2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Брейн-ринг "Зірковий шлях"

Про матеріал
Позакласний захід із зарубіжної літератури, у якому узагальнюються та закріплюються знання із тем «Античність» та «Середньовіччя». Гра складається із шести категорій: «Теорія», «Ілюстрація», «Особистість», «Цитата», «Секрет», «Бюро знахідок». Кожна з них оцінюється від 10 до 50 балів. Команди по черзі за бажанням обирають категорію і кількість балів. Мета заходу: розширяти кругозір, активізувати розумове мислення, кмітливість; розвивати творчі здібності, пізнавальну активність; підвищувати рівень культури; виховувати естетичні смаки, повагу до художнього слова та літератури.
Перегляд файлу

Брейн-ринг «Зоряний шлях»

     

Мета: узагальнити та закріпити набуті знання із теми                                                               «Античність» та «Середньовіччя»; розширяти кругозір, активізувати розумове мислення, кмітливість; розвивати творчі здібності, пізнавальну активність; підвищувати рівень культури; виховувати рішучість, сміливість, цілеспрямованість, естетичні смаки, повагу до художнього слова та літератури.

Обладнання: інтерактивна дошка, папір, олівці, портрети письменників.

 

Хід гри

I. Організаційний момент

     Учні об’єднуються у дві групи, кожна з яких заздалегідь отримала завдання: дати назву команді, обрати капітана команди, девіз, підготуватись до конкурсів. Визначається склад журі із запрошених вчителів. З’ясування порядку участі у змаганнях (проводиться жеребкування).

II. Оголошення теми, мети заходу

Слово вчителя

Шановні друзі! Я вітаю всіх присутніх на брейн-ринзі «Зоряний шлях», у якій беруть участь найрозумніші хлопці та дівчата 8-х класів!

Здається, немає у світі людини, яка б не прочитала легендарну казку для дорослих, алегоричну повість - найбільш відомий твір Антуана де Сент-Екзюпері – «Маленький принц». Немає у світі людини, яка б не знала хлопчика із золотим волоссям, що живе з трояндою на окремій планеті. Для тих, хто давно не перечитував цю зворушливу і мудру казку-притчу, хочу нагадати слова Маленького принца: «Хотів би я знати, навіщо зірки світяться. Напевно, потім, щоб рано чи пізно кожен міг знову відшукати свою». Так, у кожного з нас є своя зірка, своя висота, свій зоряний шлях у житті.

І сьогодні наші команди мають можливість пройти свій шлях до зірок у світі літератури і досягнути успіху.

Такими яскравими зірками світового письменства з їхніми вершинними досягненнями є представники літератури доби античності та Середньовіччя. Це дуже цікаві періоди у світовій літературі. Сподіваюсь, ви покажете глибокі знання із цих тем, проявите багату фантазію, розумове мислення, кмітливість, творчі здібності, пізнавальну активність, вміння сприймати з гумором і перемогу, і поразку, адже це лише літературна гра. Тож бажаємо вам удачі і перемоги в сходженні до зірок знань.

А болільників і всіх глядачів просимо дотримуватись тиші і порядку під час гри. Роль ведучого буду виконувати я. Підрахунками балів буде займатися шановне журі у складі:... 

Знайомство з журі.

Представлення команд.

А тепер ближче познайомимося  з нашими командами та підтримаємо їх гучними оплесками.

(Команди презентують свої назви, девізи та емблеми. Максимальна кількість балів – 3 бали).

 

 Умови гри

Гра складається із шести категорій: «Теорія», «Ілюстрація», «Особистість», «Цитата», «Секрет», «Бюро знахідок». Кожна з них оцінюється від 10 до 50 балів. Команди по черзі за бажанням обирають категорію і кількість балів. Якщо одна з команд не дає правильної відповіді, то право відповідати надається команді-супернику. Якщо вона дає правильну відповідь, то заробляє додаткові бали й вибирає наступну категорію. Таким чином команди набирають бали.

Журі, яке оцінює відповіді, підраховує бали, визначає та нагороджує команду-переможця. 

З’ясування порядку участі у змаганнях (проводиться жеребкування)

Отже, розпочинаємо літературний поєдинок «Зоряний шлях»!

 

III. Основний зміст гри

 

Категорія №1 «Теорія»

Завдання: дати відповіді на теоретичні питання.

10 балів: Наука про міфи, а також сукупність усіх міфів певного народу (Міфологія)

20 балів:  Драматичний твір, де  зображуються нерозв’язні моральні проблеми, що спричиняють зазвичай загибель героя (героїв) (Трагедія)

30 балів: Збірна назва творів різних жанрів, у яких  у легендаризованій формі втілено боротьбу народу проти ворогів, зла, гноблення… (Героїчний епос)

40 балів: Якій історичній добі притаманні такі ознаки:проповідування подвижництва, аскетизму; ідея безсмертної віри в Бога; вчення про існування двох світів (божественного й земного), відображення суперечливості людини, драматизму її буття (Середньовіччя)

50 балів: Яка з літератур є найдавнішою літературою Європи і єдиною, що розвивалася самостійно, не спираючись безпосередньо на досвід інших літератур? (Грецька література)

 

Категорія №2 «Ілюстрація»

Завдання: вказати героя, автора та назву твору

10 балів: Двобій Ахілла й Гектора (Гомер «Іліада»)

20 балів: Гермес вмовляє Прометея підкоритися Зевсові (Есхіл «Прометей закутий»)

30 балів: Роланд кличе на допомогу («Пісня про Роланда»)

40 балів: Пріам благає Ахілла віддати тіло Гектора (Гомер «Іліада»)

50 балів: Еней розповідає Дідоні про загибель Трої (Вергілій «Енеїда»)

 

Категорія №3 «Особистість»

Завдання: за фактами біографії впізнати письменника

10 балів: За  одним із переказів, вона була  дочкою аристократа. Народилася в Мітілені на острові  Лесбос. Навчалася у школі  мистецтв співу й танцям, захоплювалася поезією, писала оди, гімни, елегії. Пізніше очолювала школу риторики для знатних дівчат. Її ім’я оповите легендами. Хто вона? (Сапфо)

20 балів: Він був одружений, але всі свої поезії присвятив іншій жінці, яка стала його музою. Його вигнали з рідної Флоренції, і він помер на чужині у Равенні, ображений на своїх земляків. І лише в червні 2008 року влада Флоренції скасувала своє рішення про його вигнання з рідного міста. Хто він? (Данте Аліг’єрі)

30 балів: Його імя означає «Біла Слива», а друзі про нього говорили, що у нього в спині є «кістка гордості». Мандрував країною, захоплювався філософією даосизму. За однією з легенд, він народився на зірці Тайбо (Венері) і туди ж повернувся, відбувши свій земний строк. Хто він? (Лі Бо)

40 балів: Він народився в селі Анди, неподалік міста Мантуя в родині  дрібного землевласника. Готувався стати адвокатом, але слабке здоров’я перешкодило його кар’єрі. Присвятив  себе письменству. Віддав десять останніх років життя поемі, у якій первісний задум вшанування імператора  та його роду змінився  на задум зв’язку нового ладу зі «святою давниною». Вирушив у подорож оглянути місця подій,але захворів і помер. Хто він? (Публій Вергілій Марон)

50 балів: Справжнє ім’я цього поета  утворено з більш ніж 10 слів, у яких згадано імена предків і назву міста, де він народився. Він передбачав погоду, сонячні та місячні затемнення. Його перу належать чимало наукових робіт з математики, астрономії, філософії  та медицини. Хто він? (Омар Хайям)

 

(Музична пауза)

 

Категорія №4 «Цитата»

Завдання: прослухавши цитату, визначити, з якого твору і хто промовив фразу

10 балів: «Почесний дар – за це мене й засуджено: в сухім стеблі сховавши, джерело вогню Я переніс таємно, й людям сталося Воно на всі мистецтва їх навчителем.»   («Прометей закутий», Прометей)

20 балів: «Не говори мені…про жодні угоди!

Як не бува між людьми і між левами клятв непорушних,

Як між вовками й ягнятами згоди не буде ніколи…

Так і між нами не бути любові …». («Іліада», Ахілл)

30 балів: «Вітчиме-сіре, дуже вдячний вам я, Довірили мені весь ар’єргард ви…За віслюка чи навіть за шкапину Мій меч примусить ворога сплатити.» («Пісня про Роланда», Роланд )

40 балів: «Хочу уже я давно тобі показати наочно

Рід твій майбутній і славних нащадків твоїх полічити,

Щоби зо мною радів ти, Латинського краю дійшовши.» («Енеїда», Анхіз)

50 балів: «Любощів ніжний співець, як свій шлях життьовий перейшов я,-

Друже-нащадку, тобі повість розкаже моя.

Мила вітчизна моя – Сульмон, на джерела багатий;

Дев’ятдесят туди миль треба від Рима пройти.». («Сумні елегії» («Життя поета») Овідій)

 

Категорія №5 «Секрет»

Завдання: за допомогою ілюстрацій розшифрувати назву твору, вказати предмет та героя, якому він належить чи відгадати крилатий вираз, назвати твір та автора.

10 балів: ілюстрації: стріла, п’ята людини (Ахіллесова п’ята)

20 балів: дібрати до слів «Підступний дарунок» відповідний крилатий вислів (Троянський кінь)

30 балів: ілюстрації: орел, печінка (орган) (Прометей,  «Прометей закутий», Есхіл)

40 балів: ілюстрації: нотний стан, хліб, тканина з шовку («Пісня про хліб і шовк» Ду Фу)

50 балів: ілюстрації: скульптури «Викрадення сабінянок», «Вовчиця годує Ромула й Рема»»; гуси (Щит Енея)

 

Категорія № 6 «Бюро знахідок»

Завдання: визначити, якому літературному герою належить  та чи інша річ, вказати автора та назву твору

10 балів: ілюстрації: яблуко (Афродіта, «Суд Паріса», Троянський цикл міфів) 20 балів: ілюстрації: молот, ланцюги (Гефест, «Прометей закутий» Есхіла)

30 балів: ілюстрації: сандалі з крильцями (Гермес, Есхіл «Прометей закутий»)

40 балів: ілюстрації: ріг, меч  (Ріг Оліфант і меч Дюрандаль Роланда («Пісня про Роланда»)

50 балів: шолом, щит (Шолом і щит Ахілла, «Іліада» Гомера)

 

IV. Підбиття підсумків усієї гри

Оголошення результатів брейн-рингу

Слово вчителя

А зараз слово надаємо журі, яке не тільки оголосить результати гри, а й назве переможців.

(Слово журі. Нагородження переможців призами)

Слово вчителя

Хочу подякувати всім нашим учасникам і наголосити на тому, що зірки бувають різні: зірки естради, кіномистецтва тощо. Ось і в нас з’явилася свої зірки, привітаймо їх гучними оплесками. (Звертаючись до переможців.) Це ваш зоряний час, ви перемогли у грі, вам щирі вітання від усіх присутніх в цьому залі. На цьому ми завершуємо гру «Зоряний шлях». Дякуємо всім учасникам за активну участь. Усім гарного настрою, успіхів і високих оцінок. Вірте в себе! Вірте в свої здібності! До побачення!

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку