Урок з літературного читання складений з використанням інтерактивних технологій. Цим конспектом можуть скористатись учителі початкових класів. Урок -нестандартний. Діти люблять працювати на таких уроках так як вони проходять у цікавій формі.
Тема: «Казка про рибака та рибку» О.С.Пушкін ,переклад Н.Забіли.
Мета:продовжувати роботу над казкою, удосконалювати навички правильного, виразного та усвідомленого читання, розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння аналізувати характери героїв, доводити свою думку, виховувати потребу вироблення позитивних якостей характеру для успішного існування в соціумі.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мовленнєва розминка
1.Вдихніть повітря через ніс, видихніть через рот, склавши рот трубочкою.
2. Подміть на кульбабку.
3. Задміть свічки на торті.
4. Позлизуйте варення з губ.
ІІІ.Перевірка домашнього завдання.
-Чи подобається вам, діти, читати казки ?
- З якою казкою ми познайомились на минулому уроці?
- Ви вдома попрацювали з казкою, тому зараз перевіримо, як ви її запам'ятали?
1. Вибіркове читання.
- Де жили старий та стара?
- З чим прийшов перший раз невід?
- Який димар був на новій хаті старої?
- Які ворота були в новій хаті?
- В чому стояла стара дворянка на ганку?
- Що зробила баба в гніві, коли захотіла стати царицею?
- Що тримає стража цариці за плечима?
- Що їла , сидячи за столом, стара цариця?
- Куди стара дворянка відправила діда працювати?
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми ще раз простежимо за сюжетом і поговоримо про головних героїв казки.
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
1. Секрети казкового жанру.
( Робота в парах)
На дошці прикріплені різнокольорові вивіски з написами :
Чарівність Час і простір
Повтори Щасливий (нещасливий) кінець
У дітей на партах лежить відповідного кольору прямокутник. За кольором, поданим на дошці, учні знаходять завдання , підкреслюють в тексті речення, що розкривають зміст теми.
(Перевірка роботи в парах).
2. Характеристика дійових осіб
- На кожному уроці ви справжні майстри слова, які працюють зі словесним матеріалом. Сьогодні ми візьмемо інший матеріал - тканину.
-Перед вами на парті лежать папірці зі шматочками тканини. Доторкніться пальчиками до них і пофантазуйте, яка з тканин на дотик підійде до характера наших головних героїв: діда, баби, рибки. І чому?
( На дошці вивішені малюнки головних героїв .Учні вибирають слова, що характеризують їх і розміщують під малюнками).
Дід Баба Рибка
добрий зла спокійна
терплячий жадібна вихована
безвольний груба щедра
смиренний вимоглива
ввічливий ненавистна
безхарактерний сварлива
невдячна
3.Читання в особах. (Акторські здібності дітей. Передати характер героїв театралізованою грою)
«Диктор телебачення»
3 учні читатимуть уривок казки в особах. Решта учнів виступатимуть в ролі «президентів телекомпаній», які обиратимуть собі дикторів на канал. Свій вибір «президенти» пояснюють.
4.Зв'язок із сучасністю.
- А як ви, діти, думаєте чому цю казку читаємо ми, люди, які живемо в 21 сторіччі?
Адже ця казка ,написана 183 роки тому.
Перегляд уривка з ТСН про 12-річного хлопчика, який пожертвував 1300 гривень на придбання бронежилета воїнам АТО.
(Обговорення учнями сюжету у вигляді полілогу).
-Які прислів’я можна підібрати до нашої казки?
5. Коло думок.
- Давайте пограємо у гру « А якби…»
-А якби баба була не жадібна?
- А якби дід мав свою думку?
- А якби дід з бабою жили багато?
VІ. Підсумок уроку
Діти прикріплюють сонечка на шкалу самооцінки.
Урок
|
|||
|
|||
|