Закріплення знань про букву щ, її звукове значення. Опрацювання тексту «Щастя». Скоромовка. Закріплення вмінь писати рядкову букву щ, буквосполучень, слів з нею

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку з української мови для учнів 1 класу за програмою НУШ з теми "Закріплення знань про букву щ, її звукове значення. Опрацювання тексту «Щастя». Скоромовка. Закріплення вмінь писати рядкову букву щ, буквосполучень, слів з нею"
Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань про букву щ, її звукове значення. Опрацювання тексту «Щастя». Скоромовка. Закріплення вмінь писати рядкову букву щ, буквосполучень, слів з нею

Очікувані результати:

  • доречно реагує на усну інформацію;
  • називає тему тексту (про що розповідається в тексті), відповідає за змістом прочитаного;
  • розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого (прочитаного) тексту;
  • малює ілюстрації до художнього тексту;
  • досліджує особливості скоромовки;
  • пише рядкову букву щ, буквосполучення, слова з нею;
  • аналізує звуковий склад слова;
  • утворює слова;
  • відновлює слова;
  • пише слова зв’язно, ритмічно, з дотриманням нахилу букв.

Хід уроку

        1. Вступна частина

         Організація класу

  Пролунав уже дзвінок, кличе всіх нас на урок.

  Тож, часу не гаймо – швидше починаймо.

  2. Основна частина

1. Актуалізація опорних знань

- Яку букву вивчали на минулому уроці?

- Що в ній особливого?

Мовна розминка

  • Робота з чистомовкою

Ащ –ащ –аш – ми купили новий плащ.

Ущ-ущ-ущ – біля нас літає хрущ.

Ощ-ощ –ощ – мама варить смачний борщ.

Ющ-ющ-ющ – на балконі росте плющ.

  • Гра «Впіймай слова з буквою щ»

Буква щ нас зустрічає,

Щедро щастя нам бажає.

    - У яких словах є буква щ? 

  • Гра «Добери слова»

- Доберіть слова з буквосполученням

     ща… (щастя, щасливий, щавель),              

     ще… (щедро, щедрівка, щебет, щелепа)

     щі … (щітка, щілина)

     щу … (щука, щур, щупальці)

  • Робота в парах. Звуковий аналіз слів щастя

          - У яких тварин є щупальці?    

- Назвіть звуки у словах. Позначте їх фішками

- Скільки складів у цих словах?

- Визначте наголошений склад

Формувальне оцінювання (показати кольоровим кружечком, наскільки простим/складним було це завдання)

2. Повідомлення теми і очікуваних результатів уроку. Мотивація навчальної діяльності

    На минулому уроці ми познайомились з буквою щ, а сьогодні продовжуємо її вивчення. Будемо читати текст, малювати, працювати зі скоромовкою, гратися, а також вправлятися у каліграфічному написанні букви, буквосполучень та слів. Спробуємо з’ясувати: що таке щастя і що треба робити, щоб бути щасливим?

  • Вправа «Очікування»

Я очікую на уроці …

А я …

Я навчуся …

Думаю, що сьогодні …

А я хочу дізнатися …

- Якими повинні бути учні на уроці?

-Це значить, що ми проведемо цікавий, корисний урок, з якого кожен з вас дізнається багато нового.

3.Робота над темою уроку

  • Гра «Відгадай останнє слово»

Коли мама і тато вдома

Лагідні і здорові,

Коли тепло нам і затишно

Від радості й любові,

То тоді всім маленька Настя

Каже, що в дім завітало … (щастя)

                                       В.Пишалко

  • Складання асоціативного куща «Щастя»

- А що для вас означає слово «щастя»?

Сучасні технології в освіті: День щастя

 

 

 

 

 

 

- Поверніться обличчям до своїх сусідів і побажайте їм щастя.

- Що ви відчули?

Вступне слово вчителя

    З давніх-давен людину хвилюють питання Що таке щастя? Яку людину можна назвати щасливою? Що треба робити, щоб бути щасливим? Однозначної відповіді на ці запитання немає. Можливо, ви відчули справжнє щастя, коли вперше приїхали до моря або вам купили комп’ютер чи телефон? Звичайно, це може зробити людину щасливою на деякий час.

    Ті, хто мають гроші, дорогу машину, славу, часто почувають себе нещасними, самотніми, нікому не потрібними. Виходить, щастя – не в матеріальному достатку? Тоді в чому?

Слухання вірша

       У чому щастя

У чому щастя? Та воно в усьому,

У сонечку, що раненько встає,

У посмішці, у хлібі запашному,

І в теплоті, що у душі в нас є.

                                Н.Красоткіна

- Як ви вважаєте, чи можна почути або побачити щастя?

- Де ж воно ховається?

- Що можна зробити із щастям? (Відчути)

Робота з букварем на с.38 (Українська мова. Буквар: підручник для 1 кл. закладів загал. серед. освіти: у 2 ч. Ч.2/ М.І.Чумарна. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан. – 2018.- 80 с.: іл.)

Опрацювання тексту «Щастя»

     «Щоденні 5». Слухаю і розумію

       Читання вчителем

     - Який настрій у тебе викликав цей текст?

      З’ясування незрозумілих слів

Читання деяких слів з тексту

• «Щоденні 5». Читаю для себе

Самостійне читання тексту

- Про що розповідається в тексті?

• «Щоденні 5». Читаю для когось

Робота в парах. Читання один одному почергово по одному реченню.

Читання «ланцюжком»

Вибіркове читання

  •              Хто бачив щастя?
  •              Кому воно потрібне?
  •              Що таке щастя?
  •              З ким, чим порівнюється щастя?

Добір відповідей на питання тексту Що ще?

Робота з ілюстрацією в підручнику

Робота над казкою

Слухання казки

Казка про щастя

    Йшла стежиною Бабуся і несла великий кошик з яблуками. Спіткнулася вона і випустила кошика з рук. Посипалися яблука по стежині. Старенька нахилилася, щоб їх позбирати.

    Побачила це маленька Дівчинка, що гралася неподалік. Підбігла до Бабусі і допомогла їй.

    Коли всі яблука були в кошику, Бабуся дала найбільше яблуко дівчинці і сказала:

  •              Спасибі тобі, Дівчинко, я бачу, що ти хороша, добра дитина. Дай Бог тобі щастя! – та й пішла собі далі.

А Дівчинка задумалася:

  •              Щастя? А що таке щастя?

Оскільки вона була маленькою і ще багато чого не знала, то вирішила спитати  в інших.

Побачила вона Пташку і звернулася до неї:

  •              Пташечко, що таке щастя?
  •              Щастя – це повернутися на батьківщину після довгої зими, звити собі гніздечко, вивести пташенят і вчити їх літати! – защебетала Пташка.
  •              Ні, це, мабуть, не те щастя, про яке мені Бабуся казала, - подумала Дівчинка.

    Вона пішла далі і спинилася перед чудовою Квіткою.

  •              Квітонько, скажи, що таке щастя? Ти знаєш?
  •              Звичайно, знаю, - залопотіла пелюстками Квітка.
  •              Щастя – це ласкаве Сонечко і теплий Дощик.

    Пішла Дівчинка до Дерева:

  •              Дерево, Дерево, як по-твоєму, що таке щастя?

    Могутнє Дерево тихо зашелестіло буйним листям:

  •              Щастя, Дівчинко, - це пережити зимові морози та завірюхи, прокинутись навесні від довгого сну і, знову одягнувши зелене вбрання, слухати дзвінкий щебет птахів на своїх гілках.

    Потім зустріла Дівчинка Кішку.

  •              Киценько, а ти знаєш, що таке щастя?
  •              Знаю, знаю! Щастя – це гарно поїсти сметанки і грітися на сонечку. Що ж ще потрібно? – промуркотіла Кицька і ліниво потягнулася, вигинаючи спинку.

    Пішла Дівчинка до Собаки, що спочивав у холодочку.

    Почувши запитання Дівчинки, Собака відповів:

  •              Щастя – це вірно служити хазяїну, який тебе годує, і бачити, що він тобою задоволений.
  •              Хто ж говорить правду? – думала Дівчинка.

    Прийшла вона до Річки.

  •              Річечко, може, ти знаєш, що таке щастя?
  •              Знаю, знаю, - задзюркотіла Річка.
  •              Щастя – це щоб вода була чистою та прозорою, щоб береги не замулювалися і щоб я повноводною добігти до самого моря.
  •              А по-твоєму, що таке щастя? – звернулася Дівчинка до Бур’янини, що росла у квітнику.
  •              Щастя – це так розростися, щоб задушити всі квіти, що ростуть поруч, і бути єдиною господинею в цьому квітнику. Дівчинка повернулася додому і запитала у Мами, що таке щастя.
  •              Для кожної матері щастя – це коли здорові і щасливі її діти, - відповіла Мама.
  •              Мамочко, чому ж усі відповідають по-різному? – здивувалася Дівчинка.
  •              А ти сама подумай чому, - сказала Мама.

    Довго думала Дівчинка, а потім промовила:

  •              Я зрозуміла. Щастя – у кожного своє. Який ти сам, таке і твоє щастя.

Обмін враженнями

  •              Чи сподобалася вам казка?
  •              Про що в ній розповідається?
  •              Кому допомогла Дівчинка?
  •              Чи правильно вона вчинила? Чому ви так вважаєте?
  •              Що Бабуся побажала Дівчинці?
  •              До кого зверталася Дівчинка за роз’ясненнями?
  •              Які відповіді вам запам’яталися?
  •              Чому всі, до кого зверталася Дівчинка, давали різні відповіді?
  •              Що сказала Дівчинка мама?
  •              Як ви розумієте слова Дівчинки: «Щастя у кожного своє: який ти, таке й твоє щастя?»
  •              Які слова з буквою щ ви почули, слухаючи казку?

Інтерактивна вправа

- В чому щастя героїв "Казки про щастя"? З'єднати слово з відповідним малюнком

https://wordwall.net/uk/resource/37559017

Робота в групах

  •              Намалюйте епізод казки, який вам найбільше сподобався. Поясніть свій вибір
  •              Які кольори переважатимуть у ваших роботах?

Презентація робіт

Робота зі скоромовкою

  •              Читання вчителем Щедрий дощик площу полоще.
  •              Пояснення незрозумілих слів
  •              Напівголосне читання учнями в різному темпі
  •              Заучування скоромовки
  •              Повторення вголос

Гра «Найуважніший»

  •              У яких словах є буква щ?
  •              Знайдіть слова з однаковою кількістю складів
  •              Викладіть скоромовку зі слів з пам’яті (в парах)

Формувальне оцінювання

Фізкультхвилинка

Наталія Май «Щастя»

https://www.youtube.com/watch?v=ccm6LW0jL7A&ab_channel=LOVELIGHT

- Як в пісні пояснюється що таке щастя?

Робота в зошиті на с.38 (Зошит для письма та розвитку мовлення: 1 кл.: у 2 ч. Ч.2/ М.І.Чумарна, Т.Б.Будна. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2019. – 64 с.: вкл.)

  •              Звуковий аналіз слів ящірка, дощ
  •              Каліграфічне написання рядкової букви щ
  •              Написання буквосполучень з буквою щ
  •              Написання слів
  •              Утворення слів хрущ, плащ
  •              Відновлення слів щогли, горище
  •              Як можна змінити І слово, щоб утворити назву пташки (щиглик)

Формувальне оцінювання

Заключна частина

1. Підсумок уроку

- З яким настроєм ви закінчуєте урок?

- Про що дізналися?

- Що найбільше сподобалось на уроці?

- Чи справдилися ваші очікування?

  2. Рефлексія

  • Гра «Ти – молодець!»

Учні стоять у колі . Один учень виходить у центр, називає своє ім’я і повідомляє про те, що він дізнався нового, навчився на уроці, що сподобалося робити найбільше. У відповідь учні промовляють: «Ти – молодець!» і піднімають угору великий палець.

Коли є щастя — інший світ стає!

Сприймається по-іншому все в ньому.

І стільки ніжності у тебе в серці є,

Що, наче ти у світі чарівному.

Бо щастя — надзвичайне почуття!

Воно людину завжди обнімає,

І робить радісним усе її життя,

Воно велику міць і силу має.

- Бажаю всім щастя!

 

Використані джерела

1. Українська мова. 1 клас. Конспекти уроків. Навчання грамоти. Ч.2.(до підручника Чумарної М.І.) НУШ

2. Бабаєва Л. П. Виховуємо дітей змалку.— Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008.— 192 с. — (Педагогічна майстерня)

3. https://krasotkina.com

docx
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
1612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку