ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ДОЛИНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ
ДОЛИНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ»
Матеріали проведення
короткотермінового інтегрованого
STЕM-ART-проекту
«ВІСНИКИ ВЕСНИ-ПЕРВОЦВІТИ»
Підготували і провели
керівники гуртків: Білик О. В., Гетманець Д.В.,
Кобис О.А., Попович В.Л., Рєзніченко О.Є.
м. Долинська
березень, 2018
Актуальність проекту. Ще кружляють заметілі та лежить сніг. А на прогалинах уже біліють голівки підсніжників — перших вісників весни. Пригріта сонцем земля вкривається зеленню і вогниками ніжних первоцвітів. На галявинах виділяються своєю чарівністю блакитні проліски, яскраво-жовтий чистяк, золотисті монетки мати-й-мачухи, різнокольорові медунки, ніжні зонтики гусячої цибульки, фіолетові оченята фіалок, волохаті й прекрасні фіолетові квіти сон-трави, маленькі жовті дзвіночки на бархатистому стеблі первоцвітів, ароматні й дуже привабливі дзвіночки конвалій, купини.
Напевно, немає людини, яка б була байдужою до краси весняних квітів. Усі у захваті від їх скромності, тендітної ніжності, вишуканої гордості. А скільки чарівності вклала природа в ці дивовижні рослини. Багато з них приносять користь не тільки природі, а й людині. Вони є лікарськими рослинами.
Щороку ці рослини все рідше зустрічаються в наших лісах та луках. Тому потрібно завжди піклуватися про те, щоб наша природа не збідніла, щоб не зникали квіти і трави, дерева і кущі.
Не слід нищити природу навколо себе. Не рвіть без потреби квітів і трав. Говоріть про це друзям, меншим братикам та сестричкам, знайомим, сусідам, рідним. А щоб оберігати весняні квіти, потрібно самим добре знати первоцвіти.
Тому потрібно разом дбати про збереження і примноження перших вісників весни.
Анотація. Дана розробка представлена у вигляді короткотермінового проекту на тему: «Вісники весни-первоцвіти». В основі проекту лежить ключове питання: «Чому не можна зривати первоцвіти?». Відповідаючи на дане питання, у вихованців формується ціннісне ставлення до природи, виховується естетичне сприйняття світу. Дану розробку можна використати для вихованців гуртків еколого-натуралістичного та декоративно-ужиткового напрямку під час вивчення тем про збереження первоцвітів та їх виготовлення.
Вид проекту: інформаційно - творчий.
Ключове питання. Чому не можна зривати первоцвіти?
Мета проекту: розширювати й уточнювати знання вихованців про природу рідного краю, про весняні первоцвіти, про їх значення в житті людини; розвивати інформаційні, комунікативні та творчі компетентності; виховувати бажання оберігати довкілля, не завдавати йому шкоди, не знищувати рослини, занесені до Червоної книги України. Сприяти розвитку індивідуальних творчих здібностей, інтересу дітей до знань, вміння застосовувати набуті навички на практиці, вміння співпрацювати, виконувати та презентувати творче завдання. Виховувати ціннісне ставлення до природи, до рідного краю, екологічну культуру, віру в свої можливості.
Очікувані результати.
Уміння використовувати комп’ютер, науково-пізнавальну літературу для пошуку і обробки інформації, виготовляти штучні квіти-первоцвіти.
Стимулювати самостійність вихованців, продуктивне мислення.
Розвиток активної, успішної, творчої особистості.
Виявлення ціннісного ставлення до природи, прагнення внести власний внесок у її збереження.
Виготовлення первоцвітів своїми руками.
Випуск буклету.
Тривалість: короткотерміновий (два заняття).
Учасники: керівники гуртків – Білик О. В., Гетманець Д.В., Кобис О.А., Попович В.Л., Рєзніченко О.Є., вихованці, батьки.
Форма проведення: заняття гуртка.
Кінцевий продукт: буклет «Не зривай первоцвіт!».
Обладнання: малюнки, фотоматеріали, мультимедійні засоби, відеофільм «Первоцвіти України», фотоматеріали, повідомлення про первоцвіти, квіти, зроблені власноруч.
Етапи проекту
І етап. Організація проекту.
Визначення теми, мети проекту, вид проекту та його тривалість.
ІІ етап. Планування проектної діяльності.
1. Ознайомлення вихованців із загальною темою і провідною проблемою.
2. Творчо-пошукова робота.
Упродовж заняття вихованці разом з керівниками гуртків збирають інформацію про первоцвіти свого регіону та висувають пропозиції щодо завдання їх збереження .
3. Формування груп для проведення роботи.
Вихованці об’єднуються в групи:
група 1 «Фотокореспонденти» (знаходять світлини первоцвітів своєї місцевості для створення фото колажу виготовляють фото буклет на захист весняних квітів, організовують виставку декоративних робіт) керівник групи Гетманець Д.В.;
група 2 « Науковці» (знаходять інформацію про первоцвіти, які занесені до Червоної книги України в Інтернеті, енциклопедіях, довідниках ) керівник групи Білик О.В.;
група 3 «Рукотвори» (виготовляють первоцвіти із штучних матеріалів власноруч), керівники групи Кобис О.А., Попович В.Л., Рєзніченко О.Є.
ІІІ етап. Реалізація проекту.
1. Загальні збори учасників проекту.
2. Оголошення теми та мети проекту.
3. Розподіл учасників для роботи у творчих групах.
4. Робота в групах.
5. Представлення робіт.
IV. етап. Підсумок роботи над проектом: виготовлення буклету.