Тема. Букви З і з. Письмо малої букви з. Лічилка. Опис.
Очікувані результати навчання: читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні та літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; визначає графічні елементи тексту, досліджує зв’язок між ними; пояснює роль ілюстрацій, таблиць, графіків, схем для глибшого розуміння змісту тексту; збагачує власний словниковий запас; аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки); записує окремі слова та речення, дотримуючи опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються; обирає букви на позначення звуків на письмі, ураховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] у різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків; використовує голос і мову тіла ( міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів тексту; пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами; малює або добирає ілюстрації до художнього тексту, створює аплікації, ліпить (наприклад, персонажів казок, тощо).
Обладнання: мультимедійний комплект, конструктор LEGO,
Хід уроку
І. МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Вушка прислухайтесь,
Очки – придивляйтесь,
Носик – глибше дихай,
Ротик – посміхнись.
Спинки розправляйтесь,
Ручки піднімайтесь,
Нумо до роботи
Дружно всі взялись!
2. Актуалізація суб’єктного досвіду.
Гра «Допиши букву і слова».
- Вчора я написала букви і слова, а Мишка-шкряботушка прийшла і погризла літери і букви. Давайте їх відновимо.
Гра «Із слів склади слово»
- А щоб легше вам було скласти слова, я зачитаю загадки.
У савані проживає,
Чорно-білі смужки має.
І весела, і пригожа,
На конячку нашу схожа.
(Зебра)
Збитих вершків хмари…
Швидше рекламу в ефір!
Смаком підкорює світ
Пухнастий солодкий … (зефір)
Їхала пані в білому вбранні,
Як посипалось убрання –
Всю землю вкрило.
(Зима)
- На яку букву починаються всі ці слова?
ІІ. ЕТАП ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ
ІІІ. ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ.
«Виділення слів зі звуком з»
З – напевно знаю я –
Вдвоє скручена змія.
На осоння вуж повзе.
Вигнувсь він, мов буква З.
«Складання з картинок слово»
Слово – заєць.
Картинки: зебра, акула, єнот, цирк.
Фізкультхвилинка про зайця
«Цікава інформація про зайця»
«Робота за малюнком»
«Читання слів»
ЗамОк
ЗАмок
Коли король, принцеса і маркіз під’їхали до замку, Кіт сказав: “Прошу ласкаво, ваша величносте, у замок маркіза Карабаса!” Маркізе подав руку молодій принцесі, і вони пішли слідом за королем.
ЗАмок- укріплене житло, оточене високим кам'яним муром з кількома вежами.
«Читання лічилки»
Лічилка — невеликий віршований твір, зазвичай дитячий, яким визначається роль і місце у колективній грі кожного учасника. Лічилка промовляється по складах.
Фізкультхвилинка лічилкою
Читання лічилок учнями
Написання літери з.
Поширення речення зі словом «зайчик»
Дописування другого рядка літери.
Робота в групах «Малювання зайчика разом»
IV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП.
«Кубик Блума»