.

Кожен з вас - частина суспільства, і наскільки гармонійним буде ваше співіснування, залежить від вас як особистості.

 

Ведучий 2: Людина від народження наділена правами, а з часом у процесі життя, після досягнення встановленого законом віку, набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.

 

Ведучий 1: Однак запам’ятайте: поряд з вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо не тільки завдяки високій правовій свідомості і грамотності, а перш за все тоді, коли ти в своїх діях керуєшся совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю,повагою до оточуючих.

 

Ведучий 2: Найважливіші для людини та суспільства відносини, упорядковані нормами права, тобто нормами,записаними в законах, і кожна людина перебуває під їхнім впливом.

 

Ведучий 1: Нині Україна просувається по шляху побудови правової держави. У цей період важливим є формування у народу нового правового мислення, набуття знань про життєво необхідні закони і про вміння використовувати їх у повсякденному житті.

 

Ведучий2: Ви, учні, не повинні бути осторонь, оскільки молодь – це та сила,яка в змозі здійснити перетворення на краще і забезпечити більш справедливе майбутнє держави.

 

Ведучий 1: І сьогодні на вас чекає захоплююча гра –це правовий брейн – ринг. Команди готові ?

 

Ведучий 2: Дозвольте представити вам членів журі…

                     ………………………………………………(музична пауза)

 

Ведучий 1: Наш конкурс буде проходити за таким принципом: на обміркування і обговорення кожного запитання командам дається одна хвилина ( 30 секунд). За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

Ведучий 1:

І тур „ Правознавча бліц – розминка ” (15 секунд на роздум)

 

1. Основний документ громадянина (Паспорт)

2. Як називається Міжнародний договір, що встановлює права й обов’язки держав у певній сфері діяльності (Конвенція)

3. Коли підписано Акт проголошення незалежності України ( 24 серпня 1991 року)

4.Організована злочинність на Сицилії ( Мафія)

5. Рішення суду у кримінальній справі ( Вирок)

6. Особа, яка надає допомогу і виступає захисником у суді ( Адвокат)

7. Доказ того,що підозрюваний у скоєні злочину був у цей час зовсім в іншому місті ( Алібі)

8. Герб України ( Тризуб)

9. Навмисні дії,що грубо порушують громадський порядок і виражають неповагу до суспільства ( Хуліганство)

10.У Радянському Союзі – КДБ, в США – ФБР, в Росії – ФСБ. А в Україні?

( СБУ)

11. Документ про загальну середню освіту ( Атестат)

12. Основний закон країни ( Конституція)

13. Коли була прийнята Конституція незалежної України ( 28 червня 1996 року)

14. Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я, права і свободи громадянина України ( Міліція)

15. Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб  (Арешт)

16. Той, хто бачив злочин ( Свідок)

17. Надана законами держави можливість здійснювати що – небудь ( Право)

18. Гімн України ( „ Ще не вмерла України”)

19. Карне, суспільно небезпечне, заборонене діяння, що посягає на власність, життя і здоров’я людини, права і свободи громадян ( Злочин)

20. Привласнення чужого майна за допомогою хитрощів, обману, махінацій.

( Шахрайство)

21. Перший документ народженої дитини (Свідоцтво про народження)

22. Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним ( Кодекс)

23.Коли було прийнято Декларацію про державний суверенітет України ( 16 липня 1990 року)

24. Добровільне об’єднання громадян країни за певними політичними поглядами ( Партія)

25. Документ, необхідний для проведення арешту або обшуку ( Ордер)

26. Особа наділена державою юридичними правами та обов’язками (Громадянин)

27.Певні правила  соціальної поведінки людини ( Мораль)

28. Голова і гарант  держави (Президент)

29.Злочин проти навколишнього середовища,незаконне полювання (Браконьєрство)

30. До якого органу треба звертатися при порушені прав людини ( Суд)

 

Ведучий 2 : ІІ тур – Інтелектуальний штурм (30 секунд на роздум)


1 команда

1. На цій мові розмовляли Юлій Цезар і Цицерон, Юліан Клавдій і Корнелій. У V столітті вона почала вмирати. На ній записані „ Пакти і конституції законів та вольностей Війська Запорізького”. Сьогодні цією мовою широко користується медицина. ( Латинь)

2 команда

1. Дочка Урана і Геї, друга дружина Зевса. За однією з версій -  мати Прометея. Передавала людям повеління Зевса. Зображувалась з пов’язкою на очах ( символ неупередженості), терезами в одній руці і мечем в другій. Хто вона?   ( Феміда)

 

Ведучий 1:  У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те,що добре, а що погано в житті. Пропонуємо вам завершити прислів’я (15 секунд на роздум):

1 команда

1.  У всякого Пашки – свої…………..( замашки)

2.  Краще прясти , чим……………….( красти)

3.  За худі діла злетить……………….( голова)

 

2  команда

1. Чий хліб жуй, того й закон……….( шануй)

2. На злодії вона горить……………...( шапка)

3. Одним тюрма – мука, а другим…...( наука)


Ведучий 2: ІІІ тур „ Чорний ящик” (30 секунд на роздум):

1 команда

1. Те, що лежить у чорному ящику – народилося на американському континенті, визначає основи державного устрою,є інструментом демократії, має вищу юридичну силу. Що лежить у чорному ящику? ( Конституція)

2 команда

1. У цьому ящику - річ , яка може знадобитись і працівникові охорони законності, і злочинцеві. Цю річ можна придбати у торговельній мережі. Фабрика, яка виготовляє цю річ виробляє ще й предмети домашнього вжитку,взуття, іграшки. Що це за річ?    ( Гумові рукавиці)

 

Ведучий 1: Молодці команди,а зараз ми надаємо слово нашому журі, яке дасть оцінку нашої сьогоднішньої гри і підведе підсумок.

( журі оголошує переможців гри, вручення призів.)

 

Ведучий 2: Жити серед людей непросто . в суспільстві кожен відіграє певну роль. Права і обов’язки, свобода і відповідальність – тільки в комплексі ці поняття роблять людину людиною, яка живе в суспільстві. Запам’ятайте!  Закони та підзаконні акти створюються, для того щоб ви звертались до них при потребі. Вони захищають вас. І незнання закону не звільняє від  відповідальності за його порушення.

 

Ведучий 1:

Шановний друже, права свої

Ти мусиш вивчати сумлінно

Це так потрібно, так важливо

Напевно знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи на пам’ять,

Порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й мама,

Закони всім потрібно знать

 

 

 

docx
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку