Буква «ю», позначення нею звуків [йу]. Опрацювання вірша Л. Українки «Пісенька весняної води». Правопис малої букви «ю».

Про матеріал
  • навчально – організаційні вміння і навички:
  • -дотримується правильної постави під час читання і письма;
  • -співпрацює у парі;
  • загальномовленнєві вміння і навички:

-говорить у помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу;

-зосереджено слухає вчителя, відповідає на питання;

контрольно-оцінні вміння:

  • -оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
  • -інформаційно – комунікативна:
  • -знаходить у тексті конкретні відомості;
  • -загальнокультурна:
  • -дотримується правил поведінки на уроці;
  • -здоров'язбережувальна:
  • -розвиває наполегливість та працьовитість;
  • -соціальна:
  • -уміє підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку навчання грамоти по темі:

Буква «ю», позначення нею

звуків [йу].

Опрацювання

вірша Л. Українки

 «Пісенька весняної води».

Правопис   малої букви «ю».

 

 

 

 

 

                                                                                                               Підготувала:                              

                                                                                  Нікітенко Інга Владиславівна

                                                                                       вчитель початкових класів

                                                                     Старицької ЗОШ I ступеня с. Старичі

                                                                                                 Яворівського району

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключеві компетентності:

 

  • вміння вчитися:

навчально – організаційні вміння і навички:

  • дотримується правильної постави під час читання і письма;
  • співпрацює у парі;

загальномовленнєві вміння і навички:

  • говорить у помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу;
  • зосереджено слухає вчителя, відповідає на питання;

           контрольно-оцінні вміння:

  • оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
  • інформаційно – комунікативна:
  • знаходить у тексті конкретні відомості;
  • загальнокультурна:
  • дотримується правил поведінки на уроці;
  • здоровязбережувальна:
  • розвиває  наполегливість  та працьовитість;
  • соціальна:
  • уміє підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками.

 

Предметні компетентності:

Початковий рівень

  • визначає у тексті скоромовки звук, який повторюється найчастіше;
  • визначає слова з буквою «ю» за малюнком;
  • визначає позицію звука [ йу] у словах;
  • знає та називає елементи букви « ю».

Середній рівень

  • порівнює друковану і писану, малу й велику  букви « ю»;
  • наводить приклади слів з буквою «ю»;
  • відповідає на запитання за змістом прочитаного тексту.

Достатній рівень

  • виконує практичні вправи для правильної артикуляції звука[ йу];
  • пише малу букву «ю», склади, слова з нею;
  • віднов списує з друкованого тексту;
  • робить звукову модель слова.

Високий рівень

  • читає текст цілими словами;
  • співставляє звукову модель слова та малюнок;
  • висловлює оцінні судження щодо власної роботи на уроці;
  • будує зв’язні висловлювання за ілюстрацією.

 

 

 

 

ПЛАН  УРОКУ

 

  1. Перевірка готовності учнів до уроку.
  2. Читання учнями скоромовки з дошки. Визначення у тексті скоромовки букви, яка часто повторюється.   (Додаток   1)
  3. Наведення власних прикладів слів із буквою «ю» на початку слова, складу.
  4. Звуко-буквений аналіз слів. Робота в групах. (Додаток 2).
  5. Ознайомлення з друкованими і рукописними літерами «ю» за таблицями та їх порівняння. (Додаток 3).
  6. Написання малої літери «ю»:

а)  «письмо в повітрі»;

б)  письмо в зошиті з друкованою основою;

  1. Читання і списування складів і речень з літерою «ю». Ігрова ситуація  «Читалочки-з’єдналочки».   (Додаток  4).
  2. Читання приказки і пояснення її значення. (Додаток 5).
  3. Читання слів з буквою «ю». Вправи на розширення кута зору.

 (Додаток 6).

  1. Робота над текстом «Пісенька весняної води»:

– читання тексту вчителем: («Буквар» с.114);

  •    вправляння у виразному читанні;
  •    вибіркове читання;
  •    читання мовчазне;
  •    перевірка сприймання прочитаного (робота в парах);
  •    читання учнями вголос.
  1. Складання розповіді за малюнком і текстом букваря.
  2. Співставлення звукових моделей слів та їх малюнкових зображень.
  3.         Артикуляційна зарядка. Промовляння чистомовки. 

        Вправи для розвитку фонематичного слуху. . 

  1.         Відгадування загадок. Викладення звукових моделей слів

         – відгадок. (Додаток 7).

  1.         Висловлення оцінних суджень учнів щодо власної

          роботи на уроці;

  1.         Підведення підсумків уроку вчителем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

  • Прочитайте скоромовку і скажіть, який приголосний звук у ній часто повторюється:

Юрасик і Юля

Їли юшку з в’юна.

 

Додаток 2

- Відшукайте зображення тих предметів, які у своїй назві містять букву «ю».

- Викладіть фішками на парті звукові моделі цих слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

-Розгляньте друковану та рукописну букви «ю». Чим вони схожі між собою? Чим відрізняються?.

Ю    ю             Ю    ю

 

 

 

                                                                                                       Додаток 4

  • Ігрова ситуація «Читалочки-з’єдналочки». 
  • Складіть і прочитайте склади, слова за променеподібними таблицями

Ю             Р                          Ю                шк             ЛЮ            приз

                Н                                             нг                 тю             дина                      

           Ш                                        рм                       рюк              лень

Х                                       рб                                     тю             зак

                                                                                   сюр  

 

 

Додаток  5

  • Склади і прочитай приказку із слів:

санчата, Любиш,  і, возити, кататися, люби.

(Любиш кататися – люби і санчата возити!)

  • Пояснити її значення.
  • Запиши приказку в зошит.

 

 

Додаток  6

  • Дивлячись по черзі на одну з крапочок, намагайся прочитати слова:

                      Юр    та                                            Юш • ка

                    Тю          лька                                  Клю        чі

                 Тю                лень                             Рюк             зак

             Юн                       нати                      Тюль                пан

          Ма                              люю                  Гра                       юся

 

 

 

 

 

                                                                                                       Додаток 7

  • Розгляньте малюнки і звукові моделі слів;
  • З’єднайте  лінією малюнок та звукову модель.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  =                           

 

2.     =                                     

                                                         3.  =        =                 

                         4.         =         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку