«Використання методу «Синергія» на уроках гуманітарного циклу за темою «Групи слів за значенням синоніми, омоніми, антоніми»
ЗМІСТ
1.ВСТУП…………………………………………………..3
2.Сутність терміну «Синергія» …………………. .……..5
3.Метод «Синергія» – конструктор успіху на уроці … 7
4.Застосування методу на прикладі фрагмента уроку…9
5.Висновки………………………………………………..11
6.Список використаних джерел………………………..12
7.Додатки…………………………………………………13
ВСТУП
Сучасний світ вимагає цілеспрямованих громадян своєї держави, які готові до співпраці заради досягнення спільної мети на її благо та подальший розвиток.
Школа – це перша ланка ланцюжка у формуванні майбутнього патріота, альфа для майбутніх поколінь.
Педагог – професія, яка вимагає від людини постійного самовдосконалення, прагнення до висот як у своїй професійній майстерності, так і у зростанні досягнень своїх вихованців. Ми повинні тягнутися до незвіданого, нового, щоб відкрити шляхи майбутнім поколінням.
Успіх – це той поштовх , який надихає людину на подальші звершення. Запорукою успіху уроку є віра вчителя в себе та в своїх учнів , творче натхнення, яке досягається багатоманітністю динамічних завдань, цікавих ідей , мандрівок у світ нового та незнаного.
Метод «Синергія» розвиває навички критичного мислення, дозволяє долати труднощі, з якими школярі стикаються під час навчання. Учні мають можливість спілкуватися, обмінюватися ідеями , а найголовніше- допомагати один одному та виправляти і аналізувати помилки інших для досягнення найкращого результату. «Синергія» не накладає особливих обмежень на учасників навчального процесу, але при цьому процес засвоєння інформації, визрівання ідей і гуртування команд відбувається швидше.
А вчитель виконує роль координатора, або коуча, що досить актуально у сучасній школі.
3
Метод «Синергія» - це підвищення впевненості у своїх силах, комунікація і командна робота, уміння конструювати свої знання, орієнтуватись в інформаційному просторі.
4
СУТНІСТЬ ТЕРМІНУ «СИНЕРГІЯ»
Синергія (від грец. – разом діяти ) —це метод , який полягає у тому, що при взаємодії двох або більше факторів їхня дія суттєво посилюється та передбачає досягнення ефекту (спільного результату). Основний принцип методу- залишаю собі тільки те, що можу робити краще за інших, передаю іншому те, що він робить краще за мене, надаю допомогу тому, хто її потребує задля досягнення спільного результату.
Синергія - це робота або намагання виконати дуже складне завдання і досягти успіху в підсумку .
У фізіології чи біології синергія - це дія, при якому різні органи або м’язи рухаються з однією і тією ж метою , наприклад: завдяки синергії між органами людини вона може дихати, їсти тощо.
У математиці, зокрема в теорії систем , синергія - це зближення частин цілого, які мають на меті досягти однакового результату.
У медицині синергетичний ефект - це взаємодія між лікарськими засобами або препаратами, де отримується інший результат від того, що можна було б досягти, якби ці препарати постачалися незалежно.
У галузі психології синергія - це об'єднання різних знань та вмінь для досягнення ефективного та ефективного досягнення цілі.
Найчастіше термін «Синергія» застосовується у сфері менеджменту та підприємництва.
5
Моя авторська технологія полягає у тому ,щоб використати суть цього методу, а саме знання та навички учнів об’єднати таким чином, щоб при їх взаємодії результат навчання був максимальним.
6
МЕТОД «СИНЕРГІЯ» – КОНСТРУКТОР
УСПІХУ НА УРОЦІ
Майбутнє – за змішаним навчанням, яке дуже легко перемикати в різні режими: збільшувати чи зменшувати офлайн- або онлайн- компоненти, обирати різні організаційні моделі та стратегії відповідно до можливостей, потреб і викликів.
«Синергія» дозволяє обирати як очний , так і дистанційний формат.
Учні працюють на платформах( наприклад zoom, у сесійних залах об’єднуються за групами ) під час дистанційного навчання. Якщо навчання очне – робота відбувається у класі.
Метод «Синергія» складається з чотирьох етапів. (Додаток 1)
1. Об’єднання в групи: (Додаток 2 )
- «Open source» («Відкрите джерело інформації»)- група учнів, які мають інформацію за темою уроку та надають її «Фрилансерам» після виконання завдань .
- «Фрилансери» («Вільні виконавці») (теоретики та практики) – виконують завдання.
- «Краудсорсинги» ( група учнів, які спільно вирішують певні проблеми , контролюють роботу груп ,виправляють помилки, презентують кінцевий результат).
У процесі уроку задіяні всі учні одночасно.
7
2. «Лотерейний білет. Полювання за завданням» - учні групи «Open source» заздалегідь готують питання (теоретичні та практичні) за темою уроку та задають їх «Фрилансерам».
Група «Open source» надає «Лотерейний білет» «Фрилансерам» лише за правильну відповідь на питання. «Краудсорсинги» контролюють правильні відповіді. (Додаток3)
«Фрилансери» об’єднуються у дві групи: «Фрилансери-теоретики»-ті, хто отримав «Лотерейний білет» з теоретичним матеріалом; «Фрилансери -практики» - ті,хто отримав «Лотерейний білет» із практичним матеріалом.Група «Open source» приєднується до «Краудсорсингів»
3. Операція «Кооперація» - виконання завдань :
-теоретики складають правила з окремо отриманих «Лотерейних білетів» та підбирають до них приклади;
-практики виконують практичні завдання і групують їх відповідно до теми;
-кожне виконане завдання перевіряється, виправляється та підсумовується (Додаток 4).
4. «Калейдоскоп теми» - презентація роботи груп . «Краудсорсинги» об’єднують завдання «Фрилансерів-теоретиків» та «Фрилансерів -практиків», формуючи «Мінітренажери» з відповідної теми у електроному вигляді(якщо урок дистанційний) або «Мінідовідники»(якщо урок проходить у класі) (Додаток5)
8
Сучасний вчитель має на меті сформувати особистість , яка любить і знає українську мову. Але цього неможливо досягти без належної уваги до збагачення й активізації словникового запасу учнів. Саме тому на кожному уроці необхідно працювати над лексичним значенням слова, формувати вміння добирати слова для правильного оформлення власної думки. Значне місце займає вивчення груп слів за значенням :синонімів, омонімів та антонімів.
Закріплення знань, умінь та навичок.
Етапи метода «Синергія»
1.Об’єднання в групи
2.« Полювання на завдання. Лотерейний білет.» Питання для «Фрилансерів» від групи «Open source» (Додаток 6)
1. Які слова називаються синонімами?
2. Які слова називаються антонімами?
3. Які слова називаються омонімами?
4.Який синонім до слова «Вітчизна»?
5.Який антонім до слова «патріот»?
6.Який антонім до слова «держава»?
9
7.Який антонім до слова «зрадник»?
8.Який антонім до слова «доля»?
9.Чим відрізняються багатозначні слова від омонімів?
10.Що утворюють синоніми?
11.Які слова можуть мати кілька антонімічних пар?
Отримання «Лотерейних білетів». (Додаток 7)
3. Операція «Кооперація».(Додаток 8)
«Фрилансерам-теоретикам» розподілити теоретечні «Лотерейні білети» за трьома групами: синоніми , антоніми, омоніми. Підібрати приклади до кожного правила.
«Фрилансерам -практикам» розподілити практичні «Лотерейні білети» за трьома групами: синоніми , антоніми, омоніми.
4.«Калейдоскоп теми» - презентація роботи групою «Краудсорсинги» у вигляді онлайн-довідника
(Додаток 9)
10
ВИСНОВКИ
1.Залучені всі учасники навчального процесу.
2.Об’єднує учнів та націлює на спільний результат.
3.Дозволяє гнучко організувати робочий простір.
4.Учитель - координатор.
5.Актуальний як під час очного навчання, так і в дистанційному форматі.
11
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.Словник іншомовних слів [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.jnsm.com.ua/cgi-bin/u/book/sis.pl?Qry=%D1%E8%ED%E5%F0%E3%B3%FF
2. Що таке синергія? [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://uk.encyclopedia-titanica.com/significado-de-sinergia
3. Краудсорсинг: як спільними силами втілити ідею [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://inspired.com.ua/ideas/crowdsourcing/
12
Додаток 1
Рисунок 1 Схема методу "Синергія"
13
Додаток 2
Рисунок 2 Об'єднання в групи
14
Додаток 3
Рисунок 3 Лотерейні білети
15
Додаток 4
Рисунок 4 Від теорії до практики
Додаток 5
Рисунок 5 «Мінідовідник»
16
Додаток 6
Рисунок 6 Полювання на завдання
Додаток 7
Рисунок 7 Отримання "Лотерейних білетів"
17
Додаток 8
Рисунок 8 Операція "Кооперація"
18
Додаток 9
Рисунок 9Презентація роботи у класі
Рисунок 10 Презентація роботи на платформі ZOOM
19
Скануйте QR код для перегляду брошури