Букви Лл. Письмо малої букви л. Розвиток зв’язного мовлення: текст-опис.

Про матеріал
Букви Лл. Письмо малої букви л. Розвиток зв’язного мовлення: текст-опис.
Перегляд файлу

 

 Тема. Букви Лл. Письмо малої букви л. Розвиток зв’язного мовлення: текст-опис.

 

Мета:

Формування предметних компетентностей:

-         навчити учнів писати  малу  букву л, слова і склади з цією буквою;

-         встановлювати відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами;

-         вдосконалювати навички звукового аналізу слів;

-         розвивати зв’язне мовлення учнів. 

Формування ключових компетентностей:

комунікативної: формування культури усного та писемного мовлення, як засобу вільного спілкування та самовираження; уміння дотримуватись правил поведінки під час роботи в парі; готовність до публічного словесного представлення результату;

вміння вчитися:  формування навичок готовності самостійно працювати з новим, доступним за складністю навчальним матеріалом;

соціальної: виховувати охайність, старанність, наполегливість;

здоровязберігаючої: виховання в учнів особистісних якостей, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я;

соціальної: виховувати охайність та старанність при письмі, інтерес до природи.

 

 Очікувані результати:

читає правильно та виразно вголос різні тексти   залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];

розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];

добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиці, графіки, схеми) [2 МОВ 2-2.1-6];

визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];

розрізняє головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5];

розрізняє різні види текстів (розповідь, опис) і пояснює їх призначення [2 МОВ 5-4.1-9];

аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1];

записує окремі слова, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4];

обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості — м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3];

малює або добирає ілюстрації до художнього тексту, створює аплікації. [2 МОВ 2-2.6-1].

 

Ресурси

 Обладнання і матеріали

Медіаресурси

 Планшети,  картки, таблиці складів, предметні малюнки, фішки для зукової моделі, зразок написання букви, матеріали для гри « Склади слово» шаблони для аплікації, телевізор, м’яка іграшка лисиця.

 

Fox Dives Лисиця на полюванні https://www.youtube.com/watch?v=D2SoGHFM18I

 

Відео пісенька (для фізхвилинки)

«Я лисичка, я сестричка" https://www.youtube.com/watch?v=AoYQaZaA10s

 

Тренажер для розчитування. Буква Л

https://www.youtube.com/watch?v=KI9EMiV1Ops

 

Відео  «Чому в лисиці найкращий хвіст»

https://www.youtube.com/watch?v=9cjCL8bYGCI

 

Хід   уроку

I.Організація  класу.

Створення емоційного настрою уроку.

Знову день почався , діти!              Сьогодні в нас урок звичайний.

Всі зібрались на урок.                     Навчить багато нас чому,

То ж пора нам поспішати –            Хай буде він для нас повчальний,

Кличе в подорож дзвінок!              За це й подякуєм йому!

 

II.Актуалізація опорних знань учнів.

1) Розпочнемо наш урок з артикуляційної гімнастики.

              Дихальні вправи:

вдих-видих (вдихаємо аромат троянди );  

подути на кульбабку, щоб вона розлетілася;  

                 Вправи для язика:

«поклацати» язиком як іде коник, як біжить.

2) Робота з таблицею складів

1

ЖА

ЖА

ЖУ

ЖИ

ЖІ

ЖЕ

2

ДА

ДО

ДУ

ДИ

ДІ

ДЕ

3

РА

РО

РУ

РИ

РІ

ДЕ

4

ТА

ТО

ТУ

ТИ

ТІ

ТЕ

5

ВА

ВО

ВУ

ВИ

ВІ

ВЕ

6

БА

БО

БУ

БИ

БІ

БЕ

7

ПРА

ПРО

ПРУ

ПРИ

ПРІ

ПРЕ

8

СКА

СКО

СКУ

СКИ

СКІ

СКЕ

9

КРА

КРО

КРУ

КРИ

КРІ

КРЕ

10

ЗНА

ЗНО

ЗНУ

ЗНИ

ЗНІ

ЗНЕ

11

ВСА

ВСО

ВСІ

ВСИ

ВСІ

ВСЕ

12

ШЛА

ШЛО

ШЛУ

ШЛИ

ШЛІ

ШЛЕ

13

СМА

СМО

СМУ

СМИ

СМІ

СМЕ

14

ВЖА

ВЖО

ВЖУ

ВЖИ

ВЖІ

ВЖЕ

15

ДІД

КІТ

РІК

РАК

МАК

СІК

16

САД

ЖИР

ДАР

МИР

НІС

СИН

17

ОСА

ЕМУ

НІЖ

ГОЛ

ВІЗ

ЛОБ

18

ЛОМ

ПАР

ЗІР

СИР

СОМ

РИС

 

3) Гра «Яку букву з’їла мишка?»

-Діти, мишка-буквоїдка  останнім часом полюбляє їсти одну букву. Спробуйте прочитати слова. Якої букви бракує?(Букви ел)

_астівка                   _е_ека                  со_овей

   -Як одним словом можна назвати ці слова? (Птахи)

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

-А ви здогадуєтесь, яку букву ми будемо сьогодні писати?

-Так, діти, сьогодні ми будемо вчитись писати рядкову букву ел, поєднувати її з іншими буквами, писати слова, а також закріпимо вміння читати слова і текст, відповідати на запитання.

-Для чого нам потрібно вчитися писати та читати?

-Давайте пригадаємо все, що ми знаємо про літеру «ел»

( Тренажер для розчитування. Буква Л - відео )

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

         Загадка

-До котика і мишки завітала гостя, а хто вона, дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку:

Хвостата, носата, руда і зубата.

          Уміє хвостата нечутно ступати,

          В курник залізати, тягнути курчата.

          Як злодійку звати? (Лисиця)

 

-         Так, на урок завітала лиска Аліска, яка  буде спостерігати, як ми навчимося писати рядкову букву ел, чи вміємо гарно читати та відповідати на запитання. А ще вона принесла  декілька цікавих завдань.

-         Робота за підручником (с.14)

-        

- Що відбувається на малюнку? Чому ви так думаєте?

- Кого ви бачите на малюнку? Як ви впізнали, що це лисиця?

- Як ви думаєте, чим живиться лисичка?

- Чи може бути таке в природі, щоб мишка пригощала лисичку сиром?

- Чим лисиця відрізняється від кота та мишенятка зовнішньо?

Назвіть перший звук у слові лисиця.

Якою буквою позначається цей звук?

На яке питання відповідає слово? (хто? що?)

 

         Звуковий аналіз слова «лис», «лисиця» 

         Лисичка пропонує вам прочитати слова, які вона принесла для вас.

         Щоденні 5. Читання для себе.

Завдання для учня з ООП

Буква «Л» українського алфавіту – прописи для дітей – Розвиток дитини

         Що спільного ви помітили в словах? ( В усіх є буква ел)

Читаємо слова

1-2 стовпчик - учні самостійно з різною силою голосу від найтихішого промовляння до голосного.

Аналізуємо

Знайдіть і прочитайте по черзі один одному слово

 за першим складом ле- ли- ла-ля

 за «хвостиком» – ка -па

3 стовпчик –  способом «Небо-кидок»

- Серед них є «зимові» слова? Яке слово «іграшкове»?

- Яке слово зайве? (бурулька-3 склади)

4 стовпчик – повторюючи за учителем

- Як можна назвати ці слова? Чому? (слова-родичі)

 

 Робота в зошиті

         Демонстрація і порівняння друкованої і рукописної букви.

Питання

- Розгляньте малу букву л писану.

- З яких елементів складається ?

- Чи схожа на друковану?

- Які букви малі писані мають подібні елементи?

 

  1. Пояснення написання рядкової букви  л.

У складі малої букви л є плавний передній елемент і похила паличка з заокругленням унизу.

Починаємо писати близько до нижньої рядкової лінії перший елемент, заокруглюємо його, торкаючись рядкової, і ведемо праворуч угору до верхньої рядкової. Звідси, не відриваючи руки, ведемо похилу вниз до нижньої рядкової і заокруглюємо праворуч майже до середини рядка.

Пишемо під такт: «раз-і-два-і».

 

Письмо букви в повітрі

Письмо букви на руці

Письмо букви пальчиком на парті

         Робота з планшетом (Побудуйте друковану букву ел та напишіть писану)

         Знайдіть і обведіть літеру ел на малюнку (підготовча вправа)

- Письмо в зошиті.

Фізкультхвилинка «Лисичка-сесиричка»

 

         Робота над текстом

Передбачаємо те, про що будемо читати за малюнком та заголовком

Питання:

- Кого буде описувати цей текст?

- Що привертає вашу увагу найбільше у зовнішності лисички? Що її вирізняє від інших звірів?

o Хвіст (що можете сказати?)

o Колір хутра(?)

o Мордочка та вушка (?)

 

Працюємо з текстом

 - Послухайте уважно текст і дасте відповідь на питання: «Навіщо лисиці такий хвіст?»

           Показове читання вчителем

- Навіщо лисиці такий хвіст?

- Чи збулись передбачення? Що здивувало?

-Про кого цей текст?

-Який хвіст у лисиці?

-Коли холодно, що робить лисичка?

-На кого вона полює?

-Чим може поласувати?

-Як ви думаєте, це текст-опис чи текст-розповідь? Чому?

-Який заголовок можна підібрати до тексту?

-Які казки ви читали про лисичку?

         Щоденні 5. Читання для друга.

Завдання для учня з ООП

         Читання тексту учнями вголос.

         Перегляд відео «Лисиця на полюванні»

Пишемо в зошиті

 Написання складів в зошитах.

-Як буква л поєднується з іншими буквами?

ло та ла – середнє відривне з’єднання;

ол та лл – нижнє безвідривне з’єднання.

 

V Закріплення знань учнів.

- Лиска Аліска приготувала для вас цікаві завдання

1) Робота у парах

Гра «Склади слово»

2) Послухайте казку Івана Неходи «Чому в лисиці найкращий хвіст»

 Аплікація  «Лисячий хвіст»

Інструкція:

1) Виріжи хвости та об’єднай із господарями

2) Дай відповіді на питання: Чий хвіст відрізняється від лисиччиного?

 

  1. Заключна частина. Рефлексія.

                     Вправа «Інтерв’ю»

-Що вам найбільше сподобалось?

- Що цікавого ви дізнались сьогодні на уроці?

 

         Зворотній зв'язок

-Оцініть наш урок  - розмалюйте листочки:

-Хто на уроці працював із задоволенням- зеленим кольором.

-Хто  на уроці допустив декілька помилок - жовтим.

          -Хто на уроці багато помилявся, але дуже старався – червоним кольором.

 

-         Лиска Аліска та я дякуємо всім за роботу! Ви  молодці!

 

doc
Додано
13 лютого
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку