БРЕЙН-РИНГ "Українська мова і література – основа української культури"

Про матеріал
БРЕЙН-РИНГ "Українська мова і література – основа української культури" Українська мова і література. 6 клас.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ццззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззцццццццццццццццццццццццццзззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззззз

Номер слайду 2

БРЕЙН-РИНГУкраїнська мова і література – основа української культури

Номер слайду 3

Тур I Мовознавчий

Номер слайду 4

Словникова скринька. Використовуючи літери із запропонованого слова складіть нові слова (іменники у Н.в. однини)

Номер слайду 5

СТОРІНКА

Номер слайду 6

Відповіді в словах

Номер слайду 7

Що їв касир під час обідньої перерви?

Номер слайду 8

Яку страву любить тракторист?

Номер слайду 9

Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку?

Номер слайду 10

Що вилили з цистерни на залізничну колію?

Номер слайду 11

Редактор

Номер слайду 12

Шевченко народився у березні місяці.

Номер слайду 13

Урок розпочинається у 8 годин.

Номер слайду 14

Наш клас буде приймати участь у грі.

Номер слайду 15

Мені дуже подобається народний фольклор.

Номер слайду 16

Анаграма. Що означає слово, зашифроване в анаграмі?

Номер слайду 17

НИЛЯПАЦЯ

Номер слайду 18

Уважні читачі

Номер слайду 19

РІДНА МОВАВелична, щедра і прекрасна мова,Прозора й чиста, як гірська вода, —То України мова барвінкова, —Така багата й вічно молода. Ю. Косинська

Номер слайду 20

РІДНА МОВАВелична, щедра і прекрасна мова,Прозора й чиста, як гірська вода… Ю. Косинська

Номер слайду 21

Ребуси

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Тур IIДомашнє завдання

Номер слайду 25

Гра з глядачами

Номер слайду 26

Тур IIIЛітературний

Номер слайду 27

Закінчіть українську приказку. Птаха пізнати по пір’ю, а…… лисицю по шубі;… людину по мові;… зиму по морозу.

Номер слайду 28

Яку назва мала перша збірка Т. Шевченка?

Номер слайду 29

Як Ларису Косач називали рідні?

Номер слайду 30

Кому належить крилатий вислів «Політичної біжутерії не ношу».

Номер слайду 31

Що Ліна Костенко порівнює з цим предметом у вірші «Дощ полив»?

Номер слайду 32

Яких письменників зображено на обігових гривнях?Назвіть прізвища та номінал купюри. 

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Тур IVЛогічно-гумористичний

Номер слайду 36

Як з упертої свійської тварини зробити птаха?

Номер слайду 37

Який молочний продукт стане злаком (зерновою культурою), якщо прочитати його справаналіво?

Номер слайду 38

У болоті їх 3 , у морі 1, а в річці зовсім немає. Що це ?

Номер слайду 39

Якою частиною мови може бути слово мати?

Номер слайду 40

Учітесь, читайте,І чужому научайтесь,Й свого не цурайтесь. Т. Шевченко

Перегляд файлу

БРЕЙН-РИНГ
Українська мова і література – основа української культури

Правила гри

1. У команді 6 чоловік. Поєдинок проходить за двома спеціально обладнаними столами. На обох столах є сигнальні кнопки. За відсутності можливості обладнати два столи лампами зі зручними вимикачами, можна використовувати сигнальні прапорці чи сигнальні кружечки.

 2. Ведучий зачитує запитання і після команди «Час пішов») дає 1 хвилину на обмірковування. Протягом хвилини команда, яка бажає дати відповідь, повинна ввімкнути лампу на своєму столі. При ввімкненні ламп на обох столах право першої відповіді надається тій команді, чия лампа спалахнула раніше.  Якщо команда готова відповідати на запитання,  то вона натискає на кнопку. Після натискання кнопки команда повинна зупинити обговорення та назвати відповідь не пізніше, ніж через 5 секунд. Відповідь може давати лише один гравець, визначений капітаном команди.

3. Якщо команда натискає кнопку до умовного сигналу, то фіксується «фальстарт» і команда втрачає право відповідати на це запитання. У цьому випадку команда-суперник має право продовжити обговорення.

4.За правильну відповідь на питання команді нараховується 1 бал.

5. Якщо перша команда відповіла неправильно, інша продовжує обдумування запитання і, в свою чергу, повідомляє про свою готовність відповідати натисканням на кнопку. Команда має право не відповідати на запитання.

Відповідь вважається неправильною, якщо:

- не розкриває суть запитання з достатнім рівнем конкретизації;

- форма відповіді не відповідає формі запитання;

- команда дала два чи більше варіанти відповіді;

- у відповіді допущені грубі помилки (неправильно названі імена, прізвища, назви, дати, спосіб дії тощо), що спотворюють чи змінюють суть відповіді.

           

Тур I

Мовознавчий

Словникова скринька

Використовуючи літери із запропонованого слова складіть нові слова (загальні іменники у Н.в. однини)

СТОРІНКА

Ранок, стіна, рік, нірка, кіно, рот, кіт, нора, сік, ніс, кора.

 

Відповіді в словах

Знайдіть у словах речення відповідь на запитання (іменник). Назвіть слово, визначте відміну іменника.

Що їв касир під час обідньої перерви?

Яку страву любить тракторист?

Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку?

Що вилили з цистерни на залізничну колію?

 

Редактор

Шевченко народився у березні місяці.

Урок розпочинається у 8 годин.

Наш клас буде приймати участь у грі.

На протязі року ми вивчаємо самостійні частини мови.

Анаграма

Що означає слово, зашифроване в анаграмі?

НИЛЯПАЦЯ

Уважні читачі

1.Прочитайте вірш, назвіть кількість прикметників, вжитих у ньому.         

 

РІДНА МОВА

Велична, щедра і прекрасна мова,

Прозора й чиста, як гірська вода, —

То України мова барвінкова, —

Така багата й вічно молода.

                          Ю.Косинська

 

2.Прочитайте рядки вірша, назвіть прикметники, від яких не можна утворити ступені порівняння.

Прекрасна, гірська.

Велична, щедра і прекрасна мова,

Прозора й чиста, як гірська вода…

 

Ребуси

Наплічник

Вподобайка

 

Тур II

Домашнє завдання

Кожна команда розігрує заздалегідь складений діалог, у якому є 5 лексичних помилок. Команда суперників повинна знайти і виправити помилки.

1 виправлена помилка – 1 бал.

 

Гра з глядачами

Закінчіть прислів’я

1. Нових друзів май, а старих…… не забувай.

2. Вік живи – вік ….. учись.

3. Більше діла – менше…… слів.

4. Краще синиця в руках, ніж…… журавель в небі.

5. Книга вчить, як …….на світі жить.

6. Під лежачий камінь вода ……. не тече.

7. Не кажи – не вмію, а кажи …….– навчусь.

8. Мудрим ніхто не народився, а ……навчився.

9. Якою косою не можна косити?           (дівочою)

10. Антонім до слова піймати                  (випустити)

11. Синонім до слова веселий                (радісний)

12. Який числівник наказує?                 (три)

13. До якого жіночого імені потрібно додати одну літеру, щоб дістати крупу? (М +Анна)

14. Як можна із буряка зробити бурю? (Відкинути звук к)

15. Якою частиною мови може бути слово КОСИ? (Іменник, дієслово)

 

Тур III

Літературний

Закінчіть  українську приказку

Птаха пізнати по пір’ю, а…

… лисицю по шубі;

…людину по мові;

…зиму по морозу.

Яку назва мала перша збірка Т.Шевченка?

Як Ларису Косач називали рідні?

Кому належить крилатий вислів «Політичної біжутерії не ношу».

Що Ліна Костенко порівнює з цим предметом у вивченому вами творі?

Яких письменників зображено на обігових гривнях?

Назвіть прізвища та номінал купюри.

 

20 – І.Франко

100 – Т.Шевченко

200  - Л.Українка

500 – Г.Сковорода

 

Назвіть автора вірша. Прочитайте вірш. (Мнемоніка)

Тур IV

Логічно-гумористичний

Як з упертої свійської тварини зробити птаха? (осел-орел)

Який молочний продукт стане злаком (зерновою культурою), якщо прочитати його справа

наліво? (сир -рис)

У болоті  їх 3 , у морі 1,  а в річці зовсім немає. Що це ?

Якою частиною мови може бути слово мати? (імен., дієсл.)

 

zip
Додано
2 квітня
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку