Конспект уроку навчання грамоти по темі:
Буква «ю», позначення нею
звуків [йу].
Опрацювання
вірша Л. Українки
«Пісенька весняної води».
Правопис малої букви «ю».
Підготувала:
Нікітенко Інга Владиславівна
вчитель початкових класів
Старицької ЗОШ I ступеня с. Старичі
Яворівського району
Ключеві компетентності:
навчально – організаційні вміння і навички:
-
дотримується правильної постави під час читання і письма;
-
співпрацює у парі;
загальномовленнєві вміння і навички:
-
говорить у помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу;
-
зосереджено слухає вчителя, відповідає на питання;
контрольно-оцінні вміння:
-
оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
-
інформаційно – комунікативна:
-
знаходить у тексті конкретні відомості;
-
загальнокультурна:
-
дотримується правил поведінки на уроці;
-
здоров’язбережувальна:
-
розвиває наполегливість та працьовитість;
-
соціальна:
-
уміє підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками.
Предметні компетентності:
Початковий рівень
-
визначає у тексті скоромовки звук, який повторюється найчастіше;
-
визначає слова з буквою «ю» за малюнком;
-
визначає позицію звука [ йу] у словах;
-
знає та називає елементи букви « ю».
Середній рівень
-
порівнює друковану і писану, малу й велику букви « ю»;
-
наводить приклади слів з буквою «ю»;
-
відповідає на запитання за змістом прочитаного тексту.
Достатній рівень
-
виконує практичні вправи для правильної артикуляції звука[ йу];
-
пише малу букву «ю», склади, слова з нею;
-
віднов списує з друкованого тексту;
-
робить звукову модель слова.
Високий рівень
-
читає текст цілими словами;
-
співставляє звукову модель слова та малюнок;
-
висловлює оцінні судження щодо власної роботи на уроці;
-
будує зв’язні висловлювання за ілюстрацією.
ПЛАН УРОКУ
-
Перевірка готовності учнів до уроку.
-
Читання учнями скоромовки з дошки. Визначення у тексті скоромовки букви, яка часто повторюється. (Додаток 1)
-
Наведення власних прикладів слів із буквою «ю» на початку слова, складу.
-
Звуко-буквений аналіз слів. Робота в групах. (Додаток 2).
-
Ознайомлення з друкованими і рукописними літерами «ю» за таблицями та їх порівняння. (Додаток 3).
-
Написання малої літери «ю»:
а) «письмо в повітрі»;
б) письмо в зошиті з друкованою основою;
-
Читання і списування складів і речень з літерою «ю». Ігрова ситуація «Читалочки-з’єдналочки». (Додаток 4).
-
Читання приказки і пояснення її значення. (Додаток 5).
-
Читання слів з буквою «ю». Вправи на розширення кута зору.
(Додаток 6).
-
Робота над текстом «Пісенька весняної води»:
– читання тексту вчителем: («Буквар» с.114);
-
вправляння у виразному читанні;
-
вибіркове читання;
-
читання мовчазне;
-
перевірка сприймання прочитаного (робота в парах);
-
читання учнями вголос.
-
Складання розповіді за малюнком і текстом букваря.
-
Співставлення звукових моделей слів та їх малюнкових зображень.
-
Артикуляційна зарядка. Промовляння чистомовки.
Вправи для розвитку фонематичного слуху. .
-
Відгадування загадок. Викладення звукових моделей слів
– відгадок. (Додаток 7).
-
Висловлення оцінних суджень учнів щодо власної
роботи на уроці;
-
Підведення підсумків уроку вчителем.
Додаток 1
-
Прочитайте скоромовку і скажіть, який приголосний звук у ній часто повторюється:
Юрасик і Юля
Їли юшку з в’юна.
Додаток 2
- Відшукайте зображення тих предметів, які у своїй назві містять букву «ю».
- Викладіть фішками на парті звукові моделі цих слів.
Додаток 3
-Розгляньте друковану та рукописну букви «ю». Чим вони схожі між собою? Чим відрізняються?.
Ю ю Ю ю
Додаток 4
-
Ігрова ситуація «Читалочки-з’єдналочки».
-
Складіть і прочитайте склади, слова за променеподібними таблицями
Ю Р Ю шк ЛЮ приз
Н нг тю дина
Ш рм рюк лень
Х рб тю зак
сюр
Додаток 5
-
Склади і прочитай приказку із слів:
санчата, Любиш, і, возити, кататися, люби.
(Любиш кататися – люби і санчата возити!)
-
Пояснити її значення.
-
Запиши приказку в зошит.
Додаток 6
-
Дивлячись по черзі на одну з крапочок, намагайся прочитати слова:
Юр • та Юш • ка
Тю • лька Клю • чі
Тю • лень Рюк • зак
Юн • нати Тюль • пан
Ма • люю Гра • юся
Додаток 7
-
Розгляньте малюнки і звукові моделі слів;
-
З’єднайте лінією малюнок та звукову модель.
1. = – –
2. – = –
3. = = –
4. – = –