Тема. Букви Лл. Письмо малої букви л. Розвиток зв’язного мовлення: текст-опис.
Мета:
Формування предметних компетентностей:
- навчити учнів писати малу букву л, слова і склади з цією буквою;
- встановлювати відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами;
- вдосконалювати навички звукового аналізу слів;
- розвивати зв’язне мовлення учнів.
Формування ключових компетентностей:
комунікативної: формування культури усного та писемного мовлення, як засобу вільного спілкування та самовираження; уміння дотримуватись правил поведінки під час роботи в парі; готовність до публічного словесного представлення результату;
вміння вчитися: формування навичок готовності самостійно працювати з новим, доступним за складністю навчальним матеріалом;
соціальної: виховувати охайність, старанність, наполегливість;
здоров’язберігаючої: виховання в учнів особистісних якостей, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я;
соціальної: виховувати охайність та старанність при письмі, інтерес до природи.
Очікувані результати:
читає правильно та виразно вголос різні тексти залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];
розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];
добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиці, графіки, схеми) [2 МОВ 2-2.1-6];
визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
розрізняє головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5];
розрізняє різні види текстів (розповідь, опис) і пояснює їх призначення [2 МОВ 5-4.1-9];
аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1];
записує окремі слова, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4];
обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості — м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3];
малює або добирає ілюстрації до художнього тексту, створює аплікації. [2 МОВ 2-2.6-1].
Ресурси
Обладнання і матеріали |
Медіаресурси |
Планшети, картки, таблиці складів, предметні малюнки, фішки для зукової моделі, зразок написання букви, матеріали для гри « Склади слово» шаблони для аплікації, телевізор, м’яка іграшка лисиця.
|
Fox Dives Лисиця на полюванні https://www.youtube.com/watch?v=D2SoGHFM18I
Відео пісенька (для фізхвилинки) «Я лисичка, я сестричка" https://www.youtube.com/watch?v=AoYQaZaA10s
Тренажер для розчитування. Буква Л https://www.youtube.com/watch?v=KI9EMiV1Ops
Відео «Чому в лисиці найкращий хвіст» https://www.youtube.com/watch?v=9cjCL8bYGCI |
Хід уроку
I.Організація класу.
Створення емоційного настрою уроку.
Знову день почався , діти! Сьогодні в нас урок звичайний.
Всі зібрались на урок. Навчить багато нас чому,
То ж пора нам поспішати – Хай буде він для нас повчальний,
Кличе в подорож дзвінок! За це й подякуєм йому!
II.Актуалізація опорних знань учнів.
1) Розпочнемо наш урок з артикуляційної гімнастики.
Дихальні вправи:
вдих-видих (вдихаємо аромат троянди );
подути на кульбабку, щоб вона розлетілася;
Вправи для язика:
«поклацати» язиком як іде коник, як біжить.
2) Робота з таблицею складів
1 |
ЖА |
ЖА |
ЖУ |
ЖИ |
ЖІ |
ЖЕ |
2 |
ДА |
ДО |
ДУ |
ДИ |
ДІ |
ДЕ |
3 |
РА |
РО |
РУ |
РИ |
РІ |
ДЕ |
4 |
ТА |
ТО |
ТУ |
ТИ |
ТІ |
ТЕ |
5 |
ВА |
ВО |
ВУ |
ВИ |
ВІ |
ВЕ |
6 |
БА |
БО |
БУ |
БИ |
БІ |
БЕ |
7 |
ПРА |
ПРО |
ПРУ |
ПРИ |
ПРІ |
ПРЕ |
8 |
СКА |
СКО |
СКУ |
СКИ |
СКІ |
СКЕ |
9 |
КРА |
КРО |
КРУ |
КРИ |
КРІ |
КРЕ |
10 |
ЗНА |
ЗНО |
ЗНУ |
ЗНИ |
ЗНІ |
ЗНЕ |
11 |
ВСА |
ВСО |
ВСІ |
ВСИ |
ВСІ |
ВСЕ |
12 |
ШЛА |
ШЛО |
ШЛУ |
ШЛИ |
ШЛІ |
ШЛЕ |
13 |
СМА |
СМО |
СМУ |
СМИ |
СМІ |
СМЕ |
14 |
ВЖА |
ВЖО |
ВЖУ |
ВЖИ |
ВЖІ |
ВЖЕ |
15 |
ДІД |
КІТ |
РІК |
РАК |
МАК |
СІК |
16 |
САД |
ЖИР |
ДАР |
МИР |
НІС |
СИН |
17 |
ОСА |
ЕМУ |
НІЖ |
ГОЛ |
ВІЗ |
ЛОБ |
18 |
ЛОМ |
ПАР |
ЗІР |
СИР |
СОМ |
РИС |
3) Гра «Яку букву з’їла мишка?»
-Діти, мишка-буквоїдка останнім часом полюбляє їсти одну букву. Спробуйте прочитати слова. Якої букви бракує?(Букви ел)
_астівка _е_ека со_овей
-Як одним словом можна назвати ці слова? (Птахи)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
-А ви здогадуєтесь, яку букву ми будемо сьогодні писати?
-Так, діти, сьогодні ми будемо вчитись писати рядкову букву ел, поєднувати її з іншими буквами, писати слова, а також закріпимо вміння читати слова і текст, відповідати на запитання.
-Для чого нам потрібно вчитися писати та читати?
-Давайте пригадаємо все, що ми знаємо про літеру «ел»
( Тренажер для розчитування. Буква Л - відео )
ІV. Вивчення нового матеріалу
• Загадка
-До котика і мишки завітала гостя, а хто вона, дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку:
Хвостата, носата, руда і зубата.
Уміє хвостата нечутно ступати,
В курник залізати, тягнути курчата.
Як злодійку звати? (Лисиця)
- Так, на урок завітала лиска Аліска, яка буде спостерігати, як ми навчимося писати рядкову букву ел, чи вміємо гарно читати та відповідати на запитання. А ще вона принесла декілька цікавих завдань.
- Робота за підручником (с.14)
-
- Що відбувається на малюнку? Чому ви так думаєте?
- Кого ви бачите на малюнку? Як ви впізнали, що це лисиця?
- Як ви думаєте, чим живиться лисичка?
- Чи може бути таке в природі, щоб мишка пригощала лисичку сиром?
- Чим лисиця відрізняється від кота та мишенятка зовнішньо?
Назвіть перший звук у слові лисиця.
Якою буквою позначається цей звук?
На яке питання відповідає слово? (хто? що?)
• Звуковий аналіз слова «лис», «лисиця»
• Лисичка пропонує вам прочитати слова, які вона принесла для вас.
• Щоденні 5. Читання для себе.
Завдання для учня з ООП
• Що спільного ви помітили в словах? ( В усіх є буква ел)
Читаємо слова
1-2 стовпчик - учні самостійно з різною силою голосу від найтихішого промовляння до голосного.
Аналізуємо
Знайдіть і прочитайте по черзі один одному слово
за першим складом ле- ли- ла-ля
за «хвостиком» – ка -па
3 стовпчик – способом «Небо-кидок»
- Серед них є «зимові» слова? Яке слово «іграшкове»?
- Яке слово зайве? (бурулька-3 склади)
4 стовпчик – повторюючи за учителем
- Як можна назвати ці слова? Чому? (слова-родичі)
Робота в зошиті
• Демонстрація і порівняння друкованої і рукописної букви.
Питання
- Розгляньте малу букву л писану.
- З яких елементів складається ?
- Чи схожа на друковану?
- Які букви малі писані мають подібні елементи?
У складі малої букви л є плавний передній елемент і похила паличка з заокругленням унизу.
Починаємо писати близько до нижньої рядкової лінії перший елемент, заокруглюємо його, торкаючись рядкової, і ведемо праворуч угору до верхньої рядкової. Звідси, не відриваючи руки, ведемо похилу вниз до нижньої рядкової і заокруглюємо праворуч майже до середини рядка.
Пишемо під такт: «раз-і-два-і».
Письмо букви в повітрі
Письмо букви на руці
Письмо букви пальчиком на парті
• Робота з планшетом (Побудуйте друковану букву ел та напишіть писану)
• Знайдіть і обведіть літеру ел на малюнку (підготовча вправа)
- Письмо в зошиті.
Фізкультхвилинка «Лисичка-сесиричка»
• Робота над текстом
Передбачаємо те, про що будемо читати за малюнком та заголовком
Питання:
- Кого буде описувати цей текст?
- Що привертає вашу увагу найбільше у зовнішності лисички? Що її вирізняє від інших звірів?
o Хвіст (що можете сказати?)
o Колір хутра(?)
o Мордочка та вушка (?)
Працюємо з текстом
- Послухайте уважно текст і дасте відповідь на питання: «Навіщо лисиці такий хвіст?»
• Показове читання вчителем
- Навіщо лисиці такий хвіст?
- Чи збулись передбачення? Що здивувало?
-Про кого цей текст?
-Який хвіст у лисиці?
-Коли холодно, що робить лисичка?
-На кого вона полює?
-Чим може поласувати?
-Як ви думаєте, це текст-опис чи текст-розповідь? Чому?
-Який заголовок можна підібрати до тексту?
-Які казки ви читали про лисичку?
• Щоденні 5. Читання для друга.
Завдання для учня з ООП
• Читання тексту учнями вголос.
• Перегляд відео «Лисиця на полюванні»
Пишемо в зошиті
Написання складів в зошитах.
-Як буква л поєднується з іншими буквами?
ло та ла – середнє відривне з’єднання;
ол та лл – нижнє безвідривне з’єднання.
V Закріплення знань учнів.
- Лиска Аліска приготувала для вас цікаві завдання
1) Робота у парах
Гра «Склади слово»
2) Послухайте казку Івана Неходи «Чому в лисиці найкращий хвіст»
Аплікація «Лисячий хвіст»
Інструкція:
1) Виріжи хвости та об’єднай із господарями
2) Дай відповіді на питання: Чий хвіст відрізняється від лисиччиного?
• Вправа «Інтерв’ю»
-Що вам найбільше сподобалось?
- Що цікавого ви дізнались сьогодні на уроці?
• Зворотній зв'язок
-Оцініть наш урок - розмалюйте листочки:
-Хто на уроці працював із задоволенням- зеленим кольором.
-Хто на уроці допустив декілька помилок - жовтим.
-Хто на уроці багато помилявся, але дуже старався – червоним кольором.
- Лиска Аліска та я дякуємо всім за роботу! Ви молодці!