"Будьмо знайомі, пані Математико"

Про матеріал

Для творчих вчителів початкових класів. Свято доцільно провести в кінці навчального року разом з батьками. В роботі звертається увага на математику, її значення в житті кожної людини.

Перегляд файлу

СВЯТО «БУДЬМО ЗНАЙОМІ, ПАНІ МАТЕМАТИКО!»

                Приміщення святково прикрашене. На стінах газета та розфарбовані першокласниками картини, поробки-аплікації з геометричних фігур, все те, що нагадує учням про заходи тижня математики, який минає.

               Учасниками свята є всі учні перших класів школи. На їхніх грудях емб­леми, що підкреслюють їхню належність до того чи іншого класного колективу.

               Гості батьки, вчителі ніколи.

 

Вступне слово одного з учителів першокласників:

 — Дорогі діти, шановні гості! Сьогодні ми зібралися для того, щоб поговорити про най- необхіднішу, мабуть, науку — математику, про її значення в житті кожної людини, засвідчити свою пошану до неї та зміцнити своє знайомство з нею.

Звучить мелодія пісні «Чому вчать у школі» (сл. М. Пляцковського, муз. В, Шаїнського)

 1-й учень

Знають усі без лічби не прожити,

 Жодної справи не можна зробити.

2-й учень

Розклад диспетчер не може подати,

Ракету у космос несила підняти.

3-й учень

Нема без лічби в розрахунках порядку,

Не зробить спортсмен без лічби фіззарядку.

Учитель. Як бачите, скрізь, у будь-якій справі потрібна дуже важлива наука математика.. Сьогодні ми запрошуємо всіх на свято «Будьмо знайомі, пані Математико!».

 

На сцену виходить особа з короною на голові. На короні напис «Матема­тика» (цією особою може бути вчителька одного з перших класів, у той час як вчителька, або старшокласниця, або мама одного з учнів другого класу є ведучою).

Зі словами привітання до «Математики» звертаються учні.

 

4-й учень

Що ви завітали до нас -- це вже вдача.                                                                                  Тепер не страшить нас найважча задача.                                                                                    5-й учень                                                                                                                                  Навчили лічити нас і додавати,                                                                                                  Числа порівнювати і віднімати.

6-й учень

Багато чого разом з вами пізнали,                                                                                                За майже півроку кмітливіші стали.

7-й учень

Рекламу про пасту зубну розуміємо

1 зубі свої порахуєм, як вміємо!

(Перелічує свої зуби, загинаючи пальці, на фоні плакату «Панда — 24 зуби, собака — 42, людина — 32. 32 зуби це норма!».)

 

 

Математика

Як це славно, любі друзі,

У тісному з вами крузі .

Шануватись, втіху мати

Поздоровлення приймати.

Обіцяю, при нагоді

Стану всім вам у пригоді!

 Бачу, учні тут всі милі,

Винахідливі й кмітливі.

Тож давайте зусилля примножимо,

Ми багато чого разом зможемо!

 І не варто нам час витрачати,

Наше свято вже слід розпочати!

 

Звучить мелодія пісні В. Шаїнського «Все мы делим пополам».

Учитель

Математико, ми радо

Сприймаємо твою пораду.

Без зволікань і без заминки

 Розпочинаємо розминку!

Звучить мелодія пісні «На зарядку становись!». У Ході математичної роз­минки вчитель ставить учням запитання, а вони підняттям рук сповіщають про свою готовність відповідати. Учитель-ведучий та його колега оцінюють роботу учнів обох класів, підтримують дух змагання, заохочують учнів до участі у розминці та інших заходах свята.

Завдання розминки

(Ці віршовані завдання можна інсценувати, що суттєво пожвавить свято, а тих, хто першими розв'яже завдання,— пригостити пиріжками та тістечками-грибочками.)

  1. Посадила мама в піч Пиріжечки,

ясна річ. Олі, Петрикові й Вові

Пиріжечки вже готові.

         Ось ще пиріг я пильнувала,

         Та від кота не врятувала.

         А ще із печі п'ять

         Матусі слід виймать.

          Підрахуйте, не баріться,

          Пиріжки всі, як годиться.

(Хто з цим швиденько розбереться, одержить те, про що тут йдеться.)

(Відповідь: 9 пиріжків.)

2) На галяві три дубки,

І під кожним два грибки.

А осторонь, близ ялин,

Виростає ще один.

Відповісти хто б хотів,

Скільки всіх росте грибів?

(Відповідь: 7 грибів.)

Учитель схвалює вміння дітей добре лічити. Двоє учнів, тримаючись за руки, виконують куплет пісні на музику В. Шаїнського «Дважды два — четыре»

 

 

Два та два чотири, два та два чотири,

З додаванням ми з тобою в мирі.

 Два та два чотири, два та два чотири,

 А не три, а не п'ять це всім варто знать!

 

Учитель. Що два та два чотири, це вже напевно знають всі. А чи знаєте ви, яке число слід додати до 5, щоб одержати 7?

За допомогою карток, що виставляються на набірному полотні, учитель ставить дітям кілька аналогічних запитань.

Двоє учнів після того, як вчитель сформулює запитання, співають на музику пісні В. Шаїнського «Чому вчать у школі»

Як доданок віднайти,

Знаю я, і знаєш ти.

 Знаєм, знаєм, знаєм, знаєм

Знаєм, знаєм!

Що від суми віднімать,

 Без помилок рахувать,

 Знаєм, знаєм, знаєм, знаєм

Знаєм, знаєм!

 

Учитель вислуховує відповіді учнів на поставлені запитання, схвалює їхню роботу, говорить про те, що знати математику це дуже добре і вкрай необхідно.

1 -й учень

Як добре вміти рахувати!

 Можна задачу розв'язати.

2-й учень

Сходити в магазин,

Пишаючись своєю вдачею.

3-й учень

При цьому ще й

Не помилитися зі здачею.

(Підраховує копійки на своїй долоні.)

Учитель пропонує задачі про покупки.

 1) Мама купила Оленці 4 стрічки рожевого і білого кольору. Рожевих стрічок було більше, ніж білих. Скільки стрічок кожного кольору купила мама? (З рожеві і 1 білу стрічку)

2) Дівчинка купила лінійку та два альбоми і заплатила 5 гривень. Хлопчик купив лінійку та три альбоми і заплатив 8 гривень. Скільки коштує альбом? Скільки коштує лінійка? (Альбом коштує 3 гривні, лінійка 2 гривні.)

3) Даринка і Марійка купили 10 повітряних кульок. Даринка купила на 4 кульки більше, ніж Марійка. Скільки кульок купила кожна дівчинка? (Марійка купила 3, а Даринка — 7 кульок.)

4) У Тарасика є монети вартістю 1 к., 2 к. і 5 к. Він хоче купити цукерку за 10 к. Якими монетами Тарасик може заплатити за цукерку?

5) Сергійко купив 8 цукерок. Спочатку додав до них ще половину кількості куплених цукерок, а потім забрав половину тієї кількості цукерок, яка стала, щоб пригостити друзів. Скільки цукерок за­лишились у Сергійка? (Залишилось 6 цукерок.)

Оскільки пропоновані задачі не є стандартними, учитель допомагає учням зрозуміти умови і розв'язати їх, демонструє наочність, створює разом з учнями і зображає моделі до задач. Кількість задач, які слід запропонувати учням для розв'язання, також визначає вчитель.

Виходить Математика :

Математика - дуже серйозний предмет.

Як зацікавити ним? Ось у чому секрет: Д

оцільно завжди, скориставшись нагодою,

 Задачу зв'язати з якоюсь пригодою.

А можна як загадку певну подати                                                                                              Чи дещо цікаве у ній відшукати.                                                                                            Кілька веселих задачок, до речі,                                                                                                                    Я пропоную любій малечі.

ВЕСЕЛІ ЗАДАЧІ

Ой у Лиски, Лиски

Гарний двір

Та чотири доньки

На вибір

Ще й один синок

Скільки всіх діток ? (4 + 1 = 5 )

 

На яворі високім Телесик сидить

Зграя гусей диких до нього летить

Троє попереду та поззаду шість

Скільки в зграї  їх. Скоріше скажіть ? ( 3+ 6 = 9 )

 

Якось ввечері птахи

Пролітали повз дахи:

Голуб, щука, дві синиці,

Ґави дві і три плотвиці.

Поміркуйте, як ведеться,

Про скількох птахів ідеться? (5 птахів)

 

У бабусі у дворі

Є і кури, і кролі.

24 ноги, 10 голів.

Скільки курей і скільки кролів? (1 курка і 2 кролі)    (Л. Сухарева)

 

 4-й учень (звертаючись до Математики)

Математико, стривай-но,

Свій секрет розкрий негайно!

Справді, друзі ми чи ні?

 Висповідайся мені!

5-й учень

Ми з тобою подружили,

 Всі тебе вже полюбили,

 А успішність різну маєм.

Може, ми чогось не знаєм?

Математика

Мій секрет — скоріш порада,

Поділитися ним рада.

Щоб успішність вам підняти,

Треба добре працювати.

На уроці пильним бути —

Все новеньке бачить, чути.

Самостійність виявляти,

Та ще й творчість проявляти.

Розум треба розвивати —

Безліч вправ-задач рішати.

І тоді, кінець кінцем,

Буде кожен молодцем!

 

6 учень

Щиро вдячні Вам на слові,

 Виконати все готові

І докласти всіх зусиль,

Щоб лунало звідусіль...

В с і (разом) і  1 ведучий

Математиці — слава й хвала!

Вона вміння й знання нам дала!

Цю цікаву й важливу науку

 Будемо вчити, тож дай, друже, руку!

Беруться за руки.

2 ведучий

Опануємо різні секрети,

 Побудуємо згодом ракети.

 

(Помічники ведучих показують паперові макети ракет, укладені з геометричних фігур.)

3 ведучий

Сконструюємо вдалі машини,

 Щоб самі будували і шили.

( Помічники ведучих показують паперові макети роботів, укладені геометричних фігур.)

1 й ведучий

Доведеться чимало зробити —

Збудувати, старе оновити.

(Помічники ведучих демонструють проекти-аплікації.)

5 й ведучий

І можливість свою не проґавити

Україну у світі прославити!

Всі учасники свята разом виконують «Пісню допитливих» П. Майбороди

на слова М. Сома

doc
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
1 березня 2018
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку