БРОШКА"МАК" з бісеру

Про матеріал
Трудове навчання-прикраси з бісеру. Також цей проект можна використовувати на гурткових заняттях з учнями 5-11класів.
Перегляд файлу

 

 

 

Творчий проект

«Квітка-брошка»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                          

 

 

 

 

 

Виконавець:

Черних Л.М..


Зміст

І. Вступна частина                                                                                                3

ІІ. Основна частина                                                                                              4  

  1. З історії виготовлення штучних квітів.                                                   4
  2.  Аналіз моделей – аналогів                                                                       6
  3. Конструювання виробу                                                                             9
  4. Добір матеріалів, інструментів, пристроїв.                                            10
  5. Технологічна послідовність виготовлення виробу                               10
  6. Розрахунок собівартості виробу                                                             13

ІІІ. Висновки                                                                                                       14


І. Вступна частина

Розвиток гармонійно - творчої особистості дуже складно уявити без участі мистецтва. При цьому роль народного декоративно-прикладного творчості переоцінити неможливо. Воно має не тільки благотворний вплив на особистість, але так само  розкриває творчий потенціал, розвиває інтелект, розповідає про історію народу і його традиціях. Атласні стрічки – один із найвідоміших та найбільш демократичних матеріалів для декору, відрізняється благородством фактури, різноманіттям кольору, ніжністю і красою. Вони використовувалися в усі віки і цінувалися навіть при королівських дворах, а квіти з них прикрашали вбрання самих високопоставлених осіб. Виготовлення квітів – один з видів клаптикової пластики декоративно-прикладного мистецтва доступний для сприйняття. Це цікаве і захоплююче заняття, що вимагає прояву творчості й фантазії. Межі досконалості в цьому виді рукоділля немає.

Мета проекту – розглянути історичну значимість квітки в різних аспектах життя, а також створити декоративно-прикладне виріб на основі сучасних технологій її обробки. Навчити дітей створювати квітку-брошку.

Завдання:

- ознайомити з  історію виготовлення штучних квітів і розглянути сучасні аспекти їх застосування;

- удосконалювати можливості в області створення декоративно-прикладних виробів, використовуючи творчий підхід до роботи;

- розвинути у дітей любов до мистецтва;

- створити своїми руками оригінальну брошку з найменшими грошовими витратами.

 

 

План роботи з виконання проекту

  1.                           Обрати тему проекту.
  2.                           Вивчити літературу з обраної теми.
  3.                           Знайти цікавий історичний матеріал про прикраси зі штучних квітів.
  4.                           Розглянути різні варіанти виконання практичної частини проекту.
  5.                           Розробити власний ескіз виробу.
  6.                           Виготовити виріб.

ІІ. Основна частина

  1.                           З історії виготовлення штучних квітів.

З давніх часів існує тяга людини до прекрасного, прагнення прикрасити свій побут квітами. Своїм зачаруванням вони несли і несуть радість, пробуджують неймовірні почуття, піднімають настрій, покращують працездатність, супроводжують нас у важливі хвилини життя, будять фантазію. Коли не вистачає слів або вони недоречні, саме квіти приходять до нас на допомогу. Квіти - це символ неминущого буття, символ справжнього, нагадує, що людина завжди була і залишається гармонійною частиною природи, невід'ємною її складовою.

Робити штучні квіти люди навчилися давно. У Стародавній Греції і Стародавньому Китаї вміли виготовляти прекрасні квіти з порцеляни і золота. Квіти робилися з глини, пір'я, пергаменту, емалі на металі та інших матеріалів, дорогих і дешевих.

У Європі штучні квіти отримали широке поширення з XVI століття. Ними прикрашалися інтер'єри палаців, сукні та костюми, капелюхи і зачіски. Так, в Італії знатні дами носили в волоссі квіти із золотої фольги або закручених стрічок. Такі квіти просочувалися пахощами і коштували не дешевше хороших коштовностей, проте вони були мало схожі на живі рослини.

На відміну від придворних кравців, які робили квіти зі стрічок, ченці в Італії створювали справжні шедеври, що нагадували справжні квіти. Чудовими букетами прикрашали статуї Мадонни. На жаль, судити про мистецтво італійських ченців можна тільки за письмовими свідченнями сучасників, так як не один з тих чудових букетів до наших днів не зберігся.

 В кінці XVI століття французький король Генріх IV ввів посаду придворного плюмазьєра - майстра з виготовлення квітів з пір'я птахів. Плюмазьєри робили букети для вівтарів, квіткові гірлянди для прикраси парадних залів і королівських спалень. При дворі французького короля використовувалися і квіти з шовкового газу і плісированого шовку, привезені з Італії, а так само китайські квіти з найтонших стрічок.

У XVIII столітті в моду ввійшли розкішні штучні квіти, посипані золотою або срібною пудрою і вставками з дорогоцінних каменів: перлів, діамантів, сапфірів, смарагдів. У цей час законодавицею моди на прикраси з квітів стала Франція. У 1738 році в Парижі почав працювати талановитий майстер з виготовлення квітів, глибоко вивчав хімію, ботаніку та інші науки. Саме він винайшов інструменти, до цих пір застосовуються в квітковому ремеслі. Він же придумав нову технологію фарбування. У кінці XVIII століття майстерні з виготовлення квітів працювали не тільки в Італії та Франції, але і в Швейцарії, Саксонії, Богемії.

По всьому світу славилися прекрасні твори майстрів Китаю. У цій країні ремесло з виготовлення штучних квітів розвивалося з XIII століття. Квітами з щілинка, пташиних пір'я, папери прикрашалися зачіски і житла.

У першій чверті XIX століття інтерес суспільства до природничих наук сприяв створенню майже не відрізняються від натуральних кольорів: маргариток, незабудок, волошок, братків. Такі "живі" квіти прикрашали капелюхи, корсажі, накидки, спідниці і навіть парасольки.

У кінці XIX століття мода на штучні квіти зійшла нанівець. Дами почали прикрашати себе живими рослинами: магноліями, камеліями, орхідеями. Вміщені в маленькі непомітні ємності з водою, квіти не в'яли на багатогодинних балах. У ті роки штучні квіти прикрашали лише народний костюм або використовувалися на святах.

У 1960-х роках штучні квіти втратили колишню популярність. У моду ввійшли вони вже в наш час, коли композиції та букети з квітів стали застосовуватися для оформлення інтер'єру житла і офісів. Зараз оздоблювальні квіти використовують для прикраси суконь, костюмів, капелюхів та зачісок; декоративними квітами прикрашають вітрини магазинів, сцени, карнавальні ходи і свята.

Штучні квіти знову улюблені нами, однак дорогий оксамит, натуральний шовк, пір'я птахів залишилися в минулому. Тепер квіти роблять в основному з недорогих матеріалів, найчастіше синтетичних.

 

 

Аналіз моделей – аналогів

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/12476/content/1.JPG

Модель 1.  Штучна хризантема-брошка  бірюзового кольору з синтетичного матеріалу.

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/12476/content/2.JPG

Модель 2.  Штучна троянда-брошка жовто-помаранчевого  кольору з синтетичного шовку.

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/12476/content/3.JPG

Модель 3.  Штучна троянда-брошка зі шкіри білого кольору.

Модель 4. Штучна  квітка-брошка  з синтетичного матеріалу .

Характеристика моделей- аналогів

Вимоги до виробу

Модель1

Модель2

Модель3

Модель4

1.

Відповідає призначенню

+

+

+

+

2.

Зручний у   використанні

+

+

+

+

3.

Простота конструкції

+

-

+

+

4.

Естетичний вигляд

+

+

+

+

5.

Практичність у використанні

-

-

-

+

6.

Нескладний у виготовленні

-

-

+

+

Висновок: отже, можна сказати, що Модель 4  відповідає всім вимогам .

У цієї моделі естетичний і оригінальний вигляд. Для її виготовлення не  потрібно багато часу та спеціальної підготовки . Також не потрібні додаткові інструменти. Для прикрашання цієї моделі можна використати бісер.

 

Ескізний малюнок виробу

Добір матеріалів, інструментів, пристроїв.

Для квітки використовуюмо тканину з хімічних волокон тому , що вона має

гарний зовнішній вигляд,  високу міцність, низьку зминальність, під час

обпалювання краї будуть  плавитись тим самим, створюючи неповторно красивий  хвилястий край.

Для виготовлення квітки-брошки  потрібні такі обладнання, інструменти та пристосування:

  •                               Праска, ножиці, ручна голка, гарячий клей.
  •                               Олівець, гумка,  наперсток, свічка;

Технологічна послідовність виготовлення виробу

  •                               розкроювання деталей-пелюсток;
  •                               обробка деталей-пелюсток;
  •                               з`єднання пелюсток  та придання їм  форми квітки;
  •                               оздоблення  серединки квітки бісером, стеклярусом, стразами;
  •                               закріплення шпильки на виворітному боці квітки.

 

Виготовлення  штучної квітки - брошки

Операції

Фото

Інструменти та приладдя

1.

Нарізати стрічку полосами

Ножиці, стрічка

2.

Обпалити стрічку

Свічка

3.

Зшити дві стрічки

Голка, нитки

4.

З’єднати два кінця

 

5.

З’єднуємо частини квітки та приклеюємо застібку

Гарячий клей

6.

Презентація виробу

 

  1. Розрахунок собівартості виробу

Розрахунок матеріальних  витрат  на виготовлення квітки-брошки

Назва матеріалу

Вартість одиниці виміру, грн.

Витрати матеріалів

Вартість витрат. грн.

Стрічки (2 види)

2.50 (1 м)

60 см; 60 см

2.10

Нитки швейні

3.00 (50 м)

5 м

0.3

Застібка

1.00 (1 шт)

1 шт

1.00

Свічка

2.00

0,5 шт

1.00

Стрази для серединки

0.75 (1 шт)

1 шт

0.75

Усього орієнтовно:  5.15

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Висновки

Виготовлена брошка має оригінальний вигляд, вона зручна у використанні.  Така вишукана квітка  може прикрасити сукню, капелюшок, сумку, зачіску або буде слугувати декором інтер`єру.

Оцінювання якості  виробу проводять за такими показниками: функціональними, естетичними, ергономічними, технологічними, економічними. Аналіз якості  зробленої нами квітки-брошки  показав, що виріб відповідає всім вищезазначеним вимогам. Ми отримали велику насолоду, працюючи над  створенням виробу.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку