Тема :Письмо рядкової букви "о"
Мета. Ознайомити учнів з рукописною буквою "о"; вчити їх писати нову букву, з'єднувати її з вивченими буквами; закріпити навички звукового аналізу слів; виховувати у дітей старанність, охайність.
Обладнання. Малюнок казкового героя "Каїїітошки"; демонстраційні картки з друкованою і рукописною літерою; каса букв.
Зміст уроку
I. Організаційний момент.
II. Повторення вивчених букв.
— До нас завітав Капітошка. Він приніс букви. Назвемо їх. (Учні називають вивчені букви і звуки, які вони позначають.)
III. Мотивація навчальної діяльності.
— Сьогодні вчитимемося писати малу букву "о ". Знайдіть її у касі і покажіть. Розгляньте рукописну літеру, порівняйте її з друкованою. Що чи кого нагадує вам ця буква?
IV. Робота в зошиті на с 15.
1. Робота за малюнком у зошиті.
— Розгляньте малюнок пташки. Це незвичайна, рідкісна пташка в наших краях. її назва — одуд. Поділіть це слово на склади. Назвіть перший склад. Який звук його утворює? Назвіть послідовно усі звуки. Звук [о], як і звуки [а], [у], утворює цілий склад. А де чуємо звук [о] у словах — назвах предметів, зображених на малюнку: осот, огірки, сонце, опудало, окуляри.
Підберіть слова, щоб звук [о] стояв всередині (у кінці) слова. Складіть речення за схемою.
2. Написання рядкової літери.
— Маленька буква "о " — це овал. Починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової, ведемо вгору до лінії, заокруглюючи ліворуч, потім униз, теж заокруглюючи ліворуч, потім униз, теж заокруглюючи. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч і ведемо вгору до зустрічі з початком букви. Пишемо під лічбу і-раз-і.
Спочатку учні пишуть овал у повітрі (2-3 рази), обводять зразок і пишуть У рядку. В наступному рядку букву "о" пишуть з двома похилими паличками.
3. Написання букви "о" з поєднувальним елементом.
Написання букв "оо". Звертається увага на поєднання букв "оо". Поєдну-вальна лінія закінчується трохи нижче верхньої рядкової.
4. Фізкультпауза.
а) Гра "Піаніно". Ставимо всі пальці на парту і під рахунок вчителя "раз і два" (на і — пальці відриваємо від парти), імітується гра на піаніно, пальці перебираються за порядком, починаючи від великого до мізинця. З*36
б) Вправи для очей:
"Маятник" — рух очей вправо-вліво.
"Стовпчик" — рух очей вгору — вниз.
"Квадрат" — рух по "квадрату".
Подивитися на далекий предмет, а потім на близький.
5. Написання сполучення букв "оа", "ао", "оу". Вчитель звертає увагу на з'єднання букв, нахил.
6. Звуко-складовий аналіз слова "сорока".
Учні розглядають малюнок сороки, визначають кількість складів, послідовно називають звуки, доповнюють схему.
V. Фізкультхвилинка. (Повторення вивчених вправ.)
VI. Закріплення вивченого.
1. Відгадування загадок, які приніс Капітошка.
Без очей, а сльози ллє. (Роса)
На шибках без олівця
Він малює без кінця. (Мороз)
Не дід, а сивий.
Не спить, а стелиться.
Вкриває землю й океан,
А звуть його... (туман).
2. Звуко-складовий аналіз слів-відгадок.
Після звуко-складового аналізу учні у вільному рядку записують букви, що позначають голосні звуки: "оа", "оо", "уа".
VI. Розфарбовування малюнків.
VII. Підсумок уроку.
— Яку букву ви вчилися писати? Який звук вона позначає? Допоможіть Капітошці знайти всі букви "о ".