Тема. Закріплення знань про букву щ, її звукове значення. Опрацювання тексту «Щастя». Скоромовка. Закріплення вмінь писати рядкову букву щ, буквосполучень, слів з нею
Очікувані результати:
Хід уроку
1. Вступна частина
Організація класу
Пролунав уже дзвінок, кличе всіх нас на урок.
Тож, часу не гаймо – швидше починаймо.
2. Основна частина
1. Актуалізація опорних знань
- Яку букву вивчали на минулому уроці?
- Що в ній особливого?
Мовна розминка
Ащ –ащ –аш – ми купили новий плащ.
Ущ-ущ-ущ – біля нас літає хрущ.
Ощ-ощ –ощ – мама варить смачний борщ.
Ющ-ющ-ющ – на балконі росте плющ.
Буква щ нас зустрічає,
Щедро щастя нам бажає.
- У яких словах є буква щ?
- Доберіть слова з буквосполученням
ща… (щастя, щасливий, щавель),
ще… (щедро, щедрівка, щебет, щелепа)
щі … (щітка, щілина)
щу … (щука, щур, щупальці)
- У яких тварин є щупальці?
- Назвіть звуки у словах. Позначте їх фішками
- Скільки складів у цих словах?
- Визначте наголошений склад
Формувальне оцінювання (показати кольоровим кружечком, наскільки простим/складним було це завдання)
2. Повідомлення теми і очікуваних результатів уроку. Мотивація навчальної діяльності
На минулому уроці ми познайомились з буквою щ, а сьогодні продовжуємо її вивчення. Будемо читати текст, малювати, працювати зі скоромовкою, гратися, а також вправлятися у каліграфічному написанні букви, буквосполучень та слів. Спробуємо з’ясувати: що таке щастя і що треба робити, щоб бути щасливим?
Я очікую на уроці …
А я …
Я навчуся …
Думаю, що сьогодні …
А я хочу дізнатися …
- Якими повинні бути учні на уроці?
-Це значить, що ми проведемо цікавий, корисний урок, з якого кожен з вас дізнається багато нового.
3.Робота над темою уроку
Коли мама і тато вдома
Лагідні і здорові,
Коли тепло нам і затишно
Від радості й любові,
То тоді всім маленька Настя
Каже, що в дім завітало … (щастя)
В.Пишалко
- А що для вас означає слово «щастя»?
- Поверніться обличчям до своїх сусідів і побажайте їм щастя.
- Що ви відчули?
Вступне слово вчителя
З давніх-давен людину хвилюють питання Що таке щастя? Яку людину можна назвати щасливою? Що треба робити, щоб бути щасливим? Однозначної відповіді на ці запитання немає. Можливо, ви відчули справжнє щастя, коли вперше приїхали до моря або вам купили комп’ютер чи телефон? Звичайно, це може зробити людину щасливою на деякий час.
Ті, хто мають гроші, дорогу машину, славу, часто почувають себе нещасними, самотніми, нікому не потрібними. Виходить, щастя – не в матеріальному достатку? Тоді в чому?
Слухання вірша
У чому щастя
У чому щастя? Та воно в усьому,
У сонечку, що раненько встає,
У посмішці, у хлібі запашному,
І в теплоті, що у душі в нас є.
Н.Красоткіна
- Як ви вважаєте, чи можна почути або побачити щастя?
- Де ж воно ховається?
- Що можна зробити із щастям? (Відчути)
Робота з букварем на с.38 (Українська мова. Буквар: підручник для 1 кл. закладів загал. серед. освіти: у 2 ч. Ч.2/ М.І.Чумарна. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан. – 2018.- 80 с.: іл.)
Опрацювання тексту «Щастя»
«Щоденні 5». Слухаю і розумію
Читання вчителем
- Який настрій у тебе викликав цей текст?
З’ясування незрозумілих слів
Читання деяких слів з тексту
• «Щоденні 5». Читаю для себе
Самостійне читання тексту
- Про що розповідається в тексті?
• «Щоденні 5». Читаю для когось
Робота в парах. Читання один одному почергово по одному реченню.
Читання «ланцюжком»
Вибіркове читання
Добір відповідей на питання тексту Що ще?
Робота з ілюстрацією в підручнику
Робота над казкою
Слухання казки
Казка про щастя
Йшла стежиною Бабуся і несла великий кошик з яблуками. Спіткнулася вона і випустила кошика з рук. Посипалися яблука по стежині. Старенька нахилилася, щоб їх позбирати.
Побачила це маленька Дівчинка, що гралася неподалік. Підбігла до Бабусі і допомогла їй.
Коли всі яблука були в кошику, Бабуся дала найбільше яблуко дівчинці і сказала:
А Дівчинка задумалася:
Оскільки вона була маленькою і ще багато чого не знала, то вирішила спитати в інших.
Побачила вона Пташку і звернулася до неї:
Вона пішла далі і спинилася перед чудовою Квіткою.
Пішла Дівчинка до Дерева:
Могутнє Дерево тихо зашелестіло буйним листям:
Потім зустріла Дівчинка Кішку.
Пішла Дівчинка до Собаки, що спочивав у холодочку.
Почувши запитання Дівчинки, Собака відповів:
Прийшла вона до Річки.
Довго думала Дівчинка, а потім промовила:
Обмін враженнями
Інтерактивна вправа
- В чому щастя героїв "Казки про щастя"? З'єднати слово з відповідним малюнком
https://wordwall.net/uk/resource/37559017
Робота в групах
Презентація робіт
Робота зі скоромовкою
Гра «Найуважніший»
Формувальне оцінювання
Фізкультхвилинка
Наталія Май «Щастя»
https://www.youtube.com/watch?v=ccm6LW0jL7A&ab_channel=LOVELIGHT
- Як в пісні пояснюється що таке щастя?
Робота в зошиті на с.38 (Зошит для письма та розвитку мовлення: 1 кл.: у 2 ч. Ч.2/ М.І.Чумарна, Т.Б.Будна. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2019. – 64 с.: вкл.)
Формувальне оцінювання
Заключна частина
1. Підсумок уроку
- З яким настроєм ви закінчуєте урок?
- Про що дізналися?
- Що найбільше сподобалось на уроці?
- Чи справдилися ваші очікування?
2. Рефлексія
Учні стоять у колі . Один учень виходить у центр, називає своє ім’я і повідомляє про те, що він дізнався нового, навчився на уроці, що сподобалося робити найбільше. У відповідь учні промовляють: «Ти – молодець!» і піднімають угору великий палець.
Коли є щастя — інший світ стає!
Сприймається по-іншому все в ньому.
І стільки ніжності у тебе в серці є,
Що, наче ти у світі чарівному.
Бо щастя — надзвичайне почуття!
Воно людину завжди обнімає,
І робить радісним усе її життя,
Воно велику міць і силу має.
- Бажаю всім щастя!
Використані джерела
1. Українська мова. 1 клас. Конспекти уроків. Навчання грамоти. Ч.2.(до підручника Чумарної М.І.) НУШ
2. Бабаєва Л. П. Виховуємо дітей змалку.— Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008.— 192 с. — (Педагогічна майстерня)
3. https://krasotkina.com