14 травня о 18:00Вебінар: Закордонний досвід: принципи взаємодії батьків, вчителів та учнів у закладах освіти (на прикладі школи «Британніка», м. Будапешт)

Урок Звуки [ х ], [ х'], позначення їх буквою «ха» . Правопис малої букви « ха». Читання та правопис складів, слів та речень з нею.

Про матеріал
  • навчально – організаційні вміння і навички:
  • -організовує своє робоче місце;
  • -співпрацює у парі;
  • загальномовленнєві вміння і навички:

-зосереджено слухає вчителя, відповідає на запитання за відомою і вільною моделлю, зв'язно (трьома-чотирма реченнями) передає почуте, побачене;

контрольно-оцінні вміння:

  • -знаходить фактичну помилку під час зіставлення результатів власної роботи зі зразком і орієнтирами вчителя;
  • -інформаційно – комунікативна:
  • -підвишує рівень активності на уроці;
  • -загальнокультурна:
  • -дотримується правил поведінки на уроці;
  • -здоров'язбережувальна:
  • -розвиває наполегливість та працьовитість;
  • -соціальна:
  • -знає правила культури поведінки на уроці.
Перегляд файлу

 

 

Конспект уроку навчання грамоти по темі:

Звуки [ х ],  [ х'],   позначення  їх   буквою  «ха» .

Правопис малої букви « ха».

Читання та правопис складів, слів та речень з нею.

 

 

 

 

                                                                                                               Підготувала:                              

                                                                                  Нікітенко Інга Владиславівна

                                                                                       вчитель початкових класів

                                                                     Старицької ЗОШ I ступеня с. Старичі

                                                                                                 Яворівського району

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключеві компетентності:

 

  • вміння вчитися:

навчально – організаційні вміння і навички:

  • організовує своє робоче місце;
  • співпрацює у парі;

загальномовленнєві вміння і навички:

  • зосереджено слухає вчителя, відповідає на запитання за відомою і вільною моделлю, зв'язно (трьома-чотирма реченнями) передає почуте, побачене;

           контрольно-оцінні вміння:

  • знаходить фактичну помилку під час зіставлення результатів власної роботи зі зразком і орієнтирами вчителя;
  • інформаційно – комунікативна:
  • підвишує  рівень активності на уроці;
  • загальнокультурна:
  • дотримується правил поведінки на уроці;
  • здоровязбережувальна:
  • розвиває  наполегливість  та працьовитість;
  • соціальна:
  • знає  правила культури поведінки на уроці.

 

Предметні компетентності:

Початковий рівень

  • визначає у тексті вірша звук, який повторюється найчастіше;
  • виділяє звуки [ х ], [ х' ]  у словах.

Середній рівень

  • порівнює друковану і писану букви «ха»;
  • наводить приклади слів з буквою «ха» на позначення твердого і м’якого звука;
  • наводить приклади слів з буквою ,  « ха» за групами.

Достатній рівень

  • читає склади, слова, речення з вивченими буквами;
  • списує слова з друкованого тексту;
  • відновлює деформований текст;
  • робить звукову модель слова.

Високий рівень

  • читає текст цілими словами;
  • співставляє звукову модель слова та малюнок;
  • розподіляє слова на дві групи за питаннями хто? що?;
  • будує діалог на задану тему.

 

 

 

ПЛАН  УРОКУ

 

  1.        Перевірка готовності учнів до уроку.
  2.        Слухання учнями скоромовки з метою оголошення теми уроку.

      (Додаток 1)

  1.        Наведення власних прикладів з буквою «ха» на позначення

        твердого, або  м’якого звука.

  1.        Розпізнавання друкованої і рукописної літери , «ха» за таблицею

       (Додаток 2)

  1.        Написання малої букви «ха», слів з цією буквою:
  • письмо в повітрі;
  • письмо у зошиті з друкованою основою.
  1.        Читання складів, слів з літерою  «ха» . (Додаток 3)
  2.        Відновлення, читання списування  деформованого тексту

        (Додаток 4)

  1.        Співставлення звукових моделей слів та їх малюнкових

        зображень  (Додаток 5)

  1.        Розповідь учителя з елементами бесіди про хліб. (Додаток 6)
  2.   Розподіл слів на групи за питаннями хто?, що?. (Додаток 7)
  3.   Складання  діалогу між двома тваринками (на вибір). Робота в

        Парах    (Додаток 8)

  1.   Презентація діалогів (за бажанням).
  2.   Висловлювання оцінних суджень про свою роботу на уроці.

         Гра «Мікрофон».

  1.   Підведення підсумків уроку.

 

 

 

 

 

                                                                                                                  Додаток 1

  • Послухайте скоромовку;
  • Визначте, який звук зустрічається найчастіше.

 

СКОРОМОВКА

Ховрахи хотіли хліба.

Ховрахам давали рибу.

Ховрахи халви хотіли,

Та просити не уміли.

Хто нам може підказати,

Ще чого вони хотять?.

 

 

Додаток 2

  • Прочитайте склади за таблицями:

Таблиця 1

 

Х

а

о

у

и

і

е

ха

хо

ху

хи

хі

хе

 

Таблиця 2

 

 

а

о

у

и

і

е

ХВ

 

 

 

 

 

 

ХМ

 

 

 

 

 

 

ХЛ

 

 

 

 

 

 

ХТ

 

 

 

 

 

 

ХР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток  3

  • Розгляньте піраміду слів;
  • Дивлячись на крапочку, прочитайте слова.

                        Ру х                                              Х миз

                    Су         хі                                       Х        віст

               Глу                хі                              Хви            лі

              По                    хід                        Хви                лина

           Хі                           рург            Похму                    рий        

 

Додаток 4

  •  Розташуйте розрізані рядки вірша у правильній послідовності.
  •     Прочитайте відновлений текст.
  •    Запиши цей текст у робочий зошит.

 

ХОМ’ЯЧКОВІ    НУДНО   В   ЛІЖКУ,

 

ХТОСЬ   ХОЛОДНИМ   НАПОЇВ

 

ХОМ’ЯЧОК    НАШ   ЗАХВОРІВ 

 

ХОДИТЬ   В   ГОСТІ   СІРА   МИШКА.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                  Додаток 5

  • Розгляньте малюнки і звукові моделі слів;
  •  Встановіть відповідність між малюнками і звуковими моделями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

Б

 

В

 

 

 

1.   – =       

2.                   

3.          =     

 

 

 

 

                                                                                                                  Додаток 6

http://bibl.com.ua/pars_docs/refs/34/33892/33892_html_m2d390420.jpg

Послухайте прислівя:               Добром і хлібом хата багата

-Як ви розумієте це прислівя?

-Чому хліб – це багатство?- Паляниця...Хліб...Здавалося б, що ж тут такого - звичайний тобі пpодукт хаpчування. Але скільки для кожного з нас постає за цим звичайним словом! Неосяжне пшеничне поле, на якому мов пливе комбайн…, золотаве зеpно, що пеpеливається в натруджених долонях хлібоpоба…, духмяна паляниця на вишиваному pушнику, якою зустpічають гостей.

- «Хліб-сіль вам, добpі люди», - так говоpили здавна на Укpаїні. Ось вихо-дить, що хліб - це щось значно більше, вагоміше і дорожче .

Першим був не господь і не геній,
Пеpшим був - пpостий чоловік.
Він ходив по землі зеленій
І, між іншим, хлібину спік.
Та нехай над землею година
Чи негода лютує і pве -
Вічна мудpість пpостої людини
В паляниці звичайній живе .

- «Хліб на столі - миp у хаті», «Хліб - всьому голова», «Хліб та вода козацька їда» - скільки пpислів'їв та пpиказок склав наpод пpо хліб, пpо хлібоpобську пpацю, скільки чудових віpшів пpисвятили поети.
- Діти, а чи знаєте ви, хто такий хлібороб?

Хлібороб – це людина, яка працює в полі, вирощує хліб.
 

                                                                                                                  Додаток 7

  •  Прочитайте слова.
  • Розподіліть слова на дві групи за питаннями:

Хто?                                                         Що?

 

Ховрах,  хмарка,  хвіст, тхір,  хатка,  хірург, хом’як,  хліб

  • Спиши ці слова у два стопчика.

                                                                                                        Додаток 8

  • Розгляньте малюнки тварин, зображених на картці.
  • Обведіть одну тваринку, яка вам найбільше сподобалась.
  • Разом зі своїм товаришем по парті складіть розмову двох тваринок, яких ви обрали (робота в парах).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку