Буклет "Вправи для розвитку читацьких навичок" (для учнів 3 класу).

Про матеріал

Навчити дітей читати - одне з найважливіших завдань школи. Тому формування читацької компетентності є дуже важливим. Саме тому я пропоную добірку вправ для розвитку читацьких навичок третьокласників. Адже пам ять людини має таку властивість, як забування. А можливо, дана добірка стане у нагоді вчителю, який тільки починає свій педагогічний шлях.

Перегляд файлу

http://svitppt.com.ua/images/33/32721/960/img1.jpg   Навчити дітей добре читати – одне з найважливіших завдань школи. В.О. Сухомлинський зазначав, що без високої культури читання немає ні школи, ні справжньої розумової праці, що погане читання – ніби брудне вікно, крізь яке нічого не видно.

   Сучасна дитина легше «співпрацює» з комп’ютером, аніж із буквами. Та все ж навички читання не втрачають актуальності, адже досі більшість інформації в інтернеті або текстова, або супроводжувана текстом. Читання є однією з передумов успішної адаптації молодшого школяра і в навчальному закладі, і в суспільстві загалом. Тому в сучасних умовах освіти досить актуальним є формування і  розвиток читацької компетентності, розвиток читацьких навичок тощо.

      Читацька компетентність - це не лише навичка власне читання, а уміння та навички, знання й цінності, завдяки яким людина може шукати інформацію для вирішення пізнавальних завдань.http://svitppt.com.ua/images/33/32721/770/img4.jpg   Сформована читацька компетентність – це крок до морального, інтелектуального, фізичного самовдосконалення, що спонукає до самоосвіти, саморозвитку та самомотивації читання. Для розвитку читацьких компетенцій сензитивним є саме молодший шкільний вік Якщо інтерес до читання не сформовано в початковій школі, це негативно вплине на подальше навчання та розвиток. Формування читацької компетентності реалізується саме через розвиток читацьких навичок учнів. http://www.pedrada.com.ua/images/articles/1192/Formujemo_chytatsku_kompetentnist_Pedrada.jpg Саме тому ми пропонуємо наступні вправи.

Вправи  для розвитку читацьких навичок третьокласників:

1) прочитати текст у темпі «Швидкого поїзда»;

2)  прочитати спочатку уважно і повільно, а потім швидше і голосніше;

3) «Розплутати клубок», скласти скоромовку;

4)  промовити поданий текст в трьох темпах: повільно і тихо, голосніше і швидше, швидко і голосно;

5) гра «Комп'ютер». Учитель читає скоромовку, а учні слухають і запам'ятовують;

6) гра «Чистомовку в риму вимовляй та слова додавай»;

 7) чітко, розмірено, але без помилок і зупинок прочитати 20 слів;

8) прочитати швидко, не зупиняючись, якомога більше слів на одному видиху;

9) читати повільно, «співаючи» («Колобок іде по стежці»), читати швидко, «утікаючи» («Колобок тікає від вовка»);

10) читання за встановлений час;

 11) читати мовчки, думати, про кого читаєте. Читати ще раз мовчки, уголос називати птахів (тварин, риб,...);

12) читати швидко, збільшуючи темп;

13) прочитати слова. Сказати, яке з прочитаних слів зустрілося двічі;

14) гра «Прочитати швидко слова». Назвати слово, яке відрізняється від інших однією чи двома буквами;

15) гра «Заховались слова», знайти їх. Правильно прочитати в різних темпах (повільно, швидко):

АВЗАРТ (азарт, ваза, завтра);

РАГБ (граб), СДЬОГІНО (сьогодні), НЯСЕ (ясен);

ИСНИЦЯ (синиця), ОВКВ (вовк), ЧОРВД (вчора);

16) дописати 3 (три) словом до таких словосполучень: 3 (вога), 3 (тон), 3 (мати), 3 (бука), 3 (фон). Прочитати у різних темпах;

17) читання деформованих слів;

18) замінити одну букву в словах і утворити нові: дуб - зуб - куб; гірка - нірка - зірка - дірка – сірка;

19) додати букву і прочитати слова: кі....(т); лис...(т); с...м(о); с...м(а);

20) читати, доповнюючи склади:

мали —... воро — ... лопа — ...

кали —... коро—... лози —...;

21) прочитати слова та поділити їх на дві колонки: ПИЛИП ДІД РАК РИС ПІП БІБ ПОТОП РІК ДІЛ СОРТ СЕРП ШРАМ ОКО КОРОК ЗАРАЗ ШАЛАШ;

22) загадки - «метаграми»:

Без «т» — коли вода кипить,

Я вгору піднімаюся.

А з «т» — у школі всяк сидить

За мною і навчається. (Пара - парта).

З «п» — на лобі виступає,

З «к» — він мишку упіймає. (Піт — кіт);

23) ребуси:

с 3 бок                100 ля                  пі 2 л             

(стрибок)          (столяр)            (підвал)           

ко + осел (колесо);

34) переставити букви місцями і прочитати слова:

54312 45123

СОСНА НАСОС

35) прочитати зашифровку:

- Діти, уважно розгляньте зашифровку. Які літери ви бачите? (П, л, и, к, а).

- Поміркуйте, яке слово тут зашифроване? (Пилка, липка).

Колективно з'ясовується значення слова, уводиться дане слово в речення;

36) вправа «Губи»;

37) «Блискавка»;

38) «Віконце»;

39)  «Стоп – вперед!»;

40) «Буксир»;

41) «Таблиці – чарівниці»;

42) «Частковий пропуск голосних (іменники,  прикметники, дієслова)»;

43) «Відтвори закінчення»;

44) «Зміни закінчення»;

45) «Прочитай слова,  переставляючи склади»;

46) «Веселі читалочки»;

47)  «Читалочки  - зєдналочки» ;

48) «Читалочки – складалочки»;

49)  «Чарівні квадрати»;

50) «Сходи – читалочки»;

51) «Ланцюжки»;

52) «Піжмурки»;

53) «Цікаві читалочки»;

54)  «Читалочки - загадки»;

55)  «Що не так?»;

56) «Лабіринти  - читалочки»;

57)  «Буквоспринт» тощо.

 

http://i.io.ua/img_su/large/0009/01/00090157_n1.jpg

Путивльська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №2 ім. Г.Я. Базими

 

 

 

http://svitppt.com.ua/images/22/21498/960/img1.jpg 3 клас

 

 

Підготувала вчитель:

Качур О.О.

 

 

Путивль-2017

 

 

docx
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
3499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку