Хмарні технології на заняттях гуртка «Юний журналіст».
Методичний посібник містить рекомендації, поради, практичний матеріал стосовно організації дистанційно-очної форми навчання гуртківців з метою зацікавлення до навчання, активізації пізнавальних навичок та соціалізації особистості.
Рекомендовано керівникам гуртків журналістського напряму загальноосвітніх навчальних закладів.
Управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради
Відділ освіти виконкому Покровської районної в місті ради
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 126
ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ
НА ЗАНЯТТЯХ ГУРТКА «ЮНИЙ ЖУРНАЛІСТ»
Юшманова О.В.,
учитель української мови і літератури
Кривий Ріг
2017
Управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради
Відділ освіти виконкому Покровської районної у місті ради
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 126
ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ
НА ЗАНЯТТЯХ ГУРТКА «ЮНИЙ ЖУРНАЛІСТ»
Юшманова О.В.,
учитель української мови і літератури
Кривий Ріг
2017
Юшманова О.В.
Хмарні технології на заняттях гуртка «Юний журналіст».
Методичний посібник містить рекомендації, поради, практичний матеріал стосовно організації дистанційно-очної форми навчання гуртківців з метою зацікавлення до навчання, активізації пізнавальних навичок та соціалізації особистості.
Рекомендовано керівникам гуртків журналістського напряму загальноосвітніх навчальних закладів.
Вступ
Питання спрощення обігу і зберігання інформації стає дедалі актуальним. А з огляду на значну кількість незручностей під час користування, скажімо, паперовим документообігом, які мають не лише українці, популярності набирають різноманітні технологічні рішення, покликані оптимізувати процеси з обробки і збереження інформації.
Чи не найвдалішим рішенням цієї проблеми є використання хмарних технологій. Йдеться про сервер або мережу, на яких зберігаються дані та програми і є доступними за умови підключення до Інтернету. Також завдяки хмарним технологіям можна використовувати програми без установлення, вести значно ефективніше управління, наприклад, підприємством, завдяки тому, що вся управлінська та облікова інформація буде централізованою. Простим прикладом хмарних технологій є сервіси електронної пошти, наприклад, Gmail, коли користувачу потрібно лише підключення до Інтернету, щоб надіслати лист із прикріпленими файлами будь-якого розміру. Безкоштовні хмарні технології надає і компанія Microsoft.
Зміна інформаційної структури суспільства вимагає нового підходу до форм роботи з дітьми. Інтенсивно розвиваються засоби інформації. Вони не тільки стають "вікном у світ" для молоді, а істотно впливають на її життєві ідеали та цінності, формують світогляд. Але нові інформаційні технології не повинні перетворитися в "комп'ютерні іграшки" та "скачування" рефератів з Інтернету, а стати інструментом для пізнання світу і усвідомлення себе у ньому.
Хмарні технології для юних журналістів
Сучасне інформаційне суспільство характеризується як суспільство, в якому широко використовуються інформаційно-комунікаційні технології. Стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) призвів до того, що сучасному педагогу вже недостатньо мати професійні компетентності, що спрямовані на використання традиційних технологій навчання, а необхідно знати й оптимально використовувати можливості Інтернету для професійної діяльності, орієнтуватися в педагогічних мережних співтовариствах, розумітися в інноваційних педагогічних технологіях дистанційного навчання, уміти навчати свого предмета за допомогою різних засобів для комунікації і співпраці. Сучасні учні все частіше користуються мобільними телефонами, планшетами та іншими гаджетами, проводячи багато часу спілкуючись у соціальних мережах або граючи в ігри, хоча можливості у використанні даних сучасних засобів набагато ширші. Саме тому, перед нами вчителями, постає завдання забезпечити навчально-виховний процес якісними електронним засобами навчання, призначених не лише для комп’ютерів, а й для інших сучасних пристроїв, які можна було б використовувати під час уроків, так і будучи поза межами навчального закладу. Використання такого навчального середовище, яке було б насичене різноманітними електронними ресурсами, значно підвищує інтерес учнів до навчання в цілому, створює умови для розвитку дитини, а також активізує пізнавальну діяльність школярів.
Реалізація всього вище переліченого можлива за умови використання сучасних хмарних технологій.
Хмарні технології (англ. cloud technologies) – це кардинально новий сервіс, який дозволяє віддалено використовувати засоби обробки і зберігання даних. Хмарні педагогічні технології забезпечують використання сервісів мережі Інтернет як засобу інтерактивного навчання без застосування локального програмного забезпечення, окрім браузера та плагінів до нього. Хмарні технології забезпечують виконання багатьох видів навчальної діяльності, контролю і оцінювання навчальних досягнень учнів, он-лайн тестування, відкритості освітнього середовища.
Сьогодні неможливо уявити життя без інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас-медіа, зокрема преси, радіо, кіно, телебачення, мережі Інтернет. Більшість вільного часу людина проводить взаємодіючи з різноманітними медіа, які безпосередньо впливають на її світогляд, життєві цінності, культуру та взаємовідносини з іншими людьми, особливо це стосується дітей та молоді.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій під час занять гуртка журналістики залежить від певних чинників: потреби конкретного заняття, освітньої мети, рівня володіння різними програмами. У своїй практиці ІКТ використовую для:
• пояснення матеріалу;
• організації самостійної роботи учнів під час занять та вдома;
• організації пізнавального дозвілля учнів; розвитку творчої активності учнів, їх навичок роботи з програмним забезпеченням та публічного представлення результатів своєї діяльності.
Зручними для мене є такі хмарні сервіси Google: Диск Google, документи, Picasa, Blogger, відеохостинг YouTube та ін.
Диск Google – це більше, ніж просто сховище файлів. Учень і вчитель можуть керувати доступом до файлів і спільно редагувати їх, користуючись будь-яким пристроєм. Диск Google надає доступ до документів Google, набору інструментів для редагування, які дозволяють поліпшити спільну роботу – можна миттєво створювати нові документи, таблиці та презентації, працювати одночасно з іншими користувачами над одним документом і переглядати зміни, які вносяться в режимі реального часу.
Тож проблема виконання завдань тепер вирішується дуже просто та зручно для кожного гуртківця: я створюю файл із завданням, який розміщую на Диску і надаю файлу спільний доступ для усіх учнів у мережі (мал.1).
Малюнок 1. Диск Google
Диск Google дозволяє оптимізувати навчально-методичну роботу та створити в Інтернеті власні електронні навчальні матеріали за рахунок використання мережевих баз даних, де можуть бути розміщені власні методичні комплекси, дидактичні матеріали, медіатека та наукові розробки і де можна буде проглянути матеріали інших викладачів за необхідною темою.
Створення кросвордів
До форм навчальної діяльності належить складання та розв’язування кросвордів. Кросворди сприяють розвитку пошуково-творчих здібностей учнів, вмінню застосовувати свої знання, швидко орієнтуватись в здобутих відомостях. Вони є хорошим тренінгом розумової діяльності, дають тому хто відгадує можливість для самовираження. Розв’язування кросвордів тренує пам’ять, покращує кмітливість, виробляє наполегливість, здатність логічно мислити, зіставляти, вчить працювати з додатковою літературою, енциклопедіями, розширює кругозір, стимулює інтерес до предмету.
Чому ж ідею кросвордів не застосувати на заняттях? Це ж та сама дидактична гра, яка складається з ігрової та навчальної задач.
Рішення кросвордів ефективне після вивчення теми, при узагальненні навчального матеріалу. Я маю можливість виявити, які питання потрібно пояснити і закріпити.
Кросворди складаю використовуючи програму Cross в онлайн – режимі, програму MS Excel, MS Word (мал.2)
Малюнок 2. Кросворд
Метод пазлів досить цікавий для гуртківців. Вони з превеликим задоволенням збирають кожну деталь. Завдяки такій роботі розвиваються уважність, спостережливість, колективізм. Створіть власний пазл (мал.3)
1. Перейдіть за посиланням http://www.flash-gear.com/puzzle/
2. Оберіть картинку, яку хочете перетворити на пазл.
3. Оберіть форму деталей пазла
тримайте посилання, щоб відправити друзям, щоб додати на сайт чи блог створену головоломку.
Малюнок 3. Метод пазл
Пропоную не зупинятися, тому що можливостей безліч. Мені дуже подобається створювати з дітьми хмари слів. Кольорова хмара зі слів приковує погляд до об'єкта і змушує нас зосередиться на матеріалі. Хмара містить в собі як візуальну інформацію (наприклад, форма хмари), так і смислове навантаження - сам текст. Хмара слів краще запам'ятовується (мал.4).
Малюнок 4. Хмара слів
QR код
QR код «QR - Quick Response - Швидкий Відгук» — це двомірний штрих-код (бар-код), що надає інформацію для швидкого її розпізнавання за допомогою камери на мобільному телефоні (мал.5).
За допомогою QR-коду можна закодувати будь-яку інформацію, наприклад: текст, номер телефону, посилання на сайт або візитну картку. Для юниж журналістів закодувати жанри публіцистики.
Малюнок 5. QR код
Надзвичайно цікавий вид роботи для майбутніх «акул пера» – інфографіка.
Інфографіка – це спосіб подання інформації, при якому дані і знання передаються за допомогою графічного зображення. За допомогою інфографіки можна навіть "рекламувати" те чи інше мовне явище чи предмет.Саме завдяки їй вони вчаться створювати колективні роботи, вилучати найпотрібнішу інформацію, розвивають навички пошуково-дослідницької роботи, а також набувають естетичного смаку (мал. 6).
Малюнок 6. Інфографіка
Раджу користуватися сервісом infogr.am https://infogr.am
І це не всі види хмарних технологій, які я пропоную своїм вихованцям, аби зацікавити їх такою діяльністю. Я вважаю, що мистецтво навчання полягає не в умінні повідомляти, а в умінні збуджувати, зацікавлювати, оживляти. Саме використання мультимедійних презентацій, відеоматеріалів, інших інформаційно-комунікативних технологій у навчально-виховному процесі «оживить» будь-яке заняття, зацікавить учнів, пробудить їх до активної співпраці з вчителем. Вони є потужним засобом підвищення ефективності навчання, значно розширюють можливості подачі навчальної інформації за допомогою кольору, графіки, звуку. Також зростає мотивація учнів до навчання та творчості.
1