Урок,Закріплення знань про звук [ ж], букви Ж,ж ( же). Опрацювання народної казки ,,Лисичка і Журавель”

Про матеріал

закріплювати вміння читати слова, речення з вивченими буквами;

-формувати навички читання вголос;

-розвивати зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів;

-виховувати любов до тварин.

Перегляд файлу

Тема:  Закріплення знань про звук [ ж], букви Ж,ж ( же). Опрацювання народної казки ,,Лисичка і Журавель                                                           

Мета: - закріплювати вміння читати слова, речення з вивченими буквами;

  • формувати навички читання вголос;
  • розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів;
  • виховувати любов до тварин.

Обладнання: ілюстрації ,,Читалочки – з’єдналочки”, збірники українських                                    народних казок, картки з літерами і цифрами, ілюстрації                                                            журавля і лисиці, картки зі словами.

                                           Хід уроку:

  1. Організація початку уроку

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

 

  1. Актуалізація опорних знань
    1.           Читалочки – зєдналочки

ду

ді

ні  ж – ка

ло

сте

кру

 д         о     

    у к

р  і  ж  к  и        

     і   к

   л       а

 

   с

    т          а

      е     к

л  о  ж  к  а

     у      к

  р            а

к

 

  1.        Чистомовки

Жи – жи – жи!

Дзвеніла пилка,

Жу – жу – жу!

Бриніла бджілка!

 

  1.        Робота зі скоромовкою супроводжується вправами для рук ( скласти долоні і розводити пальці рук)

Жаба спала в жабуринні,

Жук – під кущиком ожини!

 

  1. Повідомлення учням теми і завдань уроку
  • Казки народилися в сиву давнину. Вони виникли значно раніше, ніж люди навчилися писати. Тому їх не могли записувати, а переказували один одному. Тому ці казки називаються народними. Видано багато збірок і деякі з них ви можете побачити на нашій книжковій виставці. Сьогодні ми ознайомимось з однією із українських казок, назву якої ви дізнаєтесь коли розгадаєте цей ребус.
  •  На дошці в один ряд виставлені картки з цифрами і літерами. Треба розставити літери по порядку.

 

А  А  А  И  И  У   Е Л  Л  С  Ч  К  Т  Ж   Р  В   Ь

7   9  13  2   4  11 15 1 16   3  5  6   8  10  12 14  7

(,,Лисичка та журавель)

  • Отже, яку казку ми сьогодні читаємо?(Лисичка та журавель)

 

  1. Сприймання і усвідомлення учнями фактичного матеріалу.
    1.        Мозковий штурм
  • Де живе журавель?
  • Що він їсть?
  • Де живе лисичка?
  • Якого кольору її хутро?
  • Чим харчується лисичка?
    1.  Розповідь учителя

Журавель – великий птах, що живе у Європі. Живуть у лісі, на болотах, озерах. Гнізда розташовані на сухому місці серед болота. В Україні приблизно 500 – 850 журавлів. Харчується жабами , комахами, ягодами, злаками.

  • Лисицю можна зустріти на території Європи, Америки, Африки. Лисиця водиться не лише в дикій природі, але й у містах. Серед їжі вживає плазунів, гризунів, свійських тварин, рослини.

 

  1. Словникова робота: (читає вчитель,читають усі хором,читають учні)

Подружилися        глечик

Розмазала              розгнівалася

Дрібненько

  1. . Первинне сприймання тексту
  • Зараз я вам прочитаю казку, а ви мене уважно слухаєте і слідкуйте за підручником. Після того, як ви  прослухаєте  казку, дайте відповідь на таке питання: що приготували господарі своїм гостям? (Вчитель читає казку)
  • Отже, що приготувала лисичка, а що приготував журавель?
  •  Про що в ній розповідається?
  • Як ви гадаєте, чим закінчилась казка?
  • А тепер послухайте чим насправді вона закінчилась?

 

  1. Бесіда
  • Хто головні герої казки?
  • Як подала обід Лисичка?
  • А як подав обід Журавлик?
  • Чим закінчилась їхня дружба?

 

Фізхвилинка

Трава низенька – низенька.

Дерева високі – високі.

Вітер дерева колише – гойдає.

То направо, то наліво нахиляє.

То вгору, то назад.

То вниз нагинає.

Птахи летять – відлітають.

А учні тихенько за парти сідають.

 

  1. Осмислення знань, зв’язків і залежностей між елементами
    1. Читання казки ,,ланцюжком”
    2. Читання казки ,,потягом”
    3. Бесіда з елементами вибіркового читання
  • Знайдіть у тесті і прочитайте яким частуванням було у Лисички?
  • Прочитайте  як їла Лисичка?
    1. Читання казки ,,блискавкою” ( слова на картках: куме, Журавель, Лисичка)
    2. Читання казки ,,в особах”

 

 

 

 

  1. Узагальнення і систематизація знань.
    1. Інтерактивна вправа ,,Задай питання герою”

(Діти беруть інтерв’ю у героїв)

 

  1. Інтерактивна вправа ,,Асоціативний кущ”
  • За допомогою поданих слів виразити характер героїв.

Слова: нещирість, підступність, винахідливість, доброта, хитрість, улесливість, чемність, ввічливість.

 

Лисичка           Журавель

(нещирість  доброта

підступність  винахідливість

хитрість   чемність

улесливість  ввічливість)

 

  1. Підсумок уроку
  • Яку казку ми читали на сьогоднішньому уроці?
  • Про кого в ній розповідалось?
  • Хто вам найбільше сподобався в казці?
  • Чому?

 

 

doc
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку