«Учитель — це людина, яка може зробити важкі речі легкими»
Ральф Емерсон
Державними стандартами початкової загальної освіти визначено: «Протягом навчання у початковій школі учні повинні оволодіти ключовими компетентностями, які передбачають їх особистісно-соціальний та інтелектуальний розвиток, формуються на міжпредметній основі та є інтегрованим результатом предметних і міжпредметних компетенцій». Тому особливого значення набуває якісна організація навчального процесу.
Інтерактивне навчання дозволяє розв'язати одразу кілька завдань: розвиває комунікативні вміння й навички, допомагає встановленню емоційних контактів між учасниками процесу, забезпечує виховне завдання, оскільки змушує працювати в команді, прислухатися до думки кожного.
У сучасному суспільстві джерелом знань може виступати не тільки вчитель, а й комп'ютер, телевізор, відео. Учні повинні вміти осмислювати отриману інформацію, трактувати її, застосовувати в конкретних умовах; водночас думати, розуміти суть речей, вміти висловити думку.
Використовую спочатку прості інтерактивні технології: — роботу в парах; — роботу в малих групах; — “мозковий штурм» тощо.
Досвід подібної роботи показує, що такі заняття проходять цікаво, продуктивно, знімають закомплексованість в учнів з різним рівнем навчальних досягнень. Головне, що настає розвиток творчих здібностей учнів, пізнавальних інтересів, значно зростає ефективність уроків читання, у них виникає бажання читати художню, наукову літературу, дитячі газети і журнали.
Крім традиційних методів навчання, набули популярності інтерактивні методи навчання. Такі методи використовуються для тренування та розвитку творчого мислення учнів, формування в них відповідних практичних умінь та навичок. Вони стимулюють і підвищують інтерес до занять, активізують та загострюють сприймання навчального матеріалу.
Дітям подобаються нетрадиційні уроки: уроки-змагання, уроки типу КВК, театралізовані уроки, уроки з груповими формами роботи, уроки, уроки-конкурси, уроки-тренінги.
Найголовнішим завданням на кожному уроці є активізація пізнавальної діяльності. Тому щоразу, обдумуючи урок, намагаюсь спочатку розв’язати принципове завдання, як найдоцільніше організувати передачу нового матеріалу – повідомлення, евристична бесіда, відкриття, роздум, розв’язання проблеми, мозковий штурм, самостійна робота та ін.
З метою активізації пізнавальної діяльності, елементи інтерактивних технологій використовую у своїй роботі. Вони мають багато переваг:
У молодших школярів формуєю розгорнуту навчальна діяльність шляхом оволодіння організаційними, логіко - мовленнєвими, пізнавальними і контрольно-оцінними уміннями і навичками, особистий досвід культури поведінки в соціальному та природному оточенні, співпраці у різних видах діяльності.
Центральний ліцей
Шевченківської сільської ради
Миколаївського району
Миколаївської області
Формування в учнів початкових класів умінь і навичок для розвитку самостійності шляхом використання інтерактивних методів
Гайчева Лариса Анатоліївна
Вчитель початкових класів
Спеціаліст вищої категорії
« Старший вчитель»
2024р.